Jump to content
FanSub

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy

Recommended Posts

15 minut temu, FanSub napisał:

Naprawa będzie tylko na oryginalnych częściach. Jestem zawiedziony do tego stopnia, że w wątku pt. " Gdzie zabieranie swoje Subaru? ",  chciałem wpisać: do serwisu :facepalm:. Ale odpuszczam tę złośliwość. 

Z czystej ciekawości, oprócz wymiany łożyska, jakie jeszcze miałeś usterki ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na wymianę będę się dopiero umawial.  Przy okazji stwierdzono wybicie tylnych tulei przednich wahaczy. Dodam, że auto żadnych imprez ani prób terenowych nigdy nie zaliczało. Podobno standard w forkach i XV. Koszmar jakiś jak na przebieg 72 tys.  km.

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 godzin temu, FanSub napisał:

Koszmar jakiś jak na przebieg 72 tys.  km

nie koszmar tylko eksploatacja. Przebieg może nie jakiś wielki ale czas też robi swoje ... Powoli trzeba będzie się przygotowywać na  wymiany tulejek, pasków być może też jakieś grubsze rzeczy...  tak to już jest z autami używanymi. Najlepiej kupić nowe - będzie spokój na kolejne 5 lat 

8 godzin temu, FanSub napisał:

Przy okazji stwierdzono wybicie tylnych tulei przednich wahaczy

akurat to "na ile są wybite" sprawdził bym u diagnosty na stacji kontroli pojazdów... B) 

 

 

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 godzin temu, Karas napisał:

nie koszmar tylko eksploatacja. Przebieg może nie jakiś wielki ale czas też robi swoje ... Powoli trzeba będzie się przygotowywać na  wymiany tulejek, pasków być może też jakieś grubsze rzeczy...  tak to już jest z autami używanymi. Najlepiej kupić nowe - będzie spokój na kolejne 5 lat 

akurat to "na ile są wybite" sprawdził bym u diagnosty na stacji kontroli pojazdów... B) 

 

 

Karas, już potwierdzone u diagnosty. Nie będę rozwijał oczywistej kwestii upływu czasu, ale w mniej "renomowanych"  markach nigdy nie miałem tak wcześnie zużytego łożyska i silentblocku.

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

od kiedy Subaru jest marką z renomą bezawaryjności ? ;) 

Z tego co patrzyłem te same piasty czy tuleje występują w foresterze a pomimo to brak wpisów na forum aby komuś padły chociaż być może nikt z forumowiczów tak długo tych aut nie trzyma. Już to kiedyś pisałem ale XV ma imo za sztywne nie amortyzujące zawieszenie przez co reszta podzespołów dostaje w kość  . Tak to jest jak się z jednego auta chce zrobić 2 ( impreza - hb , xv-crossover) Podobne zjawisko szybszego zużycia podzespołów zawieszenia występuje jak do cywilnego auta założysz sportowe sztywne zawieszenie. ( temat przerobiłem w civic'u ) 

Natomiast jak na 5 lat użytkowania nie jest źle. 

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Karas napisał:

od kiedy Subaru jest marką z renomą bezawaryjności ? ;) 

Z tego co patrzyłem te same piasty czy tuleje występują w foresterze a pomimo to brak wpisów na forum aby komuś padły chociaż być może nikt z forumowiczów tak długo tych aut nie trzyma. Już to kiedyś pisałem ale XV ma imo za sztywne nie amortyzujące zawieszenie przez co reszta podzespołów dostaje w kość  . Tak to jest jak się z jednego auta chce zrobić 2 ( impreza - hb , xv-crossover) Podobne zjawisko szybszego zużycia podzespołów zawieszenia występuje jak do cywilnego auta założysz sportowe sztywne zawieszenie. ( temat przerobiłem w civic'u ) 

Natomiast jak na 5 lat użytkowania nie jest źle. 

W forkach łożyska też lecą, przynajmniej tak mi powiedziano w serwisie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, FanSub napisał:

W forkach łożyska też lecą, przynajmniej tak mi powiedziano w serwisie. 

 

Z reguły jest mowa o łożyskach tylnej osi, a ja obstawiam, że u mnie , jak już, to prędzej padną łożyska przedniej osi. 

Wszystko przez SJS i jazdę po okręgu w poślizgu - myślałem, że mi lusterka odpadną od wibracji :wrrum: 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie 2012 przebieg 71 tyś też wyje z tyłu i też wygląda na łożyska choć podobno przy tym przebiegu to niemożliwe. A jednak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, przemo76 napisał:

U mnie 2012 przebieg 71 tyś też wyje z tyłu i też wygląda na łożyska choć podobno przy tym przebiegu to niemożliwe. A jednak

 

Może mamy łożyska z jakiejś felernej serii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie 70k km "pęknie" po wakacyjnej trasie ( bałkany ) i ciekaw jestem czy też się odezwą. Przegląd rejestracyjny miałem w lipcu i wszystko było ok. 

To może jakiś zakup grupowy na te piasty panowie ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Karas napisał:

To może jakiś zakup grupowy

Albo pozew zbiorowy :D

  • Haha 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Blixten napisał:

Albo pozew zbiorowy :D

Tak tylko w USA ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...