ferdek Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Samo przekręcenie panewki nie wymusza wymiany bloku. Wał też poszedł, czy tyle szczęścia nie było? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
higgs Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Informacja z ASO jest taka, że "obróciły się panewki" i "wytarło się w środku". Domyślam się po odgłosie silnika, że wał jest cały, choć pewnie wytarty i/lub zdeformowany. Wniosek ASO do SIP o wymianę bloku. Przy obróceniu panewek wymiana bloku to raczej standardowa procedura na gwarancji - tak przynajmniej wynika z mojej wiedzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 no tak, na gwarancji, to nawet może i głowice wymienią. W SBD, ktore kupiłem używane tak zrobiono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Informacja z ASO jest taka, że "obróciły się panewki" i "wytarło się w środku". Domyślam się po odgłosie silnika, że wał jest cały, choć pewnie wytarty i/lub zdeformowany. Wniosek ASO do SIP o wymianę bloku. Przy obróceniu panewek wymiana bloku to raczej standardowa procedura na gwarancji - tak przynajmniej wynika z mojej wiedzy. Z tego co wiem, to jak obrócą się panewki główne, to blok do wymiany. Jak obrócą się panewki korbowodowe, to blok zostaje ten sam - tak przynajmniej było w moim przypadku. Wtedy koszty remontu "trochę" niższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Czyli wał się nie ukręcił. Może to jakiś jednostkowy przypadek, bo wcześniej problemem był chyba luz osiowy na panewkach, który powodował "ukręcenie" wału. W każdym razie współczuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Czy można ubiegać się o odszkodowanie od firmy w takim przypadku? Tzn. Jak wyremontują silnik, a nie wymienią na nowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Myślę, że w książce gwarancyjnej jest wszystko opisane. BTW remont chyba oznacza wymianę uszkodzonych części na nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Już doszło do zmiany, na outlandera a naprawa nie będzie kosztowała 30 000 zł tylko co najwyżej ułamek tej kwoty http://forum.vw-passat.pl/threads/106814-Gdzie-kupi%C4%99-nowy-silnik-2-0TDI-BMR Nie jest tak kolorowo... Fakt jest taki że w ASO naprawa zatartego 2.0 tdi lub wybuchniętego 1.9 kosztuje nic mniej jak nowy sbd w aso Subaru... Chyba, że mówisz o kupnie silnika na szrocie to zgoda, będzie dużo taniej. SBD na szrotach nie uświadczy i to zamyka tą tańszą drogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
higgs Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Z kronikarskiego obowiązku melduję, że SIP przyznał mi nowy blok i nową pompę oleju. Czas oczekiwania na części około 10 dni roboczych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Większe przebiegi bez remontu robił silnik w fiacie 126p. To już nie jest choroba wieku dziecięcego, silnik tyle lat w produkcji i dalej awarie po żałośnie małym przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 (edytowane) Z kronikarskiego obowiązku melduję, że SIP przyznał mi nowy blok i nową pompę oleju. Czas oczekiwania na części około 10 dni roboczych. z wpisow na Forum wynika, ze na inne czesci czeka sie miesacami... widac short-bloki do SBD to towar chodliwy i stan na magazynach jest odpowiedni... tak czy siak fajnie, ze SIP nie zostawia uzytkownikow z tym silnikiem (po kabumie) sam na sam Edytowane 11 Maja 2016 przez eddie_gt4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Z kronikarskiego obowiązku melduję, że SIP przyznał mi nowy blok i nową pompę oleju. Czas oczekiwania na części około 10 dni roboczych. z wpisow na Forum wynika, ze na inne czesci czeka sie miesacami... widac short-bloki do SBD to towar chodliwy i stan na magazynach jest odpowiedni... tak czy siak fajnie, ze SIP nie zostawia uzytkownikow z tym silnikiem (po kabumie) sam na sam fajnie, kiedy auto jest po gwarancji, a kolega ma z tego co rozumiem auto jeszcze na gwarancji wiec w tym wypadku zdziwilbym sie jak olali sprawe ☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
higgs Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Gwoli ścisłości, to short block jest dostępny od ręki. 10 dni trzeba poczekać na pompę oleju SIP robi to co wynika z książki gwarancyjnej. Póki co ani mniej ani więcej. Mały minus za to, że trwa to dość długo (w mojej subiektywnej ocenie). Spory plus za sprawność assistance (może mają wprawę ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Po gwarancji masz wpisy w książce to z dużym prawdopodobieństwem płacisz tylko za robociznę Ale oczywiście każdy przypadek jest indywidualnie rozpatrywany Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
