Jump to content

Coś szumi skrzynia, dyfer? Filmik


Hiszpanu

Recommended Posts

Witam, coś zaczęło mi szumieć nie mam pojęcia co to, może ktoś będzie w stanie po filmiku mnie pokierować co to może być, łożyska w kole wykluczam jakieś 5/6 tyś km temu były sprawdzane i jedno z tyłu wymienione. Również te 5/6 tyś km temu był remontowany kompletnie wał napędowy wymiana krzyżaków i coś tam jeszcze, może coś źle zrobili? Dyfer mam nie za ciekawy bo ma luzy przy zmienianiu biegów ale mi to akurat nie przeszkadzało bo wystarczy dobrze wyczuć i da się normalnie jeździć może się po prostu w końcu kończy? (albo to może być też wina zużytej poduszki dyfra jeśli chodzi o ten luz, nie wiem dyfra nie ściągałem i nie o tym mowa ale wolałem napisać jak by były podejrzenia o dyfer).

Albo po prostu skrzynia pada? Może taki efekt daje zużyty olej w skrzyni? 

Łożyska w kole sprawdzę jeszcze w poniedziałek, tylko czy z podniesionym jednym kołem można kręcić na luzie?

 

 

Na filmiku dobrze to słychać z początku jak przyspieszam, szumi również na luzie przy jakichś 80-100 km/h. Ogólnie dźwięk jak by pod maską był dodatkowy elektryczny silniczek.

 

https://www.youtube.com/watch?v=h7eiOU4h5VM

 

 

Link to comment
Share on other sites

dzwignij auto na podnosniku, jeden w aucie rozpędza na biegu, drugi osłuchuje stetoskopem.

 

brzmi jak kłowa skrzynia, nie wiem czy łożysko może dać taki dźwięk

Link to comment
Share on other sites

Co to znaczy, że dyfer ma luzy ? Jeżeli ma tak duże luzy międzyzębne to jak ma nie szumieć będzie wył przerabiałem temat tydzień temu w golfie 4, sprawdź jak wygląda olej czy nie ma opiłków na magnesie. I podstawowa sprawa to wykluczyć łożysko w kole bo pójdziesz w koszty a okaże się ,że to nie było to.Sprawdź czy jak zmieniasz obciążenie - bujniesz autem ok. 60-80 km/h to zmienia się dźwięk wycia jak tak to jest łożysko jak nie szukasz dalej.

Link to comment
Share on other sites

Z podnośnikiem będzie problem, będę musiał podjechać do mechaników, niech osłuchają najwyżej się skrzynie kupi, i tak 1 nie wchodzi powyżej 10km/h a na 2 i 3 biegu również czuć już przebieg 300 tyś km. 

 

Dyfer ma luzy, ktoś mi kiedyś napisał że to bolączka gc/gf tzn. przy szybkiej zmianie biegów czuć kop w budę. Wymieniłem podporę wału (lekki luz), zregenerowałem kompletnie wał napędowy (3 krzyżaki padnięte) i to nie pomogło, więc pozostają poduszki dyfra lub sam dyfer żeby ten luz usunąć. Co do łożysk kół sprawdzić muszę czy nie wyje czasem to łożysko co mi wymienili... Bo znam przypadki że ludziom padały nowe łożyska w kole. Tylko czy z podniesionym jednym kołem mogę spokojnie kręcić, bo nie wiem czy coś się może stać. U znajomego w merolu pomogła wymiana dyfra i przegubów, a działo się to samo. 

 

Reduktora nie mam także raczej to nie to. 

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

ja mam identyczne wycie tyle ,że z tyłu auta i brzmi czasem jak nalot bombowca - huk nie miłosierny


slalomy , ósemki nic nie dają by wykluczyć łożysko

jutro podmieniam zwrotnice z tyłu i się okaże czy to łożysko czy nie


na forum sugerowali mi że to dyfer zdycha - 250 tyś przebiegu niedawno wybiło 

kładąc się pod auto i łapiąc za przeguby wewnętrzne przy dyfrze czuć luz około 1cm



 

Edited by niebieskiultras
Link to comment
Share on other sites

U mnie jeszcze tez od paru dni, ale wczesniej niz zaczelo to wyc. Cos mi stukalo na dziurach, teraz zaczelo na lewych zakretach na ladnej drodze bez dziur. Jutro podjade na skp moze cos tam gdzies cos mi doradza po sciezce zdrowia.

 

 

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Kręcić podniesionym kołem możesz ,ale niewiele zyskasz, bo nie pokręcisz szybko - wisko masz.

Jak sprawdzane były łożyska?

Jeśli na luzie też wyje, to rozpędź się i wyciśnij sprzęgło i poskręcaj przy tym - jak będzie wyraźnie ciszej to może ni e skrzynia. ale

najlepiej na podnośniku napędzić koła.

Link to comment
Share on other sites

luz na wałku atakującym w dyfrze tył. Ja o tym wszedzie pisze, ale u mnie da sie namierzyć że dzwięk dobiega z tyłu.

watpie żę urwane gumy dyfra,ale moszesz sprawdzić. Spr też poduszki skrzyni.

ale wyglada na to ze któryś element z zebami tak wyje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...