Skocz do zawartości

H6,CHECK,VDC Off, szarpanie i gaśnięcie,błedy P0302 P0304 P0306


vielebny

Rekomendowane odpowiedzi

na razie wydaje się że uszczelka kolektora wydechowego przegnila + uszkodzony kabel na sondzie. czekamy na części. przy okazji wymieniamy świece (miałem to w planach)

Z telefonu

A więc dla potomnych: nagłe wypadanie zapłonów na 3 cylindrach w H6 to może być nieszczelnosc kolektora wydechowego.

 

U mnie była to rzeźba poprzedniego mechanika/właściciela, który naprawiał wydech ładując dużo pasty a wcześniej zrywając gwintyw głowicy.

 

Na szczęście jedyne słuszne nie-ASO w Gdańsku ;) szybko wykryło szkodnika i obecnie auto znów straszy na Gdańskich drogach ;)

 

Przy okazji wymieniona sonda po drugiej stronie bo chyba nie grzała i świeczuszki.

 

Do zobaczenia na drodze :)

Edytowane przez vielebny
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć czy ten rocznik ma, to wygląda u mnie tak jak na zdjęciu. Z tyłu są dwa identyczne a najczęściej pada przedni. Objawy to wypadanie zapłonu na całej stronie, drgania silnika na wolnych obrotach (klima wyłączona + wszystkie odbiorniki prądu), poszarpywania przy spokojnej jeździe. 

 

s8.JPG

 

Mamy ten sam silnik i podobne objawy. 

 

Dokładniej u mnie pierwsze wypadanie pojawiało się sporadycznie (i nadal tak jest) przy jeździe na 5 biegu i w zakresie pomiędzy 1400 a 1600 obr/min lub przy wkręcaniu się powyżej 5500 obr/min przy sporym obciążeniu (3-4 bieg na autostradzie). W zimie było to częstsze, teraz zdarza się średnio raz na 1kkm. Ostatnio poza P0302,304,306 wywaliło też P0021.

 

Fachowcy zwalali a to na mróz a to na jakość paliwa. Nic specjalnie z tym nie robili.

 

Od jakiegoś czasu na wolnych obrotach silnik pracuje równo (obroty nie falują), ale czuć wibracje, co jakiś czas nawet delikatnie nim zatrzęsie.

Luzy zaworowe?

 

Czy coś takiego miałeś przy problemie z tym czujnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowcy zwalali a to na mróz a to na jakość paliwa. Nic specjalnie z tym nie robili.  

Rzetelny i prawdziwy fachowiec stwierdziłby przyczynę anomalii (niestety to gatunek ludzi na wymarciu jak H6).

 

 

 

Od jakiegoś czasu na wolnych obrotach silnik pracuje równo (obroty nie falują), ale czuć wibracje, co jakiś czas nawet delikatnie nim zatrzęsie. Luzy zaworowe?

Sprawdź STFT (korekty krótkoterminowe) na biegu jałowym przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i A/C. Niewłaściwe luzy objawią sie niewłaściwymi STFT (trochę idę na skróty i pewnie ktoś mnie skarci :), ale w skrócie, niewłaściwe STFT są poszlaką w sprawie luzów zaworowych).  Sprawdź jakie masz kąty AVCS na biegu jałowym (powinny być równe dokładnie zero, zarówno na lewym jak i prawym banku). Mogą być również niesprawne cewki, etc. Trzeba drogą eliminacji spóbować określić przyczynę. Przynajmniej spóbować w zakresie rzeczy, które są stosunkowo łatwe do sprawdzenia przy podłączeniu do ECU. 

 

 

 

Czy coś takiego miałeś przy problemie z tym czujnikiem?

To nie są czujniki tylko zawory działające na zasadzie solenoidu. Takie objawy na biegu jałowym mogą być (ale nie muszą) spowodowane niewłaściwie działającymi zaworami OCV w H6 (EZ30R). 

 

Niestety internet/forum nie zastąpi rzetelnej sesji diagnostycznej. Jeśli gdzieś się mylę to proszę mądrzejszych i bardziej doświadczonych ode mnie o poprawienie. 

Edytowane przez chrismave
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

Jaki koszt?

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Do wglądu dla nowego właściciela przy zakupie - jeśli taki będzie :)
Ale po ta tajemniczosc?

 

Z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jaki koszt?

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Do wglądu dla nowego właściciela przy zakupie - jeśli taki będzie :)
Ale po ta tajemniczosc?

 

Z telefonu

 

Może dlatego, że nie ma sztywnego cennika a przy większych robotach ustala się to indywidualnie  :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego, że nie ma sztywnego cennika a przy większych robotach ustala się to indywidualnie :hi:

To wszyscy wiemy. Napisz więc ile kosztowała Cie cała robota i co było zrobione.

 

Z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

 

W dniu 10.06.2016 o 23:31, MateuszKramek napisał:

Objawy to wypadanie zapłonu na całej stronie, drgania silnika na wolnych obrotach (klima wyłączona + wszystkie odbiorniki prądu), poszarpywania przy spokojnej jeździe. 

Ja mam podobnie - ale na lpg, zobaczymy co się załatwi u Gazownika, jak nie pomoże to skupię się na tych zaworkach z foty :) Dzięki za podpowiedź!

 

Przestawiłem te czujniki z lewego na prawy, ale nie odniosło to skutku, natomiast po odstawieniu do Gazownika wyszło, że 1 wtrysk gazu jest walnięty, drugi został skorygowany i działa, nie telepie już budą i silnik pracuje jak na benzynie.

Edytowane przez thorxahest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
1 minutę temu, lutek34 napisał:

 

czyli zapala się check? 

Tak ale został wykasowany. Gubił zapłon na 3 garach. Teraz się nie zapala. Tylko VDC i wtedy temperatura leci szybko w górę. Wiatraki tylko na jednym biegu mimo temp 110. Komp nie pokazuje błędów. Gdy kontrolka vdc się nie pali to temp normalna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...