Jump to content

Sonda Lambda ??


Recommended Posts

Witam porwałem się z motyką na słońce i zafundowałem sobie remont kapitalny silnika (olej pobierał jak dwusuw) mimo przeciwności losu wszystko oszlifowane części zamienne nowe, katalizator zregenerowany poprzez wymianę wkładu. Teraz w okresie docierania czyli jazda mocno emerycka do 2500 obr./min. i ani grama więcej wywala mi błędy P0131 - czyli napięcie sondy za niskie, na zmianę z P0171 - uboga mieszanka. Moje pytanie brzmi czy zabiłem sondę jeżdżąc na mieszance benzynowo - olejowej czy coś jest nie tak jak powinno być ? zastanawiałem się nad zakupem nowej sondy po nr. części znalazłem dwie oczywiście DENSO pierwsza DOX 0362 i DOX 1449 oczywiście to jest sonda przed katalizatorem więc pytanie do bardziej obeznanych w temacie który z tych dwóch modeli wybrać bo powoli się zaczynam gubić w tym zamieszaniu bym mógł się jeszcze trochę nacieszyć moim outbackiem niepijącym oleju. 

 

 

SUBARU OUTBACK

2005r.

2,5l sohc

121 kW

 


Ciąg dalszy zmagań z autem : sonda jak się okazuje jest DOX 1448, druga z wymienionych czyli DOX 0362  jest też dobra ale ma węższy zakres tyle się dowiedziałem u producenta. Sprzęgło jest założone jedno-masowe i czuć delikatne wibracje tak jakby całość była źle wyważona - znawca tematu stwierdził że nie wpływa na pracę silnika ( co mnie troszkę zastanawia ). Ogólnie mocy po remoncie przybyło jakby z połowę więcej bryka jest bardziej żwawa i lepiej reaguje na gaz. Miło zaskoczyło mnie spalanie przy spokojnej jeździe w granicach 7-8 l/100 km. I jak nie kochać tej marki ? (dopóki się nie psuje)

Link to post
Share on other sites

szlif cylindrów , nowe tłoki i pierścienie, obróbka wału + nowe panewki, obróbka głowic, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, rozrząd, świece, kable WN, czyszczenie przepustnicy, regeneracja katalizatora pierwszego (drugi jest w dobrym stanie) 

Link to post
Share on other sites

W kwestii sondy, jak znajdę fakturę to prześlę na  PW. Miałem dokładnie takie same błędy. Wymian pomogła, natomiast tylko komp w serwisie dał radę wykasować CE.

Link to post
Share on other sites

szlif cylindrów , nowe tłoki i pierścienie, obróbka wału + nowe panewki, obróbka głowic, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, rozrząd, świece, kable WN, czyszczenie przepustnicy, regeneracja katalizatora pierwszego (drugi jest w dobrym stanie) 

Witam!

A jaki koszt tego...;-) ??

Link to post
Share on other sites

całość okolice 6k pln , radość z własnoręcznej roboty bezcenna 


W kwestii sondy, jak znajdę fakturę to prześlę na  PW. Miałem dokładnie takie same błędy. Wymian pomogła, natomiast tylko komp w serwisie dał radę wykasować CE.

będę bardzo zobowiązany 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Na dzień dzisiejszy mam zainstalowaną sondę DENSO DOX 0362  i działa. Jakby ktoś szukał pomocy to co wiem tym się podzielę. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...