Skocz do zawartości

Zegnaj Fuji Heavy Industries


Fiji

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jest co ta zmiana na przynieść i czy jest to czysto księgowo - marketingowy zabieg czy przygotowanie do poważniejszych zmian, ze sprzedażą firmy włącznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam sie Fuji kojarzy przede wszystkim ze slynnym wulkanem, ale ja jestem staromodny :D

 

Ee tam.. wulkanem ani nie pojeździsz ani nie polatasz.. stoi tylko tam i się gapi na otoczenie :P 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko, że Mitsu ma trochę problemów no i Nissan kasuje sobie konkurencje w pewnym segmencie aut za to będzie mógł rozwijać się tam gdzie aktualnie Nissana nie ma na rynku samochodowy. Co do Subaru to myślę, że sprawa jest otwarta i generalnie nie będzie to miało negatywnego wpływu na markę i jakość, może nawet, przez pewien czas, wręcz przeciwnie. Ja odbieram to za dobrą monetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czułem, że kupuję ostatnie prawdziwe Subi. Tak zostanie do końca, nie sprzedam mojego STI. Teraz będą hybrydy, poprawność paliwowo/środowiskowa podszyta globalizacją i inne takie bajki tłumaczące walkę o przyrodę i jej reaktywację.

Taki chyba jest trend, czekoladę robią 2 firmy na świecie, jedynie nalepki na opakowaniach w spożywczaku różnią się położeniem geograficznym :mellow:

Jeśli chodzi o koncerny samochodowe to temat wchłaniania jest trochę wydłużony w czasie, ale skończy się tak jak z czekoladą :P .

Dlatego, kto jeszcze nie zamówił STI to warto pomyśleć,poważnie. Może to być ostatnie takie. I nie jestem pracownikiem Emil Frey Polska :D

Tak sobie sobie po prostu gdybam, obym się pomylił B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkreślenie moje ;) :

..." FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD. TO CHANGE COMPANY NAME 
TO SUBARU CORPORATION
– Enhancing the Subaru Brand with the Aim to Become “a Compelling Company with a Strong Market Presence” –

Tokyo, May 12, 2016 – Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI; Head Office: Shibuya-ku, Tokyo; President & CEO: Yasuyuki Yoshinaga) today held an extraordinary meeting of its Board of Directors and resolved to change its company name to SUBARU Corporation with effect from April 1, 2017 (tentative date). Implementation of the name change is subject to shareholder approval for amendments to the Company’s Articles of Incorporation at the 85th General Meeting of Shareholders scheduled for June 28, 2016.

The origins of FHI date back to the foundation of the Aircraft Research Laboratory (later to become Nakajima Aircraft Co., Ltd.) in 1917. After going through a number of reorganizations, FHI was established under its current name in 1953. Since then, the Company has expanded its businesses ranging from aerospace and industrial products segments to its primary business of Subaru automobiles which began with the introduction of the Subaru 360 minicar in 1958.

Today, the Subaru automotive business operates in more than 90 countries worldwide and continues to achieve strong growth thanks to the support of its customers around the globe. For the fiscal year ending March 2017, Subaru projects its global vehicle sales to exceed one million units (1,050,000 units on a consolidated basis) for the first time in its history.

In its mid-term management vision “Prominence 2020” announced in May 2014, FHI set a corporate vision for 2020 of being “a high-quality company that is not big in size but has distinctive strength”. To this end, the Company is focusing on two initiatives: enhancing the Subaru brand and building a strong business structure.

FHI is taking the opportunity of the 100th anniversary of the 1917 founding of Nakajima Aircraft to change its long-familiar company name and unify it with its brand name. The purpose of this shift is to further accelerate our efforts to enhance the Subaru brand and achieve even greater growth for Subaru as a distinctive global brand in the automotive and aerospace industries.

Under our new company name, we will continue to seek sustainable growth by offering Subaru’s distinctive value of “Enjoyment and Peace of Mind” to customers worldwide, pursuant to our management philosophy of aiming to be “a compelling company with a strong market presence built upon its customer-first principle”.

Brief History of Fuji Heavy Industries Ltd.   1917: Chikuhei Nakajima establishes the Aircraft Research Laboratory.   1918: The Aircraft Research Laboratory renamed the Nakajima Aircraft Factory (then incorporated as Nakajima Aircraft Co., Ltd. in 1931).   1945: Nakajima Aircraft Co., Ltd. reorganized as Fuji Sangyo Co., Ltd., switching from aircraft manufacturing to production of civilian goods.   1950: In accordance with the Enterprise Reorganization Act, Fuji Sangyo Co., Ltd. split into 12 companies, including Fuji Kogyo, Fuji Jidosha Kogyo, and Utsunomiya Sharyo.   1953: Five of the 12 companies, including Fuji Kogyo, contribute capital to establish Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI acquires and merges with the five companies in 1955).

Origin of the Subaru Name

Subaru is a Japanese name for the Pleiades star cluster. Subaru was the first brand to use a Japanese name for its vehicles. The name symbolizes the unity of the six companies related to Nakajima Aircraft that merged to form Fuji Heavy Industries.

..."

 

http://www.fhi.co.jp/press/news-en/2016_05_12_2322/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ewidentnie dobra wiadomosc ktora oznacza ze FHI uznalo sukces marki Subaru na tyle wartosciowy by przyjac to samo imie.  Znaczy sie Subaru ma mocna marke na swiatowych rynkach, i ta marka bedzie umacniana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tej zmiany. Fuji Heavy Industries kojarzy się z korporacją produkującą statki, czołgi, kesony i piece hutnicze, solidnie zbudowane produkty. Subaru czerpie z tego - (w domyśle) auta to uboczny produkt solidnej korporacji, są może ciężkie, kanciaste i pozbawione gadżetów, ale pancerne i wytrzymałe, budowane bez kompromisów. Oczywiście legenda nieco rozmija się z rzeczywistością, niemniej mile podsyca nasze ego. W zamian otrzymamy auto Subaru od korporacji Subaru. Identycznie kupimy Volvo od Volvo Corp., Dacie od Renault Automobiles - z firmy, która dokładnie wyliczy ile gwintu potrzeba na wkręcenie i ani milimetra więcej. Pozostaje tylko Hultaj, oni przynajmniej robią statki :( . Oraz RR - znana z produkcji dobrych silników, nie tylko do samochodów :) .

Edytowane przez gourmet
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, napewno to bedzie czrny koniec, wszysrtkie znaki na to wskazuja bezspornie, przeanalizujmy:

 

- drzwi bez ramek (firma prawie zbankrutowala, ekonomisci do dzisiaj nie potrafia wyjasnij jak udalo sie przez to przejsc obronna reka)

- diesel (strzal w kolano, najpierw jedno potem drugie, potem strzal w kolano sasiada...)

- obk 2.5l na rynku Polskim (Polacy juz szykowali pospolite ruszenie)

- brak 2.0 dit w levorgu (Polacy dalej szykuja pospolite ruszenie, ale wybory w miedzyczasie byly wiec sie dogadac nie moga)

- zmiana nazwy z FHI na Subaru (To juz ostatnia kropelka ktora przeleje czare, to ten platek sniegu powodujacy lawine.... Od teraz nikt nie bedzie juz ogladal tabliczek znamionowych, a w US - czyli najwiekszym rynku firmy dalej nikt nie bedzie wiedzial ze jest czy tez bylo jakies FHI)

 

to juz jest Q-niec

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...