Jump to content

Forester II - oszczędny silnik z gazem


lukemike
 Share

Recommended Posts

Witam, jako że zrobiłem jeden z większych błędów swojego życia i kupiłem OBK H6 nie sluchając innych mąrzejszych ludzi, że to samochód drogi w utrzymaniu, że pali dużo wachy itp, pozostało mi tylko zastanawiać się, co kupić po sprzedaży Outbacka. Na pewno nie wciągnę się już w duże silniki. Długo przed kupnem OBK myślałem, a może Forester II, no ale przez mój upór i głupotę wybór padł niestety na Outbacka...

 

Tak więc panowie, czy do 15 tyś zł kupię jakiegoś Forka 2 generacji który będzie w miarę oszczędny, do którego będzie można założyć bezproblemowo gaz, który nie będzie zbyt drogi w utrzymaniu (głównie o naprawy chodzi) oraz który będzie przynajmniej w tak dobrym stanie jak jeszcze mój nieszczęsny OBK.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem w tej kwocie ciężko będzie kupić auto nie wymagające na dzień dobry inwestycji.

Zasadnicze pytanie co rozumiesz od pojęciem oszczędny.

 

Poza tym po H6 będziesz zawiedziony osiągami. No chyba, że kupisz turbo z gazem. ;) ale tutaj trzeba mieć na uwadze ewentualne kosztowne naprawy.

 

Pytanie ile km robisz rocznie i czy w ogóle opłacalna jest wymiana Outbacka na Forka i koszty z tym związane.

Link to comment
Share on other sites

Oszczędny czyli niskie spalanie w mieście i jeszcze niższe na trasie (miasto max 8-9 litrów benzyny)

O h6 nie chcę słyszeć, a co dopiero o osiągach, jak się do czegoś zrażę to na amen, taki już mam niefajny charakter.

 

Chcę h6 sprzedać, zapomnieć o błędzie i kupić coś rozsądnego...

 

Dla mnie jest bardzo opłacalna zmiana h6 na coś 2.0 z gazem

Edited by LukeMike
Link to comment
Share on other sites

9 litrów w mieście to tylko SBD, z tym, że jemu jazda w mieście akurat nie służy.

 

Subaru nie są oszczędnymi autami i nie po to się je kupuje. 

 

Forester II przed liftem z silnikiem 2,0 SOHC, albo z silnikiem 2,5 bez turbo dość dobrze znoszą gaz, i regulacja zaworów nie wymaga wyjęcia silnika. Ważne, żeby zamontować dobrą instalację i w warsztacie, który umie to zrobić w Subaru. Poza tym trudno jest trafić takie auto z małym przebiegiem i w dobrym stanie, nie wymagającym wkładu finansowego, zwłaszcza w pieniądzach, które podałeś.  

Link to comment
Share on other sites

Przemekka praktycznie wszystko Ci napisał. Na Forestera II przed liftem lepiej mieć 20kpln. Może i kupisz taniej ale jak dojdzie rozrząd, oleje czy LPG to i tak dojdziesz do 20kpln albo i więcej, ale z drugiej strony koszt przejechanych 100km będzie Cię kosztował około 20pln. I tak Cię podziwiam ,że odważyłeś się kupić jako pierwsze Subaru Outbacka H6.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma co podziwiac... Chyba ze moja glupote... Oby tylko sprzedac i zapomnieć i na przyszłość sluchac innych i myslec.

 

 

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Ile chcesz za tego obk? Ja mam forestera sg 2006 lpg2.0 158km i szukam obk. Jakieś papiery napraw do niego masz?

