Jump to content
profil

hałas w levorgu

Recommended Posts

Nie wiem, jak w Waszych autach, ale mój jest głośny - okazało się że maty wygłuszające są tylko na podłodze pod nogami oraz fragmentarycznie na nadkolach i we wnęce pod koło zapasowe - całe podwozie to gola blacha z podkładem. Zawiozłem auto do zrobienia konserwacji natryskiem kauczukowym podwozia - zrobiło się znacznie ciszej - teraz słychać szum wiatru wokół samochodu a nie szum opon.

Macie jakieś wasze spostrzeżenia w tym temacie? Zastanawiam się jeszcze nad wytłumieniem bagażnika i drzwi matami butylowymi od środka....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Zawiozłem auto do zrobienia konserwacji natryskiem kauczukowym podwozia - zrobiło się znacznie ciszej
 

 

dobry temat, też o tym myślałem

 

dzięki za info przydatne 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Macie jakieś wasze spostrzeżenia w tym temacie

tak takie ze jak pisaliśmy ze jest tak samo beznadziejnie wyciszone i w ten sam sposób jak XV to grupa "znawców" stwierdzila ze to nie prawda i ze Levorga nawet do XV porównywac nie można :D  Nawet ketiv wklejał zdjecia jak to wygląda pod plastikami itp.  Konstrukcja tych nadwozi jest tozsama Xv to impreza hb, levorg to impreza kombi a wrx to impreza sedan. Subaru oszczędza na wytlumienia aut jak sie da i nie pozostaje Ci nic innego jak wygłuszyć to auto w zakładzie zajmującym sie Car Audio.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Macie jakieś wasze spostrzeżenia w tym temacie

tak takie ze jak pisaliśmy ze jest tak samo beznadziejnie wyciszone i w ten sam sposób jak XV to grupa "znawców" stwierdzila ze to nie prawda i ze Levorga nawet do XV porównywac nie można :D  Nawet ketiv wklejał zdjecia jak to wygląda pod plastikami itp.  Konstrukcja tych nadwozi jest tozsama Xv to impreza hb, levorg to kombi a wrx to sedan. Subaru oszczędza na wytlumienia aut jak sie da i nie pozostaje Ci nic innego jak wygłuszyć to auto w zakładzie zajmującym sie Car Audio.

 

 

Jechałem Levorgiem i na pewno jest dużo ciszej niż w moim 2,5XT :lol: .

A czy to nie jest tak, że te samochody dobrze wygłuszone są droższe, stanowią jakąś klasę wyższą. Bo nie zauważyłem aby inne popularne marki w tym samym zakresie cenowym i jakoś tam porównywalne, były w środku dużo cichsze od Levorga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Zawiozłem auto do zrobienia konserwacji natryskiem kauczukowym podwozia - zrobiło się znacznie ciszej - teraz słychać szum wiatru wokół samochodu a nie szum opon.
'mogę zapytać jaki to mniej więcej koszt? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można radio głośniej dać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile moze kosztowac wytlumienie fabryczne auta, skoro material na drzwi i bagaznik w cenie brutto to okolo 800-1000 zl. To ile kosztuje to w cenie producenckiej, 250-300!?

 

A konserwacja podwozia na materialach Wurth'a jak w moim przypadku kosztowalo 1200 zl. Zuzyli 14l masy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ile moze kosztowac wytlumienie fabryczne auta, skoro material na drzwi i bagaznik w cenie brutto to okolo 800-1000 zl. To ile kosztuje to w cenie producenckiej, 250-300!?

