Jump to content
FanSub

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy

Recommended Posts

5 lat, 58k na zegarach i nic do roboty nie było. 2 razy dolewany olej, sporo rys na zderzakach (po każdym postoju na parkingach supermarketowych albo P&R cos nowego można znaleźć) i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, FanSub napisał:

A pomimo takiego ciśnienia oleju uszczelnienia wytrzymały (zapewne tak, bo o niczym takim nie piszesz

 

Narazie jeździ... Mam udokumentowane i potwierdzone przez polskie ASO, wiec gdyby za X km miało sie cos dziać, to licze na odpowiednie działania ze strony monachijskiego ASO :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mojemu wymieniłem Oleum po 4100km,jestem dalej nim zachwycony.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj ma 5 lat przejechane 93 tys wymiana łożyska przy 90tys prawy tył żadnych problemów poza tym xv SBD

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, pino napisał:

Moj ma 5 lat przejechane 93 tys wymiana łożyska przy 90tys prawy tył żadnych problemów poza tym xv SBD

Pino, czy to skutek zaliczenia jakieś głębokiej dziury ? Życzę dalszej bezproblemowej jazdy !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie poprostu zaczęło chuczec diagnoza łożysko do wymiany po demontażu wzer o długosci o 0.5 cm , xv w moich rekach od nowości 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka wycena naprawy i gdzie naprawa?Jeśli można...

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawa Carfit koszt 700 zł łożysko orginal gwarancja 2 lata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytając inne wątki a'priori powinno się założyć, że ten wątek musi obfitować licznymi wpisami. Wychodzi jednak na to, że jeździmy zasadniczo bezawaryjny autami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na razie to XV przypomina mi moją starą mercedes (pomimo swojej kompletnej odmienności), nawet jeśli jakiś element tego auta wydaje się nie trwały, to...tylko tak się wydaje :ph34r:  życzę dalszej bezawaryjności wszystkim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję i nawzajem 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kompletnie bezawaryjne auto,  łatwe w serwisowaniu. Wyjątkowa trwałość układu  hamulcowego , tulejki w zawieszeniu też sztywne , podsumowując trwałość jak na japończyka przystało

natomiast coś czuje że siłowniki  w klapie  bagażnika niedługo klekną gdyż nie podnoszą już tak sprawnie  klapy jak kiedyś a jak jest  na  dużym "-" na dworze to nie podnoszą wogole. 

przez  jakiś czas  system TMPS wariował tzn. mrugająca kontrolka  na desce a następnie zapalała się na  stałe głównie podczas jazdy autostrada później gasła. Ciśnienie  w kołach wielokrotnie  sprawdzane  i ok. Po  zmianie opon na zimowe problem zniknął sam  (podejrzewam zawieszenie się któregoś z czujników w kole)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też się muszę pochwalić. 5 lat bez powodu dodatkowej wizyty w serwisie między przeglądami. Odpuściłem sobie naprawę wyłaczającej się bez powodu poduszki pasażera podczas dłuższej jazdy  (batdzo rzadko ostatnio mi się zdarzają dluższe wyprawy). 2 razy dolewałem tylko olej po pobycie w górskich rejonach, i tyle mam do napisania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czolgiem.

Przez  rowne 3 lata zrobilem  swoim XV Crosstrekiem 58000 km.( 36000 mil)

Nie zepsulo sie nic. Nawet klocki i opony byly w dobrym stanie. Autko w stanie idealnym . Odrobine wysiedziany fotel  kierowcy. Rok temu wymieniane obie  zarowki stopu . 

Niestety na tym zakonczona  przygoda z  autkiem.  2 tygodnie temu wymienilismy na Forestera. Jak  dla mnie marka Subaru  wciaz jest synonimem jakosci.

Pozdrawiam wszystkich subarowiczow. 

Ps.

Chcialem  jeszcze sie podzielic  bardzo milym wspomnieniem. Pare  tygodni  temu  wraz  z Zona . wybralismy sie na spacer do parku w Pensylvanii. Po powrocie  na lusterku samochodu wisiala  torba z logo Subaru. W srodku  troszke  reklamowych gadzetow.  i nowy numer  gazetki Subaru. Niby drobiazg  a bardzo mily  gest  od ambasadora subaru. ( nawet  nie wiedzialem  ze jest  taki tytul )

w podziekowaniu  wyslalem mu zdjecie naszego blekitu " .

IMG_1932.JPG

Edited by zlyNY
uzupelnienie i dodanie zdjec
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boję się tu pisać pochwały - bo tak mam że jak coś chwale to się od razu spierniczy...  Po  trochę ponad trzech latach mam nieco ponad 65 tys. Zero awarii. Co więcej - zauważyłem że po przekroczeniu 50 tys auto zaczęło mniej palić (tak średnio o pół litra na 100) i prawie w ogóle nie bierze oleju (wcześniej to tak ćwiartkę na 15 tys trzeba było dolać).Dotarło się czy jak ?  I to tyle. Wcześniej miałem Civica - przez 190 tys tylko łożyska w skrzyni biegów wymieniłem.  Kupowałem Subaru z myślą że nie powinno być gorsze niż Honda - jak na razie założenie się sprawdza. Oby tak dalej :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bochen, posiadasz wersję że skrzynią manualną, czy cvt? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nas 4 lata eksploatacji, 92 tys km, wymienione klocki - 2 x przód  i 1 x tarcze przód, dwie żarówki ksenonowe i 2 postojowe.

