Skocz do zawartości

hałas w levorgu


profil

Rekomendowane odpowiedzi

nie masz czego sie bac. Jezeli pojedziesz do sprawdzonego zakładu nic Ci nie połamią -chłopaki maja dużą wprawę w rozkładaniu i składaniu wnetrz aut w szczegolnosci ze XV'a jest bardzo łatwo rozbebeszyć i złożyć.

 

 

cos bedzie odstawać, trzeszczeć

akurat to w tych autach dostajesz od fabryki w gratisie :biglol: (przynajmniej ja dostałem)  ;)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiałem nad wyciszeniem Levorga. W tym samochodzie (GT-S Exclusive) nie jest głośno, tu nie chodzi o decybele, lecz o szum dobiegający od opon, przez nadkola, drzwi i podłogę, który jest wyraźnie słyszalny, ale do 130km/h jest wyraźnie ciszej jak w fabrycznym XV. Da się przywyknąć, ale na długiej trasie jednak życzyłbym sobie, aby było nie tyle ciszej, bo silnika prawie wcale nie słychać, ile bardziej wytłumiony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wytlumilem sam, zajelo mi to 4 popoludnie. Wlasnie wrocilismy z wakacji, zrobilem 1400 km i bylo rewelacja nie cicho, radio gra na poziomie 11 i jest zrozumialem przy 140 km/h. Wytlumilem drzwi, podlogi cala, bagaznik, tylna klape. Kosztowalo to chyba 1200 zl, i bylo warto, tylko palce bolaly od ukladania i klejenia maty. Przy okazji polozylem kable do ledow do oswietlenia nog pod fotelami. :) Sa tylko dwa problemy: plastiki do montazu tylnej kanapy (nadal nie wiem jak je wyciagnac) i stopka pod pedalem gazu i jej mocowanie boczne, bo podnosi sie podloga od wygluszenia. I nie niszczy sie zadnych spinek. Jeszcze raz polecam WARTO. Sluze pomoca i wskazuwkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zainstalować apkę na smartfona, która mierzy ilość dB.

Nie może być tak samo głośno przy 50 i 140... Chociaż fantazja ekonomistów w ostatnich czasach projektowania aut  nie zna granic.


Uważam, że pierwsze do sprawdzenia łożyska w kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzenie decybeli aplikacją na smartfona niewiele powie o całości doznań akustycznych w samochodzie. 

 

Łożysk sprawdzał nie będę, auto jest nowe, zarejestrowane w lipcu i ma zaledwie 1400km przebiegu. Szum pochodzi od opon: Dunlop SportMaxx, a dochodzi przez niedostatecznie wytłumione nadkola, drzwi i podłogę. Ilość decybeli niewiele ma tu do rzeczy, według danych katalogowych jest dużo cichszy niż XV. Tu chodzi o całość doznań "usznych". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czego fotek robic. Ten samochod do rozebrania jest prosty jak cep. Np zabudowe kanapy srodkowa zdejmuje sie nastepujace: wyciagasz oslone przycisku ss, odkrecasz 4 wkrety, przesuwasz fotele i z tylu w boczkach za zaslepkami masz nastepne dwa wkrety. I to wszystko, cala zabudowe schodzi. Trzeba tylko pamietam przy wykrecaniu foteliku o odpieciu aku, zeby poduchy nie zrobimy blefu jak powypinasz wtyczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezgłośnie się nie toczą, a i w powietrzu się nie unoszą, więc po prostu hałas jest. Problem tkwi w niedostatecznym wytłumieniu wnętrza. Jeśli do tego nawierzchnia jest chropowata, całość przekłada się na takowe doznania słuchowe. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam te Dunlopy - chciałem się przyzwyczaić do hałasu, ale niestety wkurza. Na mojej codziennej trasie mam ok. 400m innego rodzaju asfaltu, na którym jest o 80% ciszej, ale to jest ok. 3s  :)

Jak pytałem w ASO w Krakowie, to mi powiedzieli, że zrobią wyciszenie za ok. 4 tys (za dużo). Teraz zauważyłem jeszcze, że nawet jak jadę z prędkością parkingową 5-10 km/h słyszę takie jakby gwizdanie, które wydaje się dochodzić od moich (kierowcy) drzwi. Jak jadę szybciej, tego gwizdania nie słyszę (być może jest zagłuszone "normalnym" szumem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według danych katalogowych jest dużo cichszy niż XV
 porównywanie do XV nie ma sensu to auto jest dramatycznie głośne

 

Wg pomiarów ADAC przy 130 km/h hałas w:

- BRZ 70.7 dB(A)

- Levorgu 69.4 dB(A)

- XV 69 dB(A)

- Forester 68.4 dB(A)

- Outback 67.9 dB(A)

..

- Audi A4 B9 66.9 dB(A)

- BMW 3 F30/31 66.8 dB(A)

 

 

Jak widać Outback jest w zasadzie na poziomie Audi i BMW.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

według danych katalogowych jest dużo cichszy niż XV

porównywanie do XV nie ma sensu to auto jest dramatycznie głośne

Wg pomiarów ADAC przy 130 km/h hałas w:

- BRZ 70.7 dB(A)

- Levorgu 69.4 dB(A)

- XV 69 dB(A)

- Outback 67.9 dB(A)

..

