Jump to content
msi

Przesiadka z 3.0 na 3.6 ma to sens?

Recommended Posts

Masz fotochromatyczne lusterka i pamięć tychże? Trochę doskwiera brak pamięci ustawień lusterek, skoro jest pamięć foteli. Przy dwóch kierownikach to spore ułatwienie :)

 

W wersji podstawowej są zwykłe lusterka bez pamięci. W wersji US było lusterko fotochromatyczne, można przy odrobinie rzeźby je zaadaptować do EU. Mam na tyle osłony przeciwsłoneczne więc światła z tyłu nie przeszkadzają. OBK 3.6 ma mały promień skrętu i dość dobrze się nim manewruje widoczność dobra, kamerka tylko ułatwia manewry. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Trochę doskwiera brak pamięci ustawień lusterek, skoro jest pamięć foteli. Przy dwóch kierownikach to spore ułatwienie

 

Lusterka są tak duże, że brak  pamięci ustawienia nie przeszkadza.  W naszej H6 3.6 MY2012 EU żona siedzi maksymalnie wysoko i jest mocno przysunięta do przodu, za to w moim ustawieniu fotel jest w najniższym położeniu bardziej  odsunięty do tyłu i nie ma potrzeby ustawiania dodatkowo lusterek. 

 

Jeżeli chodzi o dolewki oleju to ostatnio między przeglądem 60 000 a 75 000 musiałem dolać około 0,2 l , zapaliła się kontrolka poziomu oleju pomimo tego, że bagnet pokazywał 3/4 między stanami min-max. Po dolaniu kontrolka zgasła. 

 

Jeżeli, któryś z was zdecyduje się na zakup Outbacka 3.6, co bardzo polecam, to proponowałbym jedynie zmienić opony jeżeli auto będzie wyposażone w Geolandery. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoje przed wyborem nastepcy forka 2.5n/a my08 i zastanawima sie nad: tribeca 3.6, outback 3.6, outback 2.5 cvt MY12 (czyli jeszcze EJ25)

 

pytanie czy realne jest osiagniecie spalania w oubacku 3.6 na poziomie 11L noPB95 z calego baku jedzac miasto (wroclaw) i trasa podmiejska (przepisowo) w propoorcjach 50/50 jednorazowe dystanse nie mneijsze niz 20km

 

jesli tak to nawet sobie glowy nie zawracam 2.5....

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoje przed wyborem nastepcy forka 2.5n/a my08 i zastanawima sie nad: tribeca 3.6, outback 3.6, outback 2.5 cvt MY12 (czyli jeszcze EJ25)

 

pytanie czy realne jest osiagniecie spalania w oubacku 3.6 na poziomie 11L noPB95 z calego baku jedzac miasto (wroclaw) i trasa podmiejska (przepisowo) w propoorcjach 50/50 jednorazowe dystanse nie mneijsze niz 20km

 

jesli tak to nawet sobie glowy nie zawracam 2.5....

Czy dużo korków po drodze? OBK 3.6 przy moich dojazdach do pracy ok. 50km w jedną stronę przy małych/średnich korkach palił 10.0-10.5 l/100km trasa podmiejska okolice Grodziska Maz -Pruszków - Warszawa (Praga)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

czy realne jest osiagniecie spalania w oubacku 3.6 na poziomie 11L noPB95

Byłoby to duże wyzwanie. Radziłbym przyjąć poziom 12L/100. Jadąc lajtowo poza miastem można zejść poniżej 10L. Ale miasto, zwłaszcza zimą, to całkiem inna bajka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z racji braku ciekawych outbackow 3.6 zaczynam spogladac w strone tribeci. Tam pewnie 13 to min zcalego baku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam mam dylemat czy Outback 3.0 po lifcie czy 3.6 IV generacji.

 

Ewentualnie 2.5 IV generacja, tylko, że odstraszają mnie osiągi :/

 

Faktycznie 3.6 jest taki zły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po 3miesiacach jazdy tribeca 3.6 moge tylko polecic

 

Zuzycie oleju jakies jest bo po kupnie mialem max a teraz po 5kkm jest polowa stanu max/min

 

Spalanie na trasie max 1-2l wiecej niz forek 2.5n/a ale dynamika nie porownywalna

 

W miescie jest duza roznica spalania do 4-5l wiecej

 

Ogolnie zmiana na duzy plus ale u nas tribeca malo jezdzi po scislym centrum.

