Jump to content
Tiger

Tygodnik MOTOR a napędy 4x4!

Recommended Posts

O, a Legacy '89 1.8 też będzie mile widziane czy Dyrekcja wstydzi się rdzy? :D

 

EDIT: Popatrzeć, bo na rampę to prześwitu nie starczy - za dużo podłogi zostało xD

Edited by Voldemort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanowisko przygotowane. W razie potrzeby możemy także dołożyć najazdy, które pozwolą wjechać także samochodom o normalnym prześwicie.

Tak przy okazji - sprawdziliśmy dziś Forestera 99'. W sytuacji, w której Motor podobny samochód ( Outback ) "zdyskwalifikował", czyli dwa koła na rolkach, dwa na "twardym" radzi sobie bez żadnych problemów. Wniosek - w testowanym przez Motor aucie wiskoza ( ogranicza poślizg centralnego dyferencjału ) była niesprawna. 

 

Pozdrowienia

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie, jakby była też taka próba :)

 

 

P.S. Fajny pomysł! :yahoo:

Na pewno przyjadę  B)

Edited by OWOC

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Tak przy okazji - sprawdziliśmy dziś Forestera 99'. W sytuacji, w której Motor podobny samochód ( Outback ) "zdyskwalifikował", czyli dwa koła na rolkach, dwa na "twardym" radzi sobie bez żadnych problemów.

Jest jeszcze jedno zaniedbanie   w "Motorze" : Rolki powinny składać się z kilku w miarę wąskich bliskich sobie walców, a nie dwóch w dość dużej  odległości. W tym drugim przypadku porównanie zakłóca różnica w średnicy kół samochodów, różnicy mas przypadających  na koła ,które wpadły między rolki i ciśnienia w oponach.

 

Fajna akcja. Czy każdy będzie mógł wjechać na stanowisko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A będzie można liczyć na jakąś bravo foto story z tego testu? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjeżdżamy z Poznania jutro o 6.00 więc około 11.00 powinniśmy być na miejscu. 

Do zobaczenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Tak przy okazji - sprawdziliśmy dziś Forestera 99'. W sytuacji, w której Motor podobny samochód ( Outback ) "zdyskwalifikował", czyli dwa koła na rolkach, dwa na "twardym" radzi sobie bez żadnych problemów. Wniosek - w testowanym przez Motor aucie wiskoza ( ogranicza poślizg centralnego dyferencjału ) była niesprawna. 

świadczy to o tym, że sugerowanie się właśnie takimi gazetowymi testami nie jest do końca dobre, a raczej na pewno nie jest obiektywne :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A będzie można liczyć na jakąś bravo foto story z tego testu? :)

Livestream ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Czy każdy będzie mógł wjechać na stanowisko?

Stanowisko ma pewne ograniczenia ( jest przewidziana dla SUV-ów ).

Ale w przypadku auto osobowych możemy spróbować użyć dodatkowych najazdów.

Jedynie testy z dodatkowym utrudnieniem nie będą dla aut osobowych dostępne ( za mały prześwit ).

Ponieważ teoretycznie istnieje możliwość ( w przypadku nieprzestrzegana zasad bezpieczeństwa ) uszkodzenia auta, trzeba będzie podpisać "cyrograf" zwalniający na z odpowiedzialności .

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm a co to za konkretnego OBK użytow w teście ? Bo jak dla mnie manual wersja EU to zupełnie inne auto niż US AT który też miał szperę z tyłu lub nie.... Przynajmniej tego typu różniece występowały w Foresterach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Przynajmniej tego typu różniece występowały w Foresterach

W Foresterach EU w tamtym okresie szpera z tyłu występowała wyłącznie w wersji turbo.

OBK nie spisał się na próbie, w której przednie koła były na rolkach, tylne na twardym. Tak więc sprawa szpery w tylnym dyferencjale nie miała tu na wynik żadnego wpływu.

W przypadku A/T sprzęgło wielopłytowe musiałoby przekazać napęd na tył ( chyba, że zepsute i OBK był de facto 2WD ).

W przypadku M/T wiskoza powinna zablokować ( ograniczyć poślizg) centralnego dyferencjału.

Tak więc bez względu na to, czy był M/T, czy A/T - był niesprawny technicznie.

 

Dla kogoś znającego zasady funkcjonowania napędu w Subaru taki wniosek jest oczywisty.

Jeżeli się tych zasad nie zna, należy zapytać zamiast wyciągać wnioski.

Zupełnie innym tematem jest porównywanie w tych syntetycznych warunkach aut z kontrola trakcji ( lub blokadami ) z tymi, które tych systemów nie posiadają. W realnych warunkach jazdy w terenie takie warunki praktycznie nie występuję. A gdy jest trudniej, kierowca przed przeszkodą może po prostu pojechać nieco szybciej.  Negowanie możliwości interakcji kierowcy i poleganie wyłącznie na systemach może prowadzić do absurdalnych konkluzji. Np. przy porównaniu hamulców w OBK ( z EyeSight ) i STI dojdziemy do wniosku, że OBK "miażdży" ( używając modnego ostatnio w mediach sformułowania ) STI, gdyż zatrzymuje się przed przeszkodą sam, a STI - nie  :biglol:

 

Pozdrowienia

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ponieważ teoretycznie istnieje możliwość ( w przypadku nieprzestrzegana zasad bezpieczeństwa ) uszkodzenia auta, trzeba będzie podpisać "cyrograf" zwalniający na z odpowiedzialności .

rozumiem ,że chodzi o zaczepienie podwoziem, a nie uszkodzenia napędu w wyniku testu?

