Jump to content
Sebastian32

Legacy IV. Układ wydechowy sedan vs kombi.

Recommended Posts

W zasadzie to temat się rozwiązał. Mam mega wielka dziurę na łączniku Y taką że rury trzymają się na tym płaskim wsporniku tylko. Ogarnę w tym tygodniu to pewnie się poprawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś próbował może założyć zestaw Turboworksa (dedykowany do LGT) do Legacy IV 2.0 NA ? Średnice rur są ok czy trzeba rzeźbić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Ja mam prodrive tłumiki końcowe w h6, reszta układu to oryginał. Co do osiągów nie odczuwam nic natomiast pomruk delikatny jest... na autostradzie nie „zabija” wewnątrz jak docisnę jest ok. 

Prodravie sam w sobie jest „cichy” nie wiem jak turboworksy :) ale rob rob bo godnie wyglada samochodzil :) 

8477EA9F-72F4-46E6-8209-C6948772399D.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz przy oryginale na autostradzie wydechu w ogóle nie słychać i to jest dla mnie ok, bo jeżdżę sporo w trasy i nie chciałbym się męczyć. Po mieście może mruczeć, tylko nie wiem czy to tak działa w tą stronę:)

 

A powiedz mi czy przy tych prodrive musiałeś coś rzeźbić aby połączyć ze środkowym tłumikiem? Bo w tych turbo worksach jest proste wyjście

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plug and play z tego co widzialem jak mechanik robil. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te Turbo Worksy to są przeloty? Nie będzie to chamsko brzmieć?

I kolejne pytanie czy OEM tłumik do Legacy benzyna VS diesel czymś się różni? i nie pytam tutaj tylko o końcówkę? Czy jeśli mam benzynę to mogę założyć od diesla koncowe tłumiki?

Share this post


Link to post
Share on other sites



Te Turbo Worksy to są przeloty? Nie będzie to chamsko brzmieć?
I kolejne pytanie czy OEM tłumik do Legacy benzyna VS diesel czymś się różni? i nie pytam tutaj tylko o końcówkę? Czy jeśli mam benzynę to mogę założyć od diesla koncowe tłumiki?


Układ wydechowy w dieslu ma większe średnice rur i flansz. Sprawdzane organoleptycznie.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

W dniu 23.04.2017 o 21:07, Sebastian32 napisał:

Wreszcie wymiana - wszystko plug'n'play bez doginiania i spawania. Cisza. Tylko cichutko "syczy" z końcowych na wolnych obrotach.

Mocy na 100% nie ubyło :faja: - sprawdzone. 

Ozdobne końcówki były już zamontowane. Chyba nieco mniejsze niż seryjne, ale poprzednie były ultera więc nie mam dokładnego porównania.  Są dłuższe i wystają bardziej niż seria, ale fajnie to wygląda. Gumowe wieszaki zostały po porzednim wydechu.

FullSizeRender-1.jpg

IMG_5188-1.JPG

IMG_5187.JPG

IMG_5189.JPG

 

Mam pytanie, czy mógłbym Cię pofatygować abyś zmierzył średnicę rur tych co idą za trójnikiem? Czy uszczelki na łączeniu tych rur od trójnika a tłumikami końcowymi to jakiś standard czy tylko ASO?

 

Aha i pierścień uszczelniający na początku tłumika środkowego to też standard? Gdzie go kupiłeś że spasował z oryginalnym tłumikiem?

Edited by bikeman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelki miedzy srodkowym a koncowymi dostalem z tlumikami. Miedzy srodkowym a katalizatorem pasuje oem. Ostatnio rozkrecalem to wiem. Srednice zmierze i dam znac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Między środkowym a końcowymi - http://e-subaru.pl/subaru/1013-subaru-uszczelka-rury-wydechowej-tlumika-koncowego-44011ae010.html

Środkowy -> katalizator - http://e-subaru.pl/uklad-wydechowy/1026-subaru-legacy-outback-impreza-forester-pierscien-uszczelka-rury-wydechowej-ej204-turbo-xt-gt-wrx-sti-44022aa123.html

 

Czemu dopytuje? Z racji że mój środkowy jest jak ser szwajcarski, to przerobiłem takie opcje

 

1. Spawać ten ser - lipa

2. Kupić Polmostrow - biłem się z myślami czy warto...

3. Wyspawać kompletny układ ( środkowy + końcowe ) z nierdzewki u fachowca - 3.000zł 

4. Z racji że też spawam nierdzewkę na co dzień, samemu wyspawać ? Koszt również niemały, bo 600zł przy założeniu że bym wspawał stary tłumik środkowy, końcowych nie zmieniam, bo są igły. Stwierdziłem że szkoda zachodu

 

I ostatecznie wybrałem opcję, kupić środkowy Polmostrow, zostawić końcowe oryginały te co mam i spiąć to do kupy. I dlatego pytam czy flansze z Polmostrowa, które dochodzą do tłumików końcowych są takie same jak OE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile taka przyjemność kosztuje? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja muszę też załatwić temat wydechu w moim Mruczku - dziura na Y pipie, dziurawe oba tłumiki końcowe - wszystko dmucha na "budę" bo dziury są akurat w kierunku kabiny :(. Jeździłem z narastającym problem od momentu zakupu (listopad 2018) i pora w końcu się tym zając (chociaż mruczy basowo :P ) póki jeszcze nie poniszczyło mi blach (mechanik  mówił, że tym sie to może skończyć, a w ekstremalnym wypadku zacznie wypalać wnętrze kabiny - mieli taki przypadek z Imprezą). Nie będę silił się na jakieś wynalazki z kwasówki, bo są jeszcze inne tematy do ogarniania. Zapytam więc @bikeman1 - czy ten Twój zestaw jakoś trzeba specjalnie zamawiać - potrzebuję praktycznie komplet od tłumika śrdokowego do końca (z puszkami na tyle)? Doradźcie mi też jakie końcówki wydechu najlepiej dokupić bo tych moich nie da rady raczej przeszczepić. Chyba że są jeszcze jakieś fajne tłumiki PnP do układu Polmostorow?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, kudlatypawelek napisał:

Ja muszę też załatwić temat wydechu w moim Mruczku - dziura na Y pipie, dziurawe oba tłumiki końcowe - wszystko dmucha na "budę" bo dziury są akurat w kierunku kabiny :(. Jeździłem z narastającym problem od momentu zakupu (listopad 2018) i pora w końcu się tym zając (chociaż mruczy basowo :P ) póki jeszcze nie poniszczyło mi blach (mechanik  mówił, że tym sie to może skończyć, a w ekstremalnym wypadku zacznie wypalać wnętrze kabiny - mieli taki przypadek z Imprezą). Nie będę silił się na jakieś wynalazki z kwasówki, bo są jeszcze inne tematy do ogarniania. Zapytam więc @bikeman1 - czy ten Twój zestaw jakoś trzeba specjalnie zamawiać - potrzebuję praktycznie komplet od tłumika śrdokowego do końca (z puszkami na tyle)? Doradźcie mi też jakie końcówki wydechu najlepiej dokupić bo tych moich nie da rady raczej przeszczepić. Chyba że są jeszcze jakieś fajne tłumiki PnP do układu Polmostorow?

 

Tak, taką nierdzewkę trzeba zamówić specjalnym "kanałem", zwykłe stalówki są dostępne "od ręki". Ja u siebie narazie zaadoptowałem stare tłumiki końcowe, myślę że przelatają jeszcze chwilę. A i tak planuje założyć jakieś nierdzewne przeloty, bo będzie wchodził projekt kolektora asymetrycznego ( może też z kwasówy ) i byłby komplet :D

Subaru Legacy nierdzewny wydech.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@bikeman1 -> Wygląda bardzo ładnie musze przyznać :D. Jakim to specjalnym "kanałem" mogę też załatwić sobie taki zestawik do mojego wehikułu :P ? U mnie tłumiki końcowe na śmietnik bo to one właśnie mogą, albo już robią szkody waląc spalinami na budę. Może można też zamówić końcowe z nierdzewki?

Edited by kudlatypawelek

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kudlatypawelek napisał:

@bikeman1 -> Wygląda bardzo ładnie musze przyznać :D. Jakim to specjalnym "kanałem" mogę też załatwić sobie taki zestawik do mojego wehikułu :P ? U mnie tłumiki końcowe na śmietnik bo to one właśnie mogą, albo już robią szkody waląc spalinami na budę. Może można też zamówić końcowe z nierdzewki?

Napisz do mnie PW to Ci wyślę namiary, puszki końcowe w inoxie też są :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dwóch dniach jazdy, moje odczucia ( a może to tylko placebo ), ale wydaje mi się że w niskim zakresie obrotów, legas jest bardziej responsywny...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 28.04.2018 o 15:16, Slawskip napisał:

Wszystko co napisałem wcześniej jest nadal aktualne. Za takie pieniądze jest ok, chociaż końcówki na bank trzeba zmienić, bo te co są oryginalnie w tym wydechu wyglądają po prostu słabo. Na pewno jest głośniej niż w seryjnym wydechu, ale to się tylko ujawnia przy przyspieszaniu, jak jedziesz ze stałą prędkością, to wydechu nie słychać.

 

W dniu 28.04.2018 o 16:52, Szurik napisał:

Dzięki. Nawet jak wytrzyma 3 lata to chyba warto dać 500zl za ten zestaw. Pozdrawiam

 

W dniu 16.05.2018 o 14:09, Slawskip napisał:

po dwóch latach i około 36 000 km nadal ma się dobrze i na pewno jeszcze trochę pojeździ.

 

ponieważ teraz znalazłem trochę czasu, to napiszę to tutaj, po około trzech i pół roku użytkowania i niecałych 55 tyś. km przebiegu wydech środkowy z Polmostrowa pękł na trójniku, po pospawaniu i przejechaniu kilkuset kilometrów pękł z drugiej strony. Środkowy został wymieniony na używany ale OEM w dobrym stanie. Za to końcowe tłumiki pomimo tego że z zewnątrz wyglądają ok i nie mają żadnych dziur, ani nie są mocno skorodowane, to w środku są już wypalone i przez to dużo głośniejsze niż na początku, chociaż ten dźwięk może się podobać. Gdybym miał teraz zmieniać wydech, to pewnie wybrał bym coś innego niż Polmostrów. 

Edited by Slawskip
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tadaaam  
 
 
1540818570_rodkowytumikSubaruLegacy.thumb.jpg.f43be918c49dd5c3fb7725d18b05773c.jpg
Czy istnieje jeszcze możliwość zakupu takiej nierdzewki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie, ale przecież w innym wątku równolegle napisałeś że założyłeś już wydech z nierdzewki.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Końcowe. Środkowy pospawany ale pewnie na długo nie starczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze , tak zrobię wieczorkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...