ketivv Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 czyli w takich napedach ( w Subaru z CVT tez) elektronika nigdy nie pozwoli na pelne spiecie osi przedniej z tylna ? na pełne spięcie pozwoli Jak coś jest ...cierne, działa na zasadzie poślizgu itd. to nigdy nie zepnie na 100%. Chyba że pełna, mechaniczna blokada. Ale to wtedy mamy takie "coś" jak z filmu parę postów wyżej. to jak sprzęgło spina silnik ze skrzynią biegów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Jestem totalnym laikiem pod tym względem, ale mam pytanie. Począwszy od ok 17:10 stoi Impreza na 3 rolkach. Jaki jest problem w tym, żeby czujniki ogarnęły, że przyczepność jest na prawym przednim i nim to wyciągnęły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) są takie rozwiązania np. Nissan Juke i chyba w Hondzie SH-AWD SH-AWD pozwala przekazać nawet całość mocy na jedno koło, dowolne tylne. Podział mocy przód tył jest 70/30 maksymalnie. Edytowane 14 Czerwca 2016 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) to jak sprzęgło spina silnik ze skrzynią biegów ? Zawsze jest poślizg stąd sprzęgła (tarcze) nie są wieczne - 100 tys km?. Wiskozę też można przegrzać w wyniku większego obciążenia i poślizgu. Wiem, że można bo kosztowało mnie to doświadczenie kilka tysięcy złotych. Poza tym, jak się postarasz i przeciążysz to spalisz. Cierne to cierne, zawsze jest poślizg, zawsze są straty w postaci emisji ciepła. Edytowane 14 Czerwca 2016 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 to jak sprzęgło spina silnik ze skrzynią biegów ? Zawsze jest poślizg stąd sprzęgła (tarcze) nie są wieczne - 100 tys km?. Wiskozę też można przegrzać w wyniku większego obciążenia i poślizgu. Wiem, że można bo kosztowało mnie to doświadczenie kilka tysięcy złotych. Poza tym, jak się postarasz i przeciążysz to spalisz. Cierne to cierne, zawsze jest poślizg, zawsze są straty w postaci emisji ciepła. Raczej tylko przy ruszaniu czy zmianach biegu w czasie jazdy poślizgu nie ma (chyba że sprzęgło zużyte). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Cóż, może pokuszę się o zorganizowanie bardziej miarodajnego testu ( stanowisko mamy ). Chętni ? To ja mogę zaoferować swoje 20-letnie Legacy z napędem z Imprezy GT MY'00 Ale nie spodziewam się cudów na rolkach - za słaba wiskoza na centralnym i tylnym by coś zdziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 to jak sprzęgło spina silnik ze skrzynią biegów ? Zawsze jest poślizg stąd sprzęgła (tarcze) nie są wieczne - 100 tys km?. Wiskozę też można przegrzać w wyniku większego obciążenia i poślizgu. Wiem, że można bo kosztowało mnie to doświadczenie kilka tysięcy złotych. Poza tym, jak się postarasz i przeciążysz to spalisz. Cierne to cierne, zawsze jest poślizg, zawsze są straty w postaci emisji ciepła. za głupi jestem do tak przekonujących argumentów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 dobrze, dobrze, to kiedy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 to jak sprzęgło spina silnik ze skrzynią biegów ? Zawsze jest poślizg stąd sprzęgła (tarcze) nie są wieczne - 100 tys km?. Wiskozę też można przegrzać w wyniku większego obciążenia i poślizgu. Wiem, że można bo kosztowało mnie to doświadczenie kilka tysięcy złotych. Poza tym, jak się postarasz i przeciążysz to spalisz. Cierne to cierne, zawsze jest poślizg, zawsze są straty w postaci emisji ciepła. za głupi jestem do tak przekonujących argumentów Zapomniałem dodać, że auto jechało tyłem do przodu, a ja koniecznie chciałem jednak przodem do przodu Nie namyślając się długo wbiłem jedynkę, strzał ze sprzęgła i ... dwa dni później serwis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Ale wtedy koniecznie rowniez z dwunastoletnim Outbackiem - albo przynajmniej z dziesiecioletnim Legacy Spec.B (nawet wiem skad takie wziac! ) Albo 21 letnim poszperowanym Type RA 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Nie pisz "poszperowanym" bo część forumowiczów sobie dopiero pomyśli, domyśli i dopowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Chyba Izotom i ketivv piszecie o dwóch roznych zjawiskach. 