Skocz do zawartości

Forester XT vs konkurencja w 2016 roku


mirciob

Rekomendowane odpowiedzi

Mniej więcej napisałem to samo, tylko innymi słowy.

Zatem Mirciob, wychodzi na to, że parafrazując jednego z klasyków motoryzacji - możesz wybrać każdy samochód, pod warunkiem jednak, że będzie to XT ( tym przypadku niekoniecznie czarny) :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiaj wydanym czerwcowym AMS jest test suvów z mocniejszymi benzynami. Jeśli kufer nie jest krytyczny, to warto sprawdzić Mercedesa GLA 250. Cena podobna, osiągi lepsze - wygląd - kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem jak w Maździe, ale w VW napęd bardziej się zwija niż rozwija

No właśnie, czy ktoś ma doświadczenia z CX-5 po ostatnich zmianach (modele od 2015)?

 

 

 

Haldex V jest ustawiony mocniej na oszczędzanie paliwa niż Haldex IV i niestety jako napęd 4x4 jest po prostu gorszy.

Takie informacje także do mnie dotarły ... sensownych testów Tiguana jeszcze nie ma. Ewentualne filmiki:

lub
(około minuty 44 jest "chwalenie się" 4Motion).

 

 

 

Jeśli SAWD w manualu to kanapka z łososiem i kawiorem, to przy CVT kawior gdzieś zniknął. Tyle, że Haldex to sucha bułka ;)

To się nazywa konkret - zakładam, że jeśli nikt nie zaprzeczy to właśnie tak jest ;)

 

 

 

To co ten samochód potrafił w ciasnych zakrętach, to źaden inny suv w swej klasie

Sorki za bycie nudnym, ale czy ktoś miał okazję porównać Mazdę z Forkiem od tej strony (od nowego Tiguana nie pytam nawet bo jest dostępny do jazd od 1-2 tygodni). Z mojej strony dodam, że dzisiaj testowałem CX-5 (2.5 benzyna, 192KM) i jeśli chodzi o prowadzenie to jak na crossover'a (ma ponad 21cm prześwitu ... przynajmniej wg Mazdy) rewelacja. W zakręty wchodzi świetnie. Forkiem XT jeździłem już kilka tygodni temu (w międzyczasie wpadł mi urlop) i pamiętam, że było bez najmniejszego zarzutu, ale mam wrażenie, że od tej strony Mazda jest nieco lepsza.

Wnętrze to kwestia gustu. Mi podobają się oba, ale to w CX-5 jest faktycznie bardziej "premium" (cytując nasze niezwykle obiektywne gazety/artykuły motoryzacyjne ;) ) ... ale jest faktycznie przyjemniej. Oczywiście to nie przesądza w jedną, czy drugą stronę ... ale może warto to odnotować dla "potomnych" :)

 

 

 

Wy tu porównujecie do Mazdy albo Tiguana, ale one oba nie mają startu do Forka. 180 czy 192 Km to nie 240.

Prawda, natomiast jeśli dla kogoś 7,4s do 100km jest "miłym dodatkiem" a nie koniecznością to jest to średniej (zdecydowanie nie małej) wagi argument. Zarówno Tiguan jak i Mazda mają w okolicach 8s, czyli bardzo przyzwoicie.

 

 

 

IMHO są tylko dwa konkurencyjne auta na rynku:. Lexus NX i Range Rover Evoque. Tyle że za oba trzeba wyłożyć powyżej 200 tys.

Zgadzam się, ale postanowiłem wykorzystać kryterium bardziej przyziemne - kasa ;) ... czyli konkurencja w zbliżonej cenie

 

 

 

Ja po półtora roku użytkowania, nie widzę sensownej alternatywy.

I to jest konkret.

 

Mógłby się ktoś jeszcze odnieś do szeroko rozumianego komfortu na tylym siedzisku (w wersji ze skórą)? Podczas jazdy próbnej (prędności ok 140km/h + celowe "kołysanie" lub/i w miarę ostre wchodzenie w zakręt) żona musiała rozłożyć podłokietnik bo "pływała" na siedzisku. Ja, jako kierowca nie mogłem narzekać :D ... aha i wspominała, że z tyłu było dosyć głośno (z przodu - w moim przekonaniu - było akceptowalnie), ale to chyba "zasługa" ilości przestrzeni po każdej stronie (w sumie Forek to takie całkiem spore "pudło").


 

 

Jeśli kufer nie jest krytyczny, to warto sprawdzić Mercedesa GLA 250. Cena podobna, osiągi lepsze - wygląd - kwestia gustu.

