Jump to content
msi

Przesiadka z 3.0 na 3.6 ma to sens?

Recommended Posts

Tak się ostatnio zacząłem zastanawiać czy zmiana z 3.0 (Legacy IV) na 3.6 (OBK IV) ma sens?

 

Oczywiście OBK i Legacy to zupełnie różne auta, OBK to nowa generacja itp itd.

 

Czy ktoś z was miał przyjemność dłuższy czas używać stary silnik 3.0 i nowszy 3.6? Jakieś przemyślenia, porównania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chętnie się podepnę pod wątek, bo sam się nad tym głowię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest nas dwóch, ale odpowiedzi brak :) Czytałem gdzieś na amerykańskim forum, że 3.6 nie będzie tak trwały jak 3.0 z powodu innego (gorszego według piszącego) układu chłodzenia silnika... Czy to prawda - pojęcia nie mam :)

 

Ogólnie to trochę nie bardzo na co mam zmienić samochód :) SUVy odpadają, nie bardzo chcę mieć mały silnik z turbo... OBK IV 3.6 brzmi nieźle :) Zawsze też można kupić takiego w USA/Kanadzie ale to trochę chore pieniądze się robią...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy to nie jest taki silnik jaki był montowany w tribece po liftingu? Jeśli tak to w tych autach był chwalony. Można by w wątku o Tribece podpytać....oczywiście jesli to to samo jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to ten sam :) zapytam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tribece 3,6- można za niewielkie pieniądze kupić z tego co widzę na aukcjach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@msi, mam podobny dylemat czym zastąpić jak przyjdzie czas...

Na razie faworyt to legacy gt z okolic 2010 roku

Zgodnie z przysłowiem, apetyt rośnie ;)  

Edited by szamot

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@msi, mam podobny dylemat czym zastąpić jak przyjdzie czas...

Na razie faworyt to legacy gt z okolic 2010 roku

Zgodnie z przysłowiem, apetyt rośnie ;)

Ja się rozglądam nie tylko w Subaru, bo tu wybór raczej skromny. Ciężko mi będzie zrezygnować z napędu na wszystkie koła...

Na szczęście jeszcze trochę czasu pojeżdżę swoim Legacy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli będę zamieniał to na Forestera XT lub na OBK 3.0... Cieżko po przetestowaniu innych marek znaleźć coś z takim napędem.......

Edited by diamond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam OBK 3,6 MY 2012 i silnik jak i cała reszta chodzi bez zarzutu. Samochód był wyłącznie na okresowych przeglądach, bo nic się nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam OBK 3,6 MY 2012 i silnik jak i cała reszta chodzi bez zarzutu. Samochód był wyłącznie na okresowych przeglądach, bo nic się nie dzieje.

 

U mnie dokładnie tak samo, nie licząc drobiazgów eksploatacyjnych (gumki w zawieszeniu, uszczelka itp). Bardzo udana konstrukcja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest nas dwóch, ale odpowiedzi brak :) Czytałem gdzieś na amerykańskim forum, że 3.6 nie będzie tak trwały jak 3.0 z powodu innego (gorszego według piszącego) układu chłodzenia silnika... (...)

 

teoretycznie uklad chlodzenia jest lepszy (rownolegly), ale w praktyce... ;)

 

do poczytania: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-co%C5%9B-wi%C4%99cej-o-silniku-36-w-tribece/

 

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jest nas dwóch, ale odpowiedzi brak :) Czytałem gdzieś na amerykańskim forum, że 3.6 nie będzie tak trwały jak 3.0 z powodu innego (gorszego według piszącego) układu chłodzenia silnika... (...)

teoretycznie uklad chlodzenia jest lepszy (rownolegly), ale w praktyce... ;)

 

do poczytania: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-co%C5%9B-wi%C4%99cej-o-silniku-36-w-tribece/

Dziękuję - czytam :). Przeczytałem :)

 

