Jump to content
7greg

Wtórny obieg powietrza. Problem z zaworem.

Recommended Posts

Witam.

Mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale.

 

Pacjent - Forester 2007 bez turbo 158 koni w automacie, wersja europejska.

 

Od jakiegoś czasu mam problem z zaworem wtórnego obiegu spalin, a konkretnie z zaworem od strony kierowcy.

Sprawdzałem i podmieniałem po kolei od kolegi części, pompę, lewy zawór i prawy i na 100% to jest przyczyna. Wyjąłem go z auta, próbowałem zreanimować, wydaje się, że nawet chodzi, ale niestety na samochodzie wywala klasyczne błędy (kontrolka silnika i tempomatu)

 

Oto fotka zaworu

 

forek001.jpg

 

Ponieważ taki nowy zawór to koszt około 1000zł, używanego nie chcę, bo nie wiadomo kiedy pojawi się to samo, zacząłem rozglądać się za inną formą naprawy.

 

Wyczytałem na forum, że można ten cały układ recylkulacji wywalić i go wyprogramować z komputera. Zacząłem szukać magików i nawet znalazłem dwóch sensownych, ale otrzymałem informacje, że w autach w wersji z turbo idzie to zrobić, bez turbo też, ale w manualach, natomiast w moim wynalazku - bez turbo i w automacie niestety nie potrafią przeprogramować komputera.

 

Jest tam podobno wsadzony Hitachi z opcją tylko do odczytu. Oto fotka naklejki na moim komputerze

 

forek002.jpg

 

Może jednak nie do końca byli to zawodowcy? Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał?

 

 

Znalazłem nawet w Australii jakieś rozwiązanie http://shop.associatedglobal.org/ które byłbym gotów zakupić, ale nie chciałbym być królikiem doświadczalnym z firmą z drugiego końca świata. Może ktoś coś słyszał, albo używa?

 

Trochę jestem zmęczony już tym problemem i szukam jakiejkolwiek pomocy.

Z góry dziękuję z każdą konstruktywną pomoc

pzdr

Edited by 7greg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

zaworem wtórnego obiegu spalin

 

Chyba mylisz na musli zawór wtórnego obiegu powietrza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam również problem z tymi zaworami. Tyle, że na manualnej skrzyni. Ogólnie wtłoczyły wszystko co możliwe do pompy powietrza i ją zatarło. Pompę udało się zregenerować. Teraz szukam uszczelek z wnętrza zaworów.

 

Z tego co się dowiedziałem to nie występują jako część zamienna. 

A szkoda bo zawory u mnie działają i wszystko mogło by być OK.  

 

Może ktoś wie gdzie takie uszczelki dorabiają?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Panowie.

 

Zawory powietrza wtórnego można zreanimowac, choć to zależy od ich stanu. Można tez na popularnym portalu kupić używkę z rozebranego Angola. Ja wymieniłem na nowe z uwagi na obawy ze używka może być martwa. Natomiast jeśli problem sie pojawił i mimo podmiany części nadal sie swieci, to jest jeszcze coś takiego jak turbina powietrza wtórnego która mogła paść lub bezpiecznik wyskoczył z przeciążenia. Często tez programy do diagnostyki nie maja pewnych opcji, które posiadają programy dedykowane do Subaru i są w użyciu ASO. Przerobiłem ten temat dość kosztownie .

 

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może warto zadać sobie pytanie do czego w samochodzie potrzebny jest obieg powietrza wtórnego? Jeśli okaże się, że służy on wyłącznie do utrzymania lepszych norm ekologicznych spalania i to tylko przez kilka pierwszych minut pracy silnika to kolejne pytanie, jakie należy sobie zadać to czy na pewno tego potrzebujemy... I czy musi ten układ w naszym aucie działać. Jeśli tak to brniemy w naprawę. Jeśli nie to wywalamy... ale to już temat na nielegała ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Często tez programy do diagnostyki nie maja pewnych opcji, które posiadają programy dedykowane do Subaru i są w użyciu ASO