Myślałem przez moment, ale:

1. Koszty utrzymania to już pewnie inna liga.

2. Prześwit (o ile dobrze pamiętam) nie powala.

3. Samo dodanie silnika benzynowego z 4x4 to zwiększenie ceny o ok 40k zł ... czyli mamy ok 150k + co nieco wypada dorzucić do wyposażenia.

4. Bagażnik to minimum, ale od biedy mogło by być.

 

Z ciekawości zerknę na specyfikacje i ceny ponownie. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym w mercu tylko jedna gwiazda a XT to plejady  :P

 

do forestera przesiadłem się z b-klasy (trochę większy wew niż gla) - te mercedesy są raczej kameralne  ;)

 

koszty są były porównywalne - B 180 CDI BlueEFFICIENCY vs FORESTER 2.0i (NA)

Edytowane przez Michał KR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym w mercu tylko jedna gwiazda a XT to plejady ;-P

 

do forestera przesiadłem się z b-klasy (trochę większy wew niż gla) - te mercedesy są raczej kameralne ;-) 

Jak mocniejsza B-klasa typu B220/250 4M to poproszę o opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

poza tym w mercu tylko jedna gwiazda a XT to plejady ;-P

 

do forestera przesiadłem się z b-klasy (trochę większy wew niż gla) - te mercedesy są raczej kameralne ;-) 

Jak mocniejsza B-klasa typu B220/250 4M to poproszę o opinie :)

 

 

B 180 CDI BlueEFFICIENCY  :blush: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ponad 1,9m i na tylnej kanapie wyjazd do Amsterdamu to jak lot w business klasie ;)

 

Noga na nogę, rozkładane oparcie, masa miejsca :)

 

 

B-klasse? Z ciekawości wziąłem na 3 dni i oddawałem z radością. Nuda jak cholera, nic nie pamiętam z tego auta.

 

 

W SUVach Forek XT nie ma konkurencji. Jak stać to brać. Biały jest najszybszy ;)

 

 

Jak kolega jest typowym "kupowaczem katalogowym" to... sobie jeszcze pogadacie o pierdołach jak czuje motoryzacyjnego bluesa to przejedzie się XT i kupi a jak nie to pójdzie z czystym sumieniem po jakąś Skode ;)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak kolega jest typowym "kupowaczem katalogowym" to... sobie jeszcze pogadacie o pierdołach jak czuje motoryzacyjnego bluesa to przejedzie się XT i kupi a jak nie to pójdzie z czystym sumieniem po jakąś Skode

Skoda nic obecnie nie oferuje ;) ... Nowe Yeti dopiero za rok a i nie wygląda za ciekawie.

 

Muszę się jeszcze zastanowić, ale Forek XT od pierwszej jazdy przypadł mi do gustu :)

 

Wielkie dzięki za wszelkie informacje i opinie ... pora wyłączyć kompa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same kwoty są porównywalne z konkurencją. Natomiast częstotliwość  - co 15 kkm - inni dają dłuższe interwały. Odrębną kwestią jest fakt, że te 15 kkm to właściwy przebieg, dłuższe to szukanie dodatkowych punkcików w testach. Niestety nie za darmo. Tyle, że z reguły nie dotyczy to pierwszego właściciela. Czyli marketing górą - "średnioświadomy" klient tego oczekuje :)

świete słowa i bardzo wazne, pamietajcie ze serwisy Long Life, takie jak zaleca np Volkswagen to jest morderstwo przede wszystkim dla silnika. Serwis co 30 tys km, czy nawet co 20 tys km wyglada fajnie na papierze. I moze obniza (minimalnie) koszty. Ale kazdy kto zna sie troche na silnikach i olejach to powie Wam, ze 15 tys km to max dla współczesnego wysilonego silnika.

 

Pracuje w motoryzacji i widziałem mnostwo rozebranych silników, wiedząc na jakim oleju pracowaly i jakie mialy interwały wymiany.

 

 

Zreszta.... kupuje sie auto za 150 tys zł a oszczedza kilkaset zł na przegladach? Przy takim podejsciu to trzeba kupic nową Skode Rapid, albo najlepiej Golfa 3, lac olej z tesco najtanszy i tak jezdzic.

 

Jak kolega jest typowym "kupowaczem katalogowym" to... sobie jeszcze pogadacie o pierdołach jak czuje motoryzacyjnego bluesa to przejedzie się XT i kupi a jak nie to pójdzie z czystym sumieniem po jakąś Skode

Skoda nic obecnie nie oferuje ;) ... Nowe Yeti dopiero za rok a i nie wygląda za ciekawie.

