Jump to content

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy


Recommended Posts

17 godzin temu, Karas napisał:

dokładnie tak. Też myślałem że to polksi kapitał a to usa - gość mnie uświadomił w sklepie

To de facto Exide.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 466
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

To zrozumiałe, skoro obecne się nie zużywa - po co nowe kupować? 

Projekt "pomarańcza" dawno zamknięty     Nie mogłeś dać po całej długości tej gumki ? lepiej by to wyglądało IMHO.  ...a może w ten deseń ? przed kamyczkami też ochroni...  

Takich tu nie znajdziesz. Ci co chcieli premium już się wynieśli dawno temu na forum skody 

Posted Images

W dniu 11.03.2020 o 15:46, Karas napisał:

Już wiem że Subaru to nie Honda czy Toyota w których aku wytrzymywał 7-8 lat a żarówek się nie wymieniało bo się nie przepalały.  

Ja swój akumulator w XV mam od 02.2013 , póki co działa . Żarówkę światła stopu wymieniałem tylko raz w tylnej lampie z tyłu . Do wymiany guma główna łącznika stabilizatora tył - tak orzekł diagnosta na przeglądzie (pewnie od tego sztywnego zawieszenia w XV I gen.). 

Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, meci napisał:

Ja swój akumulator w XV mam od 02.2013 , póki co działa . Żarówkę światła stopu wymieniałem tylko raz w tylnej lampie z tyłu . Do wymiany guma główna łącznika stabilizatora tył - tak orzekł diagnosta na przeglądzie (pewnie od tego sztywnego zawieszenia w XV I gen.). 

 

Tyle napraw przez 7 lat? Skandal, w Toyocie czy Hondzie nigdy by się to nie wydarzyło ;)

  • Haha 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Do tego wymiana 2 łożysk wraz z piastą -prawa strona . Klocki tył i przód oraz tarcze tył przebieg 110 000 km. To wszystko jak na ponad  7 lat eksploatacji.

Link to post
Share on other sites

u mnie jak do tej pory: akumulator 2-krotnie, czujnik w kole, żarówka stopu, klocki i tarcze przód. Diagnosta na ostatnim przeglądzie nie mógł się do niczego przyczepić. Ale przebieg dopiero w  okolicach 75k km + . Biorąc pod uwagę że przestałem serwisować w ASO po 2 roku ze względu na imo słaby serwis nie reagujący na zgłoszenia pewnych cech auta przez klienta   XV jest jednym z najtańszych nowych aut w serwisowaniu jakie do tej pory miałem.  Natomiast pomimo kompletnej i całkowitej bezawaryjności - bo tak na prawdę wymieniłem tylko to co się zużyło a nie zepsuło ( czujnik padł ze względu na wyładowana baterię) więcej nowego auta tej marki nie kupie .

Edited by Karas
  • Confused 1
  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Karas napisał:

więcej nowego auta tej marki nie kupie

 

To zrozumiałe, skoro obecne się nie zużywa - po co nowe kupować? :lol:

  • Haha 4
  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Karas napisał:

więcej nowego auta tej marki nie kupie .

 

Sam wiesz ile rzeczy poprawiono w II generacji i gdybyś ją miał, mówiłbyś inaczej. 

Dlatego, nie odbieraj sobie tej szansy, kup II generację i wtedy sprawdź czy nie kupiłbyś więcej ;)

W życiu trzeba dawać szanse. :scenic:

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Myślałem o zakupie xv e-boxer, ale zaczekam jeszcze na opinie użytkowników po 2- 3 latach eksploatacji. Mój XV I gen. jak do tej pory jest dla mnie optymalnym wyborem, tym bardziej że nie zmieniam zbyt często aut. W listopadzie 2019 kupiłem nową corollę z 1.6 benzynowym silnikiem jako drugie auto ze  względu na dobrą  opinię o bezawaryjnosci tego modelu . XV 2 gen. z pewnością lepszy od I gen. ale też ma swoje wady i brak manualnych skrzyń. Subaru jak wino im starsze tym lepsze- A czasem uderza do głowy.  Nie dajmy się zwariować że  wszystko co najnowsze musimy zaraz mieć,  czasem warto poczekać. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, meci napisał:

czasem warto poczekać

Niby tak ale w moim przypadku jednoroczna zwłoka spowodowała, że jeżdżę z silnikiem 1.6 a nie z 2.0. Oczywiście daję radę ale... Jeszcze jeden rok zwłoki spowodował by, że zapłacił bym 4000 euro więcej za to samo :toobad:

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Jeszcze jeden rok zwłoki spowodował by, że zapłacił bym 4000 euro więcej za to samo :toobad:

 

Ciekawe co w kolejnym roku będzie ;) A czasy mamy coraz ciekawsze....