 

Proszę zbytnio nie straszyć ludzi, jest sporo serwisów nie ASO , które mają odpowiedni sprzęt oraz wiedzę do diagnozy :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Często tez programy do diagnostyki nie maja pewnych opcji, które posiadają programy dedykowane do Subaru i są w użyciu ASO

Proszę zbytnio nie straszyć ludzi, jest sporo serwisów nie ASO , które mają odpowiedni sprzęt oraz wiedzę do diagnozy :)

Ja mogę tylko potwierdzić :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Może warto zadać sobie pytanie do czego w samochodzie potrzebny jest obieg powietrza wtórnego?

 

Do niczego. Nie zwiększa mocy ani momentu obrotowego, nie powoduje, że samochód lepiej jeździ czyli jest zbędny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak zgodzę się, że jest to w celach ekologicznych.

 

Tylko skoro w sumie wszystko chodzi, a turbinę udało mi się zregenerować po naprawdę niewielkich kosztach i wystarczyło by wymienić uszczelki w środku zaworów, żeby dobrze domykały. 

Podejrzewam, że kwestia leży tylko w tych uszczelkach bo gdyby były wymieniana co ileś tam tysięcy km to by zawory nie dostawały spalin i pary wodnej i się by nie zacierały, co skutkuje późniejszym zatarciem pompy powietrza.

Z mojej turbiny wylało się z pół litra wody i wyglądało strasznie w środku, a w sumie silnik był ok. Wystarczyło wyczyścić, wymienić dwa łożyska i bezpiecznik 30A.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Często tez programy do diagnostyki nie maja pewnych opcji, które posiadają programy dedykowane do Subaru i są w użyciu ASO

 

Proszę zbytnio nie straszyć ludzi, jest sporo serwisów nie ASO , które mają odpowiedni sprzęt oraz wiedzę do diagnozy :)

 

Witam.Dzielę się tylko swoim doświadczeniem. Trzy warsztaty które miały profesjonalny sprzęt do diagnostyki nie dały rady rozwiązać  problemu przez dwa tygodnie, każdy rozkładał ręce bez diagnozy. Nie ujmując  specjalistom , w ASO w ciągu 3 minut po podpięciu do kompa pokazały się błędy które nie wyświetlały we wspomnianych warsztatach, a w następnym dniu problem został finalnie rozwiązany..   :)  Oczywiście  w jedynym tylko miejscu dostałem od reki wspomniany zawór napierając ekstra 170 km   :).

Edited by diamond

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak zgodzę się, że jest to w celach ekologicznych.

 

Nawet nie do konca. W celu osiągnięcia chwilowo lepszego parametru poziomu emisji spalin... chyba jedynie na potrzeby homologacji ;)

wywalić (ze stosowną korektą w kompie) i na zawsze zapomnieć o problemie...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Często tez programy do diagnostyki nie maja pewnych opcji, które posiadają programy dedykowane do Subaru i są w użyciu ASO

 

Proszę zbytnio nie straszyć ludzi, jest sporo serwisów nie ASO , które mają odpowiedni sprzęt oraz wiedzę do diagnozy :)

 

Jeżeli chodzi o diagnozę to raczej nie mam problemu. Jak pisałem wcześniej po podmianie zaworu z innego forka wszystko śmiga. Problem jest w wydaniu 1000zl na nowy zawór :) Dlatego szukam rozwiązania, jak ktoś napisał "na nielegala", choć nie do końca to rozumiem, bo z moim autem mogę chyba robić co chcę :)

 

Niestety nie znajduję nikogo kto POTRAFI, bo mówiących, że się da znalazłem sporo, wywalić cały układ z mojego samochodu. No, ale szukam dalej. Może zaryzykuję z tymi Australijczykami :)http://shop.associatedglobal.org/

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie zaślepili toto bez większego problemu, skasowali błąd w komputerze i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W turbo nie ma problemu wywalić i wykasować błędy, tutaj jest mowa o wolnossaku, w którym nie da się w prosty sposób wyłączyć błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mało tego, że w wolnossaku to jeszcze w automacie :( Podobno to też robi różnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby ktoś był w podobnej sytuacji to Australijczycy opisani powyżej rozwiązali z sukcesem ten problem.

