STRAZAK 13 Posted April 14, 2016 Share Posted April 14, 2016 Witam porwałem się z motyką na słońce i zafundowałem sobie remont kapitalny silnika (olej pobierał jak dwusuw) mimo przeciwności losu wszystko oszlifowane części zamienne nowe, katalizator zregenerowany poprzez wymianę wkładu. Teraz w okresie docierania czyli jazda mocno emerycka do 2500 obr./min. i ani grama więcej wywala mi błędy P0131 - czyli napięcie sondy za niskie, na zmianę z P0171 - uboga mieszanka. Moje pytanie brzmi czy zabiłem sondę jeżdżąc na mieszance benzynowo - olejowej czy coś jest nie tak jak powinno być ? zastanawiałem się nad zakupem nowej sondy po nr. części znalazłem dwie oczywiście DENSO pierwsza DOX 0362 i DOX 1449 oczywiście to jest sonda przed katalizatorem więc pytanie do bardziej obeznanych w temacie który z tych dwóch modeli wybrać bo powoli się zaczynam gubić w tym zamieszaniu bym mógł się jeszcze trochę nacieszyć moim outbackiem niepijącym oleju. SUBARU OUTBACK 2005r. 2,5l sohc 121 kW Ciąg dalszy zmagań z autem : sonda jak się okazuje jest DOX 1448, druga z wymienionych czyli DOX 0362 jest też dobra ale ma węższy zakres tyle się dowiedziałem u producenta. Sprzęgło jest założone jedno-masowe i czuć delikatne wibracje tak jakby całość była źle wyważona - znawca tematu stwierdził że nie wpływa na pracę silnika ( co mnie troszkę zastanawia ). Ogólnie mocy po remoncie przybyło jakby z połowę więcej bryka jest bardziej żwawa i lepiej reaguje na gaz. Miło zaskoczyło mnie spalanie przy spokojnej jeździe w granicach 7-8 l/100 km. I jak nie kochać tej marki ? (dopóki się nie psuje) Link to post Share on other sites
leonard17 10 Posted April 14, 2016 Share Posted April 14, 2016 na czym polegał kolego ten remont silnika? Link to post Share on other sites
STRAZAK 13 Posted April 14, 2016 Author Share Posted April 14, 2016 szlif cylindrów , nowe tłoki i pierścienie, obróbka wału + nowe panewki, obróbka głowic, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, rozrząd, świece, kable WN, czyszczenie przepustnicy, regeneracja katalizatora pierwszego (drugi jest w dobrym stanie) Link to post Share on other sites
diamond 152 Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 W kwestii sondy, jak znajdę fakturę to prześlę na PW. Miałem dokładnie takie same błędy. Wymian pomogła, natomiast tylko komp w serwisie dał radę wykasować CE. Link to post Share on other sites
volvo144 0 Posted April 16, 2016 Share Posted April 16, 2016 szlif cylindrów , nowe tłoki i pierścienie, obróbka wału + nowe panewki, obróbka głowic, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, rozrząd, świece, kable WN, czyszczenie przepustnicy, regeneracja katalizatora pierwszego (drugi jest w dobrym stanie) Witam! A jaki koszt tego...;-) ?? Link to post Share on other sites
STRAZAK 13 Posted April 20, 2016 Author Share Posted April 20, 2016 całość okolice 6k pln , radość z własnoręcznej roboty bezcenna W kwestii sondy, jak znajdę fakturę to prześlę na PW. Miałem dokładnie takie same błędy. Wymian pomogła, natomiast tylko komp w serwisie dał radę wykasować CE. będę bardzo zobowiązany Link to post Share on other sites
diamond 152 Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Poszło info na pw Link to post Share on other sites
STRAZAK 13 Posted May 8, 2016 Author Share Posted May 8, 2016 Na dzień dzisiejszy mam zainstalowaną sondę DENSO DOX 0362 i działa. Jakby ktoś szukał pomocy to co wiem tym się podzielę. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now