Link to post
Share on other sites

Ja z kolei mogę  powiedzieć, że  kupiłem XV 2.0 za około 106.000 w 2013 roku, a potem ceny nieco spadły,  poprawiono co nieco w I gen., ale to nie znaczy że była  to zła  decyzja z zakupem , tylko zawsze jest " coś  za coś " . Kupujesz coś  jako nowość  to musisz się  liczyć  z tym  że jesteś  testerem,  a potem mogą  być  obniżki- lub wręcz przeciwnie.

Link to post
Share on other sites

Mam tą Centrę od 1,5 roku i na razie działa bez zarzutu, choć generalnie mało jeżdżę. Kiedyś mierzyłem jaki jest pobór prądu na postoju i po kilku minutach stabilizował się na 50mA, co jest górną granicą akceptowalnego przedziału. Myślałem nawet o odłączeniu ISR w ASO, ale wymieniłem akumulator i na razie jest ok. Coraz więcej elektroniki powoduje, że akumulatory są mocniej obciążane i starczają na krócej. W nowym XV/Forester e-boxer są aż 2 akumulatory pod maską, więc trzeba się liczyć z podwójnym kosztem.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Gizz napisał:

W nowym XV/Forester e-boxer są aż 2 akumulatory pod maską, więc trzeba się liczyć z podwójnym kosztem.

Niekoniecznie - skoro będziesz ruszał na silniku elektrycznym, to zmniejszy się obciążenie akumulatora w trakcie rozruchu. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 14.03.2020 o 08:40, Karas napisał:

u mnie jak do tej pory: akumulator 2-krotnie, czujnik w kole, żarówka stopu, klocki i tarcze przód. Diagnosta na ostatnim przeglądzie nie mógł się do niczego przyczepić. Ale przebieg dopiero w  okolicach 75k km + . Biorąc pod uwagę że przestałem serwisować w ASO po 2 roku ze względu na imo słaby serwis nie reagujący na zgłoszenia pewnych cech auta przez klienta   XV jest jednym z najtańszych nowych aut w serwisowaniu jakie do tej pory miałem.  Natomiast pomimo kompletnej i całkowitej bezawaryjności - bo tak na prawdę wymieniłem tylko to co się zużyło a nie zepsuło ( czujnik padł ze względu na wyładowana baterię) więcej nowego auta tej marki nie kupie .

Co to jest u ciebie z tymi akumulatorami ja kupiłem xv w 2013 roku i do tej pory nie mam żadnego problemu z akumulatorem chociaż czasami jest nie odpalamy.przez 2 tygodnie hm.

No tak ale ja mam SBD.:D

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Czy ktoś z szanownych kolegów wymieniał przednią szybę? Jaki koszt? Duża ciężarówka wyjechana z budowy pędzi z naprzeciwka (grubo ponad dozwoloną) i...mógłbym przysiąc, że widziałem tego lecącego kamula, nawet zrobiłem unik głową:facepalm: ale niestety dostałem w szybę. Niby pajączek wielkości zabitego komara, niby nie powiększa się ale ciekawi mnie w razie czego ile siana ze skarpety wyciągać.

Link to post
Share on other sites

mam takowego zabitego komara spokojnie zrobisz zabezpieczenie żywica i UV (nie ma sensu nowej szyby) warunek ze nie masz za blisko krawędzi szyby. We Wrocławiu płaciłem ok 100 zł. Zabezpiecz a nie czekaj aż kiedyś naprężenie dalej pociągnie ... 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Cześć - sorki za wtrącenie ale nie wiedziałem gdzie umieścić to pytanie- będę kupował. XV Hybrid 2015 i zastanawia mnie czy to że po odpaleniu silnika wskakuje on od razu na 2 tys obrotów i chwilę się utrzymuje na tym poziomie jest normalne ? Dzięki z góry za info 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Kamil Cebeńko napisał:

Cześć - sorki za wtrącenie ale nie wiedziałem gdzie umieścić to pytanie- będę kupował. XV Hybrid 2015 i zastanawia mnie czy to że po odpaleniu silnika wskakuje on od razu na 2 tys obrotów i chwilę się utrzymuje na tym poziomie jest normalne ? Dzięki z góry za info 

Na zimnym jest to normalne, jak wrzucisz Drive to powinno spaść. 

