Skocz do zawartości

Forester XT vs konkurencja w 2016 roku


mirciob

Rekomendowane odpowiedzi

Ja osobiście uważam, że Forek XT to najlepsze Subaru obecnie i brałbym go ;) tyle że ja się nie znam i lepiej czytaj tutaj bardziej doświadczonych kolegów :)

 

Co do wymian oleju co 30-40 tysięcy km to jest to kpina i jesli ktoś nie chce się rozstać z motorem po 100 czy 200 tysiącach to niech lepiej wymienia olej co 15-20 tysięcy ;) ja nawet w moim busie wymieniam co 15-20 tysięcy a nie co bodaj 40 jak podaje producent. W Evo oczywiście wymiana oleju co 5-6 tysięcy :D

Edytowane przez Paweł_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długie interwały wymiany oleju to oczywiście marketingowy bullshit i tutaj należy się szacun tym producentom, którzy nie ulegają modzie. Mam obecnie dwa samochody z olejami long-life ale wymiana co rok lub 15kkm to standard i nie wyobrażam sobie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1

 

14. STM - jak jedzie Subaru z wlotem na masce, wszyscy zjeżdżają na prawy pas....

Niestety, normy bezpieczeństwa już na to nie pozwalają ... wlotu na masce nie ma w nowych modelach :(

 

 

Wloty są ale nie w każdym modelu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1

 

14. STM - jak jedzie Subaru z wlotem na masce, wszyscy zjeżdżają na prawy pas....

Niestety, normy bezpieczeństwa już na to nie pozwalają ... wlotu na masce nie ma w nowych modelach :(

 

 

Wloty są ale nie w każdym modelu ;)

 

W STI zostawili żeby można było EVO wciągać nosem :P Forek nie ma czego wciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Długie interwały wymiany oleju to oczywiście marketingowy bullshit i tutaj należy się szacun tym producentom, którzy nie ulegają modzie.
   I widzisz,. o to właśnie chodzi. Już się zaraziłeś. Jeszcze trochę, a każdy minus przerobisz na zaletę. Choćby taką, że z dumą możesz powiedzieć STM :D
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak dzeiki the Forum sprzedawcom zostaje tylko wypelnienie papierkow a szczegółów dowiedza sie od klientow albo bezposrednio od nas.


Subaru zazwyczaj mają jeszcze przyzwoitą widoczność z wnętrza kabiny - w sensie nie ulegają tak bardzo modzie na bunkrowate nadwozie.

szczegolnie w imprezach przez boczne szyby. To jest bardzo istotne :D

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak dzeiki the Forum sprzedawcom zostaje tylko wypelnienie papierkow a szczegółów dowiedza sie od klientow albo bezposrednio od nas.

Subaru zazwyczaj mają jeszcze przyzwoitą widoczność z wnętrza kabiny - w sensie nie ulegają tak bardzo modzie na bunkrowate nadwozie.

szczegolnie w imprezach przez boczne szyby. To jest bardzo istotne :D

A to Wy nie dostajecie prowizji? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w BRZecie  :rolleyes:

 

Nom, z tymi bunkrami to trafione, po 40 kilometrach z tyłu w BRZcie nie mogłem się wyprostować, czułem się jak pies w za małej budzie ale i tak machałem ogonem po wypuszczeniu na popas     :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przejechałem się samochodem, który w pewnym sensie jest konkurentem XT, choć jest totalnie inny - Ford Ranger Wildtrack. Eleganckie wnętrze (obszyta deska rozdzielcza, duża nawigacja, eleganckie fotele). Wygodna pozycja za kierownicą i sensowne miejsca z tyłu. Kufer jak to w pickupie. Ale najciekawsze, że ma przyjemnie sprężyste zawieszenie (ale nie ma co liczyć na prowadzenie subaru - buja) i na prawdę fajny dźwięk silnka (5 cylindrów 3,2). Dość żwawy. Nie ma co porównywać do Forestera - auto jest inne, ale też fajne, kosztuje podobnie, jeździ sprawnie w terenie i znośnie na szosie. Od dawniejszych pickupów różni się dramatycznie. Jedyna wada - wielki. Zaleta i źródło fajności - wielki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale ponieważ w temacie jest "Forester vs konkurencja" to mogę zapytać: jak na jego tle wypada Outback? Bo zdarza się, że ludzie którzy jeździli obydwoma modelami mówią o PRZEPAŚCI jeśli chodzi o komfort jazdy i wyposażenie (na korzyść OBK). @mirciob nie sprawia wrażenia jakby chciał ciąć po 120 km/h w zakrętach więc może powinien też spojrzeć na OBKa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszystko fajnie, ale ponieważ w temacie jest "Forester vs konkurencja" to mogę zapytać: jak na jego tle wypada Outback? Bo zdarza się, że ludzie którzy jeździli obydwoma modelami mówią o PRZEPAŚCI jeśli chodzi o komfort jazdy i wyposażenie (na korzyść OBK). @mirciob nie sprawia wrażenia jakby chciał ciąć po 120 km/h w zakrętach więc może powinien też spojrzeć na OBKa?

