Skocz do zawartości

zakup Subaru Legacy 2,5 GT wersja V


marzielinski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim forumowiczom,

 

Ostatnio powiększyła mi się rodzina i czas na zmianę samochodu. Nie chcę jeździć na większość bmw 5 :) Zastanawiam się nad Subaru Legacy 2,5 GT Kombi w wersji V. Z tyłu jest sporo miejsca na wózek i graty, a pod maską jest sporo KM zapewniających bezpieczny zapas mocy przy jeździe z dzieckiem i sporo KM zapewniających dostarczających niesamowitych wrażeń przy jeździe bez dziecka :) 

 

Przejrzałem wątek dotyczący spalania, tyle stron, nie udało mi się wyszukać potrzebnych informacji. 

 

Zastanawiam się ile to auto pali, tak przy normalnej jeździe z dzieckiem - powiedzmy w trasie 90-120 km/h i w mieście bez piłowania. Przy agresywnej jeździe pewnie koło 15 i to zdecydowanie akceptuję, ale chciałbym też sobie przeliczyć ten wariant spokojny.

 

Podpowiecie albo wskażecie już istniejący temat?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, może to Ci pomoże, dostałem info kiedy od jednego z forumowiczów jak się zastanawiałem nad GT.

 

"Cześć,

Trochę więcej na ten temat pisałem tu:
http://www.forum.sub...25#entry1868061

Jak się zrobiło zimniej, to (co normalne) znacznie wzrosło spalanie w mieście. Robiąc np tylko super krótkie dystanse, typu po 4 km, auto pali jakieś 15l/100km, ale to w sumie nie dziwne, bo się nawet olej w napędach i silniku nie zdąży rozgrzać. Poza tym to tyle co paliła mi wcześniej Impreza GT (300kg lżejsza).
Na trasie, jest tak jak pisałem, ale jak się więcej wyprzedza przy dużym ruchu i usiłuje utrzymać predkość ok. 130-140km/h , to pali ok.11,5 - 12l/100km.
Na autostradzie przy 160km/h na tempomacie pali ok. 11,5 l/100 (tu szczerze mówiac liczyłem, że bedzie bardziej oszczędny i generalnie to owszem był, ale tylko na na niemieckich autostradach i na niemieckim paliwie...).

Mam przejechane 95tys km i jak dotąd żadnych usterek.
Znając reputację silnika 2,5t dość często kontroluje olej, ale jak na razie nie ma z tym problemu, dolewam ok. 1litra na 10tys.km.

PS. Amortyzatory udało sie jednak zregenerować w Zerkopolu za 200zł/sztuka, czyli bardzo ok.
Pzdr"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cześć wszystkim forumowiczom,
 
Ostatnio powiększyła mi się rodzina i czas na zmianę samochodu. Nie chcę jeździć na większość bmw 5 :) Zastanawiam się nad Subaru Legacy 2,5 GT Kombi w wersji V. Z tyłu jest sporo miejsca na wózek i graty, a pod maską jest sporo KM zapewniających bezpieczny zapas mocy przy jeździe z dzieckiem i sporo KM zapewniających dostarczających niesamowitych wrażeń przy jeździe bez dziecka :)

Musisz tylko pamiętać, że takie auta w stanie nadającym się do użycia występują w przyrodzie bardzo rzadko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Legacy GT od 2010r i jak na razie bezawaryjne, co do spalania miasto 15 trasa 10 to wartości minimalne jakie osiągam przy normalnej jezdzie,przyjemność i frajda z jazdy bezcenne.A tak do Twojej wiadomości LGT tylko USA bo tylko tam występował dla EU była H6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Legacy GT od 2010r i jak na razie bezawaryjne, co do spalania miasto 15 trasa 10 to wartości minimalne jakie osiągam przy normalnej jezdzie,przyjemność i frajda z jazdy bezcenne.A tak do Twojej wiadomości LGT tylko USA bo tylko tam występował dla EU była H6.

 

to nie jest prawda: byly tez euro-spec LGT w tej budzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Weekend przede mną będę myślał. 

 

Tak - widziałem to auto z allegro/otomoto, jeszcze nie miałem czasu go obejrzeć. Zastanawiam się nad tym co Andrzej napisał. ogłoszenie o którym mówimy to GT Salon Polska. Andrzej pisze że takich nie było. O co chodzi :) ?

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-2-5-gt-salon-polska-ID4pbbSu.html#5367850b15

 

P.S. O właśnie kolega eddie odpowiedział. 

Edytowane przez marzielinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podpiętym temacie pojawiło się takie zdanie:

 

"Trochę ciągnie się za nim kiepska reputacja (nieco rozdmuchana, choć nie bez powodu) silników 2,5T. " 

 

Możecie przybliżyć o co chodzi? 