Link to post
Share on other sites

Tak wyglądało zaraz po trzaśnięciu kamieniem

20200804_110634.jpg

20200804_110648.jpg

A na dole po naprawie

20200811_173905.jpg

 

20200811_173812.jpg

koszt 100zł

Edited by adamW202
Link to post
Share on other sites

Jest o wiele lepiej, może zdjęcia tego nie oddają. Pan powiedział że na pewno lepiej zabezpieczyć niż nie robić nic, bo lepiej niestety nie da się tego naprawić. Wymiana szyby z robocizną na oryginał około 3.5tys zł gdyby coś, ktoś, kiedyś.

Edited by adamW202
Link to post
Share on other sites

Poza tym od 4 lat nic się nie dzieje i jak na razie nie zawiodłem się na tym aucie ani razu, nawet akumulator ciągle ten sam pomimo że czasami stoi 2 tygodnie nie ruszany.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, adamW202 napisał:

Jest o wiele lepiej, może zdjęcia tego nie oddają. Pan powiedział że na pewno lepiej zabezpieczyć niż nie robić nic, bo lepiej niestety nie da się tego naprawić. Wymiana szyby z robocizną na oryginał około 3.5tys zł gdyby coś, ktoś, kiedyś.

Zawsze możesz do ubezpieczenia dołożyć opcję "Szyba" za naprawdę niewielkie pieniądze i nie martwić się w takim wypadku podwyżką składki przy likwidacji szkody z własnego AC.

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, radix99 napisał:

Zawsze możesz do ubezpieczenia dołożyć opcję "Szyba" za naprawdę niewielkie pieniądze i nie martwić się w takim wypadku podwyżką składki przy likwidacji szkody z własnego AC.

Niestety opcja "szyba" w normalnych samochodach daje Ci tylko zamiennik tego co miałeś. Z AC można zrobić na częściach oryginalnych. Zakładając że nie tłuczesz szyby co rok to moim zdaniem nie warto brać "szyby" tylko robić z AC - podwyższa składki zrówna się z opłatą za "szybę". Sytuacja w Subaru może być inna (dlatego wyżej piszę że w normalnych samochodach) i zwyczajnie może być problem z zamiennikiem :) Wtedy ubezpieczyciel nie ma wyjścia i pakuje części Subaru.

Nawiązując jeszcze do powyższego pajączka - ja bym już miał umówioną wizytę na wymianę całości. Zjedziesz z asfaltu na wertepy i to wszystko strzeli, buda w XV (1gen?) sztywna jakoś super nie jest i pójdzie przez szybę.

Link to post
Share on other sites
37 minut temu, keyman napisał:

Niestety opcja "szyba" w normalnych samochodach daje Ci tylko zamiennik tego co miałeś. Z AC można zrobić na częściach oryginalnych

dokładnie tak . Temat kiedyś przerabiałem w Hondzie. Ale udało się umówić z ASO że dopłacę 1200pln( różnice pomiędzy oryginałem a oem )  i wstawią oryginał 

39 minut temu, keyman napisał:

Sytuacja w Subaru może być inna (dlatego wyżej piszę że w normalnych samochodach) i zwyczajnie może być problem z zamiennikiem :)

te czasy się już skończyły. Nie ma z zamiennikami żadnego problemu, są dostępne mają nawet paski podgrzewające  wycieraczki. Natomiast nie wiem jak to wygląda u was w nowszych XV ale jakość szyb w subaru to jakaś kpina. Rysuja się od wycieraczek, pękają przy delikatnym uderzeniu mikro kamykiem... Osobiście wolałbym założyć zamiennik. Nie wykluczone, że będzie bardziej trwały niż oem

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...