Skocz do zawartości

Przesiadka z 3.0 na 3.6 ma to sens?


msi

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się ostatnio zacząłem zastanawiać czy zmiana z 3.0 (Legacy IV) na 3.6 (OBK IV) ma sens?

 

Oczywiście OBK i Legacy to zupełnie różne auta, OBK to nowa generacja itp itd.

 

Czy ktoś z was miał przyjemność dłuższy czas używać stary silnik 3.0 i nowszy 3.6? Jakieś przemyślenia, porównania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jest nas dwóch, ale odpowiedzi brak :) Czytałem gdzieś na amerykańskim forum, że 3.6 nie będzie tak trwały jak 3.0 z powodu innego (gorszego według piszącego) układu chłodzenia silnika... Czy to prawda - pojęcia nie mam :)

 

Ogólnie to trochę nie bardzo na co mam zmienić samochód :) SUVy odpadają, nie bardzo chcę mieć mały silnik z turbo... OBK IV 3.6 brzmi nieźle :) Zawsze też można kupić takiego w USA/Kanadzie ale to trochę chore pieniądze się robią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@msi, mam podobny dylemat czym zastąpić jak przyjdzie czas...

Na razie faworyt to legacy gt z okolic 2010 roku

Zgodnie z przysłowiem, apetyt rośnie ;)

Ja się rozglądam nie tylko w Subaru, bo tu wybór raczej skromny. Ciężko mi będzie zrezygnować z napędu na wszystkie koła...

Na szczęście jeszcze trochę czasu pojeżdżę swoim Legacy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam OBK 3,6 MY 2012 i silnik jak i cała reszta chodzi bez zarzutu. Samochód był wyłącznie na okresowych przeglądach, bo nic się nie dzieje.

 

U mnie dokładnie tak samo, nie licząc drobiazgów eksploatacyjnych (gumki w zawieszeniu, uszczelka itp). Bardzo udana konstrukcja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nas dwóch, ale odpowiedzi brak :) Czytałem gdzieś na amerykańskim forum, że 3.6 nie będzie tak trwały jak 3.0 z powodu innego (gorszego według piszącego) układu chłodzenia silnika... (...)

 

teoretycznie uklad chlodzenia jest lepszy (rownolegly), ale w praktyce... ;)

 

do poczytania: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-co%C5%9B-wi%C4%99cej-o-silniku-36-w-tribece/

 

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jest nas dwóch, ale odpowiedzi brak :) Czytałem gdzieś na amerykańskim forum, że 3.6 nie będzie tak trwały jak 3.0 z powodu innego (gorszego według piszącego) układu chłodzenia silnika... (...)

teoretycznie uklad chlodzenia jest lepszy (rownolegly), ale w praktyce... ;)

 

do poczytania: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-co%C5%9B-wi%C4%99cej-o-silniku-36-w-tribece/

Dziękuję - czytam :). Przeczytałem :)

 

To ja już chyba zostanę przy 3.0 a jak przyjdzie czas, chęć i wolna gotówka to chyba wybiorę inną markę... Smutno trochę :(

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.6R (przynajmniej mój) bierze trochę oleju ok. 0.7-1,0 l/15kkm w zasadzie nie wymaga dolewek pomiędzy przeglądami, ale staram się utrzymywać poziom więcej niż połowa stanu (min-max). Jak stan jest w okolicy połowy to potrafi na nierówności postraszyć lampka poziomu olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Branie oleju do 1l pomiędzy przeglądami to nie jest problem. I tak co drugie tankowanie sprawdzam bagnet (niezależnie od posiadanego samochodu) :D

 

Bardziej martwi mnie inna sprawa, że skoro 3.6 nie jest jakoś dużo szybsze czy elastyczniejsze (jest za to sporo większe, co niedługo może mi się przydać). To zmiana byłaby sztuką dla sztuki :) Dodatkowo europejskich 3.6 jest chyba jeszcze mniej niż 3.0... Jak żyć? :D

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Branie oleju do 1l pomiędzy przeglądami to nie jest problem. I tak co drugie tankowanie sprawdzam bagnet (niezależnie od posiadanego samochodu) :D

 

Bardziej martwi mnie inna sprawa, że skoro 3.6 nie jest jakoś dużo szybsze czy elastyczniejsze (jest za to sporo większe, co niedługo może mi się przydać). To zmiana byłaby sztuką dla sztuki :) Dodatkowo europejskich 3.6 jest chyba jeszcze mniej niż 3.0... Jak żyć? :D

 

3.6 przy łagodnym traktowaniu jest dość oszczędne jak na samochód o takiej wielkości, chyba lepiej niż 3.0 ale nie mam porównania.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też słyszałem, ale litr czy dwa niewiele mi zmieni - zresztą gdyby spalanie było priorytetem to nie miałbym 3.0 :)

 

Miałeś może wcześniej poprzedniego OBK/Legacy? Jak tak, to jak wypadają w porównaniu? Chodzi mi o:

- Wyciszenie

- Komfort jazdy

- Ogólne wrażenia z użytkowania. Czy czegoś Ci brakuje, coś byś zmienił lub zrezygnował z czegoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też słyszałem, ale litr czy dwa niewiele mi zmieni - zresztą gdyby spalanie było priorytetem to nie miałbym 3.0 :)

 

Miałeś może wcześniej poprzedniego OBK/Legacy? Jak tak, to jak wypadają w porównaniu? Chodzi mi o:

- Wyciszenie

- Komfort jazdy

- Ogólne wrażenia z użytkowania. Czy czegoś Ci brakuje, coś byś zmienił lub zrezygnował z czegoś?