1. Sprzeglo cierne klasyczne spina na 100%. 2. Sprzeglo lepkosciowe, hydrodynamiczne itpitd ( A/T i sporo maszyn ) nie spina nigdy na 100% bo sla synchronizujaca jest wytwarzana w procesie przemieszczania sie alementow (celowe opory) 3. wlasnie codowny wynalazek jak sprzeglo wiskotyczne (wiskoza) ktore spina na 100% ale niestety malym momentem. To cos takiekie jak powiazanie chwilowo nitkami i gumkami satelity zwyklej przekladni roznicowej (popularnie coraz rzadziej zwany dyferencjalem). 4. setki innych rozwiazan, kombinacje tych klasycznych, waly elektryczne, autoblokady, a nawet systemi pirscieni synchronizujacych (synchonizacja przekladni) opisanych w wielu tomach "naszej" literatury klasycznej 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Racja. Patrzę na sprawę przez pryzmat doświadczeń z różnymi sprzęgłami z mojej roboty - niekoniecznie rozłącznymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Chyba Izotom i ketivv piszecie o dwóch roznych zjawiskach. 1. Sprzeglo cierne klasyczne spina na 100%. 2. Sprzeglo lepkosciowe, hydrodynamiczne itpitd ( A/T i sporo maszyn ) nie spina nigdy na 100% bo sla synchronizujaca jest wytwarzana w procesie przemieszczania sie alementow (celowe opory) 3. wlasnie codowny wynalazek jak sprzeglo wiskotyczne (wiskoza) ktore spina na 100% ale niestety malym momentem. To cos takiekie jak powiazanie chwilowo nitkami i gumkami satelity zwyklej przekladni roznicowej (popularnie coraz rzadziej zwany dyferencjalem). 4. setki innych rozwiazan, kombinacje tych klasycznych, waly elektryczne, autoblokady, a nawet systemi pirscieni synchronizujacych (synchonizacja przekladni) opisanych w wielu tomach "naszej" literatury klasycznej czym jest międzyosiowe wielotarczowe sprzęgło mokre ? takowe może spiąć w tym wypadku przód z tyłem na 100% jest to sprzęgło cierne tylko pracujące w oleju który dodatkowo jest czynnikiem roboczym gdy tarczki są nieznacznie od siebie oddalone Haldex IV miał chyba zabezpieczenie ustawione na 2400 Nm w praktyce podobno może przenieść więcej, jakieś rozwiązania KIA coś ok 1500 Nm w pełnym spięciu i jakiś prostych przeszkodach terenowych w takim układzie to pewnie nawet za bardzo nie ma się co grzać, tarcze spięte, olej to jakoś obmywa problem zaczyna się wtedy gdy mamy przyczepność a droga jest kręta, bo jakoś różnice obrotowe trzeba niwelować więc trzeba w mneijszym lub większym stopniu to sprzęgło rozpinać czyli w takich napedach ( w Subaru z CVT tez) elektronika nigdy nie pozwoli na pelne spiecie osi przedniej z tylna ? Jak coś jest ...cierne, działa na zasadzie poślizgu itd. to nigdy nie zepnie na 100%. Chyba że pełna, mechaniczna blokada. Ale to wtedy mamy takie "coś" jak z filmu parę postów wyżej. tylko i wyłącznie do tego chciałem się odnieść czyli w takich napedach ( w Subaru z CVT tez) elektronika nigdy nie pozwoli na pelne spiecie osi przedniej z tylna ? Jak coś jest ...cierne, działa na zasadzie poślizgu itd. to nigdy nie zepnie na 100%. Chyba że pełna, mechaniczna blokada. Ale to wtedy mamy takie "coś" jak z filmu parę postów wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 2. Sprzeglo lepkosciowe, hydrodynamiczne itpitd ( A/T i sporo maszyn ) nie spina nigdy na 100% Czy klasyczne skrzynie AT nigdy nie zapinają konkretnego biegu na 100%? Zawsze wydawało mi się (i nawet chyba czytając tu na forum), że automat jak już skończy mieszanie tymi biegami to przy stałej prędkości (np. na autostradzie) zapina na sztywno bieg i jedzie w tym miejscu bez strat napędu. A teraz rozumiem, że tam jednak ciągle jest strata, która musi zamieniać się w ciepło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Haldex IV miał chyba zabezpieczenie ustawione na 2400 Nm w praktyce podobno może przenieść więcej, jakieś rozwiązania KIA coś ok 1500 Nm Przy 3 MPa ciśnienia oleju nie dziwota. Łeb może urwać razem z kręgosłupem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 2. Sprzeglo lepkosciowe, hydrodynamiczne itpitd ( A/T i sporo maszyn ) nie spina nigdy na 100%Czy klasyczne skrzynie AT nigdy nie zapinają konkretnego biegu na 100%? Zawsze wydawało mi się (i nawet chyba czytając tu na forum), że automat jak już skończy mieszanie tymi biegami to przy stałej prędkości (np. na autostradzie) zapina na sztywno bieg i jedzie w tym miejscu bez strat napędu. A teraz rozumiem, że tam jednak ciągle jest strata, która musi zamieniać się w ciepło? Chyba wyżej chodziło o połączenie przodu z tyłem. Natomiast ty piszesz o połączeniu skrzyni z silnikiem. I (przynajmniej w CVT) konwerter momentu może być zblokowany w 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 (edytowane) @@przemekka, taka myśl mnie naszła: jeździliśmy w ciężkim terenie z ludźmi, którzy mieli i odpowiedni sprzęt do tego i wiedzę i jedynie czego brakowało naszym autom - wg nich - to prześwitu i odpowiednich kątów podjazdu i zjazdu. Nigdy nie było problemu z trakcją, przeniesieniem napędu. I były to różne wersje Forków: AT, MT, turbo, NA. Nawet raz był Outback i XV. Dlatego mam mieszane odczucia co do tytułowego testu. Edytowane 15 Czerwca 2016 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Bo to jest jak z syntetycznymi benchmarkami w komputerach, benchmarki sobie a życie i prawdziwe zastosowanie sobie Chyba wyżej chodziło o połączenie przodu z tyłem. Jeżeli dobrze pamiętam to skrzynie VTD mają centralny dyferencjał + sprzęgło wielopłytkowe robiące za szperę. Czyli spięcie nie gorsze niż w tradycyjnej skrzyni ręcznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 to jak sprzęgło spina silnik ze skrzynią biegów ? Zawsze jest poślizg stąd sprzęgła (tarcze) nie są wieczne - 100 tys km?. Wiskozę też można przegrzać w wyniku większego obciążenia i poślizgu. Wiem, że można bo kosztowało mnie to doświadczenie kilka tysięcy złotych. Poza tym, jak się postarasz i przeciążysz to spalisz. Cierne to cierne, zawsze jest poślizg, zawsze są straty w postaci emisji ciepła. za głupi jestem do tak przekonujących argumentów Zapomniałem dodać, że auto jechało tyłem do przodu, a ja koniecznie chciałem jednak przodem do przodu Nie namyślając się długo wbiłem jedynkę, strzał ze sprzęgła i ... dwa dni później serwis Audi 80b4 takie zabawy znosilo dzielnie.... choc w końcu też do czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Po obejrzeniu automaniaka seria 13 odcinek 4 . Widać jak Subaru ma braki co do napędu 4x4 bynajmniej impreza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Audi 80b4 takie zabawy znosilo dzielnie.... choc w końcu też do czasu Mój WRX'01 już trochę miał w trybach więc ... Po obejrzeniu automaniaka seria 13 odcinek 4 . Widać jak Subaru ma braki co do napędu 4x4 bynajmniej impreza. Nie wiem dlaczego, bo miałem taką samą i nie miała takich braków. Zresztą nie ma do dzisiaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Właśnie dziś rozmawialiśmy z Tomkiem o tym teście i mamy faworyta. BRZ spokojnie zjedzie z tych rolek. Nawet jak będą pod oboma przednimi i jednym tylnym kołem. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 (edytowane) z takich rolek zawsze mozna zjechac jesli ma sie wystarczajacy prześwit i naped przynajmniej na kierowana ośkę. Mozna zjechac nawet z 4 rolek bez przyczepnosci na zadne kolo. Czy klasyczne skrzynie AT nigdy nie zapinają konkretnego biegu na 100%? Wyrazilem sie nieprzecyzyjnie. Sa takie, ktore zapinaja ale to sa juz rozwiazania kombinowane. Mialem na mysli czysta technologie w odniesieniu do poprzednich wypowiedzi. Edytowane 15 Czerwca 2016 przez dzioba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Czy klasyczne skrzynie AT nigdy nie zapinają konkretnego biegu na 100%? Wyrazilem sie nieprzecyzyjnie. Sa takie, ktore zapinaja ale to sa juz rozwiazania kombinowane. Mialem na mysli czysta technologie w odniesieniu do poprzednich wypowiedzi. Zdaje się, że klasycznym automacie sprzęgło lock-up spina w 100% (ale to chyba tylko przy ustalonej prędkości obrotowej i na wyższych biegach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się