 

Muszę się jeszcze zastanowić, ale Forek XT od pierwszej jazdy przypadł mi do gustu :)

 

Wielkie dzięki za wszelkie informacje i opinie ... pora wyłączyć kompa :P

 

Wez jeszcze jedną sprawe pod uwagę: gdybys zdecydował się na Tiguana, to jest to nowy dopiero wchodzący do produkcji model. To straszna wada. Każdy nowy model ma mnostwo chorób wieku dziecięcego. A już VW to w tym przoduje jak zaden inny koncern. Nie dobrze być królikiem doświadczalnym. Moze poprawili silniki TFSI, ale jestem pewien ze gdzies tam cos pogorszyli, cięli koszty.

A pierwsi klienci będą testowali na sobie niedoróbki inzynierów i speców z VW.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@mirciob, zupełnie szczerze i nie złośliwie: jeśli masz jeszcze wątpliwości co do Forestera XT to kup auto inej marki. Lepiej żebyś narzekał na konkurencję niż na Subaru.

Żadne auto nie jest idealne ale wśród wad Forestera XT najważniejsza jest jego zaleta: napęd. Siedzenia i inne duperele w większości poprawisz ale napędu nie.

 

P.S. Nie czytałem całości bo to kolejny wątek w tym samym stylu. Ale podałem wskazówkę, którą my kierowaliśmy się wybierając markę na całe życie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda nic obecnie nie oferuje ...

 

Skoda na The Forum to taki synonim wszystkiego co nie jest Subaru, ewentualnie rzeczywiście jest Skodą, to wtedy kumulacja (nie)szczęścia   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Żadne auto nie jest idealne ale wśród wad Forestera XT najważniejsza jest jego zaleta: napęd.
   Wymienię jeszcze jedną. Kiedy nim jedziesz, masz wewnętrzne poczucie, że nie przepłaciłeś. Po prostu masz pewność dobrze wydanych pieniędzy.

A ostateczny argument "za" - wskaż drugie takie forum ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli koledzy Cie jeszcze nie przekonali to jeszcze ja dorzucę 3 grosze. Zakochałem się w XT po pierwszej jeździe próbnej. Ale co? Wygrał rozsądek i stwierdziłem, że takie spalanie to za dużo. Kupiłem Peugeota 508 GT - najbardziej wypasioną wersję ze wszystkim co się dało. Oczywiście zapomniałem o tym o czym mówił mój przedmówca czyli "chorobie wieku dziecięcego". Na 6 miesięcy 3 spędził w serwisie. Niby dostałem zastępcze, ale to już nie to samo. Każdy wyjazd do sklepu to był "ojej, znowu". Może w trasie był spoko, ale w mieście dramat - ja jednak wolę siedzieć na taborecie i widzieć wszystko przede mną. Po czym żona w końcu się na mnie zdenerwowała, że pierdoła jestem i że skoro XT był taki super to mam sprzedać 508 i kupić jedyne słuszne auto. I tak zrobiłem ;-) Nie żałuje. Kocham go za wszystko. Jedyne co to przymierzam się do wymiany wydechu na coś bardziej z pazurem. Ale to już naprawdę marudzenie. Spalanie mam w nosie bo tego nie przeskoczę. Tankuję na firmę i nawet nie patrze na faktury, żeby się nie wpieniać. I się nie wpieniam. Jeżdżę z bananem na twarzy i o to chodzi ;-)

 

Niech pierwszy rzuci kamień z tych którzy mają XT i są niezadowoleni.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech pierwszy rzuci kamień z tych którzy mają XT i są niezadowoleni

 

To co... zamykam temat i tak się nikt nie wpisze :biglol:  

 

Mi się przypomniała wada XTeka, jak dla mnie dramat. Wada to, że nie stoi w moim garażu  :angry:

 

Po czym żona w końcu się na mnie zdenerwowała, że pierdoła jestem i że skoro XT był taki super to mam sprzedać 508 i kupić jedyne słuszne auto. I tak zrobiłem ;-)

 

Mądra żona, żona wie co dobre, żony słuchać trzeba :bowdown:  

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że w kwestii przyjemności z jazdy w każdych warunkach nie mam wątpliwości - XT rządzi. Jednak jeśli zaczynam myśleć praktycznie, to żałuję - teraz na Boże Ciało jadę Ssangyongiem, bo do forka nie możemy się zapakować. Kupiłem auto najfajniejsze w tej cenie, ale za małe. Pięć osób z rowerami i bagażem nie wchodzi. Podobnie eksploatacja w terenie - zawsze wybieram Ssangyonga, chyba, że przewiduję najwyżej gładką szutrówkę - subaru wydaje się tak delikatne - już na SJS urwał się zderzak na elemencie terenowym.

