Skocz do zawartości

Tygodnik MOTOR a napędy 4x4!


Tiger

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

Tłumaczenie jest ... mało fachowe. Dziwnym trafem ani słowa o systemach kontroli trakcji, które do pewnego stopnia zastępują szpery dyferencjałów. Obawiam się, że panowie dziennikarze nie do końca rozumieją zasady działania napędu wszystkich kół...

 

Cóż, może pokuszę się o zorganizowanie bardziej miarodajnego testu ( stanowisko mamy ).

Chętni ?

 

Pozdrowienia

  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dziwnym trafem ani słowa o systemach kontroli trakcji, które do pewnego stopnia zastępują szpery dyferencjałów
 

 

dlatego warto by było "na rolki" wstawić nowe Subaru z MT bo elektronika może wiele zmienić o czym wcześniej w tym wątku wspominałem 

 

do takich testów "dopinane osie" będą miały ta przewagę, że łatwo można sztywno spinać przód z tyłem tyle tylko, ze to jest jedna konkretna sytuacja "drogowa" 

 

po górskiej krętej drodze już ze spiętymi osiami za bardzo nie pojedzie  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie jest ... mało fachowe. Dziwnym trafem ani słowa o systemach kontroli trakcji, które do pewnego stopnia zastępują szpery dyferencjałów. Obawiam się, że panowie dziennikarze nie do końca rozumieją zasady działania napędu wszystkich kół...

 

Cóż, może pokuszę się o zorganizowanie bardziej miarodajnego testu ( stanowisko mamy ).

Chętni ?

 

Pozdrowienia

Chętnie. Dawno nie byłem w Krakowie. Piękne miasto. Miło będzie spotkać się.

Mogę pożyczyć Q5 Quattro.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wtedy koniecznie rowniez z dwunastoletnim Outbackiem - albo przynajmniej z dziesiecioletnim Legacy Spec.B (nawet wiem skad takie wziac! ;) )

Ok. Outback 2006 może być? 2,5 l NA, MT.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze fajnie by bylo zrobic jakas liste aut to rolkowania...

 

od tych starszych,

MT,

AT,

VDC, Bez VDC,

z lsd z tylu i bez

 

jakiegos OBK H6 ktory ma chyba najlepszy naped.

 

do nowych, jak np nowy OBK ktory nie ma lsd ale ma Torque Vectoring bo to tez pewnie bylo by ciekawe.

 

o forkach nic nie wiem to nie pisze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nawet potrafi dozowac pomiedzy poszczególne tylne kola ??
 

 

raczej tego nie potrafi tzn. można by to było zrobić układem hamulcowym tak działa ATV w Subaru czy XDS w VW ale realizowane jest przez koła przedniej osi (tu mogę się mylić)

 

na poszczególne koła tylne - są takie rozwiązania np. Nissan Juke (brak dyfra w tylnej osi za to dwa osobne sprzęgła dla lewej i prawej półosi) lub Focus RS

 

w Subaru jest zwykły dyfer + e-LSD

 

 

 

a czy przypadkiem nie jest tak ze elektronika w tych dolaczanych napedach dozuje odpowiednio moment na tylnia os

 

 

brak centralnego mechanizmu różnicowego, jest trwale podłączony przód oraz mechanizm mokrego sprzęgła międzyosiowego, olej jest w nim też elementem roboczym, żeby pozwolić na różnice obrotów trzeba to sprzęgło mniej lub bardziej rozłączyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze fajnie by bylo zrobic jakas liste aut to rolkowania...

 

od tych starszych,

MT,

AT,

VDC, Bez VDC,

z lsd z tylu i bez

 

jakiegos OBK H6 ktory ma chyba najlepszy naped.

 

do nowych, jak np nowy OBK ktory nie ma lsd ale ma Torque Vectoring bo to tez pewnie bylo by ciekawe.

 

o forkach nic nie wiem to nie pisze :)

To można zrobić na Plejadach: np. jeden ze sprawdzianów podczas BK albo zaraz po BK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

są takie rozwiązania np. Nissan Juke

i chyba w Hondzie SH-AWD

 

 

żeby pozwolić na różnice obrotów trzeba to sprzęgło mniej lub bardziej rozłączyć

czyli w takich napedach ( w Subaru z CVT tez) elektronika nigdy nie pozwoli na pelne spiecie osi przedniej z tylna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czyli w takich napedach ( w Subaru z CVT tez) elektronika nigdy nie pozwoli na pelne spiecie osi przedniej z tylna ?

 

Jak coś jest ...cierne, działa na zasadzie poślizgu itd. to nigdy  nie zepnie na 100%. Chyba że pełna, mechaniczna blokada. Ale to wtedy mamy takie "coś" jak z filmu parę postów wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...