Skocz do zawartości

Tygodnik MOTOR a napędy 4x4!


Tiger

Rekomendowane odpowiedzi

O, a Legacy '89 1.8 też będzie mile widziane czy Dyrekcja wstydzi się rdzy? :D

 

EDIT: Popatrzeć, bo na rampę to prześwitu nie starczy - za dużo podłogi zostało xD

Edytowane przez Voldemort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Stanowisko przygotowane. W razie potrzeby możemy także dołożyć najazdy, które pozwolą wjechać także samochodom o normalnym prześwicie.

Tak przy okazji - sprawdziliśmy dziś Forestera 99'. W sytuacji, w której Motor podobny samochód ( Outback ) "zdyskwalifikował", czyli dwa koła na rolkach, dwa na "twardym" radzi sobie bez żadnych problemów. Wniosek - w testowanym przez Motor aucie wiskoza ( ogranicza poślizg centralnego dyferencjału ) była niesprawna. 

 

Pozdrowienia

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak przy okazji - sprawdziliśmy dziś Forestera 99'. W sytuacji, w której Motor podobny samochód ( Outback ) "zdyskwalifikował", czyli dwa koła na rolkach, dwa na "twardym" radzi sobie bez żadnych problemów.

Jest jeszcze jedno zaniedbanie   w "Motorze" : Rolki powinny składać się z kilku w miarę wąskich bliskich sobie walców, a nie dwóch w dość dużej  odległości. W tym drugim przypadku porównanie zakłóca różnica w średnicy kół samochodów, różnicy mas przypadających  na koła ,które wpadły między rolki i ciśnienia w oponach.

 

Fajna akcja. Czy każdy będzie mógł wjechać na stanowisko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak przy okazji - sprawdziliśmy dziś Forestera 99'. W sytuacji, w której Motor podobny samochód ( Outback ) "zdyskwalifikował", czyli dwa koła na rolkach, dwa na "twardym" radzi sobie bez żadnych problemów. Wniosek - w testowanym przez Motor aucie wiskoza ( ogranicza poślizg centralnego dyferencjału ) była niesprawna. 

świadczy to o tym, że sugerowanie się właśnie takimi gazetowymi testami nie jest do końca dobre, a raczej na pewno nie jest obiektywne :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Czy każdy będzie mógł wjechać na stanowisko?

Stanowisko ma pewne ograniczenia ( jest przewidziana dla SUV-ów ).

Ale w przypadku auto osobowych możemy spróbować użyć dodatkowych najazdów.

Jedynie testy z dodatkowym utrudnieniem nie będą dla aut osobowych dostępne ( za mały prześwit ).

Ponieważ teoretycznie istnieje możliwość ( w przypadku nieprzestrzegana zasad bezpieczeństwa ) uszkodzenia auta, trzeba będzie podpisać "cyrograf" zwalniający na z odpowiedzialności .

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm a co to za konkretnego OBK użytow w teście ? Bo jak dla mnie manual wersja EU to zupełnie inne auto niż US AT który też miał szperę z tyłu lub nie.... Przynajmniej tego typu różniece występowały w Foresterach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Przynajmniej tego typu różniece występowały w Foresterach

W Foresterach EU w tamtym okresie szpera z tyłu występowała wyłącznie w wersji turbo.

OBK nie spisał się na próbie, w której przednie koła były na rolkach, tylne na twardym. Tak więc sprawa szpery w tylnym dyferencjale nie miała tu na wynik żadnego wpływu.

W przypadku A/T sprzęgło wielopłytowe musiałoby przekazać napęd na tył ( chyba, że zepsute i OBK był de facto 2WD ).

W przypadku M/T wiskoza powinna zablokować ( ograniczyć poślizg) centralnego dyferencjału.

Tak więc bez względu na to, czy był M/T, czy A/T - był niesprawny technicznie.

 

Dla kogoś znającego zasady funkcjonowania napędu w Subaru taki wniosek jest oczywisty.

Jeżeli się tych zasad nie zna, należy zapytać zamiast wyciągać wnioski.

Zupełnie innym tematem jest porównywanie w tych syntetycznych warunkach aut z kontrola trakcji ( lub blokadami ) z tymi, które tych systemów nie posiadają. W realnych warunkach jazdy w terenie takie warunki praktycznie nie występuję. A gdy jest trudniej, kierowca przed przeszkodą może po prostu pojechać nieco szybciej.  Negowanie możliwości interakcji kierowcy i poleganie wyłącznie na systemach może prowadzić do absurdalnych konkluzji. Np. przy porównaniu hamulców w OBK ( z EyeSight ) i STI dojdziemy do wniosku, że OBK "miażdży" ( używając modnego ostatnio w mediach sformułowania ) STI, gdyż zatrzymuje się przed przeszkodą sam, a STI - nie  :biglol:

 

Pozdrowienia

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ponieważ teoretycznie istnieje możliwość ( w przypadku nieprzestrzegana zasad bezpieczeństwa ) uszkodzenia auta, trzeba będzie podpisać "cyrograf" zwalniający na z odpowiedzialności .

rozumiem ,że chodzi o zaczepienie podwoziem, a nie uszkodzenia napędu w wyniku testu?