 

Do miasta forek lepszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem o jakiś problemach z chłodzeniem przy silniki 3.6.

Na papierze wydaje się fajniejszy niż 3.0. Wieksza moc przy niższych obrotach oraz wyższy moment.

Szkoda, że tak mało tych samochodów jest dostępnych na naszym rynku.

 

Outback III ma fajniejszy szyberdach ;), ale IV jest tyć większy. 2.5 przy CVT mnie troche odstrasza.. nie wiem czy słusznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem o jakiś problemach z chłodzeniem przy silniki 3.6.

Na papierze wydaje się fajniejszy niż 3.0. Wieksza moc przy niższych obrotach oraz wyższy moment.

Szkoda, że tak mało tych samochodów jest dostępnych na naszym rynku.

 

Outback III ma fajniejszy szyberdach ;), ale IV jest tyć większy. 2.5 przy CVT mnie troche odstrasza.. nie wiem czy słusznie

Z tym chlodzeniem 3.6 to więcej teorii niz praktyki. Nie słychać nawet na forach us zeby cos było na rzeczy

 

Przejedz sie z cvt starego typu bo nie każdemu pasuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

 2.5 przy CVT mnie troche odstrasza.. nie wiem czy słusznie

Miałem okazję przejechać się jakieś 250 km  obk 2010 właśnie 2,5 CVT - uważam że ta skrzynia wyciska wszystko co najlepsze z tego silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale znalezienie OBK lub Legacy z silnikiem 3.6 to jak kupić los na loterii...

 

Chwilowo przeszła mi ochota na zmiany, od czasu założenia wątku odbyłem kilka jazd próbnych różnymi autami i stwierdziłem, że nie ma sensu wydawać kupy kasy. Tym bardziej że żaden samochód mnie nie przekonał do siebie.

 

To chyba dobrze świadczy o moim obecnym aucie, no nie?

Edited by msi

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba dobrze świadczy o moim obecnym aucie, no nie?

O aucie bardzo dobrze, o FHI już trochę gorzej  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ciężko radykalnie przebić Legacy H6 z lat 04-09. Miałem okazję przejechać się Legacy sedanem 3,6 i jakoś mnie nie powalił na kolana. A różnica w wartości skutecznie wyhamowała zapędy. Tak więc Legacy BL/BP 3,0 w nienagannym stanie to bardzo dobry i przemyślany wóz. Nawet 7 lat po zakończeniu produkcji....

 

 

 

FHI już trochę gorzej 

 

Myślę, że odpowiada za to czar finansowy pt. Toyota. Na samochodach trzeba zarabiać bo to ma być produkt masowy, a nie tworzyć niszowe, dopracowane konstrukcje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Bardzo ciężko radykalnie przebić Legacy H6 z lat 04-09.

Z MT tak.

 

Z AT jest bardziej leniwe niz po wygladzie obiecuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bardzo ciężko radykalnie przebić Legacy H6 z lat 04-09.

Z MT tak.

 

Z AT jest bardziej leniwe niz po wygladzie obiecuje

 

 

A ile faktycznie bardziej leniwe? Jak to wypada w "papierach", ktoś mierzył?

Niestety nie mam porównania do MT, ale przy SI DRIVE w trybie Sport # daje radę jak na te liczby...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Z AT jest bardziej leniwe niz po wygladzie obiecuje

 

Nie zgadzam się. Trzeba zaakceptować że H6 to nie V8. Po prostu. Poza tym, sposób w jaki jedzie Legacy uważam za bezkonkurencyjny w tej klasie.

Przejedź się Passatem (z podobnych lat), tzw wyznacznikiem, to zobaczysz że wszystko robi nie tak.

Miałem kiedyś okazję porówniać Legacy H6 spec.B 6MT, Legacy GT 5MT i Passata W8 6MT - wszystko z lato 2004-2005.

