Jump to content

Wymiana silnika EJ161 -> EJ201. Impreza My99


Yoosyn

Recommended Posts

Hej. Mam w Imprezie EJ161 czyli 1.6 SOHC Phase 2 na Map sensorze - bierze olej i ma słabszą kompresję na czwartym cyl. Myślę nad wymianą na 2.0 SOHC Phase 2. Występowały w Imprezie z przełomu wieku i w foresterach jakoś do 2005. Były między nimi jakieś różnice?

Rozważam dwie opcje:

1. Wymiana słupka. Podłączenie wszystkich czujników pod starą wiązkę ze starym ECU.
Znalazłem taki: Forester 2003. Wygląda identycznie jak mój obecny - z wyjątkiem MAP sensora. No właśnie - gdzie jest map sensor? :D
Biorąc pod uwagę, że grzebień na wale będzie ten sam - powinien chodzić? Nieco inne zapotrzebowanie na paliwo ECU powinien załatwić korektą. Jak z mocowaniem skrzyni?
Link

 

2. Wymiana słupka z ECU i immo. Na jaki żeby nie pruć wiązki i wskoczył na obecną skrzynię?

Chciałbym zaznaczyć że nie jest to pytanie kompletnego laika. Mam doświadczenie w swapach :) (ale nie w subaru).

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Map sensor jest przy przepustnicy. Jeśli szukasz ecu sprawdź jakie masz kostki do ecu i szukaj z takimi samymi kostkami, odpada rzeźba wiązki. jeśli masz manualną skrzynię  szukaj ecu stacyjka immo z manuala.Z tym zapotrzebowaniem na paliwo ecu poradzi sobie ale do pewnego stopnia przy max obciążeniu robi się za ubogo.  

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Skrzynią się w ogóle nie przejmuj,pasuje p&p. Do swapa potrzebujesz silnik,ecu,immo oraz antenę z immo wraz z pestką z kluczyka,operacja łatwa i przyjemna. Jeśli przełożysz tylko silnik a zostawisz ecu z 1.6 to też będzie działać....ale krótko :),będzie za ubogo,pozdro.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Kolektor ssący w 1.6 ma zupelnie inną charakterystykę akustyczną, tak że myślę że powinieneś uwzględnić go w komplecie ze słupkiem. ECU zmiana obowiązkowo.

Aha, i oczywiście wtryski

Edited by semperit
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeździłem przez parę miesięcy w takiej konfiguracji.15kkm przejechane silnik ma się dobrze, oczywiście zmiana ecu jak najbardziej wskazana bo na ecu od 2.0 silnik mocy pełnej nie rozwija a o to przeciez chodzi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dzięki za odpowiedzi! Czyli jak zmieniać silnik to najlepiej i ECU. Jak zmieniać ECU to i Immo, bo one chodzą parami(?). Silnik (SOHC 2.0 125) z Imprezy różni się od Foresterowego kolektorem dolotowym. W Imprezie jest MAP na kolektorze, w foresterze gdzieś indziej. 
Pytanie z innej beczki: czy trenował ktoś zakładanie głowic z 1.6 do 2.0? Pytam, bo mogę kupić silnik z dobrym dołem, ale z wyrobionymi prowadnicami zaworowymi. Wiem, że cylindry mają inną średnice - czy komora spalania w głowicy 1.6 jest mniejsza? Czy ten zabieg doprężyłby silnik i poprawił sprawność spalania podtlenku LPG? :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...