Jump to content

Czujniki TPMS w Levorgu


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cześć,   U mnie koniec końców temat TPMS wyglądał tak: - kupiłem oryginalne czujniki subaru (na allegro, trochę ponad 600 pln) do drugiego zestawu kół.   Po wymianie kół najpierw pan gumiarz zasugero

2200 PLN to ok. 500€. W serwisie Subaru w Austrii zapłaciłem 25€ za montaż, przekładkę i programowanie kół. Wszystko odbyło się stacjonarnie, bez wyjazdu z warsztatu. Dobrze liczę, że kupując urządzen

Odkopie troche temat. mianowicie kupilem Levorga i jest to moje pierwsze auto z czujnikami cisnienia powietrza, dzisiaj juz mialem "problem" bo zaswiecila sie lampka, oczywiscie uzupelnilem powietrze

Posted Images

W dniu 24.11.2019 o 15:13, Bernard napisał:

Jak poczytałem o TPMS w Subaru to odpuściłem sobie dwa zestawy kół. Zmieniam tylko opony.

Bez wizyty w ASO nie ma możliwości samodzielnego nauczenia auta nowych czujników.

(a na aktualizację oprogramowania samochodu już nie liczę)

 

Ja mam dwa zestawy kół i mam dwa komplety czujników (org.) i nie jeżdżę do ASO. 

Każda zmiana kół z wyważeniem kosztuje mnie ok 1h czasu + ~120 Pln (z wyważaniem i programowaniem).

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Witam, 

odświeżam temat i podłączam się pod niego...

Subaru Outback USA 2008 

padły mi czujniki -baterie

Wymieniłem na nowe. Posiadam zczytane ID tych czujników skanerem w wulkanizacji, który jednak nie łączy się i nie może ich zaprogramować.

Czujniki są 100%

Czy ktoś wie jakim programem do obsługi SUBARU przez OBD można wczytać te czujniki i zaprogramować?

Dziękuję z góry za każdą wiedzę.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

https://archiwum.allegro.pl/oferta/programator-czujnikow-cisn-tpms-alcar-ateq-vt56-i6388564597.html

 

W outbacka USA z 2012 roku robię to czymś takim 2 razy w roku przy zmianie kół.

 

Oczywiście trzeba zastosować odpowiednią procedurę.

U mnie chyba trzeba 2 x włączyć zapłon i 2 razy nacisnąć pedał hamulca. Dokładnie teraz nie pamiętam. Gdzieś mam to zapisane. Wtedy programator połączy się z ECU.

Wulkanizatorzy też nie wiedzieli, jak to zrobić.

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.12.2019 o 10:59, Christoph napisał:

Mam dwa komplety kol i oryginalne czujniki. Jezdze do ASO, ale gumiarz u ktorego kupilem zimowki bez problemu ogarnal temat i zaprogramowal czujniki po zmianie. 

 

Witam,

muszę niestety podzielić się z forumowiczami moim przykrym doświadczeniem.

Zgodnie z poradami próbowałem najpierw odwiedzić kilku wulkanizatorów, 3 podjęło próbę, czujniki prawidłowo zczytane ale nie mogli ich wgrać do kompa pojazdu. Ponieważ mieli wszyscy mieli to samo urządzenie AteQ i wszyscy twierdzili, że aktualny soft itd. to dalsze próby nie miały już tam sensu.

Poszedłem więc za powyższą poradą

DZIAŁ TECHNICZNY

  • Subaru Import Polska

a ponieważ do serwisu SUBARU Zdanowicz w Gdańsku mam 50km i zawsze zbyt mało czasu zadzwoniłem aby się umówić o poznać koszty. Usługa miała być bezproblemowa i kosztować 80zł więc pomyślałem spróbuję, dam im szanse. Kierowany doświadczeniami rozmawiałem jednak dłużej telefonicznie z pracownikiem serwisu naświetlając dokładnie i uczciwie problem. On jednak stwierdził iż takich przypadków nieudanych u wulkanizatorów mają dużo i wszyscy przyjeżdżają. Stwierdził, że jak długo tu pracuje jeszcze się nie zdarzyło żeby komuś tego nie zaprogramowali poprawnie. Mimo to upewniałem się, że USA i że 2008 rocznik i jakie czujniki i jakimi urządzeniami  - nie ma problemu wszytko będzie ok, proszę przyjechać.