- Audi A4 B9 66.9 db(A)

- BMW 3 F30/31 66.8 dB(A)

Suche dane ;)

 

XV to dramat, akustycznie we wnętrzu jest nieprzyjemnie

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/w dane są skorygowane krzywą korekcyjną A, która wzmacnia częstotliwości w których ucho ludzkie jest najbardziej wrażliwe a osłabia te, w których człowiek słyszy "słabo" (bardzo niskie i wysokie). Zatem sa to konkretne, policzalne dane, które są projekcją hałasu w samochodzie.


W karcie homologacyjnej mojego pojazdu - XV 2013 podano następujące dane Fahrgeräusch 70,9 dBA; Dla Levorga 69,4dBA. 

 

Dla 130 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Teraz zauważyłem jeszcze, że nawet jak jadę z prędkością parkingową 5-10 km/h słyszę takie jakby gwizdanie, które wydaje się dochodzić od moich (kierowcy) drzwi. Jak jadę szybciej, tego gwizdania nie słyszę (być może jest zagłuszone "normalnym" szumem).

Prawdopodobnie słyszysz skrzynię CVT. Ona wydaje taki cichy charakterystyczny dźwięk przy bardzo małej prędkości. Przynajmniej tak jest w OBK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Christoph a jak ogolnie wrażenia po zmianie z XV?? Zrobisz wyciszenie i bedzie :ok:

 

Jeszcze jeżdżę XV, ponieważ papierologia trwa. Ale rozkoszuję się każdym kilometrem z SBD, bo będzie po prostu inaczej. Levorg to bardzo ciekawe auto. Mam za sobą 4 jazdy próbne, przejechałem Levorgami ok. 500-600km, ale będzie to całkiem inaczej, kiedy będę nim jeździć na stałe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W karcie homologacyjnej mojego pojazdu - XV 2013 podano następujące dane Fahrgeräusch 70,9 dBA; Dla Levorga 69,4dBA. 

 

Patrzę właśnie na dokumenty z Levrga i w karcie pojazdu są takie dane: 

Hałas na postoju:

XV 78 dBA 

Levorg 74 dBA 

 

Hałas podczas jazdy:

XV 70,7 dBA

Levorg 66 dBA

 

Christoph a jak ogolnie wrażenia po zmianie z XV?? Zrobisz wyciszenie i bedzie :ok:

 

Jak już wspomniałem wcześniej: 

 

(...) W tym samochodzie (GT-S Exclusive) nie jest głośno, tu nie chodzi o decybele, lecz o szum dobiegający od opon, przez nadkola, drzwi i podłogę, który jest wyraźnie słyszalny, ale do 130km/h jest wyraźnie ciszej jak w fabrycznym XV. Da się przywyknąć, ale na długiej trasie jednak życzyłbym sobie, aby było nie tyle ciszej, bo silnika prawie wcale nie słychać, ile bardziej wytłumiony. 

 

 

Wytłumienie przydało by się, ale to nie jest już tak konieczne potrzebne, jak w przypadku XV SBD. Dla mnie to chyba raczej kwestia osobistych preferencji i rozpieszczenia przez wyciszenie i CarAudio. Naturalnie w Levorgu szum dobiega od kół przez podłogę i nadkola oraz drzwi, ale ogólnie jest na akceptowalnym poziomie i dużo przyjemniej niż w przypadku seryjnego XV. Audio też gra o wiele lepiej, może słabo jak małe piwo, ale jednak gra czysto i wstydu nie ma, przynajmniej dźwięk jest na takim poziomie, jak w nowym Tucsonie. 

 

PS: jeżdżę motocyklem bez owiewki i na autostradzie pęd wiatru urywa głowę, a przez wentylację w kasku przechodzi tornado. Dlatego odbieram Levorga jako ciche i komfortowe auto w porównaniu do dwóch kółek :D Mam dodatkowy komplet zatyczek do uszu, więc może to być będzie najtańsza i najszybsza opcja wyciszenia Levorga :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumienie przydało by się, ale to nie jest już tak konieczne potrzebne, jak w przypadku XV SBD. Dla mnie to chyba raczej kwestia osobistych preferencji i rozpieszczenia przez wyciszenie i CarAudio.

 

I to jest niestety jedna z kilku wad wyciszania - raz to zrobisz, i później już niestety każde kolejne auto musisz wyciszać  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wytłumienie przydało by się, ale to nie jest już tak konieczne potrzebne, jak w przypadku XV SBD. Dla mnie to chyba raczej kwestia osobistych preferencji i rozpieszczenia przez wyciszenie i CarAudio.

 

I to jest niestety jedna z kilku wad wyciszania - raz to zrobisz, i później już niestety każde kolejne auto musisz wyciszać  ;)

 

 

 

spokojnie, ta maksyma nie ma zastosowania jeśli poprzednim autem był XV SBD MY13 ;-)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...