 

 

PlayerPL - może piątka większa ale właśnie plusem Subaru jest to że to nie BMW. Nie chcę jeździć tym co większość nawet jeśli jest większe. Miejsce na wózek i jakieś bagaże na pewno wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale miałem na myśli i pisałem o najładniejszej generacji legacy czyli IV,o V zapomniałem bo szybko została wycofana z PL.Co do 2.5 lit GT i spec B to w necie piszą tylko USA jeśli się myle to proszę napisać gdzie w EU był oficjalnie oferowany legacy IV 2.5 lit turbo spec B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka BMW serii 5, 3 sztuki e39 a takze 1 e60, wg mnie Legacy GT jest lepsze :) Jezdzi sie przyjemniej. A co do ilosci miejsca - to porownujac z e39 - Legacy IV generacji nie ma go wcale tak duzo mniej. Minimalne róznice w sumie. Nie wiem jak Legacy V generacji....

E60 jest troche wieksze fakt. Ale jak na swoje zewnetrzne wymiary, wcale nie jest tak duze w srodku. Duza w srodku to jest np Skoda Superb, nowe Mondeo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, bo to chyba jak w Imprezie. Zapytałem o to, ale właściciel powiedział, że w ASO na 105k nie zrobili (?)

zadzwoń do pierwszego z brzegu ASO i podpytaj doradcę, jakie są interwały dla wymiany rozrządu w uturbionej 2.5 dam sobie Twoją rękę uciąć, że co 105.000 km albo co 7 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No właśnie, bo to chyba jak w Imprezie. Zapytałem o to, ale właściciel powiedział, że w ASO na 105k nie zrobili (?)

zadzwoń do pierwszego z brzegu ASO i podpytaj doradcę, jakie są interwały dla wymiany rozrządu w uturbionej 2.5 dam sobie Twoją rękę uciąć, że co 105.000 km albo co 7 lat

 

Dzwoniłem zaraz po rozmowie, masz rację: 105k albo 7 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Legacy V generacji.... E60 jest troche wieksze fakt. Ale jak na swoje zewnetrzne wymiary, wcale nie jest tak duze w srodku. Duza w srodku to jest np Skoda Superb, nowe Mondeo....

 

Legacy V ma zdecydowanie więcej miejsca IV. Wystarczy sprawdzić wymiary.

Jest również większe od 5tki E60. Przestrzeń z tyłu porównywalna z SuperB i Mondeo.  

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz podobny temat sprzed kilku dni http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/86590-du%C5%BCe-mocne-kombi-od-subaru/

Mi to auto nie pali mniej w mieście niż 13l. Chyba, że ktoś w ogóle nie porusza się w korkach tylko lata po obwodnicy to pewnie spali mniej. Na drogach krajowych pali mi w okolicy 9-10l (100-110 km/h), no ale to też zalezy ile jest wyprzedzania. Na ekspresówkach i autostradach 130-140 km/h daje wynik w okolicy 10-11.5l.

Ten egzemplarz z otomoto oglądałem dwa lata temu i był w bardzo fajnym stanie (jak zresztą większość, które oglądałem bo głównie woziły kierowcę i powietrze). UPG była naprawiana chyba przy 55 tys km, a wtedy miało 85 tys km. 

Odniosę się do innych uwag


Musisz tylko pamiętać, że takie auta w stanie nadającym się do użycia występują w przyrodzie bardzo rzadko...
Co to oznacza stan nadający się do użycia? Większym problemem jest ogólnie znalezienie takiego auta bo mało ich się sprzedało (40 szt).

Taki Legac Salon Polska to ze świecą szukać. Jeśli ktoś wie czego chce (2.5T), to auto do kupna jak nic.
Taki Legacy to tylko z salonu w Polsce bo innego nie znajdziesz. Ze Szwajcarii się nie opłaca ściągać, w Niemczech bardzo mało tych aut było.
ps Slawek1 chyba nie ma co dramatyzować, jak np rozrząd zrobiony w ASO i części też z ASO, albo markowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem tu gdzieś na początku cytowany, wiec tylko tytułem uzupełnienia:

- spalanie od 9l (przepisowa jazda poza zabudowanym), ale typowo na krajówkach z częstym wyprzedzaniem ok.11l.

- autostrady zależy jak wiatr powieje, przy 140km/h 10-11, przy 150: 11,5,przy 160 12-12,5l, przy 170 13-14l.

- miasto 14-15l latem, zimą więcej.

Średnia z ostatnich kilkunastu tysięcy km wychodzi mi 12,2 l/100km.

 

U mnie przebieg 140tys km i dotąd bezawaryjnie. Zgodnie z teoriami forumowymi niecierpliwie czekam na UPG ,ale się od trzech lat nie mogę doczekać :-)

Zużycie oleju średnio ok 2,5l na 10.000km. (irytująca rzecz, bo wcześniejsze 2.0T nic nie piło).

 

Przestronność i funkcjonalność tego auta to poezja, podobnie jak osiągi, sprawność i kultura pracy automatu oraz prowadzenie i działanie zawieszenia (Bilstein).

Jak chodzi o przestronność nie ma w ogóle porównania do Legacy IV gen, które było zwyczajnie ciasne.

Jak ktoś słusznie napisał wnętrzu bliżej do Superba czy Mondeo, tyle że rozmiary Subaru na zewnątrz znaczniej mniejsze (478x178), wiec auto pozostaje poręczne na mieście.

Znalezienie sensownego egzemplarza na rynku wtórnym graniczy z cudem.

O tym z ogłoszenia nic nie wiem, wiec nie komentuje, poza tym, że wygląda identycznie jak mój :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...