Lekko obniżone  forki wjadą?

 

Oczywiste,że przy drogowych prędkościach wnioski z rolkowych testów mają słabe zastosowanie. Np. zespawane wszystkie  dyfry wygrywają test na rolkach z każdym subaru, a na łuku w czasie jazdy po śliskim juz nie. ( o przyczepnym nie wspomnę).

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ponieważ teoretycznie istnieje możliwość ( w przypadku nieprzestrzegana zasad bezpieczeństwa ) uszkodzenia auta, trzeba będzie podpisać "cyrograf" zwalniający na z odpowiedzialności .

rozumiem ,że chodzi o zaczepienie podwoziem, a nie uszkodzenia napędu w wyniku testu?

Lekko obniżone  forki wjadą?

Zasadniczo tak. Oczywiście istnieje też możliwość uszkodzenia napędu, jeżeli np. pomimo tego, że auto nie chce podjechać "piłujemy" bezlitośnie dalej - wówczas można przegrzać wiskozę i spowodować jej uszkodzenie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Przynajmniej tego typu różniece występowały w Foresterach

 

W Foresterach EU w tamtym okresie szpera z tyłu występowała wyłącznie w wersji turbo.

OBK nie spisał się na próbie, w której przednie koła były na rolkach, tylne na twardym. Tak więc sprawa szpery w tylnym dyferencjale nie miała tu na wynik żadnego wpływu.

W przypadku A/T sprzęgło wielopłytowe musiałoby przekazać napęd na tył ( chyba, że zepsute i OBK był de facto 2WD ).

W przypadku M/T wiskoza powinna zablokować ( ograniczyć poślizg) centralnego dyferencjału.

Tak więc bez względu na to, czy był M/T, czy A/T - był niesprawny technicznie.

 

Dla kogoś znającego zasady funkcjonowania napędu w Subaru taki wniosek jest oczywisty.

Jeżeli się tych zasad nie zna, należy zapytać zamiast wyciągać wnioski.

Zupełnie innym tematem jest porównywanie w tych syntetycznych warunkach aut z kontrola trakcji ( lub blokadami ) z tymi, które tych systemów nie posiadają. W realnych warunkach jazdy w terenie takie warunki praktycznie nie występuję. A gdy jest trudniej, kierowca przed przeszkodą może po prostu pojechać nieco szybciej.  Negowanie możliwości interakcji kierowcy i poleganie wyłącznie na systemach może prowadzić do absurdalnych konkluzji. Np. przy porównaniu hamulców w OBK ( z EyeSight ) i STI dojdziemy do wniosku, że OBK "miażdży" ( używając modnego ostatnio w mediach sformułowania ) STI, gdyż zatrzymuje się przed przeszkodą sam, a STI - nie  :biglol:

 

Pozdrowienia

Rozumiem , posiadałem różne Subaru i dla mnie AT właśnie nie miało problemu z tego typu sytuacjami (jedna oś na asfalcie , druga np w kałuży błota). Więc to że mieli zepsuty egzemplarz jest bardzo możliwe , tym bardziej że miał te 10-13 lat i nieznane pochodzenie.

 

Może po prostu dać im sprawny egzemplarz do testów :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Może po prostu dać im sprawny egzemplarz do testów :-)

Samochody mamy. Sęk w tym, że nikt się do nas z takim zapytaniem nie zwrócił. A o tym, co Motor zamierza testować po prostu nie wiemy.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ze jeszcze zapytam, czy to bedzie pod jakims daszkiem?

 

Bo wyglada na to ze ma padac.. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie też daszek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie dałem rady przyjechać, obowiązki rodzinne zatrzymały mnie w domu. Dajcie znać jak poszło testowanie, może jakaś wideorelacja ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legacy II Turbo Outback vs Rampa 3:0 :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasz Forek zaliczył dwie rolki, na trzech (zgodnie z przewidywaniem) już poległ. Muszę rozważyć montaż szpery z tyłu. ;)

 

Dziękujemy Dyrekcji za profesjonalne przygotowanie próby, wspaniałą atmosferę i "oprawę". Szkoda, że frekwencja była niska. W każdym razie niech żałują ci, którzy nie byli. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Była jakaś Skoda? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak Forum trzeba lepiej czytać ;) Gdybym wiedział wcześniej to zorganizowałbym Discovery Sport do porównania. Ad hoc się nie udało ;)
Ale gdyby nie myślący o innych Forumowicze to bym zupełnie to wydarzenie przeoczył!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakies wideo?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O wideo pytaj Dyrekcję, także o to co się "rolkowało"

 

Elmo, jedynego słusznego: nie było na rolkach.

 

Przyłączam się do podziękowań jakie załączył przemekka dla Dyrekcji i także - niech żałują nieobecni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...