Skocz do zawartości
Karenz

Regulacja zaworów w silnikach FB20

Rekomendowane odpowiedzi

Karenz   

W silnikach fb zmieniono sposób sterowania zaworu na dźwigienkowy .

subaru-fb-series-engine-cleaned-inline2-

 

W plejadach znalazałem taki opis 

"zastosowanie napędu dźwigniowego, w którym krzywki wałków współpracują z łożyskowanymi rolkami w dźwigienkach" 

"Druga zmiana ma miejsce w systemie regulacji luzów zaworów. W poprzednim silniku była to regulacja hydrauliczna (w popychaczu zaworu), tutaj zaś jest to regulacja mechaniczna, polegająca na wymianie podkładki między zaworem a dźwignią."

 

Moje pytanie są następujące : czy regulacja przewiduje wymianę wszystkich podkładek , jakie jest przybliżony koszt 1 szt , co jaki czas należy wykonywać sprawdzenie luzów , czy do sprawdzenie trzeba wyciągać silnik . 

Jeszcze amatorskie pytanie czy te rozwiązanie jest trwalsze od poprzedniego bazującego na szklankach . 

Edytowane przez Karenz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
slim2102   

Karenz, szykujesz się na gaz ?:)

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez slim2102

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
leon   

czy na rysunku FB, te brązowe pierdolniczki podtrzymujące dźwignie, to zwykłe podpórki ? bo takie rozwiązania były z hydropopychaczami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
carfit   

są normalne podkładki regulacyjne , kosztują 27 zł 1 szt.

post-766-0-31374200-1466146719_thumb.png

Edytowane przez carfit
  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Karenz   

Jak nie ma ? co zawory nie podlegają eksploatacji ?

Product musiał wyznaczyć co jaki okres należy sprawdzić luzy 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
carfit   

Jak nie ma ? co zawory nie podlegają eksploatacji ?

Product musiał wyznaczyć co jaki okres należy sprawdzić luzy

Absolutnie nie , juz podaj od 2006 roku , nie ma czegoś takiego jak regulacja zaworów przy danym przebiegu , podobnie jak z rozrządem na łańcuch . Jesli zmieniasz parametry pracy , LPG , ciężkie warunki eksploatacji , słabej jakości paliwo ( Rosja , Ukraina , czy bliski wschód ) to trzeba cześciej kontrolować a w razie niezgodności , regulować i tyle .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
GeFo555   

To mnie pocieszyles Edwin, miałem dzwonić do Ciebie i umawiać się na regulację zaworów, zapewnienia poprzedniego właściciela ze nie trzeba jakoś mi nie wystarczało ;) W takim wypadku poczekam do wymiany oleju i wtedy się sprawdzi czy jest co regulować :)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FanSub   

Odpowiadając na pytanie naszego Kolegi Karenz - tak, rozwiązanie prostsze i tańsze, a jednocześnie wpływające na zmniejszenie tarcia że skutkiem dla osiągów silnika i zużycia paliwa. Karenz, wskazales też na artykuł w plejadach - faktycznie jest bardzo dobry, drobiazgowo opisujący budowę silników Fb, które poza ogólną koncepcją niewiele mają wspólnego z serią EJ.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

odgrzeję kotleta - bo odpowiedzi na pytanie czy trzeba wyjmować silnik do regulacji nie widzę ? No i jaki jest koszt regulacji ? Trochę czasu już minęło - może ktoś z Was jednak już robił.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.08.2017 o 12:12, John Adams napisał:

odgrzeję kotleta - bo odpowiedzi na pytanie czy trzeba wyjmować silnik do regulacji nie widzę ? No i jaki jest koszt regulacji ? Trochę czasu już minęło - może ktoś z Was jednak już robił.

 

W celu regulacji luzów zaworowych (wymiana podkładek) zgodnie ze sztuką należy wymontować silnik.

 

Jeżeli chodzi o koszty, to uzależnione są one chociażby od ilości podkładek (pod zawory) które muszą zostać wymienione. W czterocylindrowym silniku jest ich 16sztuk.    

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×