Wierzba6 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 wiem ze temat mocno na czasie ale podpytam, pierwsza sprawa to slyszalem kiedys ze jak auto 4x4 to lancuchy musza byc 4, a w instrukcji stoi ze tylko przod, czyli w sumie sama radosc bo koszta mniejsze. Jakies doswiadczenia pozytywne albo negatywne z jakimis lancuchami ? jakies polecacie do forka albo odradzacie? robie wieksze zamowienie i chce sobie dolozyc ' do kupki' zeby ze znizka poszly, nie szukam czegos to katowania mocnego, wypady w gory to glowny cel, a przy napedzie 4x4 pewnie sie za czesto nie przydadza:D czy jednak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Jeśli nie będziesz jeździł w metrowym kopnym śniegu, to odpuść sobie temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 (edytowane) Łancuchy do Subaru Sorry ale gdzie ty chcesz na tych lancuchach jezdzic? Kup dobre zimowki, posmigaj na nich w zimie Subarakiem i sam dojdziesz do wniosku ze lancuchy sa Ci zbedne Edytowane 21 Czerwca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wierzba6 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Sa regiony w alpach gdzie nie wpuszcza bez lancuchow nawet 4x4 glownie dlatego , nie mowie o jezdzie w polskiej miejskiej zimie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 a to co innego jezeli w manualu masz ze trzeba tylko na przod to tego bym sie trzymal ( panowie z FHI mieli jakis powod zeby tak napisac albo i nie) Co do samych lancuchow jak jeszcze pare lat temu śmigałem przednionapedowka to zdarzaly sie sytuacje w zimie podczas wypadow narciarskich ( glownie w gorach czeskich ) ze lancuchy zalozyc musialem ( bardzo kopny snieg, nieduzy przeswit w Hondzie dlatego m.in przesiadłem sie na auta 4x4). Oczywiscie mialem te najtansze z marketu. I nie zauwazylem zebym nie mogl na nich wjechac tam gdzie inne auta na "wypasionych" łańcuchach wyposażonych w systemy do latwego zapinania itp. Ale gdybym w chwili obecnej mial kupowac taki sprzet to kupilbym te drozsze z systemem latwego zakladania bo zakladajac marketowki klalem jak szewc... W dodatku jeden urwal sie i wkrecil mi sie w poloske Alez bylem zly. Dlatego chyba warto raz wydac wiecej i miec spokoj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Alpy. Przełęcz Brenner. W tym roku w styczniu jak jechalismy na narty droga była zablokowana kilka godzin....wpuszczali tylko auta z łańcuchami. Akurat jechałem busem ale myślę że Forek bez problemu by tam szedł bez łańcuchów, ale policja i tak by go nie przepuściła.... Są niestety miejsca gdzie masz obowiązek używania łańcuchów, bez nich jedziesz na ryzyko i mandat przy kontroli policji. Taniej kupić łańcuchy nawet jak się ma 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 @@zbyszekm80, słyszałem z pewnych żródeł że Subaru Policja w Austrii, czy CH puszcza bez łańcuchów. Ktoś kto częściej tam jeździ zimą może potwierdzi. @@Wierzba6, tak przy okazji, jeśli może parkujesz przy Heffnera to pazdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wierzba6 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 co do puszczania to chyba odosobnione przypadki bo kiedys w Austrii zakładałem łańcuchy na rowni z outbackiem ktorego policja nie puscila a pamietam bo kierowca byl polakiem i mocno starał się udowodnić ze 4x4 to on nie musi;) ale padl argument ze z gorki wszystkie hamują tak samo wiec albo lancuchy albo czekaj na roztopy;) I tak parkuje na Haffnera , takze dzieki za pozdrowienia i wzajemnie:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Parę razy tak miałem, że bez łańcuchów nie dawało się zjechać (raz przekonałem się o tym za późno, na szczęście było miękkie pobocze). Czasem robi się taki ubity śniego-lód, że opona nic nie trzyma, a łańcuch pozwala bezpiecznie jechać. W forku na narty wożę jeden komplet tanich łańcuchów