Subaru to z zalozenia tanie auta . Na rynku na ktorym sprzedaja sie najlepiej (i najwiecej) czyli USA Subaru sa tansze od kii czy hundaiow - jak nie wierzycie sprawdzie sobie na stronach internetowych. Wiec skoro Amerykanie nie narzekaja ( tez bym pewnie nie narzekal na wyciszenie w tanim aucie) to po co FHI ma sie wysilac? Niestety panowie z FHI zapomieli ze Europa to nie USA i tu lezy problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabieram sie za zamowienie mat do bagaznika i drzwi. I w przyszlym weekend rozbebesze wnetrze, wezme piwo w reke i zaczne wyklejanie. Na nadkoli stp bomb pojdzie a na reszte stp silver.... moze jakies fotki strzele z tej operacji..... i moze juz przyjda zarowno srebrne do kierunkow-przestana mnie wkurzaja w koncu. Wymienie tez do jazdy dziennej i halogeny na led.... i bedzie prawie koniec aktualizacji auta. Zona jakas zmiana muzy.

Zastanawiam się też czy nie podjechać do serwisu z reklamacja spalania, czytam watek i wydaje się że coś jest nie tak jeśli nie jestem w stanie zejść ze spalaniem poniżej 10 na trasie i w mieście poniżej 13....

Edited by profil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przesadzaj na początek z ilością mat.

 

Jako pianki/gąbki bardzo dobra jest Silen Coat 35mm tam gdzie wejdzie, klejona od strony plastików tak żeby mieć dostęp do blach jakby trzeba było dokładać

 

Zaryzykował bym na początek zrobić drzwi.

Lekka mata np. Dynamat superlite na blachy zewnętrzne + wspomniana gąbka Silent Coat na plastiki (są dostępne w trzech grubościach)

 

Drzwi demontuje się łatwo, dość szybko "instaluje" maty jak i resztę

 

 

 

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info, nie wiem jak drzwi wyglądają od środka, czy jest wewnętrzna blacha czy tylko kawałek folii

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piotruś,

Ja też jechałem Levorgiem, ale również najtańszym Hyundaiem Tusconem. Cena porównywalna, ale wyciszenie już nie. Hyundai odwalił kawał dobrej roboty. To nie marka, ani zaszeregowanie do konkretnego segmentu świadczy o jakości czy staranności wykonania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info, nie wiem jak drzwi wyglądają od środka, czy jest wewnętrzna blacha czy tylko kawałek folii

Dwa dość duże otwory przykryte folia, trzeci mniejszy chyba gdzieś na wysokości lusterka.

Z tyłu podobnie, demontaż poszycia maksimum 5 minut ;)

 

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

 

w ramach uzupełnienia

 

http://minkara.carview.co.jp/userid/1203570/car/1775457/3369518/note.aspx

 

p2.jpg

p4.jpg

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, czjlu blacha butylem a zamiast tego zaslepiania pianka otworów to lepiej panel wnętrza wykleic kauczukiem. Jak znalazłeś ta stronę, przecież tu wszystko w krzaczkach jest napisane....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy to nie jest tak, że te samochody dobrze wygłuszone są droższe, stanowią jakąś klasę wyższą. Bo nie zauważyłem aby inne popularne marki w tym samym zakresie cenowym i jakoś tam porównywalne, były w środku dużo cichsze od Levorga.

To tak serio? Jechałem ostatnio Golfem Variantem VII za 85 tysięcy, przy 170 kmh głośność w środku była na poziomie 67dB - czyli było cicho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdjęcia mojego XV, dla przykładu drzwi tylne bo przód u mnie to całkiem inna bajka

 

z racji niskiej wagi mata to Dynamat Superlite (celowo nie kleje żadnych gąbek wewnątrz choć efekt byłby dobry ale niech sobie tam wilgoć spokojnie spływa jak i wysycha)

DSC01669.jpg

 

 

otwory zamknięte cienką, samoprzylepną blachą aluminiową 

DSC01694.jpg

 

na to znowu Dynamat Superlite + jakaś gąbka GMS (pewnie dzisiaj użyłbym coś innego)

DSC01720.jpg

 

do tego plastikowe poszycie na lekko już tylko "gąbki" tu akurat hybryda jakiegoś GSM + Silent Coat 35mm

z racji "etapowego" poprawiania, teraz zrobiłbym całość Silent Coat-em o różnych grubościach bo nie wszędzie można tak grubą jak 35mm, dodatkowo ta 35mm sprężyście napina plastik do metalowej ściany drzwi z lekkim oporem

26683354594_4c2fd9abc1_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A czy to nie jest tak, że te samochody dobrze wygłuszone są droższe, stanowią jakąś klasę wyższą. Bo nie zauważyłem aby inne popularne marki w tym samym zakresie cenowym i jakoś tam porównywalne, były w środku dużo cichsze od Levorga.

