Jump to content
Tiger

Tygodnik MOTOR a napędy 4x4!

Recommended Posts

Wg ostatniego "Motoru" z 30 maja 2016r. Subaru (praktycznie całą gama modelowa) do spółki z Hondą CRV mają uwaga: NAJGORSZY napęd 4x4 na świecie, dużo lepszy jest Haldex, a najlepsze to w ogóle BMW....

 

to lubiane przeze mnie kiedyś czasopismo osiągnęło już chyba dno, np. do porównania wzięli 10-letniego Subaru Outback-a, a niektóre inne pojazdy były z 2016r. - to już jest chyba granda na całego, więcej szmatławca radzę nie kupować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda słów :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

no cóż kto smaruje ten jest chwalony he he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak można uznać że dołączany napęd jest lepszy od stałego? To powinien być rynkowy pogrzeb dla tej gazety!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te testy, to w ogóle chyba o kant dudy potłuc. Z kolei w "Auto-świecie" były recenzje tendencyjne, pisane pod auta grupy VAG, które prawie zawsze wygrywały, gdy były zestawiane z konkurencją, ech, ten auto-bild.

Z kolei test w motorze też dziwny, wzięli wiekowe auta (subaru, jeep) do nowinek, no i wyszła lipa z tym outbackiem. ciekawe, co by było, gdyby użyli sprawnego samochodu (chyba, że ten OBK faktycznie taki lichy).

Edited by woocash2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy Forumowicze nie obrażajcie się na Motor tylko przeczytajcie sobie ten test bo nic ale to nic mu nie można zarzucić

 

to, że w tej konkretnej sytuacji Subaru z centralnym i wiskozą się nie sprawdziło nie znaczy, że jest złe

 

jest nieskuteczne w takim schemanie co wynika z jego budowy i czystko użytkowego przeznaczenia

 

pewnie te subarowskie rozwiązania z "dopinaną osią" poradziłby bo sobie sprawniej

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś Haldexa na pojerzdzafkach nie widać  :biglol:  Wiadomo z czego taka gazeta żyje. To co się sprawdza to widać w motosporcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jakoś Haldexa na pojerzdzafkach nie widać    Wiadomo z czego taka gazeta żyje. To co się sprawdza to widać w motosporcie.
 

 

trochę bzdury piszesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@ketivv, Bynajmniej, ja się nie obrażam. Wyraziłem tylko swoją opinię, że redaktorzy "Motoru" niedokładnie przyłożyli się do testu. Mogli lepiej opisać, właśnie przytoczoną przez Ciebie, specyfikę tego napędu. Prosta ikonografika to za mało. Przyzwyczaiłem się do takich baboli czytając testy o volvo w tym czasopiśmie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jakoś Haldexa na pojerzdzafkach nie widać    Wiadomo z czego taka gazeta żyje. To co się sprawdza to widać w motosporcie.
 

 

trochę bzdury piszesz

 

a jaśniej można prośić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co innego na orzyczepnym torze a co innwgo w takim tescie

 

W motorsorcie stosuje sie taki ukld napedowy jak w fabrycznym OBK ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygrywające BMW jest z 2016r. a "przegrywające" Subaru jest z roku 2005r., 11 lat różnicy w technologii to jest przepaść, a sprawność napędów auta nowego i 11 latka tez chyba nie jest bez znaczenia...., nie wnikając w jego techniczne różnice.

Nawet nie o to mi chodzi, żeby nowym Subaru 2016r i nową BMW 5 2016r. przejechać trasę terenową na Plejadach, ale chociaż o szczyptę dziennikarskiej sztuki....

Jak można tak nisko upaść, żeby takie porównanie robić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez tego nie załapałem co pośród testu nowych aut robi 11 letnie subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No chyba ze SIP nie chciał użyczyć samochodu do takiego testu wiec wzięli z ulicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wygrywające BMW jest z 2016r. a "przegrywające" Subaru jest z roku 2005r.
 

 

co się w napędzie z manualną skrzynią zmieniło ?

 

do tego Toyota użyta w teście jest chyba jeszcze starsza, Tiguan jest z 2008 a coś tam chyba nawet z lat 90tych XXw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choćby wiskoza może być już zużyta. Z "otwartym" dyfrem raczej nie ma szans przejść tego testu.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Choćby wiskoza może być już zużyta. Z "otwartym" dyfrem raczej nie ma szans przejść tego testu.  
 

 

cytuje więc za Motorem

 

"PRÓBA 1

Może to problem tego konkretnego egzemplarza, ale blokada centralnego dyferencjału działała zbyt słabo...."