 

Wysłane z mojego Honor 7.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o spalanie ba trasie to miedzy 10-11 l lpg / 100 km , przy prędkości 120-140km/h . A jak to wyglada w ObK H6?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem ile dokladnie spala lpg w h6 ale wiem ze na trasie mi spalal 11 ale benzyny przy 150

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

 Mój forester 2,5x przy takich prędkościach (150) to spali tak lekką ręką 15 i więcej przy prędkościach rzędu 100-120 mieści się w 12, po mieście nie czekając na innych użytkowników drogi na światłach wychodzi 12,5-13. OBK 2,5 na trasie potrafił zejść do 10 ale często błąd sondy wywalało przy normalnej jeździe 12 to był optymalny wynik. 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem ile dokladnie spala lpg w h6 ale wiem ze na trasie mi spalal 11 ale benzyny przy 150

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

To przy takiej mocy i pojemności silnika, zużycie masz ok.

Link to comment
Share on other sites

Tak wiem że zużycie ok, że technicznie jest wszystko ok. Może na wakacje coś będę szukał z forka 2, narazie sprzedać chce OBK i nastepnym razem 40 razy sie zastanowie i bede mial chłodną głowę.

Link to comment
Share on other sites

158 konny Forek SG z automatem pali i kosztuje mniej więcej tyle

Za 15k moim zdaniem nie kupisz nic sensownego. Może jakieś wersje 125KM z początku produkcji modelu.

Za tą kwotę szukałbym I-gen. 

Edited by camel00
Link to comment
Share on other sites

158 konny Forek SG z automatem pali i kosztuje mniej więcej tyle

O.t. Camel jak ustawiasz na motostacie, że pokazuje Ci po te 2,5 l PB  na 100 km? Nie wiem, jak to połączyć żeby pokazywało faktyczne spalanie PB razem z lpg ... :-/ ?

Link to comment
Share on other sites

O.t. Camel jak ustawiasz na motostacie, że pokazuje Ci po te 2,5 l PB  na 100 km? Nie wiem, jak to połączyć żeby pokazywało faktyczne spalanie PB razem z lpg ... :-/ ?

 

Statystyki dla danego paliwa pokazują się po zatankowaniu dwa razy pełnego zbiornika ;) 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem ile dokladnie spala lpg w h6 ale wiem ze na trasie mi spalal 11 ale benzyny przy 150

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Mój Forek 2.0 N/A manual z 2006 przy 150 kmh spala 11-12l benzyny na 100km a po mieście za Chiny Ludowe NIE da się zejść poniżej 10l/100km. Więc jeśli dla Ciebie to duże spalanie, Subaru Cię nie usatysfakcjonuje.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego jeśli kiedyś kupie subaru to coś 2.0 z gazem, wtedy jest jednak taniej, mimo wszystko.

 

 

I powiedział to wieczny przeciwnik aut na gaz... tylko krowa nie zmienia poglądów...

Link to comment
Share on other sites

Dlatego jeśli kiedyś kupie subaru to coś 2.0 z gazem, wtedy jest jednak taniej, mimo wszystko.

 

 

I powiedział to wieczny przeciwnik aut na gaz... tylko krowa nie zmienia poglądów...

To może Skoda Octavia 4x4 w tdi - spalanie masz na poziomie 6 l ON

Link to comment
Share on other sites

Ale wtedy wyjdzie mu jeszcze więcej litrów, tyle że tańszego paliwa. Polecam Sparka z salonu z fabrycznym LPG. 100 km w trasie za 8zl. Tego nie przebijesz.

 

Wysłane z 1+2

Link to comment
Share on other sites

Ale wtedy wyjdzie mu jeszcze więcej litrów, tyle że tańszego paliwa. Polecam Sparka z salonu z fabrycznym LPG. 100 km w trasie za 8zl. Tego nie przebijesz.

 

Wysłane z 1+2

Myślę że to bardziej uraz, który wyszedł po zakupie OBKa.. 

Link to comment
Share on other sites

Trochę tego nie rozumiem, bo akurat raporty spalania można spokojnie znaleźć w necie i są całkiem miarodajne. Z awaryjnoscia można się naciac bo to loteria. Tym bardziej jak ktoś kupuje taniej.

 

Wysłane z 1+2

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...