Jump to content

Awaria skrzyni FXT 2.0 MY04


krzyh00

Recommended Posts

Cześć,

 

Dzisiaj po wymianie opon spotkala mnie bardzo niemila przygoda. Skrzynia podobno bezawaryjna 4biegowy automat w Forku 2.0 XT MY04 zawiodla. Wpadla chyba w tryb awaryjny. Chodzi caly czas na 2gim biegu. Odlaczenie klem aku na kilka godzin nie pomoglo. Przez elm237 na bt nie jestem w stanie nic odczytac. Czy ktos moze poratowac kablem tym co ma ASO tactrix? Jestem z Gdańska. Auto jest na miejscu.

 

Wszelkie dobre rady również mile widziane...

 

Kogo polecicie do takich tematów w trójmieście co ogarnie skrzynie AT. a najlepiej z doswiadczeniem w subaru? Zarowno aso jak i nieaso lokalne niestety rozlozyli rece... nie maja fachowców w temacie AT do mojego modelu. Jakis serwis AT w Rumii? Czy moze Sosnowski?

 

 

PS Jak jezdzic w trybie awaryjnym zeby nie zalatwic wiecej rzeczy w aucie? Autonjest caly czas na drugim biegu.

 

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Edited by krzyh00
Link to comment
Share on other sites

Odczyt bledow AT w tym modelu tylko kablem kkl?

 

Cos ktos w temacie serwisu do tematu AT?

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Jesli chodzi obudzetowe rozwiązania to tak tylko kablem kkl
Link to comment
Share on other sites

Troche sie powtorze ale moze ktos podpowie jakis dobry spec od AT w Subaru w trójmieście co nie bedzie naciagal na remont/wymiane calej skrzyni?

 

Ps ma ktos moze poratowac kablem kkl w Gdansku? Wiem ze sprawa groszowa na allegro ale ze majowka trwa to najszybciej w czwartek bym go mial.

 

Z gory dzieki za wsparcie...

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Stan oleju ok ale sprawdzałem na zimnym tylko. Trochę się boję robić pomiar na ciepłym (zgodnie z procedurą trochę jeżdzenia jest) żeby czegoś nie popsuć, szczególnie gdy działa w trybie awaryjnym skrzynia.

 

@diamond myślisz że zmiana kół (felga bez zmian - tylko przekładka opon zima->lato) mogła mieć znaczenie? Też mi się wydawało dziwne, że wskoczyła w tryb awaryjny za chwilę po przekładce opon. Wulkanizatorzy przepychali go na luzie może 1m. Czy to mogło mieć znaczenie?

 

Dostałem takie propozycje serwisowania:

-Sosnowski (różne opinie, część + na na -, robią tylko AT)

-Auto Mat Miszewko (tam skierował mnie Pan z serwisu Subaru Zdanowicz - podobno u nich nie ma nikogo kto ogarnia automaty)

-ASO BMW Sopot - podobno ogarniają dobrze tematykę Subaru

 

PS VAG KKL udostępnił mi Tummi, za co jestem mu bardzo wdzięczny (Pozdrowienia ;-)

Edited by krzyh00
Link to comment
Share on other sites

któregoś pięknego dnia założyłem zapas do forEstera i trochę rzeczy się zaswiecilo .. na pw prześle namiar na poleconego magika od at .

Edited by diamond
Link to comment
Share on other sites

Na vag kkl i freessm nic nie wyszlo na skrzyni-zadnych bledow. Co ciekawe z odczytow parametrow at na freessm dowiedzialem sie ze jeżdżę na PIERWSZYM biegu, wczesniej nylem pewny ze na dwojce. Czy to jakas inna usterka jest a nie tryb awaryjny?

 

Jakis inny soft do testow AT na kkl polecicie?

Edited by krzyh00
Link to comment
Share on other sites

Też mam problem ze skrzynią, chociaż usterka powstała w innych okolicznościach. Byłem u różnych magików, w tym w serwisie. Wszędzie dostałem podobną odpowiedź, nie można przeprowadzić pełnej diagnostyki skrzyni w subaru - przynajmniej w moim z 2003 roku- z uwagi na brak rozbudowanych systemów diagnostycznych. Wszystko organoleptycznie po wyjęciu skrzyni.

Byłem w 3 warsztatach w Poznaniu które zajmują się tylko skrzyniami automatycznymi i wszędzie podobna odpowiedź. Bazując na tych opiniach , nie wiem czy miarodajne są Twoje wskazania za pomocą kabla.

Link to comment
Share on other sites

U mnie skrzynia się zawieszała, szarpała , przy zwalnianiu najpierw przeskakiwała dwa biegi do dołu i wskakiwała na wysokie obroty , po czym po krótkiej chwili wskakiwała na bieg wyżej i obroty malały- co powinno być na początku.

Wertowałem forum w tym temacie, i ogólnie konkluzja była taka żeby jeździć dopóki całkiem nie stanie. Ale ja w tej chwili odkładam kasę na remont , dają gwarancję na 2 lata lub 100 tys km, mają wymienić wnętrze tak że wg. opowiadań ma jeździć lepiej, lepiej i szybciej zmieniać biegi. Koszt całej operacji 4000 złotych netto.

 

Ale z tego co czytałem to u Ciebie jest bardzo podobnie jak w opisie jaki znalazłem gdzieś na forum jak szukałem informacji na mój temat. W opisie jakiś kolega napisał że padł mu konwenter. 

Link to comment
Share on other sites

Panowie, nie zgadniecie co było rozwiązaniem. Czujnik KICK-DOWN się zaciął. Rozwiązanie podpowiedział telefonicznie Pan Adam (były pracownik ASO Zdanowicz), obecnie Auto Mat Miszewko jakby ktoś szukał w trójmieście eksperta od AT w Subaru. Podobno jedyna osoba w pomorskim, ASO kieruje właśnie do niego.

 

Część, o której mowa ma numer 8 http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_5/manipulation/pedal_system/illustration_1/

 

Ktoś podpowie gdzie to nabyć? Czujnik się zaciął, a ja nie chcę ryzykować powtórki z rozrywki w przyszłości.

 

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie w rozwiązanie mojego problemu, a szczególne podziękowania dla  Tummi i kropkowicz  :-)

Edited by krzyh00
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...