Jump to content

zakup Forestera III, na co uważać, czego się wystrzegać?


Wojciech Grela
 Share

Recommended Posts

Cześć,

planuję zakup niewielkiego, oryginalnego suva, który jest komfortowy i radzi sobie w terenie - wybór padł na Forestera III gen.

Musi byc z automatem, do tego koniecznie beznyna lub LPG, najchętniej mocny silnik 2,5 lub 2,5 z turbo.

 

Powiedźcie proszę, na co powinienem uważac i co powinienem sobie "podarować i odpuścić"?

Czytałem o problemach Dieseli (odpada), jakiś cudach z zaworami i uszczelką pod głowicą.Czy te wszystkie awarie też dotycza III generacji? Jaki silnik jest najmniej awaryjny? Auto będzie używane na codzień.

 

 

Moje średnie roczne przebiegi to ledwo 12 000km. Najczęściej pokonywana droga to 13km do pracy w jedną stronę. Czasem jakieś góry ~100km w jedną stronę. Poza tym jakieś drobne śmiganie tu i tam.

 

 

Pozdrawiam,

Wojtek
 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Najbardziej bezawaryjne są 2.0 i 2.5 N/A. Ten 2.5 oferowany był jedynie w Stanach, duże ryzyko uszkodzonego samochodu.

 

Z kolei 2.5 turbo rzeczywiście trapią usterki poprzednika - UPG oraz obracająca się panewka, pozatym produkowany był tylko przez 2 lata - MY08 i 09, bardzo ciężko kupić fajny egzemplarz.

 

W twoim przypadku szukałbym 2.0 N/A 150 KM z fajnym wyposażeniem. 

Link to comment
Share on other sites

Tak jak ktoś wcześniej mi już polecał, jeżeli miało by paść na 2.0 N/A to spróbuj się skupić forkach z oznaczeniem silnika FB20 (Modele od  MY11 wzwyż). Te silniki są na łańcuchu rozrządu, więc jeden problem masz z głowy. Ja w swoim MY11 mam najechane już 211 tys. (podejrzewam że najwyższy przebieg tego silnika w Polsce :P ) to co musiałem zrobić to uszczelnienie pokryw zaworów (standard) oraz uszczelnienie pokrywy od rozrządu. Przy okazji miałem okazje podejrzeć w jakim stanie jest łańcuch oraz ślizgi - idealnym :). Silnik nie należy do żwawych jednak wystarczy by turlać się po mieście.  Mam wrażenie że silniki z oznaczeniem FB20 mniej palą, ale jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić :) (mój trasa przy 100km/h 7,8l a  miasto 9,5-10,5l  paliwko PB98).

Edited by slim2102
Link to comment
Share on other sites

Tak jak ktoś wcześniej mi już polecał, jeżeli miało by paść na 2.0 N/A to spróbuj się skupić forkach z oznaczeniem silnika FB20 (Modele od  MY11 wzwyż). Te silniki są na łańcuchu rozrządu, więc jeden problem masz z głowy. Ja w swoim MY11 mam najechane już 211 tys. (podejrzewam że najwyższy przebieg tego silnika w Polsce :P ) to co musiałem zrobić to uszczelnienie pokryw zaworów (standard) oraz uszczelnienie pokrywy od rozrządu. Przy okazji miałem okazje podejrzeć w jakim stanie jest łańcuch oraz ślizgi - idealnym :). Silnik nie należy do żwawych jednak wystarczy by turlać się po mieście.  Mam wrażenie że silniki z oznaczeniem FB20 mniej palą, ale jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić :) (mój trasa przy 100km/h 7,8l a  miasto 9,5-10,5l  paliwko PB98).

