Skocz do zawartości

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy


FanSub

Rekomendowane odpowiedzi

5 lat, 58k na zegarach i nic do roboty nie było. 2 razy dolewany olej, sporo rys na zderzakach (po każdym postoju na parkingach supermarketowych albo P&R cos nowego można znaleźć) i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, FanSub napisał:

A pomimo takiego ciśnienia oleju uszczelnienia wytrzymały (zapewne tak, bo o niczym takim nie piszesz

 

Narazie jeździ... Mam udokumentowane i potwierdzone przez polskie ASO, wiec gdyby za X km miało sie cos dziać, to licze na odpowiednie działania ze strony monachijskiego ASO :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, pino napisał:

Moj ma 5 lat przejechane 93 tys wymiana łożyska przy 90tys prawy tył żadnych problemów poza tym xv SBD

Pino, czy to skutek zaliczenia jakieś głębokiej dziury ? Życzę dalszej bezproblemowej jazdy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jak na razie to XV przypomina mi moją starą mercedes (pomimo swojej kompletnej odmienności), nawet jeśli jakiś element tego auta wydaje się nie trwały, to...tylko tak się wydaje :ph34r:  życzę dalszej bezawaryjności wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompletnie bezawaryjne auto,  łatwe w serwisowaniu. Wyjątkowa trwałość układu  hamulcowego , tulejki w zawieszeniu też sztywne , podsumowując trwałość jak na japończyka przystało

natomiast coś czuje że siłowniki  w klapie  bagażnika niedługo klekną gdyż nie podnoszą już tak sprawnie  klapy jak kiedyś a jak jest  na  dużym "-" na dworze to nie podnoszą wogole. 

przez  jakiś czas  system TMPS wariował tzn. mrugająca kontrolka  na desce a następnie zapalała się na  stałe głównie podczas jazdy autostrada później gasła. Ciśnienie  w kołach wielokrotnie  sprawdzane  i ok. Po  zmianie opon na zimowe problem zniknął sam  (podejrzewam zawieszenie się któregoś z czujników w kole)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się muszę pochwalić. 5 lat bez powodu dodatkowej wizyty w serwisie między przeglądami. Odpuściłem sobie naprawę wyłaczającej się bez powodu poduszki pasażera podczas dłuższej jazdy  (batdzo rzadko ostatnio mi się zdarzają dluższe wyprawy). 2 razy dolewałem tylko olej po pobycie w górskich rejonach, i tyle mam do napisania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czolgiem.

Przez  rowne 3 lata zrobilem  swoim XV Crosstrekiem 58000 km.( 36000 mil)

Nie zepsulo sie nic. Nawet klocki i opony byly w dobrym stanie. Autko w stanie idealnym . Odrobine wysiedziany fotel  kierowcy. Rok temu wymieniane obie  zarowki stopu . 

Niestety na tym zakonczona  przygoda z  autkiem.  2 tygodnie temu wymienilismy na Forestera. Jak  dla mnie marka Subaru  wciaz jest synonimem jakosci.

Pozdrawiam wszystkich subarowiczow. 

Ps.

Chcialem  jeszcze sie podzielic  bardzo milym wspomnieniem. Pare  tygodni  temu  wraz  z Zona . wybralismy sie na spacer do parku w Pensylvanii. Po powrocie  na lusterku samochodu wisiala  torba z logo Subaru. W srodku  troszke  reklamowych gadzetow.  i nowy numer  gazetki Subaru. Niby drobiazg  a bardzo mily  gest  od ambasadora subaru. ( nawet  nie wiedzialem  ze jest  taki tytul )

w podziekowaniu  wyslalem mu zdjecie naszego blekitu " .

IMG_1932.JPG

Edytowane przez zlyNY
uzupelnienie i dodanie zdjec
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boję się tu pisać pochwały - bo tak mam że jak coś chwale to się od razu spierniczy...  Po  trochę ponad trzech latach mam nieco ponad 65 tys. Zero awarii. Co więcej - zauważyłem że po przekroczeniu 50 tys auto zaczęło mniej palić (tak średnio o pół litra na 100) i prawie w ogóle nie bierze oleju (wcześniej to tak ćwiartkę na 15 tys trzeba było dolać).Dotarło się czy jak ?  I to tyle. Wcześniej miałem Civica - przez 190 tys tylko łożyska w skrzyni biegów wymieniłem.  Kupowałem Subaru z myślą że nie powinno być gorsze niż Honda - jak na razie założenie się sprawdza. Oby tak dalej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas 4 lata eksploatacji, 92 tys km, wymienione klocki - 2 x przód  i 1 x tarcze przód, dwie żarówki ksenonowe i 2 postojowe.