 

Jest jeszcze trzecia strona medalu - bezpieczeństwo - tu też wygrywa forester.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy Forka "w dieslu" super samochód ale do rypania w błocie kupiliśmy Land Rovera, Forki to superuniwersalne auta, co potwierdziły Subariady. Pakowne, na trasie ekonomiczne, w lekkim terenie bardzo sprawne a co najważniejsze trwałe i mało awaryjne a jak chcesz polatać szybciej to mocy w XTkach nie brakuje.

 

W mieście swoje spalić musi ale turbo żyje, turbo pije.   

 

 

 

 

Zwłaszcza w rękach pewnej kobiety.  

 

W rękach tej kobiety to Forek diesel kręcił Hołki... a niby się nie da :biglol:  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jednak jeśli zaczynam myśleć praktycznie, to żałuję - teraz na Boże Ciało jadę Ssangyongiem, bo do forka nie możemy się zapakować.
   U mnie za pojazd na duże lub rowerowe wyjazdy robi Mercedes Viano. To już trudno pobić pod względem ładowności ;)   Ale w żaden sposób nie umniejsza to wartości FXT. Np na 2 tygodniowy wypad do hotelu spokojnie i bez wyrzeczeń ładujemy się całą rodziną (teraz trzeba to nazwać 3+1) bez żadnych boxów czy innych wynalazków poza kabiną ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że w kwestii przyjemności z jazdy w każdych warunkach nie mam wątpliwości - XT rządzi. Jednak jeśli zaczynam myśleć praktycznie, to żałuję - teraz na Boże Ciało jadę Ssangyongiem, bo do forka nie możemy się zapakować. Kupiłem auto najfajniejsze w tej cenie, ale za małe. Pięć osób z rowerami i bagażem nie wchodzi. Podobnie eksploatacja w terenie - zawsze wybieram Ssangyonga, chyba, że przewiduję najwyżej gładką szutrówkę - subaru wydaje się tak delikatne - już na SJS urwał się zderzak na elemencie terenowym.

 

Jest jeszcze trzecia strona medalu - bezpieczeństwo - tu też wygrywa forester.

Bardzo proszę nie przesadzać :P Ja też zaczynam żałować, że wziąłem XT bo jak się przeprowadzałem to nie zmieściła mi się meblościanka i sofa. No i prześwit jest słaby, bo nie dałem rady przejechać przez Odrę :D

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wez jeszcze jedną sprawe pod uwagę: gdybys zdecydował się na Tiguana, to jest to nowy dopiero wchodzący do produkcji model. To straszna wada.

Tutaj ciężko się niezgodzić.

 

 

 

@mirciob, zupełnie szczerze i nie złośliwie: jeśli masz jeszcze wątpliwości co do Forestera XT to kup auto inej marki. Lepiej żebyś narzekał na konkurencję niż na Subaru.

Problem w tym, że wątpliwości co do Forestera XT mam mało :) ... ja po prostu jestem z tych co lubią mieć pełen obraz sytuacji i wybierać w pełni świadomie. Dodam, że CX-5 także mi przypadło do gustu, ale Forek i CX to trochę inne światy.

 

 

 

Skoda na The Forum to taki synonim wszystkiego co nie jest Subaru, ewentualnie rzeczywiście jest Skodą, to wtedy kumulacja (nie)szczęścia

Dobrze wiedzieć, dzięki za info.

 

 

 

A ostateczny argument "za" - wskaż drugie takie forum ;)

Tutaj zdecydowanie należy się szacun B)

 

 

 

[...] Po czym żona w końcu się na mnie zdenerwowała, że pierdoła jestem i że skoro XT był taki super to mam sprzedać 508 i kupić jedyne słuszne auto. I tak zrobiłem ;-) Nie żałuje. Kocham go za wszystko.

No to dla mnie to jest konkret ... +100 do mocy dla Forka ... rozumiem Twój dylemat, chociaż mnie spalanie nie odstrasza aż tak bardzo to jednak mam (a może obecnie to już czas przeszły ;) ) drobne obawy ... ot taki cały ja :biglol:

 

 

 

Jednak jeśli zaczynam myśleć praktycznie, to żałuję - teraz na Boże Ciało jadę Ssangyongiem, bo do forka nie możemy się zapakować. Kupiłem auto najfajniejsze w tej cenie, ale za małe.

