Jump to content

Forester XT vs konkurencja w 2016 roku


mirciob

Recommended Posts

 

 

Może się podepnę. Pytanie do użytkowników CVT. Jak stoicie dłużej na światłach, czy w korkach, to przełączacie na "P", czy zostawiacie "D" i zaciągacie ręczny, czy może po prostu trzymacie nogę na hamulcu?

Ja również jestem ciekaw .... bo może N? Pewnie jest odpowiedź na to pytanie w instrukcji obsługi, ale minie kilka dni zanim do tego dotrę ;)

Link to comment
Share on other sites

Chyba instrukcji nie czytałeś ;). Powyżej (jak dobrze pamiętam) z 15km/h nie pozwala na włączenie tej opcji - piśnie i nic. Przetestowane.

bo tak jak pisalem wczesniej:

 

 

Ten naped jest : "idiotoodporny "

Konstruowany z mysla pod glowny rynek FHI czy USA gdzie ludzie do ogarnietych nie naleza  :) . Nie da sie tego zepsuc jazda.

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja również jestem ciekaw .... bo może N? Pewnie jest odpowiedź na to pytanie w instrukcji obsługi, ale minie kilka dni zanim do tego dotrę
 

No właśnie nie jestem pewien czy w instrukcji jest coś na ten konkretny temat. Czytałem, ale może coś pominąłem...

Link to comment
Share on other sites

 

Może się podepnę. Pytanie do użytkowników CVT. Jak stoicie dłużej na światłach, czy w korkach, to przełączacie na "P", czy zostawiacie "D" i zaciągacie ręczny, czy może po prostu trzymacie nogę na hamulcu?

Ja również jestem ciekaw .... bo może N? Pewnie jest odpowiedź na to pytanie w instrukcji obsługi, ale minie kilka dni zanim do tego dotrę ;)

 

Ten temat już był poruszany na forum i to jakoś niedawno. Przełączanie z D stojąc w korku nie wpływa dobrze na trwałość skrzyni i to samo mówił jakiś spec od automatów na tvn turbo.

Link to comment
Share on other sites

 

 

en temat już był poruszany na forum i to jakoś niedawno. Przełączanie z D stojąc w korku nie wpływa dobrze na trwałość skrzyni

Ok, czyli powinno zostać na D + hamulec ręczny lub nożny ... dzięki :)

W taki wypadku, kiedy wypada stosować N?

Link to comment
Share on other sites

W taki wypadku, kiedy wypada stosować N?

Chyba tylko w jakiś sytuacjach serwisowych.

 

 

 

Ten temat już był poruszany na forum i to jakoś niedawno. Przełączanie z D stojąc w korku nie wpływa dobrze na trwałość skrzyni i to samo mówił jakiś spec od automatów na tvn turbo.

Dobrze wiedzieć, w salonie dostałem informację, że przy dłuższych postojach w korkach, można dać "P"

Czyli najlepiej "D" i ręczny, żeby nie świecić innym po oczach? 

 

Inna sytuacja:

Podjeżdżam pod dom. Muszę otworzyć bramę i garaż.

Wtedy też lepiej zostawić na "D" i zaciągnąć ręczny?

Edited by grzse124
Link to comment
Share on other sites

 

 

W taki wypadku, kiedy wypada stosować N?

 

Ja stosuję, gdy zmieniam z D na R i na odwrót. :D;) 

 

 

 

Inna sytuacja: Podjeżdżam pod dom. Muszę otworzyć bramę i garaż. Wtedy też lepiej zostawić na "D" i zaciągnąć ręczny?

 

Ze względów bezpieczeństwa proponuję P. ;) Jak trzeba zapiąć P to trzeba, a jak nie trzeba (np. światła na skrzyżowaniu) to lepiej trzymać na D. 

Link to comment
Share on other sites

Inna sytuacja:

Podjeżdżam pod dom. Muszę otworzyć bramę i garaż.

Wtedy też lepiej zostawić na "D" i zaciągnąć ręczny?

 

Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale w takiej sytuacji to najlepiej zgasić silnik i zabrać kluczyki (może to paranoja, ale cóż, ja tak mam). 

