Yoosyn Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Hej. Mam w Imprezie EJ161 czyli 1.6 SOHC Phase 2 na Map sensorze - bierze olej i ma słabszą kompresję na czwartym cyl. Myślę nad wymianą na 2.0 SOHC Phase 2. Występowały w Imprezie z przełomu wieku i w foresterach jakoś do 2005. Były między nimi jakieś różnice?Rozważam dwie opcje:1. Wymiana słupka. Podłączenie wszystkich czujników pod starą wiązkę ze starym ECU.Znalazłem taki: Forester 2003. Wygląda identycznie jak mój obecny - z wyjątkiem MAP sensora. No właśnie - gdzie jest map sensor? Biorąc pod uwagę, że grzebień na wale będzie ten sam - powinien chodzić? Nieco inne zapotrzebowanie na paliwo ECU powinien załatwić korektą. Jak z mocowaniem skrzyni?Link 2. Wymiana słupka z ECU i immo. Na jaki żeby nie pruć wiązki i wskoczył na obecną skrzynię?Chciałbym zaznaczyć że nie jest to pytanie kompletnego laika. Mam doświadczenie w swapach (ale nie w subaru).Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Map sensor jest przy przepustnicy. Jeśli szukasz ecu sprawdź jakie masz kostki do ecu i szukaj z takimi samymi kostkami, odpada rzeźba wiązki. jeśli masz manualną skrzynię szukaj ecu stacyjka immo z manuala.Z tym zapotrzebowaniem na paliwo ecu poradzi sobie ale do pewnego stopnia przy max obciążeniu robi się za ubogo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Skrzynią się w ogóle nie przejmuj,pasuje p&p. Do swapa potrzebujesz silnik,ecu,immo oraz antenę z immo wraz z pestką z kluczyka,operacja łatwa i przyjemna. Jeśli przełożysz tylko silnik a zostawisz ecu z 1.6 to też będzie działać....ale krótko ,będzie za ubogo,pozdro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semperit Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 (edytowane) Kolektor ssący w 1.6 ma zupelnie inną charakterystykę akustyczną, tak że myślę że powinieneś uwzględnić go w komplecie ze słupkiem. ECU zmiana obowiązkowo. Aha, i oczywiście wtryski Edytowane 21 Maja 2016 przez semperit 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Kiedyś chciałem zamiast 2,0 n/a wstawić 2,5 n/a bez zmiany ecu ale szybko wszyscy mi to wybili z głowy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Jeździłem przez parę miesięcy w takiej konfiguracji.15kkm przejechane silnik ma się dobrze, oczywiście zmiana ecu jak najbardziej wskazana bo na ecu od 2.0 silnik mocy pełnej nie rozwija a o to przeciez chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoosyn Opublikowano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Dzięki za odpowiedzi! Czyli jak zmieniać silnik to najlepiej i ECU. Jak zmieniać ECU to i Immo, bo one chodzą parami(?). Silnik (SOHC 2.0 125) z Imprezy różni się od Foresterowego kolektorem dolotowym. W Imprezie jest MAP na kolektorze, w foresterze gdzieś indziej. Pytanie z innej beczki: czy trenował ktoś zakładanie głowic z 1.6 do 2.0? Pytam, bo mogę kupić silnik z dobrym dołem, ale z wyrobionymi prowadnicami zaworowymi. Wiem, że cylindry mają inną średnice - czy komora spalania w głowicy 1.6 jest mniejsza? Czy ten zabieg doprężyłby silnik i poprawił sprawność spalania podtlenku LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się