Jump to content

Diagnostyka gdzie?


wolff

Recommended Posts

Wprowadzenie:

Zapala mi sie czasem kontrolka silnika i tez czasem abs-u.

Chcialem to sprawdzic, wiec umowilem sie w Lomiankach wczoraj na miedzy 12 a 12.30 na diagnostyke.

Objawilem sie 12.15 i powiadomiono mnie ze elektryk walczy z radiem w innym samochodzie (i chyba nawet to nie bylo Subaru :evil: ) i musze troche poczekac. Po 15 minutach elektryk, przechodzac wydal z siebie jednosylabiczny zwrot oznaczajacy w lokalnej gwarze ze jeszcze 40minut(przynajmniej tak to zinterpretowal kierownik i taka interpretacje mi przekazal). Wiec odczekalem tyle ile w swojej ograniczonej nieomylnosci przewidywal, i w koncu zapytalem czy nie moze sie na chwile oderwac i podlaczyc sie do mojej imprezy... ale nie mogl. O 13.15 czas mi sie niestety skonczyl i odjechalem kasujac zlecenie.

 

Teraz pytanie:

Czy mozecie mi polecic jakies miejsce (okolice warszawy - najlepiej jak najblizej Pragi) gdzie sa ludzie ktorzy sie znaja, maja sprzet i ze mnie nie zedra za diagnostyke elektroniki imprezy gt (97)?? Bo jednak do Lomianek mam kawalek i boje sie powtorki.

Link to comment
Share on other sites

Zapala mi sie czasem kontrolka silnika i tez czasem abs-u.

Czy kontrolka się zapala i gaśnie? Czy zapala i już tak zostaje? Zobacz na http://www.troublecodes.net/Subaru. Tam jest instrukcja jak odczytać numer błędu jeśli zostanie zapisany do pamięci.

Jeśli lampka gaśnie to pewnie jest to jakiś "niestyk" lub objaw padającego czujnika. Spróbuj odłączyć (-) klemę od Akku i podociskać kable przy ABS, a następnie podłączy (-) spowerotem. Ewentualnie możesz je odłączyć i zobaczyć czy nie są przyśniedziałe. Wtedy trzeba oczyścić i posmarować wazeliną, może być taka z apteki.

Link to comment
Share on other sites

Zapala mi sie czasem kontrolka silnika i tez czasem abs-u.

Czy kontrolka się zapala i gaśnie? Czy zapala i już tak zostaje? Zobacz na http://www.troublecodes.net/Subaru. Tam jest instrukcja jak odczytać numer błędu jeśli zostanie zapisany do pamięci.

Jeśli lampka gaśnie to pewnie jest to jakiś "niestyk" lub objaw padającego czujnika. Spróbuj odłączyć (-) klemę od Akku i podociskać kable przy ABS, a następnie podłączy (-) spowerotem. Ewentualnie możesz je odłączyć i zobaczyć czy nie są przyśniedziałe. Wtedy trzeba oczyścić i posmarować wazeliną, może być taka z apteki.

Kontrolka silnika zapala sie i gasnie po chwili. Przy normalnej jezdzie.

Z kolei ABS-u zapala sie i zostaje. Domyslam sie ze to czujnik bo mam to samo w Skodzie (lewy przedni czujnik mam pekniety i mi blad wyskakuje jak sie woda do niego dostaje). Chcialem wlasnie zeby mi odczytali ktory czujnik...

Dzieki za linka. Bede kombinowal.

 

Nawet mam kabel OBD2-Pecet (uzywam do skody) ale zupelnie nie mam oprogramowania do subaru (i domyslam sie ze rozne OBD2 nie sa sobie rowne) :cry:

Link to comment
Share on other sites

Nawet mam kabel OBD2-Pecet (uzywam do skody) ale zupelnie nie mam oprogramowania do subaru (i domyslam sie ze rozne OBD2 nie sa sobie rowne) :cry:

OBD-II jako protokół jest zawsze jednakowe. Różne są standardy transmisyjne i tzw. rozszerzone kody błędów oraz informacje specyficzne dla producenta.

 

W przypadku Subaru, OBD-II zaczyna się bodajrze od WRXów. W każdym razie moje stare GT96 chyba nie ma konektora OBD-II, a WRX już ma. GT ma za to oczywiście port Select Monitora, ale czy są tam sygnały OBD-II tego nie wiem, to pytanie do działu technicznego.

Link to comment
Share on other sites

GT przekazuje sygnały do Select Monitora impulsowo bodajże i niema OBD-II.

GT komunikuje się z Select Monitorem przy pomocy "Select Protocol" (suprise :idea: ). Ogólnie jest to RS-232 pracujący na standardzie TTL (0-5V) z prędkością 1953bps i trybie 8E1 (8 bitów danych i 1 parzystości). Więcej info można przeczytać na ten temat tutaj: http://dialspace.dial.pipex.com/town/pi ... obymonitor .

Link to comment
Share on other sites

GT przekazuje sygnały do Select Monitora impulsowo bodajże i niema OBD-II.

GT komunikuje się z Select Monitorem przy pomocy "Select Protocol" (suprise :idea: ). Ogólnie jest to RS-232 pracujący na standardzie TTL (0-5V) z prędkością 1953bps i trybie 8E1 (8 bitów danych i 1 parzystości). Więcej info można przeczytać na ten temat tutaj: http://dialspace.dial.pipex.com/town/pi ... obymonitor .

Dotarlem dzisiaj rano do Nivette na Ostrobramskiej i zostalem zdiagnozowany wlasnie SELECT MONITOREM oraz odelżony o 160pln.

W silniku byl blad szujnika ssania i sonda lambda za wolno dziala (i to pewnie ona robi kasze).

ABS - oba tylne szujniki przerwa (od czasu do czasu) i gsensor.

poza tym mam za duzo oleju w skrzyni (moze ktos chce troche :twisted: )

 

Wyglada na to ze wizyta sie Imprezie spodobala :lol: :

a) obie kontrolki od chwili wyjazdu sie nie zaswiecily do teraz

B) licznik ożył i przez 10km działał (wczesniej usypial juz przy wyjezdzie z parkingu)

c) pólośka przestała stukać!!!! (do tej pory lewy przegub stukal przy skrecie w prawo)

Magia normalnie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...