Tutaj na szczęście moje potrzeby (na chwilę obecną) są poniżej tego co oferuje XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś się jeszcze zastanawiał, to przez lata zebraliśmy w punktach charakterystykę marki, która chyba najlepiej oddaje to, jakie jest Subaru.  ;)

 

1.STM - Subaru jest kultowe
2.STM - Subaru ma pistonslapa... - Nie trzeba się martwić
3. STM - STi jest lepsze od EVO - Nie trzeba się martwić (nie dotyczy posiadaczy EVO)
4. STM - W STi pukają amory z tyłu - Warto coś z tym zrobić
5. STM - Rezonująca obudowa uppipe'u w STi - Nie trzeba się martwić
6. STM - Do 2004 roku włącznie padające łożyska kół (STi) - Trzeba się martwić
7. STM - Padające skrzynie w GTkach i WRXach - Trzeba się martwić
8. STM - Modele 07 pukająca przekładnia kierownicza (OBK) - Nie trzeba się martwić
9. STM - Modele 04-08 opadające przednie drzwi (OBK) - Warto coś z tym zrobić
10. STM - Hołek wygrywał rajdy Imprezą
11. STM - Subaru używane było upalane
12. STM - Wolne ssaki 2.0 MY07 mają "dziurę w gazie" - Nic się nie da zrobić, pomaga reset kompa
13. STM - We wszystkich modelach, a szczególnie w dieslach zimą palą się sprzęgła - Trzeba od nowa uczyć się jeździć
14. STM - jak jedzie Subaru z wlotem na masce, wszyscy zjeżdżają na prawy pas....
15. STM - Dla gawiedzi każda impreza to STi...
16. STM - chrupie zimą z przodu na nierównościach - nie ma potrzeby się martwić, ale można zarzucić teflon lub złoty smar
17. STM - prawdziwa Impreza jest tylko niebieska na złotych felgach
18. STM - Forstery III mają bagażniki hałasujące jak w rzęchach po dwóch dzwonach i 450 000 km
19. STM - jak jedzie subaru to każdy wyłącza radio, otwiera okno i nasłuchuje boksera.
20. STM - NAJWAŻNIEJSZYM elementem w Subaru jest przycisk BRIGHT
21. STM - Przycisk od świateł postojowych to ten na kolumnie kierowniczej
22. STM - Jak sie nazywa GT w polsce - ta co Hołek nia jezdził
23. STM - tylko w Polsce wystepuje GT STI :lol
24. STM - ocynkowana blacha w klasykach to bajka. Rudy jest wszędzie
25. STM - tuleje dyfra notorycznie padaja w klasyku
26. STM - plyn wspomagania sie przegrzewa w klasyku
27. STM - TMIC- interwarmer
28. STM - nagrzewajce sie piasty kół 5x100
29. STM - beznadziejne wspmoganie hamulca w klasyku ( przy wolnych nawrotach lub permanentnych slajdach pedał hamulca twardy)
30. STM - ulubione hasło żony na siedzeniu pasażera - 'MUSIAŁEŚ? zaraz się porzygam'
31. STM - Subaru uturbione nie bierze oleju - to patent by w silniku zawsze był świeży dolewany olej...
32. STM - Subaru Boxer Diesel -
33. STM - Impreza posiada gustowną tapicerkę przestrzeni bagażowej, szczególnie na klapie bagażnika
34. STM - amerykańska Impreza ma fluorescencyjna klamkę do otwierania bagażnika od wewnątrz....nie nadaje się dla tzw.,,dresów"....
35. STM - Ad 31 - Subaru na prawdę nie bierze oleju - ilość dolewanego oleju jest proporcjonalna do stopnia ułamka upalania po nawierzchniach różnych uwzględniając kąt boku przy równoczesnym podniesieniu wyniku do potęgi odpowiedniej do ilości osób w samochodzie oraz wielkości sprężenia adrenaliny w ciele kierowcy. Powyższy wzór na linii osi czasu przedstawia się na wykresie x/y, gdzie x to wartość stała czasowa a y to zmienna generowana przez czynnik przedremontowy2,5lwSTI'owy oraz poremontowy2,5lwStiowy.
36. STM - w subaru nie działają magnetyzery
37. STM - ze widzac je wkrada sie do najglebszych pokladow podswiadomosci innych uzytkownikow drog budzac atawistyczne, pierwotne instynkty. Kierownicy 'prestizowych limuzyn FWD ' czuja sie wtedy jak na OS. Ałedi, Woldzwagen i Szkoda to standardowy zestaw... Acha... i Mondeło albo innych Fokus tez.
38. STM - ze wszystko co wokol sie niego dzieje to nie milosc to marki. To wyznanie wiary.
39. STM - nie prowadzi magazynu części zamiennych - te auta się nie psują
40. STM - gdyby jednak coś było potrzebne importer proponuje transport dżonką, lub w szybkiej opcji - kliprem herbacianym
41. STM - Dla Subaroholików pojęcie "kawior" i "pasztet" ma zupełnie inne znaczenie niż dla reszty społeczeństwa
42. STM - Druciarstwo w Subaru mści się podwójnie!
43. STM - Ad. 19 - w przypadku wyłączenia radia i otwarcia okien dochodzi niestety do niekorzystengo zjawiska aerodynamicznewgo - w celu niwelowania jego skutków wyłączamy klimę i przybliżamy fotel do pedału gazu. Umożliwi to obudzenie drzemiących rezerw...
