pegi Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 to nie jest to opisane ? bo jakoś przy opisie próby każdego auta jest też krótka charakterystyka napędu Zwróć uwagę, że opisany jest napęd na 2 osie, a nie na 4 koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 to nie jest to opisane ? bo jakoś przy opisie próby każdego auta jest też krótka charakterystyka napęduZwróć uwagę, że opisany jest napęd na 2 osie, a nie na 4 koła Faktem jest ze opisy sa krotkie jedbakze znajduja sie tam tez informacje o blokadach osiowych tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Już nie mam tego przed sobą, ale zdaję się tylko przy Toyocie. I przy BMW jest zajawka, że przy trzech rolkach auto zjechało dzięki przyhamowaniu koła. Przy reszcie ani słowa. A właśnie przy tej drugiej próbie znaczenie ma nie tylko sposób realizowania napędu między osiami, ale i pomiędzy kołami na tej osi, z której koło ma pociągnąć auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Już nie mam tego przed sobą, ale zdaję się tylko przy Toyocie. I przy BMW jest zajawka, że przy trzech rolkach auto zjechało dzięki przyhamowaniu koła. Przy reszcie ani słowa. A właśnie przy tej drugiej próbie znaczenie ma nie tylko sposób realizowania napędu między osiami, ale i pomiędzy kołami na tej osi, z której koło ma pociągnąć auto.Zgadzam sie Natomiast w artykule sa niewielkie opisy do tego wystarczy niewielkie zainteresowanie motoryzacja zeby to wiedziec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Natomiast w artykule sa niewielkie opisy do tego wystarczy niewielkie zainteresowanie motoryzacja zeby to wiedziec Jak ktoś się interesuje to ten artykuł mu nie jest potrzebny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 (edytowane) Moim zdaniem w tym teście wszystkie te samochody miały za małą prędkość Gdyby szły pełnym ogniem najeżdżając na rolki to by przeszły Wniosek jest prosty: zła technika jazdy a nie złe napędy Edytowane 3 Czerwca 2016 przez matros1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Szkoda, że nie byliście na Plejadach na trasie terenowej w zeszły weekend Na czytali się gazet ... Ciekawe czy napisano tam jak z skonfigurowany był kierowca 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Byłem na pokazie BMW z takim rolkowym podjazdem - samo BMW tym się chwali - znaczy auta zrobione by dawać radę. Poza BMW można było próbować swoim autem - tylko samochody z mechaniczną osiową blokadą przejeżdżały. Moja alfa z Torsenem (4x4) nie dała rady - cała sztuka w sterowaniu hamulcami / lub osiowym dyfrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Nowoczesny X-drive jest dobry faktycznie, ta elektronika czyni cuda. Ale test mało wiarygodny. Mozna by byc bardziej kontrowersyjnym - dodac do tego testu np. Audi 80b3 quattro (wartosc 1-2 tys zł) - wypadnie nie gorzej niż BMW z 2016 roku a duzo lepiej niż Outback i inne drozsze auta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Moim zdaniem w tym teście wszystkie te samochody miały za małą prędkość Gdyby szły pełnym ogniem najeżdżając na rolki to by przeszły Wniosek jest prosty: zła technika jazdy a nie złe napędy W ten sposób to byś ten test swoją meganka zaliczył i to przy próbie na czterech rolkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Moim zdaniem w tym teście wszystkie te samochody miały za małą prędkość Gdyby szły pełnym ogniem najeżdżając na rolki to by przeszły Wniosek jest prosty: zła technika jazdy a nie złe napędy W ten sposób to byś ten test swoją meganka zaliczył i to przy próbie na czterech rolkach Dlatego twierdzę że była zła technika jazdy Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 (edytowane) identyczne testy jak w motorze i subaru daje radę Każdy kto jeździł Subaru wie jak to działa na co dzień i sam wyrabia sobie opinie czy skuteczne, czy nie Edytowane 3 Czerwca 2016 przez adamski 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Obejrzałem i przeczytałem już wiele testów napędów 4x4. Mam nieodparte wrażenie, że można udowodnić wyższość dowolnego rozwiązania - zależy tylko którego się chce. Odpowiednio przygotowany test i odpowiednio przygotowany kierowca może udowodnić dowolna tezę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 identyczne testy jak w motorze i subaru daje radę Każdy kto jeździł Subaru wie jak to działa na co dzień i sam wyrabia sobie opinie czy skuteczne, czy nie Tylko tutaj są samochody z automatem, które mają przeniesienie napędu realizowane inaczej od manuala Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 (edytowane) Tak w temacie, troche sam bylem swiadkiem jak ktos nie mogl wyjechac volvo xc90 z malej zaspki snieznej przy ulicy. Zaparkowal, i juz go przechodznie musieli lekko wypchnac Nie pamietam szczegolow ale zdziwilo mnie to bo to akurat byla "zyciowa sytuacja" a tu kiszka. Edytowane 3 Czerwca 2016 przez piwozniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 (edytowane) Warto pamiętać, że mając stały napęd 4x4 nawet w ogóle pozbawiony blokad czy szper wystarczy delikatnie nacisnąć (np. lewą nogą) hamulec i auto zawsze pociągnie z wszystkich 4 kół (i zaliczyłoby wszystkie te testy). Warto o tym pamiętać również wtedy, jak się zagrzebiecie. Kiedyś tak wyciągnąłem z głębokiej zaspy czyjegoś starszego forestera, którego w kilku chłopa nie mogli wypchnąć, a akurat jedno przednie koło miało przyczepność. Nie wiem czy to by zadziałało również w systemach dołączanych, pewnie zależy w jakim. Skoro w Toyocie trzeba dźwignią włączyć blokadę żeby wyjechała i to uznajemy za OK, to w Outbacku (nawet jeśli miałby padnięte wiskozy) wystarczy delikatnie przytrzymać hamulec i auto pojedzie nawet z dowolnymi 3 kołami w powietrzu. Zatem jak ktoś słusznie zauważył, zawiniły braki w technice jazdy :-) Edit1: to oczywiście nie zadziała w autach, którym elektronika obcina moc przy naciśnięciu hamulca (np grupa VW); Edit2: w RWD bez szpery można analogiczny efekt osiągnąć hamulcem ręcznym (tzn będziemy mieli napęd na 2 koła zamiast standardowo na jedno) Edytowane 3 Czerwca 2016 przez Bosman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 (edytowane) To jeszcze dopytam A jak sie to ma do VDC i nowszych aut? Bo W nowszych modelach, nacisniecie hamulca ma "pierszenstwo" czyli klapa w takiej sytuacji? Oraz (tu juz z wlasnego podworka) zeszlej zimy bodajze pojechalem z mala na sanki na gorke gdzie droga byla kompletnie zasypana. Wjechalismy na gore, pozjezdzalismy sobie, potem jak zawracalem wpakowalem sie w dolek (snieg byl zawiany tak ze nie widac gdzie byla droga a gdzie pole - doslowne pole) i za cholere nie moglem z tego wyjechac z aktywnym VDC, pokrecil troche kolami, pokrecil, konsekwentnie zmniejszal szmoc silnika w poszukiwaniu jakiejs trakcji. Po wylaczeniu VDC zupelnie inny swiat, kola mielily (nie przygladalem sie specjalnie ktore i gdzie) ale wykopalismy sie bez wiekszych problemow. Edytowane 3 Czerwca 2016 przez piwozniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Wyłączenie VDC wyłącza kontrolę stabilności, a przede wszystkim duszenie silnika jak jest poślizg. Po wyłączeniu nadal komputer hamulcami kontroluje buksujące koła. Jednak ta kontrola się bardzo różni w różnych autach. W ssangyongu lekko mizia hamulce, w subaru działa bardziej zdecydowanie a w Pajero działała bardzo agresywnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 @@piwozniak, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 W pewnym sensie bo dopytanie mialo dotyczyc nowszych aut z brake override Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 (edytowane) No to faktycznie ciekawe czy wyłączenie VDC wyłącza tę funkcję. Edytowane 3 Czerwca 2016 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 (edytowane) identyczne testy jak w motorze i subaru daje radę Każdy kto jeździł Subaru wie jak to działa na co dzień i sam wyrabia sobie opinie czy skuteczne, czy nie Tylko tutaj są samochody z automatem, które mają przeniesienie napędu realizowane inaczej od manuala Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk A nie mówiłem że coś z testem MOTORU nie halo , ciekawe komu zależało na takich wynikach ? Edytowane 3 Czerwca 2016 przez polak900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Koledzy, a napisali chociaż, że Subaru jest z 2005 (tego numeru nie kupiłem) ? Jeśli nie, to żegnaj "Motorze"! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 (edytowane) Tak, napisali Nie rozumiem tego oburzenia - OBK nie wjechał w tej konkretnej próbie i tyle Subaru robi fajne napędy ale reszta też nie zasypia gruszek w popiele Nie zachowujmy się jak członkowie sekty BTW nie wiem, dlaczego OBK nie wypchnął się tyłem. Podobny do przedstawionego w Motorze test mam co roku na okresowym przeglądzie Mój wyjeżdża z rolek A co do rocznika OBK to chyba najlepszy z możliwych? Ręczna skrzynia, napęd zdaje się 50:50? Edytowane 5 Czerwca 2016 przez msi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 o ile sie orientuje to akurat najlepszy naped w OBK w tych rocznikach to mamy w H6, potem H4 na koncu niestety manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się