Jump to content

H6,CHECK,VDC Off, szarpanie i gaśnięcie,błedy P0302 P0304 P0306


vielebny
 Share

Recommended Posts

Witajcie ponownie :)

 

Od jakiegoś czasu pojawiał się błąd niskiego napięcia na sondzie (bank2) i check engine. Nie powodowało to żadnych problemów itp.

 

Po dłuższej podróży (400KM) i tankowaniu na stacji OKTAN (nie było innej) auto jechało normalnie aż do świateł, kiedy przy niskich obrotach zaczęło się dławić i prawie zgasło. Powyżej 1200 rpm działa równo i dobrze, jedzie i przyspiesza prawidłowo.

 

Po powrocie do domu (ledwo) wyłączyłem go i już spowrotem nie odpalił. Dopiero po ostygnięciu można go odpalić ale słychać że nie pali na wszystkie cylindry (strzela z wydechu).

 

Błędy na ECU to misfire na cylindrach 2,4,6.

 

Moje pytanie: czy to może być zapchany filtr paliwa (jedna strona silnika) czy szukać w elektryce? Zawory? Tak nagle?

 

Z góry jak zawsze dziękuję za rzeczowe podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Świece i przewody zapłonowe?

Nagle wszystkie 3? Mówiąc o przewodach myślisz o kablach 12V czy cewkach.

 

Czytając zagraniczne fora wydaje się, że to mogą być:

 

1. Zapchany przewód paliwowy zasilający tę stronę

2. Przestawiony (przeskoczył) łańcuch rozrządu

3. Uszkodzony knock sensor po tej stronie (???)

4. Zawory wydechowe

5. Cewki i zapłon ale to chyba mało prawdopowodne aby nagle wszystkie 3 zaczęły sprawiać problemy...

Link to comment
Share on other sites

Miałem na myśli cewki :)

 

Przez internet to wróżenie z fusów ale skoro stało się to po tankowaniu to 1. Wygląda obiecująco tylko dlaczego powyżej 1200 rpm wszystko działa poprawnie?

Link to comment
Share on other sites

Miałem na myśli cewki :)

 

Przez internet to wróżenie z fusów ale skoro stało się to po tankowaniu to 1. Wygląda obiecująco tylko dlaczego powyżej 1200 rpm wszystko działa poprawnie?

No właśnie... stąd raczej myślę o 2 :(

 

Aby sprawdzić ustawienie łańcucha muszę unieść silnik,odkręcić 45 śrub (i nową uszczelkę kupić) i dopiero go zobaczę prawda?... Nie ma jakiejś pośredniej metody aby to zrobić? :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Miałem na myśli cewki :)

 

Przez internet to wróżenie z fusów ale skoro stało się to po tankowaniu to 1. Wygląda obiecująco tylko dlaczego powyżej 1200 rpm wszystko działa poprawnie?

No właśnie... stąd raczej myślę o 2 :(

 

Aby sprawdzić ustawienie łańcucha muszę unieść silnik,odkręcić 45 śrub (i nową uszczelkę kupić) i dopiero go zobaczę prawda?... Nie ma jakiejś pośredniej metody aby to zrobić? :)

Tu już nie pomogę :) tu moja wiedza się kończy :( Edited by msi
Link to comment
Share on other sites

Ja miałem wypadanie zapłonów na 1,3,5 cylindrze spowodowane czujnikiem olejowym (zmienne fazy rozrządu) ale mi auto już wcześniej przy delikatnej jeździe poszarpywało aż w końcu wywalało błąd zapłonu. Po wymianie wszystko ok (są dwa na stronę, przedni i tylny).

Link to comment
Share on other sites

skoro powyżej 1200 rpm. działa normalnie to po jakiego grzyba chcesz do rozrządu zaglądać ? Zalej dobrej jakości paliwem pojeździj trochę, ewentualnie jakiś specyfik czyszczący wtryski i do pełna pod korek, jeśli objawy ustąpią to będziesz miał nauczkę jakie stacje omijać szerokim łukiem. 

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem wypadanie zapłonów na 1,3,5 cylindrze spowodowane czujnikiem olejowym (zmienne fazy rozrządu) ale mi auto już wcześniej przy delikatnej jeździe poszarpywało aż w końcu wywalało błąd zapłonu. Po wymianie wszystko ok (są dwa na stronę, przedni i tylny).

 

O! Napisz proszę coś więcej... mówisz o czujniku ciśnienia oleju? Czy jest jakiś inny? W moim roczniku też występuje?

 

Auto dzień wcześniej też miało jakby chwile zawahania (przy odpuszczaniu gazu i nagłym przyspieszeniu poszarpywało) ale to minęło. Stąd raczej myślę, że słabe paliwo jedynie nasiliło jakąś usterkę.

 

Wcześniej (od zakupu w grudniu) pojawiał się błąd P0137 Rear O2 sensor low voltage i misfire na cylindrze 1 (była pęknięta cewka) - od czasu wymiany nie było błędu misfire.

skoro powyżej 1200 rpm. działa normalnie to po jakiego grzyba chcesz do rozrządu zaglądać ? Zalej dobrej jakości paliwem pojeździj trochę, ewentualnie jakiś specyfik czyszczący wtryski i do pełna pod korek, jeśli objawy ustąpią to będziesz miał nauczkę jakie stacje omijać szerokim łukiem. 