W dniu 26.12.2017 o 12:21, Karas napisał:

natomiast coś czuje że siłowniki  w klapie  bagażnika niedługo klekną gdyż nie podnoszą już tak sprawnie  klapy jak kiedyś

mamy podobnie ale klapa wyciszona więc troche cięższa od standardowej i stąd  pewnie ten problem. Na razie tyle. Jest nieźle...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzyna, CVT, 3,5 roku, 62 tys. km przebiegu. Bezawaryjny - zero problemów. Oby tak dalej. :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.01.2018 o 00:07, FanSub napisał:

Bochen, posiadasz wersję że skrzynią manualną, czy cvt? 

 

Manualna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.01.2018 o 20:37, bochen napisał:

Boję się tu pisać pochwały - bo tak mam że jak coś chwale to się od razu spierniczy...  Po  trochę ponad trzech latach mam nieco ponad 65 tys. Zero awarii. Co więcej - zauważyłem że po przekroczeniu 50 tys auto zaczęło mniej palić (tak średnio o pół litra na 100) i prawie w ogóle nie bierze oleju (wcześniej to tak ćwiartkę na 15 tys trzeba było dolać).Dotarło się czy jak ?  I to tyle. Wcześniej miałem Civica - przez 190 tys tylko łożyska w skrzyni biegów wymieniłem.  Kupowałem Subaru z myślą że nie powinno być gorsze niż Honda - jak na razie założenie się sprawdza. Oby tak dalej :) 

A jaki olej zalewasz i czy w trakcie eksploatacji zmieniałeś markę oleju?  I jeszcze, czym zalales napędy przy zmianie oleju przy przebiegu 60 tys. km (bo może w tym tkwi przyczyna zmniejszenia zużycia paliwa)? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, FanSub napisał:

A jaki olej zalewasz i czy w trakcie eksploatacji zmieniałeś markę oleju?  I jeszcze, czym zalales napędy przy zmianie oleju przy przebiegu 60 tys. km (bo może w tym tkwi przyczyna zmniejszenia zużycia paliwa)? 

Zmieniłem na przeglądzie 45K - z Shella Helix 5W30 na Castrol Edge 5W40. Po 60K do napędów poszło to co jest rekomendowane w instrukcji producenta. Z tym że zaczął palić mniej przed podmianką olejów na napędach - bo tak jak napisałem w okolicach 50K. Mi się wydaje że może nauczyłem się nim ekonomiczniej jeździć :) (?) po kilku latach.

Edited by bochen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję Bochen. Najbardziej zastanawia mnie fakt, że na 5w40 zaczął mniej palić. Nie dziwi natomiast mniejsze zużycie oleju, przecież bardziej gęstego. Ciekawe!

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, FanSub napisał:

Najbardziej zastanawia mnie fakt, że na 5w40 zaczął mniej palić

U mnie  na obecnym 0w40 czy poprzednim 5w30 pali tyle samo co na fabrycznym 0w20. Lepkość oliwy na pewno ma jakiś tam wpływ na spalanie ale podejrzewam że można by to odczuć  dopiero po zalaniu jakiegoś "mazutu"   typu 20w60 ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Karas napisał:

U mnie  na obecnym 0w40 czy poprzednim 5w30 pali tyle samo co na fabrycznym 0w20. Lepkość oliwy na pewno ma jakiś tam wpływ na spalanie ale podejrzewam że można by to odczuć  dopiero po zalaniu jakiegoś "mazutu"   typu 20w60 ;)

 

Karas, gdzieś wcześniej czytałem, że przeszedłeś na 0w40. Coś spowodowało Twoją decyzję o zmianie oleju na taki, który nie jest dopuszczony w instrukcji (myślę o 5w30). Podziel się proszę Twoimi obserwacjami po zmianie oleju, bo też myślę o zmianie na 0w40. Swoją drogą, to nie wiem, który olej jest bardziej eko - czy ten, co ma "dół"  zero, a "górę"  40,  czy odpowiednio 5 i 30? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

eco to oleje o małej lepkości czyli 0w20, 5w20 oraz z oznaczeniem RC np sustina 5w30. Przeszedłem na 0w40 gdyż często śmigam  autostradami  z obrotami >=4k a olej o takich parametrach  dobrze płynie w niskich temperaturach  ( parametr 0w ) oraz tworzy grubszy  film olejowy( lepiej  chroni) niż Xw30.

Na początku zastanawiałem się tylko nad motulem 0w40 i  neste 0w40 ale pewien osobnik który śmiga kilkuletnim cayenne  uświadomił mnie że  tego  mobila leją do prosiaków  w  ASO , a jego prosiak lekko  nie  ma - to było dla  nie  całkiem  niezłą rekomendacją :)  Silnik działa bdb ubytków brak

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...