Od miesiąca brak błędów, wszystko funkcjonuje OK :)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

otrzymałem informacje, że w autach w wersji z turbo idzie to zrobić, bez turbo też, ale w manualach, natomiast w moim wynalazku - bez turbo i w automacie niestety nie potrafią przeprogramować komputera

 

Ja rok temu też przerabiałem ten temat. Niestety, u mnie (2.0 manual, bez turbo) też nie dało się tego zrobić. Zawór EGR lewy został wymieniony na nowy.

 

Jest tam podobno wsadzony Hitachi z opcją tylko do odczytu

 

 

tutaj jest mowa o wolnossaku, w którym nie da się w prosty sposób wyłączyć błędów

 

Potwierdzam, że tak właśnie jest.

 

Gdyby ktoś był w podobnej sytuacji to Australijczycy opisani powyżej rozwiązali z sukcesem ten problem. Od miesiąca brak błędów, wszystko funkcjonuje OK

 

 

No to super  :) Mógłbyś napisać na ten temat coś więcej? Link podany wcześniej nie za bardzo działa - u mnie wyświetla się biała strona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej.

Urządzenie jest wielkości połowy paczki fajek. To zapewne taki rodzaj emulatora.

Wpina się go wg załączonej instrukcji we wiązkę dochodzącą do komputera samochodu. Odcinasz wg instrukcji przewody od zaworu, wkładasz zaślepkę do przewodu gumowego i już :)

 

adres strony to http://www.associatedglobal.net/

mają nawet fejsa https://www.facebook.com/associatedglobal/

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale cena dość zaporowa :( , wartość nowych dwóch zaworów 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ale cena dość zaporowa , wartość nowych dwóch zaworów 

Jakby ten patent miał w 100% działać, to mając do wymiany przynajmniej jeden EGR (a następny pewnie w dalszej przyszłości), zdecydowałbym się na takie rozwiązanie.

Jednorazowy wydatek = koszt dwóch zaworów, ale za to święty spokój  :)

@carfit, może warto wprowadzić ten patent do oferty??  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale cena dość zaporowa :( , wartość nowych dwóch zaworów 

 

Nie do końca. Nowy zawór to wydatek 1000zł, za "paczkę fajek" dałem niecałe 400$ AUD czyli prawie 1250 zł

 

ps

Próbowałem znaleźć ich dystrybutora w Europie. Jest dwóch, jeden w UK drugi w Finlandii. Ale jak to bywa w Europie cena ze wszystkimi dodatkami to ponad 450 Euro. Więc taniej mi wyszło kupić to w Australii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfit, o 22 Sept 2016 - 20:43, powiedział: ale cena dość zaporowa , wartość nowych dwóch zaworów    Nie do końca. Nowy zawór to wydatek 1000zł, za "paczkę fajek" dałem niecałe 400$ AUD czyli prawie 1250 zł

 

No właśnie. Nie lepiej więc od razu i na zawsze pozbyć się problemu? Moim zdaniem należałoby iść właśnie w tą stronę.

Pozostaje jedynie wątpliwość, czy w 100% patent zadziała w konkretnym egzemplarzu - ale może rzeczywiście nie ma się czego bać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, też jestem zainteresowany kupnem tego ustrojstwa, ale z tego co widzę to wycina tylko Secondary Air System a nie EGR. Będę wdzięczny 7greg za info czy przyszło pudełeczko i czy bangla dobrze po zamontowaniu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc kluczowe, że można to skutecznie zainstalować jedynie przy sprawnym egr. Przy padniętym zaworze nadal będą generowane błędy.

Zatem należy to rozważać już na etapie pierwszych objawów podczas regeneracji samych zaworków odcinających i pompy powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...