Pojechałem na umówioną godzinę i klęska, "dłubali" ponad godzinę za miast 5 min, jeździli, cudowali i w końcu rozłożyli ręce. Ten sam Pan z obsługi próbował mi wmówić, iż podejrzewają uszkodzony moduł itd. itp.  Przypomnę, że kilkanaście dni temu na starych czujnikach wszystko działało! Wymieniłem tylko czujniki na nowe, oryginalne.

Wreszcie przyszedł Pan diagnosta i stwierdził że z czujnikami wszystko co prawda OK ale nie może się skomunikować z modułem i rozkładam ręce. Ich komp serwisowy nie działa z nim poprawnie. A bo wie Pan to Subaru amerykańskie itd. itp. potrzebny jest

inny tester do amerykańskich samochodów itd.... Wie Pan kiedyś mieliśmy taki ale już nie mamy ..!

Powiedziałem że: Zaufałem Subaru, zaufałem temu że bardzo dbają o bezpieczeństwo, że w stanach pierwsi wprowadzili czujniki dla bezpieczeństwa. Zaufałem w oryginalne części. Zaufałem wreszcie po raz pierwszy serwisowi SUBARU (i po raz ostatni)

i pytam po co ja wydałem kilkaset złotych skoro Autoryzowany SERWIS Subaru nie potrafi sobie z tym poradzić?

I tu mnie dobili!  Usłyszałem, że On nie może odpowiadać za to na co ja wydaję swoje prywatne pieniądze!   No niby racja. Podejście godne reprezentanta Subaru Polska.

Czy moje Subaru to inne Subaru, czy samochodów 12 letnich to już nie należy obsłużyć w takiej marce na całym świecie ? A co będzie z zabytkami ?

Mogę tylko przestrzegać. Omijajcie serwis SUBARU Zdanowicz w Gdańsku szerokim łukiem!

Dochowałem należytej staranności aby wszystkiego dowiedzieć się wcześniej ale zapewniono mnie, że nie ma żadnego problemu. A dlaczego miałby właściwie być przecież to SUBARU i Autoryzowany Serwis. Powinien obsłużyć wszystkie modele Subaru z całego

świata w dowolnej wersji, tak by wypadało...

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

w takim razie sprzedaj oem czujniki które kupiłeś, zamów klony z wgranym ID działających czujników i problem się skończy.

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Karas napisał:

w takim razie sprzedaj oem czujniki które kupiłeś, zamów klony z wgranym ID działających czujników i problem się skończy.

Tak bym zrobił ale:

1. zaufałem marce i chciałem kupić oryginalne części - chodzi też o żywotność baterii, nie wiadomo ile wytrzymują klony i bedzię podwójna robota za chwilę a  moje oryginały wytrzymały 12 lat

2. tak bym zrobił wcześniej ale nie miałem już czego klonować w jedny z nich całkiem padła bateria i już "nie żył" nie dało się wiec też sklonować ID. Byłem skasany na nowe czujniki i programowanie

więc chciałem to zrobić porządnie.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Tak bym zrobił ale:

1. zaufałem marce i chciałem kupić oryginalne części - chodzi też o żywotność baterii, nie wiadomo ile wytrzymują klony i bedzię podwójna robota za chwilę a  moje oryginały wytrzymały 12 lat

2. tak bym zrobił wcześniej ale nie miałem już czego klonować w jedny z nich całkiem padła bateria i już "nie żył" nie dało się wiec też sklonować ID. Byłem skasany na nowe czujniki i programowanie

więc chciałem to zrobić porządnie.

AD1) mój oryginalny czujnik w kole w XV wytrzymał 5 lat ... Teraz mam klona

AD2) przed odb żaden interfejs nie z czytuje ID czujników wgranych w kompa? - jeżeli tak to faktycznie masz lipę i zostaje Ci wymontowanie żarówki w zegarach...