To ja już chyba zostanę przy 3.0 a jak przyjdzie czas, chęć i wolna gotówka to chyba wybiorę inną markę... Smutno trochę :(

Edited by msi

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.6R (przynajmniej mój) bierze trochę oleju ok. 0.7-1,0 l/15kkm w zasadzie nie wymaga dolewek pomiędzy przeglądami, ale staram się utrzymywać poziom więcej niż połowa stanu (min-max). Jak stan jest w okolicy połowy to potrafi na nierówności postraszyć lampka poziomu olej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Branie oleju do 1l pomiędzy przeglądami to nie jest problem. I tak co drugie tankowanie sprawdzam bagnet (niezależnie od posiadanego samochodu) :D

 

Bardziej martwi mnie inna sprawa, że skoro 3.6 nie jest jakoś dużo szybsze czy elastyczniejsze (jest za to sporo większe, co niedługo może mi się przydać). To zmiana byłaby sztuką dla sztuki :) Dodatkowo europejskich 3.6 jest chyba jeszcze mniej niż 3.0... Jak żyć? :D

Edited by msi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Branie oleju do 1l pomiędzy przeglądami to nie jest problem. I tak co drugie tankowanie sprawdzam bagnet (niezależnie od posiadanego samochodu) :D

 

Bardziej martwi mnie inna sprawa, że skoro 3.6 nie jest jakoś dużo szybsze czy elastyczniejsze (jest za to sporo większe, co niedługo może mi się przydać). To zmiana byłaby sztuką dla sztuki :) Dodatkowo europejskich 3.6 jest chyba jeszcze mniej niż 3.0... Jak żyć? :D

 

3.6 przy łagodnym traktowaniu jest dość oszczędne jak na samochód o takiej wielkości, chyba lepiej niż 3.0 ale nie mam porównania.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak też słyszałem, ale litr czy dwa niewiele mi zmieni - zresztą gdyby spalanie było priorytetem to nie miałbym 3.0 :)

 

Miałeś może wcześniej poprzedniego OBK/Legacy? Jak tak, to jak wypadają w porównaniu? Chodzi mi o:

- Wyciszenie

- Komfort jazdy

- Ogólne wrażenia z użytkowania. Czy czegoś Ci brakuje, coś byś zmienił lub zrezygnował z czegoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak też słyszałem, ale litr czy dwa niewiele mi zmieni - zresztą gdyby spalanie było priorytetem to nie miałbym 3.0 :)

 

Miałeś może wcześniej poprzedniego OBK/Legacy? Jak tak, to jak wypadają w porównaniu? Chodzi mi o:

- Wyciszenie

- Komfort jazdy

- Ogólne wrażenia z użytkowania. Czy czegoś Ci brakuje, coś byś zmienił lub zrezygnował z czegoś?

 

Jeśli chodzi o spalanie to bardziej interesuje mnie ile się przejedzie na do tankowania. OBK to moje pierwsze Subaru.

Wyciszenie: tu sprawa jest subiektywna bo każdy inaczej odbiera hałas, w OBK źle nie jest, mnie przeszkadza szum opon pomaga trochę dobór opon, głośny jest też nadmuch (po pewnym czasie się uspakaja) z innych drobiazgów to odzywa się roleta  i pasy pasażera jeśli nie są zapięte - reszta cicho, nic nie skrzypi. Szumy od przepływu powietrza znośne. 

Komfort jazdy: nie mam uwag wszystko jak należy klima działa,  nie paruje, zwieszenie komfortowe, ale nie za miękkie takie w sam raz.

Do pracy skrzyni biegów trzeba się przyzwyczaić, bywa że za bardzo agresywna, ale co kto lubi (pewnie podobnie w poprzednim modelu). Mógłby być węszy zbiornik paliwa 65 litrów to trochę za mało. Fotele wygodne, elektryczna regulacja + pamięć, skóra dobra nic się nie przeciera. Mogły by być lepsze hamulce, do spokojnej jazdy wystarczą (był dostępny zestaw Brembo) 

Z ciekawostek nie lubi długiej spokojnej jazdy (wygląda to na błąd konstrukcyjny zbiornika paliwa) i potrafi przerywać - opisywałem problem kiedyś na forum (w zasadzie to jedyna wada). 

