Jump to content

Kyb Amor + Kyb Sprezyna zadziala??


Michał Wasilewski

Recommended Posts

Witam

A wiec tak, kyb ultra sr amorki(złote) + sprężyny kyb k-flex ma ktos jakies doswiadzcenie z takiem setupem??

Chce poprawic jazde na winklach xD obecnie seria 180tys. i juz za bardzo buja.

Impreza 2003r, Blob ej205 wrx.

I oczywiscie chcialbym obnizyc troszke suba i domyslam sie ze na takich sprezynach osiądzie troche :)

Ps. Zamiast sprezyn kyb k-flex moze byc cos innego w podobnych pieniazkach.

Jak ktos cos prosze pisac :) Pozdro

Edited by Michał Wasilewski
Link to comment
Share on other sites

mamy, TA techniks i inne MTS techniks są twarde jak beton. A Teina z kolei sie skarzyli na forum na gwinty.

eibach sprawdzony

Link to comment
Share on other sites

niekoniecznie, są progresywne więc ponoć utwarzaja sie dopiero na winklu. Dużo robią też amortyzatory ( w sumie najwięcej!)

Generalnie ja małą różnice odczułem na dziurach (w zakrętach zdecydowanie na plus, ta progresywność to chyba nie mit), a już całkiem gdy ostatnio przesiadłem sie z Micry która w cale nie amortyzuje ,póki nie załadujesz dwóch worków kartofli albo 3 osób ... :biglol:

 

Imprezą jechało mi sie jak w pierzynie, a z przodu mam AGX ustawione na 2 :rolleyes:

 

kwestia kto ma jaką d**e :D

Edited by Matiz
Link to comment
Share on other sites

niekoniecznie, są progresywne więc ponoć utwarzaja sie dopiero na winklu. Dużo robią też amortyzatory ( w sumie najwięcej!)

Generalnie ja małą różnice odczułem na dziurach (w zakrętach zdecydowanie na plus, ta progresywność to chyba nie mit), a już całkiem gdy ostatnio przesiadłem sie z Micry która w cale nie amortyzuje ,póki nie załadujesz dwóch worków kartofli albo 3 osób ... :biglol:

 

Imprezą jechało mi sie jak w pierzynie, a z przodu mam AGX ustawione na 2 :rolleyes:

 

kwestia kto ma jaką d**e :D

Dla mnie sprężyna to sprężyna, nie bardzo czuję jak może zachowywać się progresywnie... Amortyzator to rozumiem, ale sprężyna?

Moje AGX ustawione są najbardziej miękko a na dołkach czuję się jak na taborecie (w porównaniu do kilku innych aut). Dupa dupie nie równa :D

Link to comment
Share on other sites

 

Dla mnie sprężyna to sprężyna, nie bardzo czuję jak może zachowywać się progresywnie... Amortyzator to rozumiem, ale sprężyna?

 

Zmienia się zagęszczenie zwojów

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dla mnie sprężyna to sprężyna, nie bardzo czuję jak może zachowywać się progresywnie... Amortyzator to rozumiem, ale sprężyna?

 

Zmienia się zagęszczenie zwojów

 

OK, ale w takim przypadku wszystkie byłyby "progresywne" a odniosłem wrażenie (być może mylne), że są modele z progresywną charakterystyką lub bez.

Link to comment
Share on other sites

w sumie dobre zagadnienie, nigdy przezemnie nie zgłebianie. Kombinuje też, że metal na konkretnym odcinku sprężyny moze mieć rózne właściwości (twardość/sprężystość/gęstośc/łonewer)

 

na bazie sh**stormu pod relacją ze skracania sprężyny- koleś wygrzał sobie palnikiem uciety zwój i dogiał jak ori żeby spręzyna nie uciekała z koszyka. Został oskarżony o zrujnowanie sprężyny, gdyż grzanie miało zniszczyć jej progresywne właściwości

 

hmmm... nie wiem, jestem tylko kucharzem :biglol:

 

ale jakiej byśmy dyskusji nie potoczyli to jedno jest pewne- Eibach jest najlepszą propozycją pod względem prowadzenie vs. komfort

 

jeszcze dochodzi kwestia ww. dupa dupie nierówna, ale jezeli Michał uzna że pro kit jest za miękii, to ewentualną niewystarczajacą sztywność będzie szło zniwelować grubszymi stabami.

wydaje mi sie że z tym jak z butami, i tak musisz zmierzyć i sie przekonać co Ci pasuje... :rolleyes:

Edited by Matiz
Link to comment
Share on other sites

dzięki wielkie ze tak ladnie się rozpisaliście, będę kombinować jak coś zmienię dam znaka jak się prowadzi :) dobrze ze jest 4um i można się dowiedzieć, dzięki temu można trochę kasy zaoszczędzić :) pozdrawiam Silver blob wdzięczny xD

Link to comment
Share on other sites

Sprężyny progresywne robi się zmieniając ilość zwojów na jednostkę długości sprężyny (czyli ciaśniej zwija się).Ciaśniej zwinięta sprężyna jest miększa. Można inaczej ,ale w praktyce inaczej jast trudno.

Eibachy sprawdzone i raczejnikt nie narzeka.

Link to comment
Share on other sites

a masz pewność że masz seryjne zawieszenie teraz pozakładane?

moje seryjne amory były wylane, po demontażu tłoczyska poleciały na "dno", a mimo to na przeglądzie przechodziły.
 

Może poprostu już sie przyzwyczaiłeś do auta :P albo inne elementy sa winne tak jak mówisz...

Link to comment
Share on other sites

taak napewno seria jedynie amorki kyb mam z tyłu bo mi 1 wylał, i wymieniłem pół roku temu, reszta wszystko seria, i dodam że jak go kupiłem 1.5 roku temu trzymał się na zakrętach strasznie a teraz buja przodem i jak wyszło ze nie amorki bo mają 81 i 82% to chyba będę musiał drążki zmieniać czy też tuleje

Dla mnie magia xD hehe brak mi jeszcze doświadczenia, to moja 1 furka i z niektórymi rzeczami nie miałem styczności, wiec bardzo dziękuję za wszelkie rady są dla mnie na wagę złota :)

Edited by Michał Wasilewski
Link to comment
Share on other sites

Amory na testach wychodzą róznie, a działają też różnie :) . Testy dadzą pogląd na  równomierność, ale sprawność to w testach się wróży. Moje koni -sport badałem kiedyś na najmiększym i najtwardszym nastawie i różnica była ok 2%.

A w działaniu na drodze i przy huśtaniu autem na postoju przepaść. Prędzej już bujaniem auta sprawdzisz, jeśli nie mocno twarde i dasz radę coś bujnąć.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...