Jump to content

Oryginalny centralny zamek. Pilot nie działa.


jurpaw
 Share

Recommended Posts

Witam.

Kupiłem Legacy III, w zestawie dostałem oryginalnego pilota do subaru. Pilot nie zamyka/otwiera. W pilocie bateria wymieniona na nową, miktoswitche również nowe, pilot sprawdzany testerem i sygnał wysyła. W lewym słupku z przodu mam 2 białe pojedyńcze kostki, z czarnymi przewodami. Spiąłem je i wciskałem przyciski na pilocie, ale żadnej reakcji. Ktoś wie co to może być?

 

Pilot jak na zdjęciu.:
 

Foresternotus1.JPG

 

http://www.cars101.com/subaru/keyless.html#alpine Tutaj na samym końcu jest opis, ale to chyba nie to.

 

Ewentualnie jak mogę podłączyć uniwersalny sterownik centralnego zamka? W wiązce drzwi jest biały przewód zwarcie do masy powoduje zamknięcie, rozwarcie - otworzenie samochodu.

Link to comment
Share on other sites

Tak, radio i oświetlenie działa.

 

Bezpieczniki sprawdzone miernikiem.

 

 

Edit.

 

Sterownik naprawiony. Za schowkiem pasażera jest moduł centralnego zamka. Rozebrałem go, sprawdziłem osycloskopem czy odbiera sygnał z pilota i nie odbierał. Przelutowałem całą płytkę i jest ok. Odbiera sygnał z pilota. Następnie kodowanie pilota w samochodzie poprzek połączenie kostek w lewym słupku. Teraz amyka i otwiera drzwi, ale drzwi kierowcy działają odwrotnie.

 

Naciskam Lock na pilocie - 3 drzwi zamknięte, drzwi kierowcy otwarte

Naciskam Open na pilocie - 3 drzwi otwarte, drzwi kierowcy zamknięte.

 

Ktoś wie co to może być?

Edited by jurpaw
Link to comment
Share on other sites

U mnie też nie działa otwieranie z pilota odkąd mam Legasa, i jakoś mi to nie wadzi. Pewnie dlatego że nigdy nie miałem takich "bajerów". :P

Ale nie o tym. Podepnę się z pytaniem z okolic "centralny zamek". Mianowicie, czy to normalne że masterem jest tylko zamek w drzwiach kierowcy? Tzn. jak włożę kluczyk w zamek w drzwiach kierowcy to otwieram wszystkie drzwi, a jak przekręcę kluczyk w drzwiach pasażera to otwierają się tylko te jedne drzwi.

Link to comment
Share on other sites

Tak, radio i oświetlenie działa.

 

Bezpieczniki sprawdzone miernikiem.

 

 

Edit.

 

Sterownik naprawiony. Za schowkiem pasażera jest moduł centralnego zamka. Rozebrałem go, sprawdziłem osycloskopem czy odbiera sygnał z pilota i nie odbierał. Przelutowałem całą płytkę i jest ok. Odbiera sygnał z pilota. Następnie kodowanie pilota w samochodzie poprzek połączenie kostek w lewym słupku. Teraz amyka i otwiera drzwi, ale drzwi kierowcy działają odwrotnie.

 

Naciskam Lock na pilocie - 3 drzwi zamknięte, drzwi kierowcy otwarte

Naciskam Open na pilocie - 3 drzwi otwarte, drzwi kierowcy zamknięte.

 

Ktoś wie co to może być?

Są dwie możliwości:

1. Ktoś wymieniał silniczek do zamka w drzwiach i odwrotnie podłączył bieguny. Mało prawdopodobne, ale się zdarza.

2. Wymieniony silniczek miał inna budowę niż oryginał i efekt będzie taki sam. Sam się zdziwiłem, kiedy wymieniałem swój, jak mi się wszystkie drzwi zamknęły, a kierowcy otworzyły. :)

Naprawa jest prosta.

Zdejmujesz tapicerkę drzwi i zamieniasz bieguny we wtyczce do zamka - wszystko wraca do normy. :)

U mnie też nie działa otwieranie z pilota odkąd mam Legasa, i jakoś mi to nie wadzi. Pewnie dlatego że nigdy nie miałem takich "bajerów". :P

Ale nie o tym. Podepnę się z pytaniem z okolic "centralny zamek". Mianowicie, czy to normalne że masterem jest tylko zamek w drzwiach kierowcy? Tzn. jak włożę kluczyk w zamek w drzwiach kierowcy to otwieram wszystkie drzwi, a jak przekręcę kluczyk w drzwiach pasażera to otwierają się tylko te jedne drzwi.

Tak, to normalne zachowanie.

Link to comment
Share on other sites

WOJO, nie do końca. Pierwsze co zrobiłem to odwróciłem bieguny silniczka. Wtedy centalny zgłupiał. Cały czas otwierał i zamykał samochód. Bez przerwy. Spowodowane jest to odwrotną pracą krańcówki w silniczku. Jutro rozbiorę to drugi raz i spróbuję przestawić trybek odpowiedzialny za załączenie krańcówki. Jak dziś to rozbierałem to wydaje mi się, że jest taka możliwość.

 

Jest też druga opcja. Odwrócić sygnał z krańcówki przekaźnikiem ... Ale wolałbym nie kombinować. :)

Link to comment
Share on other sites

WOJO, nie do końca. Pierwsze co zrobiłem to odwróciłem bieguny silniczka. Wtedy centalny zgłupiał. Cały czas otwierał i zamykał samochód. Bez przerwy. Spowodowane jest to odwrotną pracą krańcówki w silniczku. Jutro rozbiorę to drugi raz i spróbuję przestawić trybek odpowiedzialny za załączenie krańcówki. Jak dziś to rozbierałem to wydaje mi się, że jest taka możliwość.

 

Jest też druga opcja. Odwrócić sygnał z krańcówki przekaźnikiem ... Ale wolałbym nie kombinować. :)

Dlaczego otwierał i zamykał? Silnik jest (powinien być) tylko końcowym odbiorcą prądu i nie wysyłać sygnału do sterownika. Jak rozbierzesz jeszcze raz - porób fotki, bo ciekawi mnie ta krańcówka. Jest ewentualność, że ją przestawiłeś, ale zamiana biegunów powinna rozwiązać sprawę.

post-13696-0-42053500-1460519995_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...