Jump to content

Pytania o udoskonalenie trakcji w Hawk WRX wagon


Recommended Posts

Witam wszystkich! Przygotowuje się do kolejnych modów mojego Hawka WRX wagon. Tym razem wziąłem na celownik trakcję:

 

1. czy tylna górna rozpórka kielichów faktycznie stworzy jakiś efekt? dołożyć przednią rozpórkę? (ktoś jakąś konkretnie poleca)

 

2. seryjny stabilizator to 17mm a więc montować 20mm z STI czy 22mm Whiteline? czy będą pasować bez przeróbek? warto poliuretanowe mocowania?

jaki tego będzie efekt?

 

3. czy antylift kit firmy whiteline podejdzie i czy pozostałe poliuretany na wachacz muszę montować?

oczywiście jakie będzie tego efekt?

Link to post
Share on other sites

1. Większość montuje przede wszystkim przednią górną rozpórkę - być może ma ona największy wpływ na sztywność karoserii (a może tylko ze względów estetycznych ;)).

2. Grubszy stab + sztywniejszy łącznik + twardsze tuleje podobno robią robotę. Przy wyborze poli trzeba wziąć pod uwagę ich jakość i wybrać odpowiednią twardość (bardziej twarde to raczej do typowych rajdówek). Nie wiem natomiast czy przy ori zawiasie to gra warta świeczki.

3. Pojęcia nie mam ;).

Link to post
Share on other sites

Staby koniecznie white line. Różnica mega. Poliuretany nie zaszkodzą tylko weź najmieksze. To da odczuwalna roznice. Dodatkowo polecam Eibach prokit. ALK niewiele daje. Włożyć nie zaszkodzi. Rozporki to takie trochę placebo ale ładnie wygladaja;)

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Edited by bzyq
Link to post
Share on other sites

Najlepiej zainstalowac regulowane staby Whiteline, do tego solidne laczniki, i mozna sobie regulowac wtedy sztywnosc, wydaje mi sie ze najlepiej zaczac od tylu... i w zaleznosci od uzytkowania przeniesc sie na przod. Gorna rozporka w Kombi ogranicza przestrzen bagazowa - czy dziala trudno powiedziec, buda w kombi nie jest sztywna, przynajmniej u mnie w bugu nie byla.

Link to post
Share on other sites

Wytłumaczcie mi koledzy jakie ma znaczenie nazwa naklejona na kawałku żelastwa zwanego stabilizatorem? Grubość rozumiem, to ważne i odczuwalne ale producent? Bo co ma więcej cukru w cukrze?

Link to post
Share on other sites

dobra nie mam dalej odpowiedzi co się stanie po danym modzie

 

z tego co kojarzę tylny stab grubszy auto robi się bardziej nadsterowne czy coś jeszcze?

 

przy tylnej rozpórce powinno się robić auto sztywniejsze przy kombi?

Link to post
Share on other sites

Moje kombi dostało za dużo na raz i teraz nie wiem co dany diwajs robi. Zapodałem kompletne zawieszenie spec C, poliuretany na przód (tył na razie czeka bo się  bałem że przegnę pałkę), staby 24mm z łącznikami aluminiowymi z tyłu, ustawiłem geometrię i ...... jest bosko. Nareszcie auto słucha kierownika a nie odwrotnie. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...