Jump to content
Tiger

Tygodnik MOTOR a napędy 4x4!

Recommended Posts

 

 

Koledzy, a napisali chociaż, że Subaru jest z 2005 (tego numeru nie kupiłem) ? Jeśli nie, to żegnaj "Motorze"!
 

 

27460875866_a645dc5625_b.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmik z tegorocznych Palejad: Forek w manualu "walczy" o trakcje: 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmik z tegorocznych Palejad: Forek w manualu "walczy" o trakcje

co tam Forek, człowiek w niebieskim - to dopiero jest walka  :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Ketivv za zdjęcie, zatem dla Motoru "wyrok" z zawieszeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z dzisiejszego Motoru:

 

bbcefa74cc860b7fb08fbc52c91e8f3f.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tłumaczenie jest ... mało fachowe. Dziwnym trafem ani słowa o systemach kontroli trakcji, które do pewnego stopnia zastępują szpery dyferencjałów. Obawiam się, że panowie dziennikarze nie do końca rozumieją zasady działania napędu wszystkich kół...

 

Cóż, może pokuszę się o zorganizowanie bardziej miarodajnego testu ( stanowisko mamy ).

Chętni ?

 

Pozdrowienia

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Dziwnym trafem ani słowa o systemach kontroli trakcji, które do pewnego stopnia zastępują szpery dyferencjałów
 

 

dlatego warto by było "na rolki" wstawić nowe Subaru z MT bo elektronika może wiele zmienić o czym wcześniej w tym wątku wspominałem 

 

do takich testów "dopinane osie" będą miały ta przewagę, że łatwo można sztywno spinać przód z tyłem tyle tylko, ze to jest jedna konkretna sytuacja "drogowa" 

 

po górskiej krętej drodze już ze spiętymi osiami za bardzo nie pojedzie  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam dwa auta bez kontroli trakcji, które chętnie bym przetestował. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tłumaczenie jest ... mało fachowe. Dziwnym trafem ani słowa o systemach kontroli trakcji, które do pewnego stopnia zastępują szpery dyferencjałów. Obawiam się, że panowie dziennikarze nie do końca rozumieją zasady działania napędu wszystkich kół...

 

Cóż, może pokuszę się o zorganizowanie bardziej miarodajnego testu ( stanowisko mamy ).

Chętni ?

 

Pozdrowienia

Chętnie. Dawno nie byłem w Krakowie. Piękne miasto. Miło będzie spotkać się.

Mogę pożyczyć Q5 Quattro.

Edited by Izotom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale wtedy koniecznie rowniez z dwunastoletnim Outbackiem - albo przynajmniej z dziesiecioletnim Legacy Spec.B (nawet wiem skad takie wziac! ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy 10 letnia impreza 2.5 NA może być? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale wtedy koniecznie rowniez z dwunastoletnim Outbackiem - albo przynajmniej z dziesiecioletnim Legacy Spec.B (nawet wiem skad takie wziac! ;) )

Ok. Outback 2006 może być? 2,5 l NA, MT.

Edited by Izotom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale wtedy koniecznie rowniez z dwunastoletnim Outbackiem - albo przynajmniej z dziesiecioletnim Legacy Spec.B (nawet wiem skad takie wziac! ;) )

A może być AT i nie spec? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

po górskiej krętej drodze już ze spiętymi osiami za bardzo nie pojedzie

a czy przypadkiem nie jest tak ze elektronika w tych dolaczanych napedach dozuje odpowiednio moment na tylnia os  a nawet potrafi dozowac pomiedzy poszczególne tylne kola ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle ze fajnie by bylo zrobic jakas liste aut to rolkowania...

 

od tych starszych,

MT,

AT,

VDC, Bez VDC,

z lsd z tylu i bez

 

jakiegos OBK H6 ktory ma chyba najlepszy naped.

 

do nowych, jak np nowy OBK ktory nie ma lsd ale ma Torque Vectoring bo to tez pewnie bylo by ciekawe.

 

o forkach nic nie wiem to nie pisze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

nawet potrafi dozowac pomiedzy poszczególne tylne kola ??
 

 

raczej tego nie potrafi tzn. można by to było zrobić układem hamulcowym tak działa ATV w Subaru czy XDS w VW ale realizowane jest przez koła przedniej osi (tu mogę się mylić)

 

na poszczególne koła tylne - są takie rozwiązania np. Nissan Juke (brak dyfra w tylnej osi za to dwa osobne sprzęgła dla lewej i prawej półosi) lub Focus RS

 

w Subaru jest zwykły dyfer + e-LSD

 

 

 

a czy przypadkiem nie jest tak ze elektronika w tych dolaczanych napedach dozuje odpowiednio moment na tylnia os

 

 

brak centralnego mechanizmu różnicowego, jest trwale podłączony przód oraz mechanizm mokrego sprzęgła międzyosiowego, olej jest w nim też elementem roboczym, żeby pozwolić na różnice obrotów trzeba to sprzęgło mniej lub bardziej rozłączyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle ze fajnie by bylo zrobic jakas liste aut to rolkowania...

 

od tych starszych,

MT,

AT,

VDC, Bez VDC,

z lsd z tylu i bez

 

jakiegos OBK H6 ktory ma chyba najlepszy naped.

 

do nowych, jak np nowy OBK ktory nie ma lsd ale ma Torque Vectoring bo to tez pewnie bylo by ciekawe.

 

o forkach nic nie wiem to nie pisze :)

To można zrobić na Plejadach: np. jeden ze sprawdzianów podczas BK albo zaraz po BK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za rok ?!

 

:cry:

 

Skoro Dyrekcja tutaj wyraza checi i tak dalej tam tego owego to trzeba dzialac juz predziutko szybciutko

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

są takie rozwiązania np. Nissan Juke

i chyba w Hondzie SH-AWD

 

 

żeby pozwolić na różnice obrotów trzeba to sprzęgło mniej lub bardziej rozłączyć

czyli w takich napedach ( w Subaru z CVT tez) elektronika nigdy nie pozwoli na pelne spiecie osi przedniej z tylna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dzioba, phi, kazde subaru przejdzie ten test*

 

 

 

 

 

*polowicznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

czyli w takich napedach ( w Subaru z CVT tez) elektronika nigdy nie pozwoli na pelne spiecie osi przedniej z tylna ?

 

Jak coś jest ...cierne, działa na zasadzie poślizgu itd. to nigdy  nie zepnie na 100%. Chyba że pełna, mechaniczna blokada. Ale to wtedy mamy takie "coś" jak z filmu parę postów wyżej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok jasne rozumiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się chce komuś oglądać to tutaj różne sprzęty na różnym ustawieniu rolek. 

 

 

Wniosek: do offroadu najlepszy jest traktor ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...