 Specyfik to już był ;) Niestety bak niemal pełen a jeździć z 3 nie działającymi cylindrami to tak trochę głupio ;)

Link to comment
Share on other sites

Ciężko mi powiedzieć czy ten rocznik ma, to wygląda u mnie tak jak na zdjęciu. Z tyłu są dwa identyczne a najczęściej pada przedni. Objawy to wypadanie zapłonu na całej stronie, drgania silnika na wolnych obrotach (klima wyłączona + wszystkie odbiorniki prądu), poszarpywania przy spokojnej jeździe. 

 

s8.JPG

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Aretzky... Prawdopodobnie dzięki Twoim sugestiom uda mi się rozwiązać ten problem! Na 98% to jest właśnie PCV! Objawy zgadzają się w 100%.

 

Polecam ten artykuł -> http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/197

 

Włąśnie go wykręciłem (najlepiej wyjąć aku i zbiorniczek płynu do spryskiwaczy), w odmie jest mnóstwo syfu, uszczelka praktycznie nie istniała a sam zawór nie domyka się. Tym samym na wolnych obrotach (przy wysokim podciśnieniu) za dużo powietrza pojawia się w dolocie i na początku był to tylko sygnał z sondy (low voltage) a po czasie wywaliło mi misfire na tych 3 cylindrach które są po stronie tego zaworu (u mnie zlokalizowałem tylko 1 i jest od strony kierowcy).

 

Żeby tylko mieli w ASO zawór i uszczelkę przed weekendem... Trzymajcie kciuki

Link to comment
Share on other sites

To co kolega @Aretzky pokazuje na zdjęciu to zawór OCV, jest ich faktycznie 4 (dolne i górne, lewa i prawa). 

@Vielebny zawór odmy PCV to coś innego.

O ile mnie pamięć nie myli to Ty nie masz u Siebie  OCV (jeśli to MY02). A swoją drogą PCV po Twoim opisie

do wymiany. 

Link to comment
Share on other sites

W trakcie czekania na zawór mógłbym wyczyścić układ zaworu - czy ktoś z Was to robił albo wie jak to bezpiecznie zrobić? W otworze gdzie wkręca się PCV jest mnóstwo szlamu olejowego, takiego gęstego. Czy tam sa jakieś przewody czy raczej otwarta przestrzeń? Jest sens to czyścić tam głębiej?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dzisiaj wymieniłem zawór PCV (wczoraj przyszedł do ASO) i niestety żadnej zmiany. Szukam dalej. Jeszcze jakieś pomysły?

 

Czytając mam juz kompletny mętlik w głowie:

 

1. nie wiedziałem, że są czujniki położenia wału oraz czujniki położenia wałka rozrządu

2. czy czujniki położenia wałków rozrządu sa 4,2 czy tylko 1? :)

3. czy uszkodzenie któregoś z nich może powodować wypadanie zapłonów po jednej stronie?

4. jeżeli tak, to gdzie one są :)

 

Dzięki piękne za pomoc

Edited by vielebny
Link to comment
Share on other sites

wymieniłem czujnik walka rozrządu (1, po stronie pasażera bo innych nie znalazłem) asów bez zmian. Teraz zacznę sprawdzać katalizatory i sondy.

 

Z telefonu

Link to comment
Share on other sites

Może zmierz ciśnienie w cylindrach na tej stronie i sprawdź jeszcze pompę paliwa...

 

Tak. To jednak juz zadanie dla mechaniorów - auto jedzie jutro do nich bo nie mam odpowiednich sprzętów. Szukałem nieszczelności ale niczego nie znalazłem. Może paliwko... zobaczymy...

Link to comment
Share on other sites

Jak wymienisz pol silnika to okaze sie ze to byla jakas drobnostka. juz nie raz sie przekonalem, ze 95 % porad na forach to wrozenie z fusow tak jak leczenie przez telefon, A kasa ucieka bezpowrotnie. Ja stawiam na ten Oktan i paliwo, ktore juz zrobilo swoje. Mialem podobny przypadek. Wymienilem sonde i paliwo na 98. Czy to pomoze nie wiem.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź masę na silniku po stronie tych trzech cylindrów. Paliwo by wywalało błąd na wszystkich nie tylko jednej stronie. Jak masa jest ok sprawdź knocksensor.

Link to comment
Share on other sites

I co wyszło?

jeszcze nic, mechanicy nie pracują pod presją czasu ;) Nie wolno poganiac bo będzie pół silnika do wymiany ;)

 

Z telefonu

Sprawdź masę na silniku po stronie tych trzech cylindrów. Paliwo by wywalało błąd na wszystkich nie tylko jednej stronie. Jak masa jest ok sprawdź knocksensor.

teraz wszystko w rękach specjalistów :)

 

Z telefonu

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie było jak u mnie tez myślałem żeby nie poganiać, w końcu zadzwoniłem po dwóch tygodniach a oni że juto go ruszą. Po tygodniu pojechalem a subarak jak go zostawilem tak stał, pytam co jest a oni że ciągle ktoś a to klocki ma do wymiany a to olej i tak biorą małe robótki. W końcu po mojej wizycie zrobili ale auto stało 4 tygodnie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...