 

Jeśli chodzi o spalanie to bardziej interesuje mnie ile się przejedzie na do tankowania. OBK to moje pierwsze Subaru.

Wyciszenie: tu sprawa jest subiektywna bo każdy inaczej odbiera hałas, w OBK źle nie jest, mnie przeszkadza szum opon pomaga trochę dobór opon, głośny jest też nadmuch (po pewnym czasie się uspakaja) z innych drobiazgów to odzywa się roleta  i pasy pasażera jeśli nie są zapięte - reszta cicho, nic nie skrzypi. Szumy od przepływu powietrza znośne. 

Komfort jazdy: nie mam uwag wszystko jak należy klima działa,  nie paruje, zwieszenie komfortowe, ale nie za miękkie takie w sam raz.

Do pracy skrzyni biegów trzeba się przyzwyczaić, bywa że za bardzo agresywna, ale co kto lubi (pewnie podobnie w poprzednim modelu). Mógłby być węszy zbiornik paliwa 65 litrów to trochę za mało. Fotele wygodne, elektryczna regulacja + pamięć, skóra dobra nic się nie przeciera. Mogły by być lepsze hamulce, do spokojnej jazdy wystarczą (był dostępny zestaw Brembo) 

Z ciekawostek nie lubi długiej spokojnej jazdy (wygląda to na błąd konstrukcyjny zbiornika paliwa) i potrafi przerywać - opisywałem problem kiedyś na forum (w zasadzie to jedyna wada). 

Najlepiej się samemu przejechać, bo sporo tu subiektywnych odczuć :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak u mnie, też pierwsze Subaru :) Co ciekawe mam podobne spostrzeżenia, pas pasażera też uderza czymś o słupek ;) Na komfort nie narzekam, ale wyciszenie z tyłu woła o pomstę do nieba :D Fakt, że swoim autem z tyłu nie podróżuję, ale wyciszenie tyłu auta chyba nie istnieje :D

 

Swierszczy nie ma, całość (a mam starsze auto) jest dobrze zamontowane :) Skrzynię chyba mamy taką samą (5eat) i uwag do niej nie mam - widziały gały co brały :) No może czasem się nie dogadujemy, w stylu ja chcę jeden bieg w dół, a dostaję dwa lub trzy :) Co ciekawe, żona takich problemów nie ma, trudno tu winić samochód :)

 

Z Twojej relacji wynika że auta mimo, że różnych generacji, to są dość podobne :) Zasięg to faktycznie słaba strona, chyba mi się nie udało przekroczyć 650km na zbiorniku :D

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojej relacji wynika że auta mimo, że różnych generacji, to są dość podobne :) Zasięg to faktycznie słaba strona, chyba mi się nie udało przekroczyć 650km na zbiorniku :D

 

Tak są bardzo podobne z tym, że starszy model ładniejszy  :). Szumów z tyłu jakoś nie odczuwam. Z drobiazgów to bagażnik mógłby być trochę głębszy tak ze 2-3cm. Z ciekawostek może być tak, że nie będzie koła zapasowego tylko uszczelniacz i kompresor, niektórzy kupowali dojazdówkę. Możliwe, że jest więcej miejsca na nogi przy tylnej kanapie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsca z tyłu jest bez porównania więcej :) Prawdopodobnie masz też lepsze audio niż ten papierowy dźwięk który jest u mnie :) Dlaczego tak drogi samochód miał takie słabe audio na zawsze pozostanie tajemnicą dla mnie :) No nic, dzięki za spostrzeżenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsca z tyłu jest bez porównania więcej :) Prawdopodobnie masz też lepsze audio niż ten papierowy dźwięk który jest u mnie :) Dlaczego tak drogi samochód miał takie słabe audio na zawsze pozostanie tajemnicą dla mnie :) No nic, dzięki za spostrzeżenia :)

 

Audi i nawigacja jest w miarę dobra, ale audiofilem nie jestem  :) . I jak to w Subaru problem z aktualizacjami map. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie jestem audiofilem - ten system audio jest tak kiepski lub ma tak kiepskie głośniki ;) Fabrycznej nawigacji nie potrzebuję, lepsze są na telefonie :)

 

Wracając do nawigacji to serii była całkiem dobra kamera cofania (tylko linie z zakresem odległości statyczne). Mapy w telefonie są dobre tylko te kabelki i przyssawki ...  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamera cofania w aucie wielkości Twojego OBK to faktycznie może się przydać :) Nie przesadzajmy z tymi kabelkami, najczęściej "nawigację" trzymam w uchwycie na kubek i jadę na "słuch". Często wystarczy rzut oka na mapę na początku i wiem gdzie mam jechać :D

 

Masz fotochromatyczne lusterka i pamięć tychże? Trochę doskwiera brak pamięci ustawień lusterek, skoro jest pamięć foteli. Przy dwóch kierownikach to spore ułatwienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...