W dniu 26.12.2017 o 12:21, Karas napisał:

natomiast coś czuje że siłowniki  w klapie  bagażnika niedługo klekną gdyż nie podnoszą już tak sprawnie  klapy jak kiedyś

mamy podobnie ale klapa wyciszona więc troche cięższa od standardowej i stąd  pewnie ten problem. Na razie tyle. Jest nieźle...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2018 o 20:37, bochen napisał:

Boję się tu pisać pochwały - bo tak mam że jak coś chwale to się od razu spierniczy...  Po  trochę ponad trzech latach mam nieco ponad 65 tys. Zero awarii. Co więcej - zauważyłem że po przekroczeniu 50 tys auto zaczęło mniej palić (tak średnio o pół litra na 100) i prawie w ogóle nie bierze oleju (wcześniej to tak ćwiartkę na 15 tys trzeba było dolać).Dotarło się czy jak ?  I to tyle. Wcześniej miałem Civica - przez 190 tys tylko łożyska w skrzyni biegów wymieniłem.  Kupowałem Subaru z myślą że nie powinno być gorsze niż Honda - jak na razie założenie się sprawdza. Oby tak dalej :) 

A jaki olej zalewasz i czy w trakcie eksploatacji zmieniałeś markę oleju?  I jeszcze, czym zalales napędy przy zmianie oleju przy przebiegu 60 tys. km (bo może w tym tkwi przyczyna zmniejszenia zużycia paliwa)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, FanSub napisał:

A jaki olej zalewasz i czy w trakcie eksploatacji zmieniałeś markę oleju?  I jeszcze, czym zalales napędy przy zmianie oleju przy przebiegu 60 tys. km (bo może w tym tkwi przyczyna zmniejszenia zużycia paliwa)? 

Zmieniłem na przeglądzie 45K - z Shella Helix 5W30 na Castrol Edge 5W40. Po 60K do napędów poszło to co jest rekomendowane w instrukcji producenta. Z tym że zaczął palić mniej przed podmianką olejów na napędach - bo tak jak napisałem w okolicach 50K. Mi się wydaje że może nauczyłem się nim ekonomiczniej jeździć :) (?) po kilku latach.

Edytowane przez bochen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, FanSub napisał:

Najbardziej zastanawia mnie fakt, że na 5w40 zaczął mniej palić

U mnie  na obecnym 0w40 czy poprzednim 5w30 pali tyle samo co na fabrycznym 0w20. Lepkość oliwy na pewno ma jakiś tam wpływ na spalanie ale podejrzewam że można by to odczuć  dopiero po zalaniu jakiegoś "mazutu"   typu 20w60 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Karas napisał:

U mnie  na obecnym 0w40 czy poprzednim 5w30 pali tyle samo co na fabrycznym 0w20. Lepkość oliwy na pewno ma jakiś tam wpływ na spalanie ale podejrzewam że można by to odczuć  dopiero po zalaniu jakiegoś "mazutu"   typu 20w60 ;)

 

Karas, gdzieś wcześniej czytałem, że przeszedłeś na 0w40. Coś spowodowało Twoją decyzję o zmianie oleju na taki, który nie jest dopuszczony w instrukcji (myślę o 5w30). Podziel się proszę Twoimi obserwacjami po zmianie oleju, bo też myślę o zmianie na 0w40. Swoją drogą, to nie wiem, który olej jest bardziej eko - czy ten, co ma "dół"  zero, a "górę"  40,  czy odpowiednio 5 i 30? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eco to oleje o małej lepkości czyli 0w20, 5w20 oraz z oznaczeniem RC np sustina 5w30. Przeszedłem na 0w40 gdyż często śmigam  autostradami  z obrotami >=4k a olej o takich parametrach  dobrze płynie w niskich temperaturach  ( parametr 0w ) oraz tworzy grubszy  film olejowy( lepiej  chroni) niż Xw30.

Na początku zastanawiałem się tylko nad motulem 0w40 i  neste 0w40 ale pewien osobnik który śmiga kilkuletnim cayenne  uświadomił mnie że  tego  mobila leją do prosiaków  w  ASO , a jego prosiak lekko  nie  ma - to było dla  nie  całkiem  niezłą rekomendacją :)  Silnik działa bdb ubytków brak

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...