Jump to content

Recommended Posts

Witam,

Dziś wyskoczyły mi dwie kontrolki w środę podjadę od razu do serwisu.

Jakieś sugestie co to może być?

pozdrawiam.

post-15942-0-70830300-1462105322_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

 

 

Jakieś sugestie co to może być?

Bez diagnostyki raczej będzie zgadywanie,ten zestaw kontrolek sygnalizuje wiele błędów,jeśli kontrolki znikną po 3-4 uruchomieniach silnika,to też warto podpiąć kompa żeby wiedzieć co w trawie piszczy. ;)

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Hej, 

Witam, i co słychać w temacie?

Moje autko ma przebieg 112 tys. km, Forester 2.0 D 2010 r. Generalnie sprawuje się super, tylko:

U mnie zapaliły  się te dwie kontrolki jakiś miesiąc temu, autko jeździło bez żadnych zmian czy też objawów wymagających naprawy. Po trzech dniach zgasły same, a właściwie to zgasły w dniu, w którym byłem umówiony na diagnostykę komp. W serwisie po  podpięciu do kompa wyskoczył błąd P2565 - wysoki sygnał obwodu "A" czujnika VGT. Poinformowano mnie że to czujnik związany z położeniem łopatek w turbinie i nie występuje jako część zamienna. (dziwne - jeśli jest inaczej to proszę o uwagi). Jak się będzie powtarzał to trzeba będzie wysłać całą turbinę do ewentualnego serwisu :( 

 Po skasowaniu błędu, przeczyszczeniu styków, spokój był do dzisiaj, znowu się zapaliły. Auto jeździ jak jeździło :)

Czekać aż zgasną, czy grzać na serwis?

Dodam, że nie wydaje mi się, aby turbina padała, auto nie traci na mocy itd...

Oba przypadki mają jeden wspólny mianownik, kontrolki zapaliły się dzień po zrobieniu tzw. żabki na jedynce hehehe. (zgasł silnik z powodu zbyt niskich obrotów - gapiostwo użytkownika)

Czy takie szarpnięcie może być przyczyną pojawienia się błędów na tym czujniku?

 

Pozdrawiam,

Kamil.

Link to post
Share on other sites

Te kontrolki sygnalizują błędy,ale błędy przeróżne,nie ma pewności,że to znów ten sam błąd,warto odczytać. ;)

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu zawsze palą się u mnie te kontrolki. Błąd na komputerze to właśnie P2565 (załączam zdjęcie). Usuwanie błędu nic nie daje bo od razu potem znowu się zapala. Powiedzcie co można zrobić, czy trzeba wymienić turbo czy można sprawdzić jeszcze coś innego?

 

 

CE91DCCF-BB9A-48CE-B302-44C0F4BA7272.jpeg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Hej podpinam się pod temat bo wcześniej nie znalazłem taga i załozyłem drugi. Mam identyczny problem tylko mi geometria turbiny płata figle i przeważnie auto nie ma mocy. Ktoś coś już wie jak sobie z tym poradzić?

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

hej udalo sie wam rozwiazac problem?

ja mam 2010 outback 2.0D. blad wyskakuje  jako P2564 ( Niski sygnał obwodu "A" czujnika VGT ).

w servisie powiedzieli zebym szukal uzywanego turbo i wymienil z niego sam czujnik VGT bo nie da sie go kupic oddzielnie.

 

co do samych objawow to samochod na moje oko calkowicie stracil turbo. stal sie niczym wolnossacym dieslem. jezdzil tydzien bez mocy (okolo 1000km) zanim zapalily sie kontrolki i wyskoczyl blad P2564.

 

bede wdzieczny za info jak poradziliscie sie z problemem utraty mocy i czujnikiem VGT.

pozdrawiam

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...