44. STM- klakson w Subaru jest zbędny.
45. STM Ad. 19/43 fabryczne audio w subaru jest lepsze od Safari5
46. STM - Impreza na drodze działa jak płachta na byka na innych kierowców i każdy chce się sprawdzić
47. STM - I "niestety" większość zostaje brutalnie skopana
48. STM - ad.46 - szczególnie kierowcy w Banditen Motor Wagen, których życie bije takim samochodem, ale jeszcze im mało, to biorą w parnik od Subaru
49. STM - kubełkowe fotele z klasyków lepiej trzymają niż te z nowszych STI-ajów
50. STM - Subaru im starsze tym lepsze - bo doinweSTIowane
51. STM - Ubłocone Subaru wygląda nawet lepiej niż czyste
52.STM - Subaru nie nazywa się SOBARO i nie pochodzi z Korei....
53. STM - w reflektorach Foresterów nie są zainstalowane świeczki - to naprwadę tak świecą żarówki.
54. STM - rysy na bocznych szybach od prowadnic - dzięki temu wiadomo ile faktycznie kilometrów przejechało autko albo orano nim pole lub/i wyciągano drewno z lasu
55. STM - Prawdziwego fana marki nie zaskoczysz kotem WRC
56. STM - Subaru wyciągnie tira z zaspy
57. STM - pogoda jest barowa, albo subarowa.
58. STM - Subaru stało się Lanosem, jak mu dołożyli ramki do szyb...
59. STM - Po zakupie Subaru, będziemy w nim spędzać 50% czasu. Pozostałe 50% spędzimy na forum internetowym
60. STM - raz Subaru - zawsze Subaru
61. STM - W lanosach, gnieździ sie korozja w klapach bagażnika - bez nerwów,jest przeciez gwarancja
62. STM - W zimie nie musisz odmiatac podjazdów
63. STM - Ad. 60 = Dopóki nie posiadasz o Subaru - marzysz o nim; wszystkie następne samochody będziesz później porównywał właśnie do niego, a i tak wygra każde porównanie...
64. STM - masz zły dzień? przekotłuj troche PB98 zycie stanie sie piękne
65. STM - rysy na lakierze Subaraka są jak blizny u wojownika - nie martwić się, prezentować dumnie!
66. STM - Subaru nie produkuje modelu Lancer.
67. STM - Na baku przejedziesz (jadąc spokojnie) jakieś 300 - 350 km. Nie martwić się, nie masz dziury w baku.
68. STM MTS w MTS usuwają większość STM
69. STM - tylko posiadacz Subaru może zostać zapytany pod marketem:"Panie, gdzie można kupić taki tłumik, żeby silnik chodził jak Harley?"
70. STM - umiera niespodziewanie - pozdrowienia dla kuby_p
71. STM - Parapet w STI, ma wiele różnych zastosowań. Najmilsze to bufet...
72. STM - kto kupił Subaru, nie marzy już o ściagaczu....bo ma.....
73. STM - Tribeca to ,,prawie jak Subaru"...
74. STM - wszystko da się poprawić na lepsze
75. STM - po 10 latach, lata jak nowe
76. STM - liczysz dni bez Subaru... tak to już uzależnienie
77. STM - STM - spadł snieg? Kiedyś szukano gospodarza z ciągnikiem teraz się szuka sąsiada z Subaru!
78. STM - Po wymianie każdej pierdółki w STi powinieneś robić remap
79. STM - a konkretnie - kobieta wlaściciela subaru tak ma, że cokolwiek by nie mówiła, to tak na prawdę nie chce wiedzieć ile wydajesz na upgrade'y swojego subaraka
80. STM - będziesz próbował robić scandinavian flick'a wchodząc w każdy zakręt... wózkiem sklepowym między alejkami w hipermakecie
81. STM - zakręty same się prostują
82. STM - silnik 2.0T jest lepszy od 2.5T
83. STM- Tylko w Subaru wiesz po której stronie masz wlew paliwa nie wychodząc z auta
84. STM -Tylko w Subaru znajomi mówią" Ale masz zaje..te szyby, bez ramek" STM
85. STM - ASO potrafi, trzy razy wymienić tylne piasty na gwarancji, patrz pkt. 28
86. STM - układ wydechowy w Subaru to najczęściej kontrolowane po wskaźniku paliwa urządzenie, wymaga nieustannej diagnostyki w tunelach, garażach podziemnych oraz wąskich uliczkach
87. STM - tylko właściciele Subaru mogą stworzyć prawdziwą SUBkulturę
88. STM - trudno powiedzieć, że SUBARU jest ładne
89. STM - Subaru to zwierze stadne: zawsze szuka towarzystwa innych Subaraków po to aby pohasać
90. STM - Standardowy czas oczekiwania na części, które nie znajdują sie w magazynie, wynosi trzy tygodnie
91. STM - do serwisu jeździmy jak urwie się coś istotnego: od wahacza w górę
92. STM - coś puka pod maską-sprawdź bagażnik, coś puka z tyłu-sprawdź jakie auto stoi za Tobą
93. STM - Kajto wygrywa rajdy Imprezą
94. STM- przy włączonym wentylatorze chłodnicy nie wysiadać z Imprezy - grozi spaleniem włosów na nogach albo wyżej lub uszkodzeniem odzienia
