Jump to content

Legacy 05 2.0 ER HC nie odpala


recki

Recommended Posts

Witam szanowne grono.

Dwa dni temu kombinowałem z przeciagnięciem kabli z kabiny przez ścianę grodziową, finalnie z małymi męczarniami ale udało mi się przejść razem z linką do otwierania machy. W trakcie odłączałem aku, zdemontowałem osłony nad nogami kierownika i pasażera. Po zakończeniu akcji poskładałem wszystko ładnie do kupy i niespodzianka- auto nie odpala.

Po przekręceniu kluczyka w pozycję "jazda" (jedno przed rozruchem) na liczniku pojawia się ER HC, czujnik temp po teście leci na maxa a wskazówka paliwa na minimum (chociaż zdażyło się że pokazywała faktyczny stan paliwa) i nie działa w ogóle ins lpg (kontrolki nie świecą, nie pstryka zawór na butli). Dodatkowo brak napięcia na cewce WN. Poza tym wszystko wygląda ok (rozrusznik kręci, inne odbiorniki działają). Przypuszczam  że ruszyłem którąś kostkę i stąd brak zasilania ECU i całe zamieszanie tylko którą ? Dzisiaj sprawdziłem bezpieczniki (nad lewym kolankiem kierownika i pod maską obok aku) - wszystko ok.

Gdzie zacząć szukać (dopychałem kostki pod deską ale bez rezultatu)? Może jakieś inne bezpieczniki, jakiś przekaźnik (obok bezpieczników są przekaźniki- te kwadratowe kostki czy to też bezpieczniki?) Z tyłu deski, w okolicy gniazda bezpieczników znalazłem niepodpiętą kostkę (biała, 10 albo 12 złączy w dwóch rzędach) ale ni cholery nie wiem gdzie ją podpiąć bo brak pustego gniazda!

Próbowałem podpiąć kompa - łączy się ale za chwilę wywala błąd połączenia z ECU (jeżeli ECU nie ma zasilania to nic dziwnego).

Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie - gdyby autko odpaliło pojechałbym do aso albo jakiegoś magika ale holowanie .... no mam kawałek co by nie powiedzieć. A może na forum jest jakaś dobra dusza która para się takimi usterkami i zechciałaby podjechać w okolice Wieliczki (oczywiście odpłatnie) i coś zdziałać?

Do końca tyg mam inny dupowóz ale potem lipa a busami nie uśmiecha mi sięwozić do roboty !! Więc POMOCY !!!

Link to comment
Share on other sites

Witam szanowne grono.

Dwa dni temu kombinowałem z przeciagnięciem kabli z kabiny przez ścianę grodziową, finalnie z małymi męczarniami ale udało mi się przejść razem z linką do otwierania machy. W trakcie odłączałem aku, zdemontowałem osłony nad nogami kierownika i pasażera. Po zakończeniu akcji poskładałem wszystko ładnie do kupy i niespodzianka- auto nie odpala.

Po przekręceniu kluczyka w pozycję "jazda" (jedno przed rozruchem) na liczniku pojawia się ER HC, czujnik temp po teście leci na maxa a wskazówka paliwa na minimum (chociaż zdażyło się że pokazywała faktyczny stan paliwa) i nie działa w ogóle ins lpg (kontrolki nie świecą, nie pstryka zawór na butli). Dodatkowo brak napięcia na cewce WN. Poza tym wszystko wygląda ok (rozrusznik kręci, inne odbiorniki działają). Przypuszczam  że ruszyłem którąś kostkę i stąd brak zasilania ECU i całe zamieszanie tylko którą ? Dzisiaj sprawdziłem bezpieczniki (nad lewym kolankiem kierownika i pod maską obok aku) - wszystko ok.

Gdzie zacząć szukać (dopychałem kostki pod deską ale bez rezultatu)? Może jakieś inne bezpieczniki, jakiś przekaźnik (obok bezpieczników są przekaźniki- te kwadratowe kostki czy to też bezpieczniki?) Z tyłu deski, w okolicy gniazda bezpieczników znalazłem niepodpiętą kostkę (biała, 10 albo 12 złączy w dwóch rzędach) ale ni cholery nie wiem gdzie ją podpiąć bo brak pustego gniazda!

Próbowałem podpiąć kompa - łączy się ale za chwilę wywala błąd połączenia z ECU (jeżeli ECU nie ma zasilania to nic dziwnego).

Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie - gdyby autko odpaliło pojechałbym do aso albo jakiegoś magika ale holowanie .... no mam kawałek co by nie powiedzieć. A może na forum jest jakaś dobra dusza która para się takimi usterkami i zechciałaby podjechać w okolice Wieliczki (oczywiście odpłatnie) i coś zdziałać?

Do końca tyg mam inny dupowóz ale potem lipa a busami nie uśmiecha mi sięwozić do roboty !! Więc POMOCY !!!

Kostka, którą znalazłeś, to OP Connector - nie podłączamy jej nigdzie (P1010397). Ciebie powinno interesować BIU i jego wtyczki A,B,C - fotka P1010247.