Najlepiej się samemu przejechać, bo sporo tu subiektywnych odczuć :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tak jak u mnie, też pierwsze Subaru :) Co ciekawe mam podobne spostrzeżenia, pas pasażera też uderza czymś o słupek ;) Na komfort nie narzekam, ale wyciszenie z tyłu woła o pomstę do nieba :D Fakt, że swoim autem z tyłu nie podróżuję, ale wyciszenie tyłu auta chyba nie istnieje :D

 

Swierszczy nie ma, całość (a mam starsze auto) jest dobrze zamontowane :) Skrzynię chyba mamy taką samą (5eat) i uwag do niej nie mam - widziały gały co brały :) No może czasem się nie dogadujemy, w stylu ja chcę jeden bieg w dół, a dostaję dwa lub trzy :) Co ciekawe, żona takich problemów nie ma, trudno tu winić samochód :)

 

Z Twojej relacji wynika że auta mimo, że różnych generacji, to są dość podobne :) Zasięg to faktycznie słaba strona, chyba mi się nie udało przekroczyć 650km na zbiorniku :D

Edited by msi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Twojej relacji wynika że auta mimo, że różnych generacji, to są dość podobne :) Zasięg to faktycznie słaba strona, chyba mi się nie udało przekroczyć 650km na zbiorniku :D

 

Tak są bardzo podobne z tym, że starszy model ładniejszy  :). Szumów z tyłu jakoś nie odczuwam. Z drobiazgów to bagażnik mógłby być trochę głębszy tak ze 2-3cm. Z ciekawostek może być tak, że nie będzie koła zapasowego tylko uszczelniacz i kompresor, niektórzy kupowali dojazdówkę. Możliwe, że jest więcej miejsca na nogi przy tylnej kanapie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miejsca z tyłu jest bez porównania więcej :) Prawdopodobnie masz też lepsze audio niż ten papierowy dźwięk który jest u mnie :) Dlaczego tak drogi samochód miał takie słabe audio na zawsze pozostanie tajemnicą dla mnie :) No nic, dzięki za spostrzeżenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miejsca z tyłu jest bez porównania więcej :) Prawdopodobnie masz też lepsze audio niż ten papierowy dźwięk który jest u mnie :) Dlaczego tak drogi samochód miał takie słabe audio na zawsze pozostanie tajemnicą dla mnie :) No nic, dzięki za spostrzeżenia :)

 

Audi i nawigacja jest w miarę dobra, ale audiofilem nie jestem  :) . I jak to w Subaru problem z aktualizacjami map. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też nie jestem audiofilem - ten system audio jest tak kiepski lub ma tak kiepskie głośniki ;) Fabrycznej nawigacji nie potrzebuję, lepsze są na telefonie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też nie jestem audiofilem - ten system audio jest tak kiepski lub ma tak kiepskie głośniki ;) Fabrycznej nawigacji nie potrzebuję, lepsze są na telefonie :)

 

Wracając do nawigacji to serii była całkiem dobra kamera cofania (tylko linie z zakresem odległości statyczne). Mapy w telefonie są dobre tylko te kabelki i przyssawki ...  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamera cofania w aucie wielkości Twojego OBK to faktycznie może się przydać :) Nie przesadzajmy z tymi kabelkami, najczęściej "nawigację" trzymam w uchwycie na kubek i jadę na "słuch". Często wystarczy rzut oka na mapę na początku i wiem gdzie mam jechać :D

 

Masz fotochromatyczne lusterka i pamięć tychże? Trochę doskwiera brak pamięci ustawień lusterek, skoro jest pamięć foteli. Przy dwóch kierownikach to spore ułatwienie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...