95. STM - chcąc jeździć po śniegu, szutrze albo błocie wyłączamy wszystko oprócz świateł i silnika
96. STM - wszystkie koła kręcą się naraz i razem
97. STM - jedyni kierowcy którzy cieszą się, że zima znów zaskoczyła drogowców, to kierowcy subaru
98. STM - tylko posiadacze Subaru nie boją się mówić o TTTM swoich aut - tak wielka jest przewaga plusów nad minusami
99. STM - kierowcy żadnych innych aut nie cierpią tak bardzo stojąc zimą w korkach, jak kierowcy Subaru. Bo oni mogą, a reszta nie.
100. STM - "Ja jeżdżę Subaru, a ty... nie?
101. STM - sprawia frajdę przez cały rok, niezależnie od koloru i jakości nawierzchni.
102. STM - Subaru jest jak Dama ... zasługuje na wyjątkowe traktowanie
103. STM - Zanim nie przywykniesz to parapet straszy we wstecznych lusterkach...
104. STM - Po wymianie każdej pierdółki w STi powinieneś robić remap
107. STM - w przeciwieństwie do wszystkich innych kierowców, szukasz na parkingu największej zaspy do zaparkowania auta, i patrzysz jak innym opada kopara do wysokości jajek...
108. STM - w Subaru zamarzają dysze spryskiwaczy szyb, przy temp. -13 st.C i jeździe ok. 100 km/h, mimo zalania mieszanki płyn zimowy+sprirytus+koncentrat[/b]
109. STM - Mając Subaru, w przeciwieństwie do wszystkich innych, szukasz na parkingu największej zaspy do zaparkowania auta, i patrzysz jak innym kierowcom opada kopara do wysokości jajek
110. STM - Subaru nie jest podsterowne, Subaru ryje przodem jak podkuta swinia na terakocie (tak mi się przypomniało ze starych czasów)
111. STM - Daje się kopać przez ośki, gdy trzeba przez nie hamować przed zakrętami (przez spalanie )
112. STM -Każda nowa generacja imprezy jest "potwornie brzydka" do momentu pojawienia się kolejnej, wtedy tamta jest "w sumie jedną z ładniejszych"
113. STM - Subaru lepiej pchać niż pchać w niego LPG.
114. STM - STi ma isofix
115. STM - prawdziwy subarofanatoholik nie wie jakie zużycie paliwa ma jego Subaru ale wie ile pali. Pali ile musi
116. STM - Subaru to jedyna marka, której auta z biegiem lat są coraz droższe ... dla właściciela
117. STM - Inżynierowie Subaru nie są idealni ale użytkownicy aut tej marki i owszem
118. STM - W wolnymssaku nie słychać bulgotu i nie ma sensu do tego dążyć. Łatwiej kupić WRX / STI
119. STM - W wolnnymssaku występuje dławienie przy 2/3 tyś obrotów - nie należy się martwić
120. STM - Subaru zdrowo upalane może rzygnąć olejem pasażerowi na buty ale zazwyczaj to pasażer rzygnie pierwszy
121. STM - Jeżeli po zakończonej jeździe świnia na lusterku zasłania oczy uszami znaczy że było szybko
122. STM - Jeżeli złożysz lusterko o drzewo znaczy ze tył sie nie zmieści.
123. STM - nawet na polskich blachach wlascieciela Subaru zawsze wita szczery usmiech we wszystkich rajach UE
124. STM - test w korku ulicznym wykazal iz STI PPP jest glosniejsze od Pagani Zonda
125. STM - dzwiek Subaru potrafi wytracic chlopczykowi loda z reki. ba! chlopiec bedzie zadowolony ze Subaru mu to zrobilo
126. STM - posiadając Subaru jesteś mimowolnie na "Ty" z kierownikiem ulubionej stacji i znasz większość pracowników kilku stacji pobliższych
127. STM - wjeżdżasz zawsze tyłem do garażu w celu dokładniejszej analizy spalin
128. STM - świnka z lusterka patrzy swoimi ślepkami jak by tu dziś wydrenować portfel właścicielowi i z reguły coś wymyśli (choćby najmniejszy gadżecik, ale zawsze)
129. STM - Twoje Subaru odwdzieczy Ci sie dluzszym zywotem, jesli rano dasz silnikowi pochodzic minute, zanim odjedziesz
130. STM - Kiedy pozbyłeś się już jednej nerki aby naprawić swoją zabawkę po małym chrup/puk, wsiadasz, jedziesz, cieszysz się, to małe inne chrup oznajmia Ci radośnie, że czas wygooglać czy da się żyć bez dwóch nerek.
131. STM - Do każdego modelu można wsadzić graty od każdego innego modelu i nieważne, że nie pasują - ważne, że działają
132. STM - Subaru zrobi z każdego odważnego, doświadczonego zdobywcę modów w jeden miesiąc
133. STM - "rezerwa" - 1/2 zbiornika
134. STM- migająca kontrolka „R.DIFF TEMP" ... nawet przy temeraturze - 14oC
135. STM - kobiety nie lecą na facetów w Subaru, to faceci lecą na kobiety prowadzące Subaru
136. STM - gdy boxer diesel dobija 200 tys km jest okazja do świętowania - bo każda okazja jest dobra

