Jump to content

Modyfikacja tłumika końcowego.


FelipoF1

Recommended Posts

Witam.

Interesuje mnie mała modyfikacja układu wydechowego bez znacznej zmiany dźwięku. Czy ktoś z Was przerabiał układ w tym samym modelu imprezy? Dzwoniłem do Ultera i gość z serwisu troszkę mnie nakręcił. Zależy mi głównie tylko na wymianie tłumika końcowego ale z minimalna zmianą dźwięku - taki lekki pomruk przy wyższych obrotach. Co o tym myślicie bo to nie WRX więc nie chcę robić wiochy. Zaśpiewał mi koszt w granicach 700 zł.

Druga sprawa to może porostu kupić tylko końcówkę u nich za 100 zł i dospawać tylko dla efektu.

Poradzcie coś.

Po modyfikacji tłumik będzie bardziej płaski więc podobno ma nie wystawać z pod zderzaka jak oryginał a to chyba zaleta

Link to comment
Share on other sites

700 zł to koszt tłumika, materiały, montaż. Podejrzewam że zajmują się ogólnie modyfikacjami całego układu. Gość z serwisu rozmawiał ze mną na temat bulgotu więc wie o co chodzi. Na stronie na zdjęciach także widać przeróbki. Ja nie chcę bulgotu bo niestety popełniłem życiowy błąd nie kupując wrxa i nie będę bulgał 150-ma koniami bo mnie na wsi wyśmieją. Ogólnie to nie zagłuszyć silnika.

Link to comment
Share on other sites

hmm zależy od podejścia, ja osobiscie jestem druciarz/kombinator-wolałbym kupić uniwersalnego za 350zł i przykrecić go na złączke rurkową a.k.a "wolswagynowskom"

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie to mam zgnite rury przed środkowym tłumikiem i końcowym więc można powiedzieć, że odrazu wymienią mi te rurki bo raczej do do nich nic nie przyspawają (oryginalne tłumiki są zdrowe). W czwartek jadę na montaż i potem wrzucę jakąś fote lub video o ile będzie coś tam słychać :-) Mam nadzieję że mnie nie zawiodą. Zapewniali mnie że jak będę sobie życzył tak zrobią.

Link to comment
Share on other sites

Witam tak jak mówiłem wrzucam parę fotek nowego wydechu.

Jest to wersja kulturalna i nie ma jakiegoś nadzwyczajnego dźwięku ale słychać delikatny basowy pomruk. Oczekiwałem lepszego efektu ale sam wybrałem rodzaj tłumika więc mogę mieć tylko pretensje do siebie. Ogólnie wydech zrobiony profesjonalnie, ładne spawy idealnie równo zabudowana końcówka względem tylnego zderzaka - nie ma się do czego przyczepić. Koszt to 800 zł przy tej końcówce i czas roboty 3h. Zaletą jest oczywiście rozmiar i waga tego tłumika.

 

Na moje ucho to na jałowym biegu po przygazowaniu odgłos silnika zagłusza wydech ale ja nie chciałem aby tłumik zagłuszał mi boxera stojąc z tyły samochodu słychać jak furczy powietrze.

Zmiana jest przy obciążeniu wtedy także bardziej słychać silnik w środku auta, ale dla stojącego z boku człowieka jest efekt ładnego dźwięku przy wysokich obrotach.

W sumie to ktoś kto się nie zna to może się nie zorientować że jest tam sportowy wydech. Ale co najważniejsze w aucie jest cicho i wydaje mi się że lepiej brzmi silnik - bardziej rasowy dźwięk przy wysokich obrotach. Tak jak mówiłem miałem wybór i wybrałem cicho, troszkę mnie rozczarował ale już zaczynam to doceniać. 

Ogólnie polecam

P.S. Końcówka jest o średnicy wew. 90 mm, wg mnie większa nie pasuje  :) Jak nagram dźwięk to wrzucę filmik

Pozdrawiam.post-25217-0-38948400-1466163485_thumb.jpgpost-25217-0-94247200-1466163503_thumb.jpgpost-25217-0-12057200-1466163517_thumb.jpgpost-25217-0-69348100-1466163534_thumb.jpgpost-25217-0-93008600-1466163545_thumb.jpgpost-25217-0-50174900-1466163558_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fajnie to wygląda, mocno profi ;) Mam nadzieję, że uda ci się nagrać jakiś filmik jak to gada :) Ja co prawda też nie chcę aby moje 150 mułów krzyczało niemiłosiernie nie mniej chyba spróbuję zagadać o coś bulgoczącego - delikatnie, z gracją ale jednak lekki bulgot, ew sam pokombinować z kolektorem i jesli to nie pomoże myśleć co zmienić dalej. Ogólnie też zależy mi na poprawie brzmienia auto wraz z delikatną poprawą osiagów/kulturą pracy - na pewno nie na ich pogorszeniu :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

 

Podstawa żeby ładnie brzmiało to kolektor różnoogległościowy u mnie jest z wrx +tylna puszka przelotowa z rurą w środku bez dziur i wygłuszone watą szklaną, Wolnyssak z bulgotem to podstawa żaden wstyd na wsi , wstyd to jeździć z oryginałem bo tylko pisze na znaczku że subaru a brzmi jak honda. Zrób tylną puszkę przelotową i powinno lepiej brzmieć.

Link to comment
Share on other sites

Przelot to bedzie u mnie za głośno. Mam tylko końcowy tłumik z Ultera bez innych modyfikacji ale już mnie on w.....a bo nie pasuje on harakterem do boxera. 

To by my odpowiadało i tu jest dźwięk chyba bez kolektora róż. :

Ps. Jak kiedyś będziesz w kanale to proszę dokładniejsze foty kolektora lub te z filmiku na priv. 

Edited by FelipoF1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, rosaskc napisał:

@Juras K masz kolektor z wrx gh? Myślałem, że z silnika 2.5 nie będzie pasować do wolnossaka. I druga, ważna sprawa - jak z katalizatorem? Został ten w kolektorze, dałeś dalej czy wywaliłeś?

 

Nie pamiętam już ale chyba z forka 2,0, katalizator został jeden przeniesiony za oś 

kat.JPG

Link to comment
Share on other sites

To już się gubię :D Masz różnoodległościowy czy równo-? Chciałbym kupić jakiś, który albo będzie pasować albo będzie wymagać minimalnych przeróbek. No i katalizator by się przydał. Zrobienie na zamówienie z kwasówki to już wymaga trochę budżetu :/

 

EDIT:

Ok, widzę, że to Twój film, a nie losowy z jutuba ;) Czyli masz różnoodległościowy. Ale jak go wyrzeźbiłeś z kolektora z forka 2.0?

Edited by rosaskc
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...