Jump to content

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy


Recommended Posts

Godzinę temu, Snuff napisał:

Nie szukałem w necie czy może już takie gotowe działające atrapy są oferowane w sprzedaży

są -wpisz TPMS bypass B)

jak koledzy wyżej napisali nie ma co sie bawic. Albo ASO które to wyłączy albo zakład który wymieni na zamiennik . Na alledrogo są oferty czujniczków zamienników które przychodzą już zaprogramowane do twojego auta. Warunek jeden trzeba szczytac ID czujnika który odmówił posłuszeństwa i im wysłac. Koszt czujnika 130 PLN. Biorąc pod uwagę że skoro padł jeden to zaraz zaczną padać pozostałe trzeba się liczyć z wydatkiem 520 PLN za system który działa bardzo średnio i jest w tym aucie imo zbędny. Ale niestety mając stary samochód trzeba się liczyć z wydatkami... Jest to pierwsza "awaria" u mnie w tym aucie ale wynika tylko i wyłącznie z eksploatacji ( wyczerpana bateryjka w czujniku ) Wszystko się zużywa i zaczyna sie moment w którym co jakiś czas trzeba będzie pewnie w aucie coś wymienić.  

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites
  • Replies 466
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

To zrozumiałe, skoro obecne się nie zużywa - po co nowe kupować? 

Projekt "pomarańcza" dawno zamknięty     Nie mogłeś dać po całej długości tej gumki ? lepiej by to wyglądało IMHO.  ...a może w ten deseń ? przed kamyczkami też ochroni...  

Takich tu nie znajdziesz. Ci co chcieli premium już się wynieśli dawno temu na forum skody 

Posted Images

1 godzinę temu, Karas napisał:

ale wynika tylko i wyłącznie z eksploatacji ( wyczerpana bateryjka w czujniku

 

Nie chce mi się wierzyć, że czujnik jest nierozbieralny i nie można po prostu wymienić baterii ?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Karas napisał:

są -wpisz TPMS bypass B)

jak koledzy wyżej napisali nie ma co sie bawic. Albo ASO które to wyłączy albo zakład który wymieni na zamiennik . Na alledrogo są oferty czujniczków zamienników które przychodzą już zaprogramowane do twojego auta. Warunek jeden trzeba szczytac ID czujnika który odmówił posłuszeństwa i im wysłac. Koszt czujnika 130 PLN. Biorąc pod uwagę że skoro padł jeden to zaraz zaczną padać pozostałe trzeba się liczyć z wydatkiem 520 PLN za system który działa bardzo średnio i jest w tym aucie imo zbędny. Ale niestety mając stary samochód trzeba się liczyć z wydatkami... Jest to pierwsza "awaria" u mnie w tym aucie ale wynika tylko i wyłącznie z eksploatacji ( wyczerpana bateryjka w czujniku ) Wszystko się zużywa i zaczyna sie moment w którym co jakiś czas trzeba będzie pewnie w aucie coś wymienić.  

Nie, ja nie zamierzam szukać ;) , cytowałem pkt.5-ty instruktażu podanego przez @Licho Długa lista prac, by wyeliminować czujnik, po prostu mnie rozbawiła (co pokazałem buźką => :biglol: )

Dobrze, że u mnie (jeszcze) czujniki nie padają, a jak padnie to kupię nowy (zamiennik ew.) lub bateryjkę :coffee:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Blixten napisał:

Nie chce mi się wierzyć, że czujnik jest nierozbieralny i nie można po prostu wymienić baterii ?

Taniej i prościej jest to zrobić zalewając całość żywicą/plastikiem itp. niż kombinować z otwieraną obudową. Ja wiem, że potem trzeba całość wymienić (bo nie zawsze da się rozebrać i złożyć nierozbieralny czujnik), ale co to producenta interesuje po pięciu latach od sprzedaży auta?

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, aflinta napisał:

ale co to producenta interesuje po pięciu latach od sprzedaży auta?

Tym bardziej, że na biednych nie trafiło, skoro większość sprzedaje po 5 latach i przebiegu 100 000 km :D

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites

Nie wiem w jakim wątku zadać to pytanie, spróbuję tu - mam zadarty 'kawalądek' skóry na kierownicy (może 1mm x 2mm), który trzyma się na jednym boku i chciałbym go przykleić - jaki klej proponujecie poza cyjanokrylem ? 

Link to post
Share on other sites

okazało się że prawy przedni czujnik nie nadaje.Przez złącze obd II pobrano ID niedziałającego czujnika wgrano je do czujnika klona klona katywowano,  włożono do koła i  jak świeciło tak świeci... Ktoś się orientuje czy trzeba przejechać jakiś dystans żeby komp złapał że ten czujnik jest aktywny?