To tak serio? Jechałem ostatnio Golfem Variantem VII za 85 tysięcy, przy 170 kmh głośność w środku była na poziomie 67dB - czyli było cicho.

 

dziwne bo jechalem najnowszym Passatem i przy 170 km/h bylo 75 dB

Share this post


Link to post
Share on other sites

takie porównywanie nie ma sensu z bardzo wielu powodów, gdyż należałoby przyjąć wspólną bazę pomiarową np w zakresie:

- rodzaj ogumienia oraz poziom jego zużycia,

- warunki pogodowe, siła i kierunek wiatru, temperatura otoczenia.

- rodzaj nawierzchni, stan nawierzchni, (odcinek drogi, powinien być ten sam jeśli mamy coś sensowanie porównywać)

- charakterystyka pojazdu (np. silnik)

- dziesiątki innych czynników

a przede wszystkim  zastosowana metoda pomiarowa, zastosowane urządzenie pomiarowe i miejsce pomiaru, ilość pomiarów i sposób obróbki tych wyników. 

A co do tych powyższych wyników to skala jest logarytmiczna, miedzy 67 a 75dB jest przepaść w sensie odczuć, a te 67dB w Golfie przy 170km/h jakoś tak troszkę mało ;)

Edited by chrismave

Share this post


Link to post
Share on other sites

dB to nie wszystko ;)

 

tu już kłania się psychoakustyka i związana z nią percepcja dźwięków

 

tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie napisałem, że dB to jedyny sposób oceny hałasu, dźwieku i wpływu na często subiektywne odczucia każdego człowieka. Pełna zgoda.

Chodziło mi o to, że jeżeli podajemy jakikolwiek wynik pomiaru i chcemy go z porównywać z innym to musi być wspólny mianownik tych pomiarów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dB to nie wszystko ;)

 

tu już kłania się psychoakustyka i związana z nią percepcja dźwięków

 

tapatalk

. No właśnie. Ostatnio jechałem Passatem CC i miałem wrażenie, że głośność wewnątrz była porównywalna do Levorga, przy czym wyraźniej słyszałem hałas od kół w CC. Ale nie miałem przyrządu do pomiaru dB, wiec to tylko moje wrażenia, pod których wpływem wybrałbym Levorga

Share this post


Link to post
Share on other sites

67 dB w Aucie przy 170 km/h to nie wiem czy jest w ogole takie auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie nie wiem czy mieliście kiedykolwiek doczynienia z Car Audio w swoich autach-tzn czy zdejmowaliscie boczki drzwi, dywan itp itd . Auto w ktorym nie ma warstwy wyciszajacej w drzwiach, na podlodze, w bagazniku nigdy ciche nie bedzie - a niestety XV czy Levorg są tak wykonane. W halas taki sam w pasacie CC jak w Levorgu nie uwiężę bo jakies tam pojeciecie o seryjnym wyciszeniu aut marki VW mam- tam i w drzwiach i w podłodze istnieją pokłady materiałów wyciszających, ktorych w Subaru nie ma.- Fizyki nie oszukacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Auto w ktorym nie ma warstwy wyciszajacej w drzwiach, na podlodze, w bagazniku
 

 

 

to nie jest tak, że tam nić nie ma  ;)

 

27712212846_442d09cd5d_c.jpg

 

natomiast fakt to są "głośne" auta 

 

naprawdę nawet nie o same dB chodzi co o całość doznań akustycznych jakie docierają do siedzących wewnątrz 

 

takie puste blaszane puszeczki 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

to nie jest tak, że tam nić nie ma

widze ze FHI zaszalało ;)

 

 

takie puste blaszane puszeczki

dokladnie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...