Skocz do zawartości

Wymiana silnika EJ161 -> EJ201. Impreza My99


Yoosyn

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Mam w Imprezie EJ161 czyli 1.6 SOHC Phase 2 na Map sensorze - bierze olej i ma słabszą kompresję na czwartym cyl. Myślę nad wymianą na 2.0 SOHC Phase 2. Występowały w Imprezie z przełomu wieku i w foresterach jakoś do 2005. Były między nimi jakieś różnice?

Rozważam dwie opcje:

1. Wymiana słupka. Podłączenie wszystkich czujników pod starą wiązkę ze starym ECU.
Znalazłem taki: Forester 2003. Wygląda identycznie jak mój obecny - z wyjątkiem MAP sensora. No właśnie - gdzie jest map sensor? :D
Biorąc pod uwagę, że grzebień na wale będzie ten sam - powinien chodzić? Nieco inne zapotrzebowanie na paliwo ECU powinien załatwić korektą. Jak z mocowaniem skrzyni?
Link

 

2. Wymiana słupka z ECU i immo. Na jaki żeby nie pruć wiązki i wskoczył na obecną skrzynię?

Chciałbym zaznaczyć że nie jest to pytanie kompletnego laika. Mam doświadczenie w swapach :) (ale nie w subaru).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor jest przy przepustnicy. Jeśli szukasz ecu sprawdź jakie masz kostki do ecu i szukaj z takimi samymi kostkami, odpada rzeźba wiązki. jeśli masz manualną skrzynię  szukaj ecu stacyjka immo z manuala.Z tym zapotrzebowaniem na paliwo ecu poradzi sobie ale do pewnego stopnia przy max obciążeniu robi się za ubogo.  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynią się w ogóle nie przejmuj,pasuje p&p. Do swapa potrzebujesz silnik,ecu,immo oraz antenę z immo wraz z pestką z kluczyka,operacja łatwa i przyjemna. Jeśli przełożysz tylko silnik a zostawisz ecu z 1.6 to też będzie działać....ale krótko :),będzie za ubogo,pozdro.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor ssący w 1.6 ma zupelnie inną charakterystykę akustyczną, tak że myślę że powinieneś uwzględnić go w komplecie ze słupkiem. ECU zmiana obowiązkowo.

Aha, i oczywiście wtryski

Edytowane przez semperit
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za odpowiedzi! Czyli jak zmieniać silnik to najlepiej i ECU. Jak zmieniać ECU to i Immo, bo one chodzą parami(?). Silnik (SOHC 2.0 125) z Imprezy różni się od Foresterowego kolektorem dolotowym. W Imprezie jest MAP na kolektorze, w foresterze gdzieś indziej. 
Pytanie z innej beczki: czy trenował ktoś zakładanie głowic z 1.6 do 2.0? Pytam, bo mogę kupić silnik z dobrym dołem, ale z wyrobionymi prowadnicami zaworowymi. Wiem, że cylindry mają inną średnice - czy komora spalania w głowicy 1.6 jest mniejsza? Czy ten zabieg doprężyłby silnik i poprawił sprawność spalania podtlenku LPG? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...