Jump to content

Poprawienie parametrów i tuning


legacyfan

Recommended Posts

Witam  :)


Od niedawna jestem posiadaczem samochodu Subaru Legacy IV generacji z silnikiem 2.0 diesel 150 KM rocznik 2009


Chciałem spytać, czy można podkręcić moc silnika do powiedzmy 180 KM lub nawet więcej? Ile kosztowałby taki zabieg?


Chciałem również spytać o możliwość i CENĘ tuningu wizualnego, czyli : przyciemnienie szyb, obniżenie zawieszenia, nowe czarne felgi, dodanie spoilera, dokładki zderzaków, nakładki progowe


Interesuje mnie również modyfikacja dźwięku wydawanego przez samochód na bardziej sportowy czyli zmiana wydechu na wydech o sportowym brzmieniu, chodzi tu także o taką możliwość oraz cenę


Pozdrawiam!  :)


Link to comment
Share on other sites

Hmm.. po co kupowałeś auto ktore ci się nie podoba? Już sam zakup diesla to proszenie sie o kłopoty a ingerencja w jego moc to strzał w oba kolana naraz. Na szczescie niemożliwa chyba:)

A jak już koniecznie chcesz wieśniaczyć auto to spojrz w allegro czy ebay najpierw może...

 

Wysłane z mojego Huawei P9 przy użyciu Taplatalka

Link to comment
Share on other sites

 

 

Od niedawna jestem posiadaczem samochodu Subaru Legacy IV generacji z silnikiem 2.0 diesel 150 KM rocznik 2009

 

 

Chciałem spytać, czy można podkręcić moc silnika

 

Interesuje mnie również modyfikacja dźwięku wydawanego przez samochód na bardziej sportowy

Kupiłeś niewłaściwy model, lepiej było wybrać do tego celu Legacy GT.

 

 

 

Chciałem również spytać o możliwość i CENĘ tuningu wizualnego, czyli : przyciemnienie szyb, obniżenie zawieszenia, nowe czarne felgi, dodanie spoilera, dokładki zderzaków, nakładki progowe

Albo nawet inną markę :) 

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

Na stronie firmy nie-ASO mozesz poczytać o remapie diesla. Wiem, że Carfit komuś coś takiego robił - jest skasowany XV diesel w wątku sprzedażowym. Pytanie tylko czy jest sens?

Edited by dr.elich
Link to comment
Share on other sites

 

Chciałem również spytać o możliwość i CENĘ tuningu wizualnego, czyli : przyciemnienie szyb, obniżenie zawieszenia, nowe czarne felgi, dodanie spoilera, dokładki zderzaków, nakładki progowe

Albo nawet inną markę :)

 

Zdecydowanie inną markę z takimi zapędami :P 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Chciałem również spytać o możliwość i CENĘ tuningu wizualnego, czyli : przyciemnienie szyb, obniżenie zawieszenia, nowe czarne felgi, dodanie spoilera, dokładki zderzaków, nakładki progowe

Albo nawet inną markę :)

Zdecydowanie inną markę z takimi zapędami
Z ciekawości muszę zapytać czemu inna marka, co stoi na przeszkodzie żeby "dostrajać" Subaru ?

 

Nie wnikam w formę i zakres zmian, jestem tylko ciekaw dlaczego w STI "można" w Legacy SBD jest to "zakazane"

 

 

 

 

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem na myśli te spoilery. To od razu kojarzy mi się z takim typowym agrotuningiem. A czemu inna marka? Bo innej nie szkoda :-p

 

Jeśli chodzi o silnik Diesla, to czemu nie, chociaż znając jego legendarna wytrzymałość, to pytanie o sens takich przeróbek również może się pojawić

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem ekspertem od diesla, ale słyszałem obiegowe opinie, że wszystkie problemy w subaru wynikają z przełożeniu niesamowitego momentu jaki generuje normalanie ten silnik. Dlatego MOŻE, gdyby podejść do tematu z głową, to da się zrobić coś fajnego? 

