Jump to content

Wibracje na kierownicy przy 80 i 140km/h Forek 2.0 XT 2015


XT 1979

Recommended Posts

Ktos z nowym XT na forum mial podobna sytuacje- moze sie odezwie

Auto ma wade wiec zadaj od serwisu aby ja wyeliminowali albo zadaj towaru wolnego od wady ( nowego) . Byc moze opinia rzeczoznawcy pomoze...

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Czy powyżej 140 bicie na kierownicy ustaje / wzmaga sie ?

Powyżej 140 czuć mniej ale od 180 wzmaga się. W serwisie powiedzieli Dawoj powiedzieli mi, że nie mogą jeździć z takimi prędkościami bo to nieprzepisowe. Idiotyzm jakiś. Usterkę reklamuje od pierwszych kilometrów jak auto było jeszcze na zimówkach. Myślałem że to kwestia opon. Po wymianie na letnie to samo. Byłem u nich napompowanym wyważeniu, i to samo. Postanowiłem wkońcu doważyć koła i jest lekko lepiej ale problem dalej występuje, i nie wiem co robić ale chyba faktycznie umówię się z rzeczoznawcą ponieważ nie mam ani siły ani czasu na jazdę do serwisu.

Link to comment
Share on other sites

A może to ma związek z jakimiś konkretnymi obiatami silnikami ? 

na drganie kiery wpływa kolejno : opona , felga , tarcza , pół osie ale to musi nasilać się tylko od pewnej prędkości . 

Link to comment
Share on other sites

Ja też narzekałem na lekkie wibracje. Jak wyważanie w ASO nie pomogło, to pojechałem do warsztatu z maszyną z testem drogowym (wyważarka z rolką imitującą nacisk na drogę i dodatkowymi pomiarami) - okazało się, że opony były krzywe, dwie zostały wymienione na gwarancji. Fakt, że na zimowkach było lepiej. Fakt też, że ani na zimowkach ani na letnich kierownica nie jest wolna od wibracji, ich poziom jest jednak akceptowalny - przynajmniej nie widać jak się kierownica trzęsie, a przed wymiana opon było. Nie robiłem wyważania na samochodzie - to jest dodatkowa szansa na poprawę. W innym aucie miałem długą walkę z wyważaniem opon, a ostatecznie okazało się, że problemem był krzyżak przedniego wału (tak, wiem, w Subaru go nie ma). Wibracje są silniejsze po dłuższym postoju, a spadają po dobrym nagrzaniu, szczególnie w upał - stawiam więc nadal na opony.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Miałem taką sytuację, jak tarcze hamulcowe były pogięte. Koła wyważone a minimalne drgania na kierownicy w zakresie 90-130km/h były. Po wymianie tarcz problem znika.

Mogą też być krzywe piasty, gdzieś na forum o tym było.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, tylko pytanie czy to możliwe, że wibracje występują na nowych zimowych oponach, i na nowych letnich oponach?

A gdzie jest mogę podjechać na wyważenie z dopiskiem na drogę - myślę o Warszawie?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, tylko pytanie czy to możliwe, że wibracje występują na nowych zimowych oponach, i na nowych letnich oponach? A gdzie jest mogę podjechać na wyważenie z dopiskiem na drogę - myślę o Warszawie?

Na Okaryny, wjazd od Anody - z zewnątrz warsztat wyglada słabo, ale mają dwa topowe huntery z testem drogowym i kumatych fachowców. Jak chcesz, to możemy sobie porównać te drgania. Bridgestone robiło test przy reklamacji na identycznej maszynie.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, tylko pytanie czy to możliwe, że wibracje występują na nowych zimowych oponach, i na nowych letnich oponach?

Możliwe. To co pisałem wyżej, nie samo koło jest powodem ;).

Link to comment
Share on other sites

 

Hmm, tylko pytanie czy to możliwe, że wibracje występują na nowych zimowych oponach, i na nowych letnich oponach?

Możliwe. To co pisałem wyżej, nie samo koło jest powodem ;).

Ja też tak podejrzewam, warto jednak wyeliminować koła.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem wyważanie kół w ASO z całym dla nich szacunkiem nie ma sensu.

Dobry profesjonalny warsztat zrobi to lepiej, bo zajmują się tylko tym. Mają często lepszy sprzęt. Sam po zakupie auta pojechałem do dobrego gumiarza bo miałem bicie. Wyważył prawidłowo i drgania znikły, dodatkowo zdjął osiemdziesiąt procent ciężarków

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wczoraj po tygodniowym postoju w Subaru, odebrałem auto. Pan z serwisu powiedział mi, że wibracje biorą się z silnika ponieważ boxer generuje drgania. Jak dla mnie to totalna bzdura, i sprawę oddaję rzeczoznawcy, a potem jak nie pomoże, to idę z tym do sądu mam dosyć pieprzenia się z tymi serwisami. Dealerzy sprzedają auta, a potem jak coś trzeba zrobić to wymyślają debilizmy, i mają Cię, w dupie, więc myślę, że sąd nakaże im naprawić bubla.

Link to comment
Share on other sites

Panowie z Dawoja poddali się dawno, a tym razem byłem u Dyszkiwicza. Powiedzieli, że fabryki nie będą poprawiać. Tak czy inaczej mam to w nosie. Dawoj sprzedał bubla, i Dawoj będzie odpowiadał za tą usterkę. W najbliższym tygodniu odezwie się do nich mój prawnik. Dość zabawy z nieuczciwymi dealerami i producentami aut. Liczyli chyba na to, że to oleję ale się pomylą

Link to comment
Share on other sites

 

 

idę z tym do sądu mam dosyć pieprzenia się z tymi serwisami

 

Dopiero wtedy się upieprzysz :) Szkoda nerwów, kasy i przede wszystkim czasu - lepiej uderz do jakiegoś ogarniętego mechaniora...

Link to comment
Share on other sites

najgorsze ze w tym przypadku winny wibracji moze byc kazdy element układu napedowego (skoro kola zostały wyeliminowane) I tylko metodą "podmiany" tak na prawdę można znalezc winnego a to sa spore koszta bo XT to nowy samochod . To prawda oddanie sprawy do sadu to kupa straconego czasu i nerwów ale kazdy konsument ma przeciez prawo żądać wymiany towaru na wolny od wady. Daj znac jak sprawy sie potocza

Link to comment
Share on other sites

...a to subaru service wlasnie.

 

Gdybym mial moje dzisiejsze doswiadczenia 2 lata wczesniej ....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dziś weryfikowałem na nowym samochodzie demonstracyjnym - Klient zgłaszał to samo tzn., wibracje od mniej więcej 120-140 km/h.

 

W nowym samochodzie 2018 z przebiegiem 166km, na seryjnych oponach jest to samo,

 

okazuję się, że chyba "ten typ tak ma"

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, biedron napisał:

W nowym samochodzie 2018 z przebiegiem 166km, na seryjnych oponach jest to samo,

 

okazuję się, że chyba "ten typ tak ma"

 

22 minuty temu, Dottoree napisał:

W moim tak nie ma, tzn. zdarzało się, ale było to wynikiem kiepskiego wyważenia kół...

Umnie też tak nie ma (i nie było), Forester XT MY2016, przebieg 60tys km.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...