Jump to content
pawlaswrc

Amortyzatory, sprawne?

Recommended Posts

Amortyzatory mają jakieś 15tys. zrobione, trochę stały, bo auto nie było używane. Ostatni test pokazał 78% sprawności, choć w sumie wiadomo jak się mają testy sprawności do rzeczywistości. Tylne wstają powoli do góry, a przednie stawiają konkretny opór przy ręcznym wciśnięciu i wyciąganiu sztycy, ale samoczynnie się nie podnoszą.

Jak to jest, powinny wstawać czy nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawny schemat , ale przy założeniu ,że masz sprawne amory . A tu chodzi ocenę ,czy  sprawne.

@@pawlaswrc, , to czy wysuwa się ,czy nie - nie świadczy o niczym. Może byc tak ,że ma się nie wysuwać, a może być to awaria. Np. mam KONi SPORT (bardzo fajne i cholernie wytrzymałe amory w amatorskiej jeździe z płynną regulacją) i niektóre wychodzą -te "gazowe', a niektóre nie -mówię o nowych ,sprawnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne robiłeś test na stanowisku płytowym takim jakie mają Stacje Kontroli Pojazdów. Urządzenie to mierzy procentową skuteczność tłumienia całego zawieszenia a nie tylko amortyzatorów. Przykładowo możesz mieć idealne amortyzatory ale np. luzy w zawieszeniu albo małe ciśnienie w ogumieniu i już pokaże Ci bardzo niski wynik sprawności tłumienia. Zresztą 78% to rewelacyjny wynik. Przy nowych amortyzatorach uzyskuje się wynik około 85% a poniżej 50% może świadczyć o zużytych amortyzatorach. Bierz też pod uwagę, że na różnych urządzeniach w różnych serwisach mogą być różne wyniki bo nie ma norm określających poprawność mierzenia takich stanowisk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne robiłeś test na stanowisku płytowym takim jakie mają Stacje Kontroli Pojazdów. Urządzenie to mierzy procentową skuteczność tłumienia całego zawieszenia a nie tylko amortyzatorów. Przykładowo możesz mieć idealne amortyzatory ale np. luzy w zawieszeniu albo małe ciśnienie w ogumieniu i już pokaże Ci bardzo niski wynik sprawności tłumienia. Zresztą 78% to rewelacyjny wynik. Przy nowych amortyzatorach uzyskuje się wynik około 85% a poniżej 50% może świadczyć o zużytych amortyzatorach. Bierz też pod uwagę, że na różnych urządzeniach w różnych serwisach mogą być różne wyniki bo nie ma norm określających poprawność mierzenia takich stanowisk.

W pandzie mieliśmy amortyzatory wywalone zupełnie podskakiwal tyl jak piłeczka. Wymienilem tuleje na wachaczach, bodajże laczniki stablizatora 74% skuteczności opony 180x70r14 ;). Ten test na pustym aucie gowno wort

 

Dodam jeszcze ze samochód byl na przeglądzie przed rejestracjąna nie wymienionych częściach pokazywalo 70 i 72%

 

Wysłane z mojego Honor 7.

Edited by akir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś ok. roku 1990 miałem wzorcową sytuację. Nissan Sunny kombi (1600). Przegląd techniczny. Amory przód 51 % 53 %. Diagnoza: końcówka. Wtedy granicą było 50 %. Stempel dostałem. Samochód moim zdaniem, zachowywał się bardzo dobrze. W następnym tygodniu byłem w Rotterdamie i u Nissana kupiłem nówki oryginały w nowszej wersji.Stare były zwykłe olejowe, nowe tzw. gazowo-olejowe. Przynajmniej tak to nazywano. Przełożyłem i z ciekawości pojechałem skontrolować. Wynik: 59 % i 61 % !!! Po dłuższej dyskusji Pan zeznał, że ich ustrojstwo, powinno dodatkowo dostać markę i model samochodu. Ponadto, czy samochód jest obciążony, czy nie. Na podstawie bazy danych wprowadza odpowiednie poprawki.Niestety, ze względu na małą popularność, mojego kombiaka w bazie danych nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...