 

Z modyfikacji "fajnych" jeśli chodzi o diesla, to jak dla mnie wydech. Przy profesjonalnie zaprojektowanym wydechu może szczęka opaść, a połowa nie uwierzy, że to diesel, tylko trzeba emblematy pozdejmowac ;p

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Odnośnie remapu to możesz pogadać o doświadczeniach z Michałem Gawinem z Krakowa, wiem, że kilka takich fur serwisuje to Ci powie czy warto. Diesel generalnie jest bardzo fajny, dprze jeździ, mało pali tylko nazbierało się przez lata trochę niemiłych historii wokół niego. Grunt to dbać o max poziom oleju i regularnie go wymieniać. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mam w swoim aucie zamontowane takie ustrojstwo V-tech  (box...coś tam) i podobno ma ponad 180KM. Ile naprawdę? - nie wiem, nie sprawdzałem na hamowni, ale jak turbina wkręca się na obroty (blisko 2tyś) tooo.... ujmuję gazu żeby normalnie jechać (żona mnie strofuje - "nie masz 20 lat i nie popisuj się booo.... mi nie dobrze"), dopiero na 4 biegu auto się uspokaja. Generalnie jeżdżę spokojnie a dodatkowa moc sprawdza się podczas wyprzedzania albo na autobanie, czuć to przyspieszenie nawet do 200km/h potem spokojnie się buja do ~235km/h bo tyle sprawdziłem. Po wyłączeniu box-a auto zachowuje się jak każde inne, może troszkę bardziej żwawe.

Pali - od 5,5 - max 7,5 l/100 tak na włączonym jak i wył, box-sie, to zależy od sposobu jazdy, normalnie po mieście 6-6,5l. Moduł był montowany w Krakowie i kosztował koło 1tyś zł + sportowy filtr powietrza Pippercross ~200zł. Czy warto? Ja kupiłem auto już z box-em i nie wstydzę się naklejki że to "desel" bo "źrubki" pod maską aż się kotłują do galopu. Nie mniej jednak trzeba pamiętać że to diesel a nie sportowa benzyna. Zrobiłem już prawie 100tyś km (z 240tyś na liczniku), zmieniam olej co 20tyś i jeszcze mnie nie zawiódł.

Link to comment
Share on other sites

Mam w swoim aucie zamontowane takie ustrojstwo V-tech  (box...coś tam) i podobno ma ponad 180KM. Ile naprawdę? - nie wiem, nie sprawdzałem na hamowni, ale jak turbina wkręca się na obroty (blisko 2tyś) tooo.... ujmuję gazu żeby normalnie jechać (żona mnie strofuje - "nie masz 20 lat i nie popisuj się booo.... mi nie dobrze"), dopiero na 4 biegu auto się uspokaja. Generalnie jeżdżę spokojnie a dodatkowa moc sprawdza się podczas wyprzedzania albo na autobanie, czuć to przyspieszenie nawet do 200km/h potem spokojnie się buja do ~235km/h bo tyle sprawdziłem. Po wyłączeniu box-a auto zachowuje się jak każde inne, może troszkę bardziej żwawe.

Pali - od 5,5 - max 7,5 l/100 tak na włączonym jak i wył, box-sie, to zależy od sposobu jazdy, normalnie po mieście 6-6,5l. Moduł był montowany w Krakowie i kosztował koło 1tyś zł + sportowy filtr powietrza Pippercross ~200zł. Czy warto? Ja kupiłem auto już z box-em i nie wstydzę się naklejki że to "desel" bo "źrubki" pod maską aż się kotłują do galopu. Nie mniej jednak trzeba pamiętać że to diesel a nie sportowa benzyna. Zrobiłem już prawie 100tyś km (z 240tyś na liczniku), zmieniam olej co 20tyś i jeszcze mnie nie zawiódł.