Spalanie jest naprawdę na dobrym poziomie 

Link to comment
Share on other sites

 

 

2.5 N/A raczej niczego, te silniki są wytrzymałe. Chyba ze mowisz o 2,5 z turbo?
2.5 NA mają tę samą przypadłość co 2.5 turbo jeśli chodzi o UPG, po prostu są inne objawy (nie tak dramatyczne)
Link to comment
Share on other sites

Ale za to bardzo szybko mozna zweryfikowac ich historie - carfax

To jest zaleta że samochód bity w USA, można zobaczyć jak bardzo(daje nam to podgląd gdzie szukać) . Europejskie w opisie nie bite, w realu złożone z 3. Dlatego według mnie lepiej kupować takie sprowadzone. Prawie każde auto używane było już drugi raz malowane w większym lub mniejszym stopniu.

 

Wysłane z mojego Honor 7.

Link to comment
Share on other sites

 

pokaz mi jedno 2.5T z takim wynikiem...

pokazałbym Ci kilka, mogę Ci również pokazać kilka 2.5 NA z UPG w okolicach 70 tys. - tylko nie wiem po co...
Pokaz jeden 2.5T lpg z 200kkm bez robienia upg
Link to comment
Share on other sites

 

 

pokaz mi jedno 2.5T z takim wynikiem...

pokazałbym Ci kilka, mogę Ci również pokazać kilka 2.5 NA z UPG w okolicach 70 tys. - tylko nie wiem po co...
Pokaz jeden 2.5T lpg z 200kkm bez robienia upg

 

 

Złoty KNS w 4motors

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

pokaz mi jedno 2.5T z takim wynikiem...

pokazałbym Ci kilka, mogę Ci również pokazać kilka 2.5 NA z UPG w okolicach 70 tys. - tylko nie wiem po co...
Pokaz jeden 2.5T lpg z 200kkm bez robienia upg

Złoty KNS w 4motors

Powiedz mu zeby zagral w totka ma duuuuuuze szanse trafic 6.
Link to comment
Share on other sites

 

Tak jak ktoś wcześniej mi już polecał, jeżeli miało by paść na 2.0 N/A to spróbuj się skupić forkach z oznaczeniem silnika FB20 (Modele od MY11 wzwyż). Te silniki są na łańcuchu rozrządu, więc jeden problem masz z głowy. Ja w swoim MY11 mam najechane już 211 tys. (podejrzewam że najwyższy przebieg tego silnika w Polsce) to co musiałem zrobić to uszczelnienie pokryw zaworów (standard) oraz uszczelnienie pokrywy od rozrządu. Przy okazji miałem okazje podejrzeć w jakim stanie jest łańcuch oraz ślizgi - idealnym :). Silnik nie należy do żwawych jednak wystarczy by turlać się po mieście. Mam wrażenie że silniki z oznaczeniem FB20 mniej palą, ale jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić :) (mój trasa przy 100km/h 7,8l a miasto 9,5-10,5l paliwko PB98).

Spalanie jest naprawdę na dobrym poziomie
Ok nauczyłem się jeździć po mieście przy czym jest też trochę cieplej. Spalanie miejskie 7,8-8.0l PB98 przy dystansie ok 200km :) a myślałem ze mniej się nie da.

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czyli tak : 1 UPG,   coś jeszcze? Jakie są koszty takiej naprawy?
ja zapłaciłem w Warszawie 3.5k, tydzień wcześniej wymieniłem chłodnicę za 500 zł. I uwielbiam swojego XT 2.5 :) 
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

2.5 NA mają tę samą przypadłość co 2.5 turbo jeśli chodzi o UPG, po prostu są inne objawy (nie tak dramatyczne)

 

 

Odkopię trochę temat bo mam ten sam dylemat...

1. Jakie są te "dramatyczne" objawy uszkodzenia UPG w XT? Czy jej awaria jest nagła i totalna (czyli rozkraczenie się w najmniej odpowiednim momencie oczywiście) czy też daje trochę czasu na wybranie się do mechanika?

2. Rozumiem że kupując XT z przebiegiem w okolicach 150 tys. wymianę UPG należy przewidzieć jako pewnik, jak nie za 5 tys. km, to za 15?

3. Czy stan UPG da się zdiagnozować w serwisie/warsztacie?

4. Czy na coś jeszcze muszę szczególnie uważać kupując XT z przebiegiem ~150 tys. km?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...