Skocz do zawartości

Sonda Lambda ??


STRAZAK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam porwałem się z motyką na słońce i zafundowałem sobie remont kapitalny silnika (olej pobierał jak dwusuw) mimo przeciwności losu wszystko oszlifowane części zamienne nowe, katalizator zregenerowany poprzez wymianę wkładu. Teraz w okresie docierania czyli jazda mocno emerycka do 2500 obr./min. i ani grama więcej wywala mi błędy P0131 - czyli napięcie sondy za niskie, na zmianę z P0171 - uboga mieszanka. Moje pytanie brzmi czy zabiłem sondę jeżdżąc na mieszance benzynowo - olejowej czy coś jest nie tak jak powinno być ? zastanawiałem się nad zakupem nowej sondy po nr. części znalazłem dwie oczywiście DENSO pierwsza DOX 0362 i DOX 1449 oczywiście to jest sonda przed katalizatorem więc pytanie do bardziej obeznanych w temacie który z tych dwóch modeli wybrać bo powoli się zaczynam gubić w tym zamieszaniu bym mógł się jeszcze trochę nacieszyć moim outbackiem niepijącym oleju. 

 

 

SUBARU OUTBACK

2005r.

2,5l sohc

121 kW

 


Ciąg dalszy zmagań z autem : sonda jak się okazuje jest DOX 1448, druga z wymienionych czyli DOX 0362  jest też dobra ale ma węższy zakres tyle się dowiedziałem u producenta. Sprzęgło jest założone jedno-masowe i czuć delikatne wibracje tak jakby całość była źle wyważona - znawca tematu stwierdził że nie wpływa na pracę silnika ( co mnie troszkę zastanawia ). Ogólnie mocy po remoncie przybyło jakby z połowę więcej bryka jest bardziej żwawa i lepiej reaguje na gaz. Miło zaskoczyło mnie spalanie przy spokojnej jeździe w granicach 7-8 l/100 km. I jak nie kochać tej marki ? (dopóki się nie psuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szlif cylindrów , nowe tłoki i pierścienie, obróbka wału + nowe panewki, obróbka głowic, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, rozrząd, świece, kable WN, czyszczenie przepustnicy, regeneracja katalizatora pierwszego (drugi jest w dobrym stanie) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szlif cylindrów , nowe tłoki i pierścienie, obróbka wału + nowe panewki, obróbka głowic, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, rozrząd, świece, kable WN, czyszczenie przepustnicy, regeneracja katalizatora pierwszego (drugi jest w dobrym stanie) 

Witam!

A jaki koszt tego...;-) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całość okolice 6k pln , radość z własnoręcznej roboty bezcenna 


W kwestii sondy, jak znajdę fakturę to prześlę na  PW. Miałem dokładnie takie same błędy. Wymian pomogła, natomiast tylko komp w serwisie dał radę wykasować CE.

będę bardzo zobowiązany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...