Passat choć szybszy na prostej od H6 wypadł jako zdecydowanie najgorszy z tej trójki. Zawieszenie i pozycja za kierownicą to kompletne nieporozumienie. A komplikacja i nietypowość konstrukcji zabijają w serwisie.

Ale jak na wielkość wozu, pojemność silnika i napęd to w zasadzie Legacy 3.0 nie ma za bardzo konkurencji. Najgroźniejszy konkurent moim zdaniem czai się w rodzinie - Legacy GT.

Poza jedną konkurencją - awaryjnością dłubanego silnika - bije H6. Przede wszystkim osiągami i nagłośnieniem. Poza tym jak już wspomniałem o dłubaniu, jest dość łatwo upgrade-owalny do poziomu ok.400Nm i 270-300KM gdzie H6 nie ma już kompletnie podejścia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to już nawet nie chodzi o osiągi, bo dzięki/przez napęd H6 ma osiągi jak ok 50-60 koni słabsze ośki. Zresztą mi, to co oferuje H6 wystarcza w zupełności.

 

Żadne z aut którymi jeździłem nie prowadziło się porównywanie lekko, sprężyście (nie twardo) nie dawało mi czucia auta. Nowsze auta to często głównie bajery, ekrany, przyciski ale tak czysto mechanicznie, pod względem czucia jazdy są do kitu.

 

Wcześniej nie doceniałem skrzyni AT w swoim, na tle nowych konstrukcji pracuje często o niebo lepiej. Nie ma laga przy ruszaniu, nie szarpie przy redukcjach przy małej prędkości (turlanie się do świateł, bez gazu) i ciężko mi było uwierzyć - całkiem szybko zmienia biegi.

 

Ciężko znaleźć teraz auto dla kierowcy, nawet BMW zrobiło się takim smartphonem na kółkach (piszę o zwykłych wersjach, m to nie moja liga). W Subaru też kiepsko, Forek XT może jest i niezły, ale dla mnie SUV jest bez sensu. Levorg jest ładny i fajnie zrobiony ale pali tyle co H6 a nie jedzie...

 

To ponarzekałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wlasnie, jezeli ktos jest gotow zaakceptowac spore zuzycie i dosc przecietne osiagi "na papierze", to wszelakiej masci H6 jest bardzo dobrym wyborem

 

 

 

p.s. a Forek XT jest nawet bardzo fajny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wlasnie, jezeli ktos jest gotow zaakceptowac spore zuzycie i dosc przecietne osiagi "na papierze", to wszelakiej masci H6 jest bardzo dobrym wyborem

 

 

 

p.s. a Forek XT jest nawet bardzo fajny ;)

Jest bardzo fajny, ale 60-70 procent przebiegu robię w trasie, reszta miasto. Po co mi SUV? :) Edited by msi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@msi, pozostaje jedno

sti 2015 :) 

-dobrze wykonany

-miejsca sporo - nawet pojemny bagażnik

-jedzie, skręca

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@msi, pozostaje jedno

sti 2015 :)

-dobrze wykonany

-miejsca sporo - nawet pojemny bagażnik

-jedzie, skręca

Za cienki ze mnie kierownik żeby sobie takie auto kupić do zwykłej jazdy drogowej :) No i ten silnik, zdaje się że w jego przypadku na dwoje babka włożyła :) Albo będzie dobrze, albo nie - tym bardziej że zdarzają mi się autostradowe przeloty a to nie jest świat STI :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie nie zapominajcie o audi q 3.0 v6 lub 330i e46...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E46 jest już trochę leciwe plus znaleźć dobry egzemplarz.. Zresztą ja miałem zamiar zmienić na coś nowszego :)

 

A z Audi nigdy nie było mi po drodze, jedno mi się kiedyś podobało, 100, c2 coupe mojego taty :) lata 90' ech, wspomnienia...

Edited by msi

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Za cienki ze mnie kierownik żeby sobie takie auto kupić do zwykłej jazdy drogowe

Głupoty piszesz  ;)

 tym bardziej że zdarzają mi się autostradowe przeloty a to nie jest świat STI :)

 

E tam, pyrkanie sobie 180 chyba mu nie zaszkodzi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...