 

Rozważałem, ale:

1. Trochę za słabe silniki (moc i moment obrotowy).

2. Jednak większy niż Forek, a i tutaj już "dostaję" więcej niż potrzebuję (narzekać nie będę, ale jednak) :)

3. 120km/h w zakrętach - zależy jakich ;) ... generalnie od samochodu oczekuję przynajmniej namiastki sportowych emocji. FXT to gwarantuje :) ... chociaż, też nie ma co ukrywać, że jeśli chodzi o "cięcie zakrętów" i ogólnie bezpośredni układ kierowniczy to CX-5 jest na podium. Na drugim biegunie nowy Tiguan - nie wiem jak z DCC (adaptacyjne zawieszenie), ale standardowe zawieszenie na kołach 19" nie wyrabia przy bardziej agresywnej jeździe (samochód pływa) + momentami (przy wychodzeniu z zakrętu) ESP lub Haldex (nie wiem co dokładnie) daje o sobie znać i czuć szarpnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... generalnie od samochodu oczekuję przynajmniej namiastki sportowych emocji ...

 

Namiastka to jest bardzo dobre słowo :D ale rozumiem... Chociaż jak będziesz znowu w salonie upewnić się, że wybrałeś jedyny słuszny model  :) to na Twoim miejscu przejechałbym się OBKiem ;)

Edytowane przez Haze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chociaż jak będziesz znowu w salonie upewnić się, że wybrałeś jedyny słuszny model :) to na Twoim miejscu przejechałbym się OBKiem ;)

Czyli, że różnica jest aż tak bardzo odczuwalna? Outback pewniej się prowadzi, czy po prostu jest bardziej komfortowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Outback pewniej się prowadzi, czy po prostu jest bardziej komfortowy?

 

Raczej chodzi o komfort. Ale żeby była jasność - ja nie wiem i dlatego rzuciłem tutaj hasło bo było parę wątków gdzie ludzie mocno chwalili OBKa. A też przymierzam się do kupna (ale 5-6 latka) i sercem i sentymentem jestem za Forkiem, ale z równą uwagą przyjrzę się OBKom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

rzuciłem tutaj hasło bo było parę wątków gdzie ludzie mocno chwalili OBKa

 

Rozumiem. Może rozważę dodatkową jazdę OBK, ale cudów nie oczekuję bo FXT jest już dosyć komfortowy + naprawdę przyjemnie się prowadzi :) Jedno jest pewne, OBK jest lepiej wyposażony i daje więcej możliwości wewnątrz (np. kolor tapicerki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

sportowe emocje i auto z gigantycznym przeswitem i ksztaltem ceglowki - fizyki nie oszukasz majac takie "priorytety" to bym raczej jakiegos hot hatcha szukal a nie suva...

 

Nic dodać nic ująć - w 100% się z Tobą zgadzam :) ... dlatego szukam "namiastki sportowych emocji". Nie chcę samochodu (a przynajmniej wydając taką kasę), który jest dobry tylko w jednym. Np. ma tylko duży prześwit i jest świetny w terenie (np. Jeep Renegade Trailhawk), albo jest tylko "szybki" i przyjemny na drodze. FXT zdaje się być w miarę uniwersalny, dając (w miarę możliwości) frajdę z jazdy (moc i w miarę sensowne zawieszenie) i nie odmówi jazdy w lekkim terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sportowe emocje i auto z gigantycznym przeswitem i ksztaltem ceglowki - fizyki nie oszukasz

majac takie "priorytety" to bym raczej jakiegos hot hatcha szukal a nie suva...

@@Karas, bez urazy, ale są takie SUVY, -  Range Rover, czy Jeep Grand Cheerokee SRT8 jednak w całkiem innej półce cenowej, Forester XT to namiastka tych samochodów. Dają radę w terenie jednoczesnie szybkie na asfalcie.

 

 

Jedno jest pewne, OBK jest lepiej wyposażony i daje więcej możliwości wewnątrz (np. kolor tapicerki).
zgadzam się, jednocześnie z silnikami oferowanymi w PL to auto raczej powolnej jazdy, nie spełnia warunków, które podałeś na początku.

Osobiście nie widzę konkurenta dla XT, w tej półce cenowej, eventualnie Merc GLC, z napedem $matic i pakietem 'techniczny off road'. Zbliżysz się wprawdzie z ceną transakcyjną do 200k PLN. Rozważałem z żona taką opcję, jednak obecny design GLC nam nie leży (kanciasty GLK był moim zdaniem dużo ładniejszy).

@@mirciob, bierz XT i juz nie marudź ;):lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bierz XT i juz nie marudź ;):lol:

 

Już nie marudzę tylko aktywnie uczestniczę w dyskusji :P ... a sprawy dotyczące FXT są w toku, ale długi weekend nie pomaga :) Dogaduję jeszcze detale. Jak coś z tego wyjdzie to na pewno dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...