Skocz do zawartości

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy


FanSub

Rekomendowane odpowiedzi

43 minuty temu, FanSub napisał:

A mógłbyś podać źródło?  Z góry dziękuję.

Pewnie tutaj:

https://www.autoguide.com/auto-news/2017/06/top-10-worst-automakers-in-initial-quality-2017.html

 

Audi, Volvo, Mazda, Mitsubishi - Subaru jest w dobrym towarzystwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podawałem źródło gdzieś wcześniej w tym wątku.

 

Przypadek z dziś: klimatyzacja zmieniła temperaturę o 0.5 stopnia sama z siebie, czyt. potencjometr śniedzieje. Pewnie zaczął na statku od soli morskiej :D

Na to akurat mam fajny spray, jak się będzie powtarzało.

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aflinta napisał:

Pewnie tutaj:

https://www.autoguide.com/auto-news/2017/06/top-10-worst-automakers-in-initial-quality-2017.html

 

Audi, Volvo, Mazda, Mitsubishi - Subaru jest w dobrym towarzystwie :)

Dziękuję. Pozostaje nam tylko mieć nadzieję,  że to skutek produkcji nie w Japonii, a w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, jfidelk napisał:

Przypadek z dziś: klimatyzacja zmieniła temperaturę o 0.5 stopnia sama z siebie, czyt. potencjometr śniedzieje. Pewnie zaczął na statku od soli morskiej :D

Na to akurat mam fajny spray, jak się będzie powtarzało.

Spray nic nie da, bo tam nie ma potencjometru. Przeskok samej z siebie mógł wynikać z niedociągnięcia pokrętła do kolejnej zapadki i w wyniku np. zmiany temperatury wskoczyło na kolejną pozycję aktywując zmianę nastawy kilmatyzacji. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jfidelk napisał:

Ooo, ciekawe. To jak oni rozwiązali regulację temperatury? Jakiś przełącznik kierunkowy, czy coś?

Nie rozbierałem przełącznika, ale można to zrobić na dwa sposoby różniące się tylko techniką wykonania. Pierwszy to kółko z otworami i dwa czujniki optyczne, których kolejność działania wyznacza kierunek kręcenia gałką (w sumie konstrukcja podobna do tego co można w starych myszach komputerowych znaleźć). Do tego karbowany obwód gałki i jakaś sprężyna ze ślizgiem robiąca za opór. Druga możliwość to użycie zamiast optyki jakiegoś rozwiązania z przerywaczem mechanicznym. Tak czy siak oba rozwiązania nie powinny ze względu na zużycie samoistnie zmieniać nastaw. Można dać w teorii potencjometr ze sprzęgłem by można było kręcić w nieskończoność w jedną stronę.... ale tego się nie robi co łatwo sprawdzić na wyłączonym silniku nastawy klimatyzacji nie ulegają zmianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pumcia napisał:

Panowie przykra sprawa... 

Poszukuję silnik do XV 1,6. Może ktoś ma, albo coś słyszał?

Ale że jak? Że co? :wacko:

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, adamW202 napisał:

Ale że jak? Że co? :wacko:

A no niestety 

 - PUK ! PUK ! 

- kto tam?

- panewka

 

I tak na poważnie panewka. na szczęście pod domem zapukało więc nie było za dużo przejechane. Wał jest poza nominałem więc też ostatni dzwonek. A tak to silnik czyściutki w środku jak nowy.

 

  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remont na oryginałach prawie 10k ale jak nie znajdę silnika to zamawiam części. 

Daje sobie trochę czasu na poszukanie bo auto na pewno zostaje w rodzinie, która się właśnie powiększyła o forka XT.

Tamten przejechał już swoje w trasach więc zostaje jako drugie autko dla żony.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pumcia napisał:

muszę sprawdzić dokładnie ale coś koło 203-204 tyś

 

Na jakim oleju jeździł? Miałeś go od nowości?

 

49 minut temu, Karas napisał:

 

Nie myslales zeby wsadzic tam fb20 zamiast fb16? 

 

 

Jeszcze lepiej FB25. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie u większości wytrzyma 300k. 1.6 nie miał u mnie lekko i wyszło jak wyszło. Ogólnie 5 lat i 200kkm przy naprawdę dynamicznej jeździe + trasy z prędkościami ++.

Olej zmieniłem już chyba po drugim przeglądzie i zrezygnowałem z serwisowania w ASO kiedy to drugi raz z rzędu wyjechał z mała ilością oleju i po przejechaniu 2k km drugi raz niecałe 1kkm trzeba było dolewać. Odpowiedź serwisu że to norma...ściema...