DTC B0103 IGNITION POWER FAILURE.pdf

COMMUNICATION ERROR DISPLAY.pdf

post-13696-0-78772900-1466630603_thumb.jpg

post-13696-0-21749600-1466630612_thumb.jpg

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

Niestety BIU dostaje zasilanie, zgodnie ze schematem. Odlaczenie wtyczki A zmienia kod błędu na ER IU ale to wszystko! Wtyczki pod fotelami sprawdzone- mam tam tylko grzanie i wagę do sprawdzania zapięcia pasów.

Jakieś inne pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Niestety BIU dostaje zasilanie, zgodnie ze schematem. Odlaczenie wtyczki A zmienia kod błędu na ER IU ale to wszystko! Wtyczki pod fotelami sprawdzone- mam tam tylko grzanie i wagę do sprawdzania zapięcia pasów.

Jakieś inne pomysły?

Mam jeden.

Pobierz serwisówkę i przeszukaj pod kątem "ER HC".

http://download1448.mediafire.com/3pblfcp595gg/yri3ij7o3p9xi3t/GenMarket+Legacy+FSM+2005+%28BP-BL%29.zip

Pierwszy w kolejności masz już sprawdzony. :)

Sprawdziłeś też masę na pinach A21, nie-ASO, C8 i C9 ?

P.S.

Ciekawe.

[edycja moderatora]

Link to comment
Share on other sites

<p>Masy sprawdzone i są ok. Po południu będę sprawdzał procedury z serwisowki.</p>

<p>A może jest jakiś sposob żeby wyklikać na którym module są błędy (coś mi się tłucze po głowie że były jakieś wtyczki które się zwierało?) ?</p>

<p>Po podpieciu czy kompa czy elma bt, łączy się z modulem ale zaraz później zrywa- nie może nic odczytać.<br />

Aha! Jeszcze ginie i wraca wskaźnik paliwa - z reguły jak zdechnie wystarczy na wyłączonym zapłonie odpiąć wtyczkę A od BIU, podłączyć z powrotem i działa.</p>

<p>Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ten nieszczęsny błąd ER HC oznacza błędy komunikacji z którymś z modułów (czyli ABS, airbag albo np komputer silnika) a nie z czujnikami podpiętymi do tych modułów? Nie wiem czy sprawdzać też czujniki czy wertować same moduły ( w sensie kompy od airbaga itd) bo w komorze silnika to trochę tego jest !</p>

<p>Jakby ktoś mógł mnie nakierować gdzie szukać poszczególnych modułów - BIU i komp silnika (ten w nogach pasażera, coś on jest podejrzany najbardziej bo nie zasila cewki WN) zlokalizowane.</p>

<p>Ponawiam też prośbę o jakiegoś kumatego elektronika z okolic Krakowa który zgodziłby się na "sesję wyjazdową" w pięknych okolicznościach przyrody (5 km od Wieliczki z cudną panoramą na Kraków), w gratisie funduję coś fajnego z grilla :)</p>

Edited by recki
Link to comment
Share on other sites

Kolego odepnij akumulator odczekaj chwile potem podlacz aku i przekrec stacyjke na zaplon i nie odpalaj. Polacz sie z kompem jak sie uda i skasuj bledy powinien odpalic. Koedys tez tak mialem spocilem sie ze strachu a po tych zabiegach udalo sie odczytac zapisany blad komunikacji z ecu oraz blad granicznej wartosci temperatury cieczy po skasowaniu odpalil i bledy nie powracaly, ps sprawdz jezcze kable przy gniezdzie obd.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edited by renegat
Link to comment
Share on other sites

No i kolejny dzień walki i małe postępy- udało mi się odczytać błąd- C0140 (na liczniku kilometrów) niestety serwisowka karze podłączyć się SSM -em w takiej sytuacji a ten się nie łączy. Ehhh!

Koledzy i koleżanki !! Sprawa sie rozwiązała. Wszystkim dzięki za pomoc. Winnym okazał się .... dołożony przez poprzedniego właściciela wyłącznik, tak sprytnie schowany że przez te kilkanaście godzin spędzonych na diagnostyce go nie zauważyłem. Dzisiaj przypadkiem przyszedł pewien zaprzyjaźniony Hondziarz, popatrzył, "co robisz" no to mówię, popatrzył przez ramię "a ten knefel to od czego? katapulta?". Nożesz jego mać !

Wygląda na to że Gacio "back on the road" !! Hurra !! :yahoo:

Aha ! Co by ku potomności zostało - kody błędów bez kompa można odczytać:

łączymy ze sobą dwie pojedyncze białe kostki zaraz obok skrzynki bezp. w kabinie, przekecamyt kluczyk bez odpalenia i zanim skończy się test liczników raz wciskamy guzior od resetowania licznika i potem tym samym guzikiem przełączamy między DTS. Wciśnięcie guziora 2 razy wywołuje test liczników i wskaźników.

Edited by recki
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...