Skocz do zawartości

Tygodnik MOTOR a napędy 4x4!


Tiger

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

1. Przednia oś na rolkach, tylna na "twardym" - pozwala np. ocenić, czy w starszych egzemplarzach działa wiskoza.

2. Przednia oś na rolkach, tylna twardym z utrudnieniem ( tylne koła muszą podjechać na ok. 15 centymetrowej wysokości podjazd ). Pozwala ocenić , czy przy systemach z centralnym sprzęgłem wystarczająca siła może być przekazana na tylną oś ( dla aut z bezpośrednim napędem tylnej osi powinno się robić odwrotnie, czyli tylne na rolkach )

3. 3 koła na rolkach, jedno na twardym

4. Jak 3 z utrudnieniem jak w 2

 

Wersji 3 ( tym bardziej 4) nie da się pokonać bez ograniczenia poślizgu dyferencjału danej osi ( blokada, wiskoza, klasyczna "szpera", system kontroli trakcji.

 

Wszystkie auta pokonały 1

2 było za trudne dla Suv-ów 2 japońskich marek. Wcześniej w podobnych testach także reprezentanci 2 innych japońskich marek wykazali ograniczenia przeniesienia napędu przez sprzęgło wielopłytowe. Oprócz naszych aut także nowe Suzuki Vitara spisało się b.dobrze.

 

Test 3 wykazał słabość systemu z elektrycznym napędem drugiej osi. Także starsze modele Subaru bez ograniczenia poślizgu tylnego dyferencjału i bez systemu kontroli trakcji nie miały szans.

 

Test 4 wymagał w przypadku Subaru wyłączenia systemu kontroli trakcji, aby nie było ograniczenia momentu ( jak wiemy system działa dalej, ale bez ograniczania dawki paliwa ). Także Vitara spisała się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos trzech rolek, braku tylnej szpery i systemu kontroli trakcji. Próbowałem naśladować ją naciskając lewą nogą hamulec oraz w następnej próbie zaciągając hamulec ręczny. Nie udało mi się podjechać, bo ostatecznie dusiłem i gasiłem silnik, ale na filmiku nakręconym przez mojego syna widać, że auto trochę podjeżdża. Podejrzewam, że na płaskim by się udało. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za dokladny opis.

 

Oczywiscie obowiazkowe pytanko :)

 

 

Test 3 wykazał słabość systemu z elektrycznym napędem drugiej osi. Także starsze modele Subaru bez ograniczenia poślizgu tylnego dyferencjału i bez systemu kontroli trakcji nie miały szans.
 

 

Tzn, auta z "dolaczanym" tylnym napedem?

W "" dlatego ze o ile wiem nawet w tych z wieloplytkowym sprzeglem rozdzial napedu jest jakos 90/10 zdajsie.

 

Czy taki wlasnie egzemplaz posiadajacy lsd z tylu i vdc zalicza te probe?

 

 

W zasadzie jakos mnie to az tak nie nurtuje bo zdaje sobie sprawe ze w "zyciu" raczej nie czesto mamy doczynienia z zaparkowaniem auta na 3 rolkach.... niemniej jestem po prostu ciekawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Nasze samochody ze sprzęgłem wielopłytowym mają 60:40.

Zaliczają próbę.

Subaru z wiskozą na centralnym dyferencjale i lsd na tylnym zaliczyło.

Egzemplarza ze sprzęgłem wielopłytowym i lsd na tylnym dyferencjale nie mieliśmy, więc nie mogę potwierdzić wyniku; teoretycznie powinien test zaliczyć, jeżeli wszystko technicznie sprawne.

 

Sformułowanie "z elektrycznym napędem tylnej osi" było dosłowne - niekórzy producenci stosują takie rozwiązanie w hybrydach.

Edytowane przez Dyrekcja
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to piknie :)

 

Szanowna dyrekcjio,  :thumbup: za organizacje i podejscie do tematu :)

 

i jak juz poslodzilem to na deser pytanie upierdliwe...

 

60:40 w przypadku nowszych aut?

 

wydawalo mi sie ze moj my09 obk a wiec juz starsze auto ma 90:10 (2.5, 4EAT, VDC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Dzisiaj umieściliśmy filmik z najtrudniejszej próby ( koła przednie na rolkach, jedno tylne na rolkach, jedno na "twardym", ale z dodatkową przeszkodą ).

https://www.facebook.com/SubaruPolska/videos/1374151475933317/

 

Pozdrowienia

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło! A tak z ciekawości to był manual czy CVT? Czy to miałoby jakieś znaczenie?

FXT występuje obecnie tylko jako CVT

 

 

Ja odnoszę wrażenie, że w takiej konkretnie próbie manual radzilby sobie gorzej (zakładając że różnica to tylko rodzaj napędu, reszta jest taka sama jak np. ESP realizujace e-LSD)

 

 

 

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...