137. STM - każda nowa impreza jest paskudna do momentu opatrzenia się, później nie można patrzeć na żadną inna  :)
138. STM - ...nawet jeśli nowa impreza jest paskudna to w wersji STi jest osłabiająco oszałamiająca.
139. STM - jeżeli wymieniłeś choć jedną rzecz na inna niż OEM to znaczy, że już po tobie zaraziłeś się "tuningiem" na to nie ma lekarstwa witamy w klubie nieanonimowych dłubaczy.
140. STM - będziesz się jarać każda wymienioną najmniejszą duperelką.
140. Ad 63 i 60 ...nawet jeśli się sypało z znienacka i ciągle w nim musiałeś grzebać.
141. STM - że po pochwaleniu się komukolwiek kupiłem subaru słyszy się "I ile to pali" a jak coś padnie "ile kosztowało".
142. STM - w wolnym czasie twoje myśli wyglądają mniej więcej tak "opony, felgi, tarcze, zawias, wydech, wtryski, pompy, turba, doloty..."

143. STM - legendarną szmatkę pod kierownicą, dla tych co lubią tak nisko siedzieć w za kierownicą  B)

  • Lajk 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

13. STM - We wszystkich modelach, a szczególnie w dieslach zimą palą się sprzęgła - Trzeba od nowa uczyć się jeździć

Really? Jakiś artykuł/link dla potencjalnego posiadacza XT? Słyszałem tylko o problemach w pierwszej generacji silników diesla.

 

 

 

14. STM - jak jedzie Subaru z wlotem na masce, wszyscy zjeżdżają na prawy pas....

Niestety, normy bezpieczeństwa już na to nie pozwalają ... wlotu na masce nie ma w nowych modelach :(

 

 

 

31. STM - Subaru uturbione nie bierze oleju - to patent by w silniku zawsze był świeży dolewany olej...

Widziałem dyskusje na forum ... mam nadzieję, że problem jest do opanowania ;)

 

 

 

53. STM - w reflektorach Foresterów nie są zainstalowane świeczki - to naprwadę tak świecą żarówki.

O tym w sumie zapomniałem - mam nadzieję, że LEDy w nowych Forkach coś jednak oświetlają :)


Swoją drogą nieźle się ubawiłem czytając całą listę ... mam nadzieję, że do momentu oddawania drugiej nerki nie dojdę :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

13. STM - We wszystkich modelach, a szczególnie w dieslach zimą palą się sprzęgła - Trzeba od nowa uczyć się jeździć

Really? Jakiś artykuł/link dla potencjalnego posiadacza XT? Słyszałem tylko o problemach w pierwszej generacji silników diesla.

 

XT występuje tylko w automacie - więc to Cię nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

13. STM - We wszystkich modelach, a szczególnie w dieslach zimą palą się sprzęgła - Trzeba od nowa uczyć się jeździć

Really? Jakiś artykuł/link dla potencjalnego posiadacza XT? Słyszałem tylko o problemach w pierwszej generacji silników diesla.

 

XT występuje tylko w automacie - więc to Cię nie dotyczy.

 

Co tam nie dotyczy: nie ma takiego sprzęgła, którego nie da się spalić  :P  :biglol:  ;)

 

A to na kolejne "za": https://youtu.be/MZsYlwSaNRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...