Jump to content

Urwany tłumik końcowy co może spowodować?


cosworth1984

Recommended Posts

Witajcie!

 

Historia w stylu a co gdyby?  Wracając dziś z pracy pewien kierowca wymusił na mnie pierwszeństwo. W sumie nie zrobiło na mnie to wrażenia ale usłyszałem metaliczny stuk po szarpnięciu hamulcem. I nagle zaczęła moja seryjna świnia hałasować jak rasowe STI a to tylko Hawk WRX. Zjechałem na parking i zobaczyłem że urwała się rura od środkowego tłumika razem z końcowym tłumikiem.

 

teraz mam wrażenie większej mocy i przyspieszenia, szybszego wkręcania się na obroty i miejszego męczenia turbo

czy to tylko efekt wooooow i super dźwięk 3 calowego przelotowego tłumika

 

nie mam możliwości przez 4 dni pospawać tego więc pytam czy coś się może stać z silnikiem? a muszę się przemieszczać

Link to comment
Share on other sites

W silniku 4 suwowym nic się nie powinno stać. Ewentualnie błędy lambdy złapie ale to skasujesz. Może katalizator zapchany? Ewentualnie masz słaby dół i stąd wrażenie większej mocy.

 

Wysłane z 1+2

Link to comment
Share on other sites

Jak masz 100% serie to tak jak ktoś mówił. Mogło wydech odesłać i trochę momentu przenieść na dolne partie ale pewnie u góry bedzie gorzej. na dłuższa metę na pewno bedzie to miało negatywne skutki (w wolnossacym szybsze wypalanie gniazd zaworowych w doładowanym nie jestem pewny ale pewnie tez) ale jak naprawisz to w najbliższym czasie to nic sie nie stanie :)

No chyba ze zrobisz remap pod dziurawy wydech xDD

Edited by Tuninger
Link to comment
Share on other sites

w wolnossącym- utrata mocy lub przeniesienie jej w inne miejsce powerbandu, ale generanie niezdrowe ze względów oczywistych

 

w turbo- w teorii można mieć 10cm rurki za turbem i nic sie nie powinno stać. Najwżniesze jest jak najszybsze pozbycie sie spalin,aby nie miało żadnego wpływu na wirnik. Mówimy o aspekcie idealnym pod wzgledem sprawnosci itp. cywilne uzywanie to inna sprawa. Nie może śmierdzieć w środku i buchać ogniem :P

 

red930azz1191786733.jpg

Edited by Matiz
Link to comment
Share on other sites

Słabo 

 

usłyszałem metaliczny stuk po szarpnięciu hamulcem.

zobaczyłem że urwała się rura od środkowego tłumika razem z końcowym tłumikiem.

 

 

Nie świadczy to zbyt dobrze o stanie technicznym Twojego samochodu, mam nadzieję że z innymi rzeczami nie jest podobnie, bo strach obok Ciebie na drodze jechać :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie świadczy to zbyt dobrze o stanie technicznym Twojego samochodu, mam nadzieję że z innymi rzeczami nie jest podobnie, bo strach obok Ciebie na drodze jechać

 

ej tam ej tam widziałem że w tym miejscu się trochę upala rura jakaś nieszczelność drobna była się okazało że po prostu pękło bo od jakiegoś czasu wydech miał rezonans dziwny na wysokim biegu i niskich obrotach

 

DSC0013JP_saspqpn.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pomijając aspekt eko i przepisy, z większości odpowiedzi wynika, że lepiej naprawić/posiadać tłumik końcowy, bo ma wpływ na pracę silnika/turbo. To wynikałoby, że zmieniając tłumik końcowy na inny trzeba by mapę zmieniać.

 

Naprawdę tak jest? Chyba nie bardzo...

Link to comment
Share on other sites

Poczytajcie sobie jakikolwiek krotki material, bez wnikania w matematyke, o tym jak sie konstruuje wydechy i co jest istotne przy tym, to sie Wam wszystko naprawde rozjasni. :)

Link to comment
Share on other sites

 wynikałoby, że zmieniając tłumik końcowy na inny trzeba by mapę zmieniać.

.

 

może jeden tłumik to nie,ale jak jest przesiadka z seryjnego układu z katalizatorami i komorowymi -> na pełen przelot, to warto zrobić. Turbo ma wtedy lżej i pewnie ma to jakiś wpływ na elektronike....

Edited by Matiz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...