higgs Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 płacisz tylko za robociznę Nie do końca. Przeglądając wątki na forum widać, że nawet bez kosztów bloku naprawa kosztuje nawet do 10 tys. zł. Sama robocizna nie jest tania, dochodzą rzeczy eksploatacyjne (uszczelki, oleje) i ewentualnie inne elementy (np. pompa oleju, głowice itd.). Dodatkowo przyjęcie gestu handlowego od SIP oznacza, że nie ma się rękojmi i gwarancji na wymieniony blok. Z gwarancją na naprawy jest w ogóle dość dziwnie, bo według SIP wymiana bloku silnika na gwarancji na miesiąc przed jej końcem nie przedłuża gwarancji na wymienione części (nawet sam fakt postoju samochodu w serwisie nie przedłuża gwarancji; obie te rzeczy moim zdaniem są sprzeczne z zapisami KC). Oznacza to, że jeśli nowy blok wytrzyma 5kkm bo np. został źle zamontowany to pozostaje wyjątkowo kręta i kłopotliwa droga sądowa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Standard. Natomiast wiem ze ASO Subaru podchodzi do tego tematu pomocnie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djet Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Robiąc remont i kupując nowy oryginalny wał i panewki czy znowu może powtórzyć się zatarcie po X kilometrach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Żenada, ze nie wymieniają silnika na nowy, tylko robią remont. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
higgs Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Standard. Jeśli ignorowanie zapisów KC jest standardem to mam wrażenia, że raczej nie europejskim Robiąc remont i kupując nowy oryginalny wał i panewki czy znowu może powtórzyć się zatarcie po X kilometrach? Jak najbardziej może się rozpaść. Skoro rozpadł się silnik składany w fabryce to dlaczego nie miałby rozpaść się silnik składany w ASO? Żenada, ze nie wymieniają silnika na nowy, tylko robią remont. Wymieniają short blok i pompę oleju. Pozostały osprzęt (turbina, głowica, koło dwumasowe, sprzęgło itd.) jest przekładany. Dopóki części są wymieniane na nowe a nie regenerowane to ja nie mam z tym wielkiego problemu choć oczywiście powstaje pytanie czemu jeszcze zaszkodziła awaria silnika (np. ponadstandardowe wibracje silnika mogły rozwalić koło dwumasowe, ale ponieważ ono nie jest na gwarancji więc go nie wymienią). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djet Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Jak najbardziej może się rozpaść. Skoro rozpadł się silnik składany w fabryce to dlaczego nie miałby rozpaść się silnik składany w ASO? Własnie nie koniecznie bo jeśli sprzedawane części OEM nie mają już wady fabrycznej? lub nadal mają ? Więc nie ma pewności czy po remoncie polata jeszcze długo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Standard.Jeśli ignorowanie zapisów KC jest standardem to mam wrażenia, że raczej nie europejskim Robiąc remont i kupując nowy oryginalny wał i panewki czy znowu może powtórzyć się zatarcie po X kilometrach?Jak najbardziej może się rozpaść. Skoro rozpadł się silnik składany w fabryce to dlaczego nie miałby rozpaść się silnik składany w ASO?Żenada, ze nie wymieniają silnika na nowy, tylko robią remont.Wymieniają short blok i pompę oleju. Pozostały osprzęt (turbina, głowica, koło dwumasowe, sprzęgło itd.) jest przekładany. Dopóki części są wymieniane na nowe a nie regenerowane to ja nie mam z tym wielkiego problemu choć oczywiście powstaje pytanie czemu jeszcze zaszkodziła awaria silnika (np. ponadstandardowe wibracje silnika mogły rozwalić koło dwumasowe, ale ponieważ ono nie jest na gwarancji więc go nie wymienią). A ja mam z tym problem. Chcę być traktowany poważnie - nie podoba mi się polityka firmy i tyle. Powinni wymienić silnik na nowy i dać gwarancję taką jaka się należy. Może marzenia, ale nie lubię jak się tak traktuje klienta (trochę poczytałem o tych silnikach i problemach kupujących). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
higgs Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 @Wojtek Hopkins, Spokojnie. Rozumiem, że może Ci się nie podobać polityka firmy. Ja też mam sporo zastrzeżeń do niej (niestety podobnie zachowują się także inni producenci). Napisz co Twoim zdaniem powinno zostać wymienione. Co to znaczy silnik? Wszystkie elementy mechaniczne? Elektronika? Skrzynia biegów? Przednia szyba? Co do gwarancji to masz absolutnie rację. Ignorowanie zapisów KC tylko dlatego, że ich wyegzekwowanie wymaga pójścia do sądu jest mocno nie fair. @Djet, Chyba się nie zrozumieliśmy. Nie ma żadnej gwarancji, że silnik po remoncie będzie pracował bezawaryjne - może się jednak także tak zdarzyć. Podsumowując nic nie wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Spoko, szyba chyba nie jest silnikiem. Silnik to silnik. Dla mnie silnik, to goły słupek. Osprzęt zostaje, chyba że go też szlag trafił. Btw tez myślałem o dieslu, cieszę się, ze mam xt. Edytowane 15 Maja 2016 przez Wojtek Hopkins Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
higgs Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 @Wojtek Hopkins; wymieniają cały short block (czyli de facto "goły słupek") i kawałek osprzętu który szlag trafił (pompa oleju). Przy całym moim zmęczeniu tym samochodem trudno akurat do tego się przyczepić. BTW, ja z kolei zastanawiałem się nad XT. Zniechęcił mnie brak symetrycznego napędu, CVT i stosunkowo mały zbiornik paliwa jak na to co potrafi spalić XT. Z perspektywy czasu myślę, że największym błędem był nie tyle wybór XT vs. diesel tylko w ogóle sięgnięcie po Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Mi Subaru pasuje pomimo wielu wad. Denerwuje mnie brak chłodzonego schowka, brak automatycznych szyb, brak domykania i otwierania szyb, i jeszcze kilka rzeczy, ale auto fajne i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się