Link to comment
Share on other sites

A propos N, to jedyne co przychodzi mi do głowy, to sytuacja,m gdy auto trzeba przepchnąć albo holować (generalnie niepolecane, bo skrzynia nie ma wtedy smarowania, ale czasem nie ma innej możliwości)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale w takiej sytuacji to najlepiej zgasić silnik i zabrać kluczyki (może to paranoja, ale cóż, ja tak mam). 
 

Trafna uwaga. Nawet nie pomyślałem, że ze mnie taki ryzykant ;D

Link to comment
Share on other sites

A propos N, to jedyne co przychodzi mi do głowy, to sytuacja,m gdy auto trzeba przepchnąć albo holować (generalnie niepolecane, bo skrzynia nie ma wtedy smarowania, ale czasem nie ma innej możliwości)

Ja używam 2 razy do roku jak wymieniają mi opony :P Na wyłączonym silniku ;)

Edited by kordynator
Link to comment
Share on other sites

 

 

Chyba nie bardzo kumam (sorki) ... będę wdzięczny za krótkie rozwinięcie tej kwesti.

Nie podcinać ręcznym podczas jazdy, bo się napęd nie "rozpina", w manualu wciskasz sprzęgło, a tutaj "no can do..." jak to mówią arabowie... ;)

Link to comment
Share on other sites

Co konkretnie ma się zepsuć i dlaczego, jeśli auto stoi na włączonym silniku w pozycji N, np podczas dłuższego postoju na światłach.

Czy przypadkiem N, to nie jest dokładnie to samo co P, tylko, że na P skrzynia jest dodatkowo zablokowana?


Dottore, to trochę oftop tutaj, ale jesli nie masz manuala z DCCD (który odcina tył przy ręcznym), to wciśnięcie sprzęgła w zwykłym manualu Subarowym nie rozłącza przecież tylnego napędu. Zaciągając rękaw w czasie jazdy np do nawrotu mocno męczysz centralną wiskozę.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Co konkretnie ma się zepsuć i dlaczego, jeśli auto stoi na włączonym silniku w pozycji N, np podczas dłuższego postoju na światłach.

 

Sama zmiana z D na N lub odwrotnie obciąża układ olejowy skrzyni (chodzi chyba o zmiany ciśnienia oleju)

 

 

 

Dottore, to trochę oftop tutaj, ale jesli nie masz manuala z DCCD (który odcina tył przy ręcznym), to wciśnięcie sprzęgła w zwykłym manualu Subarowym nie rozłącza przecież tylnego napędu. Zaciągając rękaw w czasie jazdy np do nawrotu mocno męczysz centralną wiskozę.
 

 

Jeśli jest DCCD to jest też centralny dyfer, więc nie ma "odpięcia" tyłu. DCCD pełni rolę wiskozy i mówiąc kolokwialnie "otwiera" dyfer.

Wciskanie sprzęgła w manualu powoduje, że koła nie są napędzane przez silnik, więc obciążenie wiskozy jest dużo mniejsze. 

Link to comment
Share on other sites

Jako ciekawostkę, powiem Wam, że w instrukcji obsługi automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej TCT (Alfa Romeo), jest wyraźnie napisane, że przy dłuższym postoju z włączonym silnikiem, aby nie obciążać zbytnio skrzyni, należy przełączyć na "N" i zaciągnąć ręczny. Po, bodajże ok.10 minutach trzymania hamulca na "D" (przy włączonym silniku oczywiście), sterownik sam spowoduje "wyskoczenie" z "D". - ale to dot.skrzyni TCT.

 

 

 

Sama zmiana z D na N lub odwrotnie obciąża układ olejowy skrzyni (chodzi chyba o zmiany ciśnienia oleju)

Myślę, że to jest niemożliwe aby przełączanie na Neutral w jakikolwiek sposób miałoby skrzyni szkodzić. Nie dało by się utrzymywać długo pracującego silnika na postoju bez jednoczesnego szkodzenia skrzyni???

 

 

 

Wtedy też lepiej zostawić na "D" i zaciągnąć ręczny?
 