Alboś wielki szczęściarz albo motorownia po wymianie. Tak czy inaczej wielu kilometrów w doskonałej formie!

Do modyfikacji to 1.9 tdi od VW (a potrafi się to nawet zbierać- jeździłem octą 1.9 która na hamowni wykazała prawie 240 km i dobrze ponad 300 Nm- zmienna geometria turbiny i parę innych wynalazków zrobionych przez Holenderskich policajów)- to auto mnie zaraziło 4x4 (miała 4x4 bez haldexów i innych wynalazków- ponoć "podobne" do wiskozy) ale trakcja ... no to nie to ... calkiem nie to!

Link to comment
Share on other sites

A co to za napęd w tej octavii siedział ? Raczej na 100 % haldex no bo nie quatro raczej.

Miałem na myśli torse. Quatro to nazwa marketingowa.

Torsen......za dużo % dziś :)

Bladego nie mam co to było- ownerem był znajomy i raz będąc przy wizycie u mecha ten nie mógł wyjść z podziwu co tam siedziało. Podsumował ze jak rasowa terenowka tylko ze na sztywno i nie trzeba wajchowac i faktycznie octa szła nieźle- śnieg czy lód. Osobiście z przedniego zderzaka wyjąlem 2 anteny na jakieś głupie mikrofalowe pasmo i jakiś promiennik od diabli wiedzą czego (stawiam ze to cus przeswietlalo auta z przodu albo szukalo mat radioaktywnych) także auto było bardzo cichociemne- podrdzewiala octa 1 za piataka a tu takie jajki
Link to comment
Share on other sites

 

 

na hamowni wykazała prawie 240 km i dobrze ponad 300 Nm

Przepraszam że się wtrącam ale chyba koło 400Nm........sam miałem 1.9TDi przed Subaru i miałem przy 1.9 moc 170KM i 395Nm  - sprawdzone na hamowni oczywiście 

Link to comment
Share on other sites

 

na hamowni wykazała prawie 240 km i dobrze ponad 300 Nm

Przepraszam że się wtrącam ale chyba koło 400Nm........sam miałem 1.9TDi przed Subaru i miałem przy 1.9 moc 170KM i 395Nm - sprawdzone na hamowni oczywiście
Odszukalem sms-a - 392Nm i 243 km na kołach- no tak poprostu wyszło na hamulcu
Link to comment
Share on other sites

Co do dodatków to Subaru proponuje bardzo dużo akcesoriów stylistycznych wcale nie psujących wyglądu, niestety tanio nie jest bo większość trzeba "targać" z Japoni ;)

 

whiteoutbackbonnet1.jpg

 

K19DLA1.jpg

 

specBbrakes4.jpg

 

STI-Genome1.jpg

 

afterclean.jpg

 

obojętne czy to diesel czy benzyna i tak poliftingowe egzemplarze wyglądają dobrze ;)

Edited by AR2R_K19DLA
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

na hamowni wykazała prawie 240 km i dobrze ponad 300 Nm

Przepraszam że się wtrącam ale chyba koło 400Nm........sam miałem 1.9TDi przed Subaru i miałem przy 1.9 moc 170KM i 395Nm - sprawdzone na hamowni oczywiście
Odszukalem sms-a - 392Nm i 243 km na kołach- no tak poprostu wyszło na hamulcu
Moc mierzona na kolach jest zawsze mniejsza od tej mierzonej "na wale" (na hamowani silnikowej), zwykle około 20% (dla samochodów z napędem na cztery koła nawet 30%. Więc te wyżej wymienione moce, to odpowiednio prawie 300 KM i ponad 200 KM, które osiągnięto z 1,9TDI, które fabrycznie ma 105 KM?

Hmmm... trudno uwierzyć żeby konstruktorzy VW tak rozrzutnie projektowali masowe popularne silniki.

A może jedna to były przebudowane jednostki, mające niewiele wspólnego z seryjnym silnikiem?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...