Olej Midland crypto 3 wymieniany co 10-12k km uważam za bardzo dobry i z czystym sumieniem mogę go polecić. Silnik po rozebraniu jest czysty.

 

Przeszła mnie myśl o zmianie jednostki, ale to się będzie wiązało ze zmianą komputera nie wiadomo jak ze skrzynią. Jeszcze pytanie czy wszystkie funkcje górnego wyświetlacza będą działały. 

2 godziny temu, Karas napisał:

...po wolnossacej nie wysilonej benzynie spodziewalbym sie bezawaryjnosci do przynajmniej 300k km...

niby i nie wysilona ale żeby sprawnie ruszać i wyprzedzać to się go kręciło do czerwonego pola, redukcje itp

a porównanie do 2.0 turbo FXT jest duża różnca

bo te same przyspieszenie otrzymujesz dochodząc do 2,5-3tyś obrotów a nie 5-6k obrotów. Oczywiście mocny silnik i tak kusi do wkręcania go dalej i dalej i szybcie... ;) j ale realnie patrząc te same osiągi ma się przy połowie mniejszych obrotach.

A co do przebiegu to wczoraj mineły 3tygodnie z forkiem i już mam przebieg 3kkm a jeszcze trzeba wrócić do domu i podjechać do serwisu na pierwszą wymianę oleju... czyli w tym miesiącu dojdzie śmiało jeszcze 1kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Pumcia napisał:

Ogólnie 5 lat i 200kkm przy naprawdę dynamicznej jeździe + trasy z prędkościami ++.

 

43 minuty temu, Pumcia napisał:

żeby sprawnie ruszać i wyprzedzać to się go kręciło do czerwonego pola, redukcje itp

 

Przy takiej eksploatacji chyba lepiej by się sprawdził olej ...W40.

Prawdopodobnie ten 5W30 którym zalewałeś zrywał czasami film olejowy przy maksymalnych obciążeniach, czego skutkiem są padnięte panewki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może masz rację. Na Midlandzie silnik ciszej pracował oraz przy prędkościach autostradowych łapał mniejszą temperaturę oraz punkt krytyczny temp. pracy oleju był wyższy od Lotosa którym był niby oryginalnie zalewany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imo ogolnie malo lepkie oleje do jakiegokolwiek cywilnego auta to nieporozumienie. To ze silnik byl czysty nie oznacza ze byl dobrze smarowany i szybko bym ta oliwe zmienil na cos innego. Eksploatacja imo normalna. Malo kto decyduje sie na 1.6 wiec nie wiadomo jak z awaryjnoscia tej jednostki... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Karas napisał:

Eksploatacja imo normalna. Malo kto decyduje sie na 1.6 wiec nie wiadomo jak z awaryjnoscia tej jednostki... 

 

200kkm przy częstym kręceniu na czerwone i długiej jeździe autostradowej na maks obrotach to normalna eksploatacja? Raczej mocno wyżyłowana... Taki przebieg w takich warunkach przy małym pojemnościowo silniku to i tak niezły wynik... Ciekawe ile by obecne turbo-kosiarki wytrzymały takiej jazdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bardzo normalna ekploatacja dla silnika wolnossacego. Inne marki honda toyota nawet opel znosza bez problemu. Turbo kosiarki przedstawicieli handlowych spokojnie robia 2 krotnie wieksze przebiegi tzn okolice 400k km. Byc moze kolega mial po prostu pecha i trafil na felerna jednostke

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mnie tu na forum kiedyś uświadamiał, że trzeba mieć szczęście żeby nowy silnik np. VAGa wytrzymał bez remontu 200tys. Ktoś ma jakieś doświadczenie np. o 1.4 tsi? Ale takie własne a nie zasłyszane np. od szwagra kolegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Karas napisał:

. Turbo kosiarki przedstawicieli handlowych spokojnie robia 2 krotnie wieksze przebiegi tzn okolice 400k km.

 

Uważasz, że w turbo kosiarce zrobisz spokojnie 400kkm zasuwając po autostradach z maks prędkościami? Ambitny plan ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem te turbo kosiarki to jednorazówki dla leasingu max 2-3 lata i nowe auto. Wątpliwe, aby przy takiej jeździe dojechały 200kkm. I mimo obecnego stanu swojego silnika uważam, że przy kręceniu go w normalnych przedziałach można dojechać  do 300kkm. 

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...