Moim zdaniem tak nie należy robić. Po to tak jest "Drive" skonstruowany, żeby wystarczyło trzymanie hamulca głównego, a jego zwolnienie powodowało tzw."pełzanie" a następnie jazdę.

"P" z całą pewnością powoduje zablokowanie kół napędzanych i raczej przypomina "N" tyle, że jednocześnie blokuje koła. Nie wpływa to na jakieś obciążenia skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Mam obecnie w firmie 5 samochodów z różnej maści automatami. Największy przebieg to prawie 500 kkm. Pozycji N używam często - właściwie przy każdym zatrzymaniu powyżej kilkunastu sekund. Nigdy nie miałem żadnej awarii skrzyni, więc nie wiem, czy roztrząsanie tego tematu nie jest nieco (niepotrzebnym) dmuchaniem na zimne i tworzeniem na siłę potencjalnych problemów ;)

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

a można włączyć X-mode podczas jazdy ? Sam nie próbowałem ale może znajdzie się odważny :)

Chyba instrukcji nie czytałeś ;). Powyżej (jak dobrze pamiętam) z 15km/h nie pozwala na włączenie tej opcji - piśnie i nic. Przetestowane

 

 

 

nie czytałem ale mam zdrowie przyzwyczajenia i  wszelkie "spinanie napędów" włącza się przy pełnym zatrzymaniu. :)

Link to comment
Share on other sites

Może się podepnę.

Pytanie do użytkowników CVT.

Jak stoicie dłużej na światłach, czy w korkach, to przełączacie na "P", czy zostawiacie "D" i zaciągacie ręczny, czy może po prostu trzymacie nogę na hamulcu? 

tu różnie mówią. Czytałem jak mechanik odradzał N bo wg niego skoki ciśnienia płynu prowadzą kiedyś tam do awarii (!) Dziwne. Ja i tak zrzucam na N bo na D ciągnie i wkurza. Jak jest równo to bryka stoi spokojnie i nie bryka. P odradza wielu samochodowych myślicieli bo gdyby ktoś w tym czasie stuknął z tyłu (a w korkach bywa) to rozwali przekładnię. Wówczas tylko D+ręczny albo noga na hamulcu - wrażliwcy wrzeszczą że światła stopu ich drażnią i potem źle śpią. Mazda CX5 i wielu innych mają przycisk i ham się zaciąga elektrycznie a po naciśnięciu gazu sam się zwalnia - XTekowi radzę to samo i ogłosić jako znaczący fejslifting.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Mazda CX5 i wielu innych mają przycisk i ham się zaciąga elektrycznie a po naciśnięciu gazu sam się zwalnia - XTekowi radzę to samo i ogłosić jako znaczący fejslifting.
Funkcja zwana 'auto hold', szkoda, że w Subaru jej jeszcze nie ma.
Link to comment
Share on other sites

W Mercedesach z kolei wciska się mocniej pedał hamulca i zapala się komunikat HOLD a skrzynia oczywiscie czeka na ustawieniu "D"  - super to działa ;) Potem przy gaszeniu silnika skrzynia sama wrzuca "P" i automatycznie zaciąga się hamulec ręczny.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak w Forku z CVT, ale w LGT AT ręczny też się sam zwalnia przy naciśnięciu gazu, pod warunkiem, że skrzynia na D i ... zapięte pasy bezpieczeństwa.

Więc ta funkcja w Subaru jak najbardziej jest.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak w Forku z CVT, ale w LGT AT ręczny też się sam zwalnia przy naciśnięciu gazu, pod warunkiem, że skrzynia na D i ... zapięte pasy bezpieczeństwa.

Więc ta funkcja w Subaru jak najbardziej jest.

 

Jeszcze musi się sam zaciągać. W OBK jest hillholder który tak działa tyle, że tylko na odpowiedniej górce.  W innych markach zdaje się jest to realizowane nie przez ręczny co przez hamulec zasadniczy.

W Forku jest zwykły ręczny, nie zwalnia się sam, a przynajmniej mi nic nie wiadomo o tym.

 

Dotyczy to samochodów z "elektrycznym" ręcznym.

Edited by Dobi1972
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...