i przyznam, że jeszcze nie użyłem, ale w Ssangyongu miałem sytuacje, w których cieszyłem się z posiadania łańcuchów na wszystkich kołach. Podobnie w Pajero. Albo potrzebny wielki śnieg, albo pochyla ślizgawka. Z żoną zakładamy łańcuchy błyskawicznie. Każdy jedną stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Łancuchy do Subaru Sorry ale gdzie ty chcesz na tych lancuchach jezdzic? Łańcuchy do Subaru to nic nadzwyczajnego szczególnie przy zjazdach bywają niezbędne i naprawdę nie trzeba daleko szukać terenów żeby je użyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 @Wierzba6 - pamiętaj, jaki byś nie miał temat na grupę, naucz się wykorzystywać polskie znaki. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesius88 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Subaru taczej nie ma problemu z wyjazdem,problem pojawia sie gdy trzeba zjechac ze stromej góry,a jest bardzo ślisko. Miałem kiedys nieprzyjemna sytuacje: Podjeżdżalem pod dom zimą ok 100m.podjazdu pod górke,do południa było ciepło,potem w tym miejscu zaszło słońce i z roztopionego śniegu zrobił sie szczery lód. Z wyjazdem nie było zadnego problemu,aż byłem zdziwiony,ze Subaru ma taką trakcje. Moje zdziwienie szybko przerodziło sie w strach-po zatrzymaniu auta na wzglednie prostym odcinku drogi,samochod zaczal przyspieszac w przeciwnym kierunku,dobrze ze mialem sie naczym zawiesic bo moglobybyć nieciekawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Cześć. Odkopię temat - wybieram się Forkiem XT na narty do Szwajcarii, warunki mogą być ciężkie, a niestety na aucie są opony całosezonowe. Na jeden wyjazd nie chcę kupować zimówek, myślę więc o awaryjnym rozwiązaniu, gdyby pojawił się problem. Znalazłem coś takiego - https://allegro.pl/oferta/opaski-lancuchy-sniegowe-antyposlizgowe-6-szt-9842269852 Czy mogę to bezpiecznie założyć na przednią oś Forestera XT w celu przejechania kawałka drogi z prędkością max. 30-40 km/h, gdybym utknął? Czy lepiej założyć na obie osie? Instrukcja mówi o zakładaniu wyłącznie na oś skrętną, ale mowa jest o łańcuchach, a nie opaskach. Będę wdzięczny za pomoc, Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Mają Twoje opony znaczek? Jeśli nie, to zacznij od kupienia takich opon. Jedziesz przez Niemcy a tam mogą skontrolować. Jedziesz w góry jak mniemam (no bo na narty). Tam pewnie będą drogi w których będzie znak informujący o konieczności ich stosowania. Więc ja sobie osobiście nie wyobrażam wyjazdu bez łańcuchów. P.S. Ten wynalazek który zapodałeś nie wygląda mi na coś czemu bym zaufał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Odżałuj kase razy dwa niż to co pokazałeś i kup jakiś komplet na jedną oś. Instrukcja w subarakach pisze że na przednią oś zakładamy. Ale myśle że i tak nie będą potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Dzięki, tak chyba zrobię - nawet nie o kasę, a o wygodę zakładania chodziło... Bo jak sobie przypomnę kilka razy walkę w zakładaniu łańcuchów po nocy przy mocnych mrozach to mi słabo Pamiętam to jak dziś, mimo, że miałem wtedy z 13 lat, jak ja z rodzicami zakładałem do Focusa łańcuchy, a znajomy w Forku XT MY'03 pocisnął bez - wtedy padła decyzja, że może Subaru to będzie kolejne auto No i tak już zostało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Dzięki, tak chyba zrobię - nawet nie o kasę, a o wygodę zakładania chodziło... Bo jak sobie przypomnę kilka razy walkę w zakładaniu łańcuchów po nocy przy mocnych mrozach to mi słabo Pamiętam to jak dziś, mimo, że miałem wtedy z 13 lat, jak ja z rodzicami zakładałem do Focusa łańcuchy, a znajomy w Forku XT MY'03 pocisnął bez - wtedy padła decyzja, że może Subaru to będzie kolejne auto No i tak już zostało...Patrz na interpacku, są też filmy jak to zakładają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się