Lekko obniżone  forki wjadą?

 

Oczywiste,że przy drogowych prędkościach wnioski z rolkowych testów mają słabe zastosowanie. Np. zespawane wszystkie  dyfry wygrywają test na rolkach z każdym subaru, a na łuku w czasie jazdy po śliskim juz nie. ( o przyczepnym nie wspomnę).

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

Ponieważ teoretycznie istnieje możliwość ( w przypadku nieprzestrzegana zasad bezpieczeństwa ) uszkodzenia auta, trzeba będzie podpisać "cyrograf" zwalniający na z odpowiedzialności .

rozumiem ,że chodzi o zaczepienie podwoziem, a nie uszkodzenia napędu w wyniku testu?

Lekko obniżone  forki wjadą?

Zasadniczo tak. Oczywiście istnieje też możliwość uszkodzenia napędu, jeżeli np. pomimo tego, że auto nie chce podjechać "piłujemy" bezlitośnie dalej - wówczas można przegrzać wiskozę i spowodować jej uszkodzenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przynajmniej tego typu różniece występowały w Foresterach

 

W Foresterach EU w tamtym okresie szpera z tyłu występowała wyłącznie w wersji turbo.

OBK nie spisał się na próbie, w której przednie koła były na rolkach, tylne na twardym. Tak więc sprawa szpery w tylnym dyferencjale nie miała tu na wynik żadnego wpływu.

W przypadku A/T sprzęgło wielopłytowe musiałoby przekazać napęd na tył ( chyba, że zepsute i OBK był de facto 2WD ).

W przypadku M/T wiskoza powinna zablokować ( ograniczyć poślizg) centralnego dyferencjału.

Tak więc bez względu na to, czy był M/T, czy A/T - był niesprawny technicznie.

 

Dla kogoś znającego zasady funkcjonowania napędu w Subaru taki wniosek jest oczywisty.

Jeżeli się tych zasad nie zna, należy zapytać zamiast wyciągać wnioski.

Zupełnie innym tematem jest porównywanie w tych syntetycznych warunkach aut z kontrola trakcji ( lub blokadami ) z tymi, które tych systemów nie posiadają. W realnych warunkach jazdy w terenie takie warunki praktycznie nie występuję. A gdy jest trudniej, kierowca przed przeszkodą może po prostu pojechać nieco szybciej.  Negowanie możliwości interakcji kierowcy i poleganie wyłącznie na systemach może prowadzić do absurdalnych konkluzji. Np. przy porównaniu hamulców w OBK ( z EyeSight ) i STI dojdziemy do wniosku, że OBK "miażdży" ( używając modnego ostatnio w mediach sformułowania ) STI, gdyż zatrzymuje się przed przeszkodą sam, a STI - nie  :biglol:

 

Pozdrowienia

Rozumiem , posiadałem różne Subaru i dla mnie AT właśnie nie miało problemu z tego typu sytuacjami (jedna oś na asfalcie , druga np w kałuży błota). Więc to że mieli zepsuty egzemplarz jest bardzo możliwe , tym bardziej że miał te 10-13 lat i nieznane pochodzenie.

 

Może po prostu dać im sprawny egzemplarz do testów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Może po prostu dać im sprawny egzemplarz do testów :-)

Samochody mamy. Sęk w tym, że nikt się do nas z takim zapytaniem nie zwrócił. A o tym, co Motor zamierza testować po prostu nie wiemy.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz Forek zaliczył dwie rolki, na trzech (zgodnie z przewidywaniem) już poległ. Muszę rozważyć montaż szpery z tyłu. ;)

 

Dziękujemy Dyrekcji za profesjonalne przygotowanie próby, wspaniałą atmosferę i "oprawę". Szkoda, że frekwencja była niska. W każdym razie niech żałują ci, którzy nie byli. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak Forum trzeba lepiej czytać ;) Gdybym wiedział wcześniej to zorganizowałbym Discovery Sport do porównania. Ad hoc się nie udało ;)
Ale gdyby nie myślący o innych Forumowicze to bym zupełnie to wydarzenie przeoczył!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...