 

 

tak, jest to możliwe o czym autorzy wspominają, możliwe też, że nowsze wspierają się dodatkowo w takiej sytuacji e-LSD przecież nie muszą takie blokady działać tylko na oś, można je też użyć do blokowania centralnego

 

tu rozwiązanie jest jedno postawić na tych rolkach nowe Subaru zarówno z dopinanym tyłem (CVT) jak i ze stałym napędem (MT) dając im do pokonania taką samą "przeszkodę"

 

 

sam test Motoru nie jest źle zrobiony, porównali to co mieli, odpowiednio dla rodzaju zastosowanego napędu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak. Ale ogólny przekaz poszedł. Niestety nieobiektywny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak. Ale ogólny przekaz poszedł. Niestety nieobiektywny.

 

tego czy nieobiektywny to bym nie ryzykował

 

dla tych aut którymi dysponowali należy uznać, że był obiektywny

 

dla przykładu:

- przy Subaru zwracają uwagę, że może to wina konkretnego auta

- przy BMW zgodnie ze sztuką symulują ruszenie auta jednym kołem osi dopinanej czyli przedniej bo jak wiemy stale napędzana jest tylna

- dla Toyoty Land Crusier próbę 2 testu zaliczają warunkowo sumiennie opisując dla jakich warunków 

 

 

problem naprawdę można w prosty sposób rozwiązać wystarczy wstawić "nowe" Subarki na rolki  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

problem naprawdę można w prosty sposób rozwiązać wystarczy wstawić "nowe" Subarki na rolki ;)

ale oni tego niezrobili ;D Ja mam subaru ,jestem z niego zadowolony bardzo bo nieraz pokazalo ze jednak ma bardzo dobry naped wrecz bym zaryzykowal ze najlepszy ... i niemam zamiaru polegac na jakis niczego do mojego zycia niewnoszacych testach . Najlepszym testerem jeat czlowiek sam w sobie. Mnie subaru niezawiodlo i nadal mimo testow bede te marke mial w sercu i w uzytku;D wiem co subaru warta bo to niejest 1 subaru w rodzinie 1 bylo juz w 1990r i byl to leone ... teraz jest ich kilka i kazde w zimie sprawuje sie wrecz idealnie, a lekko niemaja bo czasami z nocy potrafi spasc i 40cm bialego audi zostaje a ja subaru jade ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jakoś Haldexa na pojerzdzafkach nie widać    Wiadomo z czego taka gazeta żyje. To co się sprawdza to widać w motosporcie.
 

 

trochę bzdury piszesz

 

a jaśniej można prośić?

 

To co się sprawdza w motorsporcie niekoniecznie się sprawdzi na drodze w dupowozie. Motorsport jest mocno bezkompromisowy i nikt nie patrzy np na to że mocno zeszperowane auto drze opony. W dupowozie prawdopodobnie nie zaakceptowałbyś faktu, że musisz zmieniać gumy co 1000 km lub mniej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

No tak. Ale ogólny przekaz poszedł. Niestety nieobiektywny.

 

tego czy nieobiektywny to bym nie ryzykował

 

dla tych aut którymi dysponowali należy uznać, że był obiektywny

 

dla przykładu:

- przy Subaru zwracają uwagę, że może to wina konkretnego auta

- przy BMW zgodnie ze sztuką symulują ruszenie auta jednym kołem osi dopinanej czyli przedniej bo jak wiemy stale napędzana jest tylna

- dla Toyoty Land Crusier próbę 2 testu zaliczają warunkowo sumiennie opisując dla jakich warunków 

 

 

problem naprawdę można w prosty sposób rozwiązać wystarczy wstawić "nowe" Subarki na rolki  ;)

 

Może nie tyle nieobektywny, co świadczący albo o dyletanctwie, albo o tendencyjności. Po prostu wystarczyło uczciwie opisać, jakie testowane auta mają napędy i dlaczego jedne daną próbę zaliczyły, a inne nie. Pisanie przy Toyocie o zaliczeniu warunkowym, bo blokady włączyli, jest już wręcz śmieszne, bo przecież po to własnie blokada jest, żeby jej w takich "warunkach" użyć  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Pisanie przy Toyocie o zaliczeniu warunkowym, bo blokady włączyli, jest już wręcz śmieszne, bo przecież po to własnie blokada jest, żeby jej w takich "warunkach" użyć
 

 

moment, bo odrobinę mijasz się z prawdą  :)

 

dla Toyoty warunkowe zaliczenie dotyczy próby #2 która symuluje 3 koła w poślizgu i w tym wypadku zaliczenie dla Toyoty jest uwarunkowane sytuacją gdy przyczepność ma jedno z tylnych kół 

 

warunek nie dotyczy próby #1 którą Toyota przechodzi z ręcznie włączoną blokadą centralnego dyfra, którą posiada w celu użycia właśnie w takich sytuacjach (blokada "automatyczna" jest za słaba)

 

 

 

 

Może nie tyle nieobektywny, co świadczący albo o dyletanctwie, albo o tendencyjności. Po prostu wystarczyło uczciwie opisać, jakie testowane auta mają napędy i dlaczego jedne daną próbę zaliczyły, a inne nie
 

 

to nie jest to opisane ? 

 

 

bo jakoś przy opisie próby każdego auta  jest też krótka charakterystyka napędu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...