Skocz do zawartości

Legacy MY10 diesel - błąd P1380, czyli chyba świece żarowe. ..


rafal73

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

świecą mi się 3 kontrolki check+trakcja+hamulec, tester mówi P1380... jak się doczytalem to mogą być świece żarowe. (Choć auto nie ma problemów z rozruchem żadnych)

 

Czy ktoś ma może jakaś instrukcje jak je wykręcić i sprawdzic? (Bez wizyty w ASO, wyjmowania silnika itp).

 

I od razu pytanie - czy możecie polecić jakiś zamienniki. Widziałem po 250/szt i po 80 jskies nipparts... może ktoś słyszał o czymś w miarę dobrym godnym polecenia:)

 

Z góry dzięki; )

 

PS. Czytałem tez ze łatwo te świece pourywac... może ma ktoś przy tej instrukcji jakieś tips&tricks:)

 

 

PS2... i może ktoś wie po co Subaru na taki defekt ogranicza zupelnie inne systemy? Tu np nie da się włączyć hill-holdera, co przy elektrycznym ręcznym nieco irytuje

 

Pozdr.

Rafal

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

. i może ktoś wie po co Subaru na taki defekt ogranicza zupelnie inne systemy?

 

Takie życie. Szyna danych obejmuje kilka obwodów. 

 

 

 

Czy ktoś ma może jakaś instrukcje jak je wykręcić i sprawdzic? (Bez wizyty w ASO, wyjmowania silnika itp).

 

instrukcja wiele nie pomoże. Operacja jest bardzo delikatna i wymaga wprawy oraz w przypadku problemów specjalne sprzętu do gwintowania.

W żadnym wypadku nie oddawaj auta amatorom bo może się skończyć wyciąganiem silnika.

 

 

 

(Choć auto nie ma problemów z rozruchem żadnych)

 

to nie ma znaczenia. Powyżej +5 świece nie są wymagane.

 

 

 

I od razu pytanie - czy możecie polecić jakiś zamienniki.

 

prawdopodobnie masz nowsze wersje świec niż w SBD My08 dlatego sprawdź dokładnie po VINie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, miałem ambicje sam je wykręcić ; )

Z nazwy (zapominajac na chwile ze to Subaru) operacja wydaje się prosta i juz kiedyś (z 18 lat temu) z Opla bez problemu je wykrecilem:)

 

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy demontazu swiec bylo kilka problemow:

- rozpadly sie wtyczki i w zasadzie cala wiazka przez korozje bardzo blisko gniazda (skonczylo sie kosztowna wymiana, bo to ta sama wiazka co steruje wtryskami)

- wykrecenie swiec bylo bardzo trudne i na pewno sam bym sie tego nie podjal

 

Oddaj lepiej auto do kogos kto juz to robil, najlepiej ubezpieczonego (ASO) zebys nie musial nowego bloku kupowac :)

Edytowane przez m4tek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zaczynam do tej myśli się przyzwyczajać. .. w necie ZERO instrukcji, a jak lookam na ten motor to trudno nawet te świece znaleźć... nie mówiąc o ich wyjmowaniu...

 

Kurde, lipa z tym autem... póki co kasuje błąd i na jakiś czas jest spokój. . Ale trzeba to jakoś naprawić...

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Daj do dobrego ASO, jak świece będą zapieczone to proces ich wykręcania może potrwać cały dzień, tak było kiedyś u mnie. Nie ma sensu ryzykować, a fabryczna nowa świeca też jakoś ceną nie powala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...