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

Jak miałem przebitą oponę i kontrolka się świeciła, pojechałem do wulkanizacji, załatali i trochę musiałem przejechać, żeby się wszystko skalibrowało. Ale jakoś z max 1 km.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

podjechałem raz jeszcze do warsztatu ponownie wgrał id w czujnik i wszystko gra.  Obecnie nie ma problemów z klonami do jakichkolwiek czujników TPMS. Cena też przyzwoita 200PLN tzn czujnik z programowaniem z założeniem. 

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, OA77 napisał:

Tez sie Wam tam brudzi? i jeszcze rdzewieje.

 

 

IMG_20200207_082158264.jpg

Gdzie rdzewieje ?

Link to post
Share on other sites

Tak brudno to nigdy nie miałem.  Natomiast rdza na kole to standard.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, FanSub napisał:

Tak brudno to nigdy nie miałem.  Natomiast rdza na kole to standard.

Zabrudzenia z ulicy wpadaja przez szpary w masce, oryginalna uszczelka z przodu nie jest na tyle dopasowana zeby nie przepuszczac wody z sola i stad ten brud, musze to zmodyfikowac, w kazdym aucie trzeba poprawiac fabryke...

Link to post
Share on other sites
Zabrudzenia z ulicy wpadaja przez szpary w masce, oryginalna uszczelka z przodu nie jest na tyle dopasowana zeby nie przepuszczac wody z sola i stad ten brud, musze to zmodyfikowac, w kazdym aucie trzeba poprawiac fabryke...

Na Ali możesz kupić takie uszczelki do maski. Tu przykład (można znaleźć z darmową dostawą) ca.60 PLN

https://a.aliexpress.com/_UoQWy




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

 

31 minut temu, Snuff napisał:

Na Ali możesz kupić takie uszczelki do maski.

 

Słabo to wygląda, ale jak ktoś dużo jeździ po zasyfionych drogach,  można się skusić 

 

U mnie o dziwo czyściutko pod maską, jak w żadnym poprzednim Subaru, no ale mam ten dziwny egzemplarz, który nie trzeszczy, więc może uszczelki też jakoś lepiej wpasowali :lol:

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ale co daje uszczelnienie pokrywy silnika, jeśli do jego komory dostaje się wszystko choćby od przodu?

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Skodziarz napisał:

Wystarczy dociążyć maskę, przez założenie dodatkowego wyciszenia - u mnie silnik jest czysty jak po wyjeździe z salonu :)


Czyżby Kolega nie jeździł po polskich drogach?

Link to post
Share on other sites

a nie łatwiej zamiast bawic się w jakies uszczelki dociążenia itp itd po prostu ten silnik umyć raz na jakiś czas  B)  

Edited by Karas
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
a nie łatwiej zamiast bawic się w jakies uszczelki dociążenia itp itd po prostu ten silnik umyć raz na jakiś czas  B)  

No co Ty ?! Więcej rudej będzie no chyba, że suszarką jeszcze potraktować


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Snuff napisał:

No co Ty ?! Więcej rudej będzie emoji3.png no chyba, że suszarką jeszcze potraktować emoji41.png

Ruda jest od soli, a nie od wody. Wodą można spłukać sól, co zapobiega rdzy. 

Od lat myję silniki i komorę silnikową w swoich autach (zaraz po "zimie"), ważne żeby nie robić tego jak silnik jest bardzo rozgrzany i pozabezpieczać alternator, elektrykę. Po myciu można włączyć silnik, a woda wyparuje. 

Takie już moje przyzwyczajenie żeby robić dobrze kolejnemu właścicielowi, natomiast po ośmiu latach wykonana z cieniutkiej nieocynkowanej blachy Maździora wygląda tak:

Zdjęcie wykonane pod takim kątem aby pokazać jednocześnie rozwiązanie kielichów amortyzatorów.

Żadnej rdzy :D

 

 

 

20200208_164807.jpg

Edited by Blixten
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Ruda jest od soli, a nie od wody. Wodą można spłukać sól, co zapobiega rdzy. 
Od lat myję silniki i komorę silnikową w swoich autach (zaraz po "zimie"), ważne żeby nie robić tego jak silnik jest bardzo rozgrzany i pozabezpieczać alternator, elektrykę. Po myciu można włączyć silnik, a woda wyparuje. 

No kurde, chyba muszę więcej buziek dawać, by było widać żarcik
A to moja fotka „kawałka” silnika (nie myty )
6a7f614670eca7035ef801a1d0068106.jpge44c797c5426728b9d8a225612d54d39.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...