Jump to content

"misfiring system"


Kuba

Recommended Posts

Wlasnie skonczylem ogladac wszystkie odcinki "Initial D" :lol:

Czy ktos moglby mi wytlumaczyc w jaki sposob dziala podtrzymanie turbo w samochodach WRC? Czy sa w sprzedarzy takie systemy do cywilnych aut?

Link to comment
Share on other sites

Podtrzymanie w WRC jest za skomplikowane żeby je zrozuiał ktoś normalny IMO ;-) Ogladałem taki system od Escorta WRC jakiś czas temu i same urządzenia są do niczego nie podobne, a elektronika pewnie rwnie skomplikowana. Ale sama zasada jest prosta - jakąś metodą dostarczamy do turbiny o wiele więcej gazów wydechowych niż normalnie silnik z zamkniętą przepustnicą. Najprostrza metoda to wtrysk paliwa przy zamkniętej przepustnicy i zapłon w suwie wydechu, czesto łączy się toz dostarczaniem dodatkowego powietrza do kolektora wydechowego. Stąd te strzały i "marchewy" z wydechu. Konkretne rozwiązania jednak potrafią być znacznie bardziej skomplikowane.

Link to comment
Share on other sites

Podtrzymanie w WRC jest za skomplikowane żeby je zrozuiał ktoś normalny IMO ;-) Ogladałem taki system od Escorta WRC jakiś czas temu i same urządzenia są do niczego nie podobne, a elektronika pewnie rwnie skomplikowana.

Nie wiem jak to jest w WRC, ale rożne piggy-back'i stosowane do jazdy ulicznej mają taką opcję. Np. autronic Marcina Cz.?

 

Dla Kuby z Chicago, zajrzyj tu:

http://www.klubsubaru.pl/TechSzczeg.asp?TechID=12

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie skonczylem ogladac wszystkie odcinki "Initial D" :lol:

Czy ktos moglby mi wytlumaczyc w jaki sposob dziala podtrzymanie turbo w samochodach WRC? Czy sa w sprzedarzy takie systemy do cywilnych aut?

Prosta wersje Anty-Laga można próbować zrobić na chipach pozwalających na znaczne opóźnienie zapłonu i mających opcję switchmap. Bardziej zaawansowane komputery mają dodatkowe opcje do tego.

 

Niestety o ile się uda osiągnąć efekt dopalania się mieszanki w kolektorze, mamy w zamian za "podtrzymanie turbo" nienaturalnie wysoką temperaturę w kolektorze wydechowym i na samej turbinie. Jakie tego mogą być efekty nie trudno zgadnąć, pierwszym jest zniszczenie katalizatora, później prawdopodobnie padnie turbo. Nie wiem czy to dobry zysk.

 

Chyba lepszym rozwiązaniem jest system flatshift (chyba tak to się pisze, jak inaczej to sorry), pozwalający zmieniać biegi bez ujmowania gazu.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie skonczylem ogladac wszystkie odcinki "Initial D" :lol:

Też niedawno przez te DVD przechodziłem. Może nawet to ten sam zestaw? ;)

Czy sa w sprzedarzy takie systemy do cywilnych aut?

Chcesz się ścigać z Emperors w LanEVOs? :-D

(BTW: Sporo ich już się zapisało na LC.)

Nie ma co kombinować do cywilnego autka. A jeśli już to koszt jest taki, że lepiej zmień auto na STi i laga prawie mieć nie będziesz i nic się nie rozleci od strzałów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...