Skocz do zawartości

Sprężyny Forester STI + wymiana staba


dr.elich

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zakupiłem Forestera XT model SG. Auto obecnie stoi na sprężynach Ironman, SLSy wymienione na Kayaby (nie jestem pewien jakie). Ta charakterystyka auta mi niezbyt odpowiada. Chcę wymienić sprężyny, jednak obawiam się, że na OEM nie będzie tak, jak bym chciał. Auto w teren praktycznie wyjeżdżać nie będzie, ma być połykaczem zakrętów. Stąd moje pytania:

 

- na forum przewijają się pozytywne wypowiedzi nt. sprężyn z Forka STI. Czy takie coś da się gdzieś dostać? ja nie wyśledziłem

 

- jakie sprężyny bardziej "na asfalt" niż seryjne można włożyć? Z Imprezy raczej nie podejdą?

 

- chcę wrzucić stab tylny 20mm z STI. Wiem, że mocowaniami trzeba coś pokombinować, ale szczegółów nie znalazłem. Proszę o podpowiedź.

 

 

Będę wdzięczny za pomoc. 

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

na forum przewijają się pozytywne wypowiedzi nt. sprężyn z Forka STI. Czy takie coś da się gdzieś dostać? ja nie wyśledziłem

i nie wyśledzisz :) 

Cos  o tym wiem    :)  Ja mam oryginalne zwieszenie Forka Sti i powiem Ci tak jest genialne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem, cena dość spora jak za same sprężyny. Jakaś tańsza alternatwa istnieje?

 

Eibach Pro Kit? Ok 1300 Pln

Vogtland? Ok 600 Pln

 

Kris ma jakieś doświadczenia?

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warte tych pieniędzy? Jak się na nich jeździ?

 

 

Edit. Nie zauważyłem, że cena w dolcach. To dla mnie za drogo jak za sprężyny do ponad 10 letniego auta, którym żona będzie dziecko wozić..

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warte tych pieniędzy? Jak się na nich jeździ?

Warte tutaj są springi już z amorami. Jak się  jeździ hmmmmmmmmmmm bosko!

Kto jechał potwierdzi. 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja powiem że ja za tą cenę czyli 2tys zł za amory i sprężyny obniżające to fajny zestaw nie powiem jak w stosunku do innych. Na bank prowadzi sie lepiej jednak dla mnie to wciąż za mało pewnie w przyszłości bedzie gwint w specyfikacji rally co by miało fajna regulacje i żeby nie było betonowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

 

 

Warte tutaj są springi już z amorami. Jak się  jeździ hmmmmmmmmmmm bosko! Kto jechał potwierdzi. 

ja mam, jest zdecydowanie sztywniej niż na serii ale to i tak jest bardzo daleko do imprezy 2.0D z 2009 którą też mam.

 

po założeniu sprężyn od STI, forek bardzo traci w jeździe w teranie.Cała buda aż trzeszczy. Do tego jak dołożysz staby od STI to może się skończyć jak u mnie czyli wyrwane mocowanie staba z podłużnicy a w terenie prawie w ogóle nie jeżdżę tyle co czasami zjazd z drogi do lasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sprężyny z Forka STI czy Imprezy?

Staby będę zmieniał, jestem w trakcie dogrywania zamiany na Cobby. Obawiam się, że może to być przegięcie, ale zobaczymy.

 

Celem jest usztywnienie ale bez istotnego obniżenia. Przy obecnych Ironmanach nie jeździ się zbyt dobrze w zakrętach. Impreza NA znacznie pewniejsza w prowadzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z sprężyny forka STI czyli progresywne, staby z imprezy sti

 

róznica na tyle jest kolosalna. seryjny forek sti ma stab jak xt czyli rurka 17mm, a impreza sti ma pręt 20mm

 

na spręzynach sti forek siediz o 2,5 cm niżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...