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Przed dwoma tygodniami kupilem nowy komplet opon letnich, tym razem nie w ASO, lecz u znajomego gumiarza. Ogarnal temat z oryginalnymi czujnikami w 3 minuty: najpierw odszukal oprogramowanie do konkretnego modelu auta, nastepnie ze swoim przenosnym urzadzeniem odczytal czujniki poszczegolnych kol, podpial wtyczke, kazal wlaczyc zaplon i po kolejnej minucie czujniki byly na nowo zaprogramowane. 

Nie rozumiem, co w tym jest magicznego i niemozliwego do ogarniecia? 
 

Sekret lezy w tym, aby wywalic nieuzywany komplet kol z systemu - programuje sie tylko jeden aktualnie uzywany (zalecenie Subaru Austria - tylko jeden komplet czujnikow wprowadzony do systemu). 
 

Po drugie - zczytanie i przypisanie pozycji poszczegolnych czujnikow oraz wprowadzenie do komputera. 

Opony z fabrycznego montazu (Made in Japan!) Dunlop SportMaxx RT po czterech latach i 26.000 km:

CB4207BB-59FC-49DD-A6DA-634640BB864D.thumb.jpeg.cb9d8a3e88fe0c48e45464c982cbaf64.jpeg

 

zostaly zastapione nowym modelem Dunlop SportMaxx RT2: 

C67060DA-3FEF-4852-AF9E-10585D41B486.thumb.jpeg.9047b6e1bbab0d48475bfc67e413c75e.jpeg

 

 

Edited by Christoph
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Mogę tylko przestrzegać. Omijajcie serwis SUBARU Zdanowicz w Gdańsku szerokim łukiem!

Naprawdę uważasz, że to powód, żeby omijać serwis szerokim łukiem? Rozumiałbym takie oburzenie, gdyby to ten serwis namówił Cię na zakup czujników i potem nie wziął za to odpowiedzialności, ale skoro kupiłeś sam i żaden magik poza ASO nie dał rady, to może rzeczywiście masz uszkodzony moduł lub jakiś inny problem...

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.05.2020 o 21:01, Christoph napisał:

Nie rozumiem, co w tym jest magicznego i niemozliwego do ogarniecia? 

Sęk w tym że wiele urządzeń nie działa z wersją US , nawet oryginalny SSM4 

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, carfit napisał:

Sęk w tym że wiele urządzeń nie działa z wersją US , nawet oryginalny SSM4 

 

to w US w serwisach Subaru czego używają do komunikacji z modułami w samochodach?!

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 minut temu, lutek34 napisał:

 

to w US w serwisach Subaru czego używają do komunikacji z modułami w samochodach?!

zupełnie innego softu, dostosowanego do wersji US . Mam najnowszego SSM4 , z softem do EV 2020 ale EU , ale pewnych rzeczy nie ugryziesz w wersji US.  Trzeba mieć równocześnie inne urządzenia , mam ich w sumie 5 , i ogarnę 99,9 wszystkie Subi. :)

Są czasami takie sytuacje , że SSM4 nie ma komunikacji z ABS lub Airbag z autami z lat 2001-2005 , a weżmiesz G-SCAN do JP i masz komunikację od kopa , ale często jest też na odwrót np. w przypadku adaptacji skrzyni AT/CVT czy bezkluczykowego systemu . 

Edited by carfit
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Christoph napisał:

No to, ze tak powiem, to wyzsza szkola jazdy...

W EU , to jest standard , nie ma obawy , i każdy porządny zakład TPMS ogarnie , ale w przypadku Subaru US jest różnie :) 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 23.05.2020 o 21:01, Christoph napisał:

Przed dwoma tygodniami kupilem nowy komplet opon letnich, tym razem nie w ASO, lecz u znajomego gumiarza. Ogarnal temat z oryginalnymi czujnikami w 3 minuty: najpierw odszukal oprogramowanie do konkretnego modelu auta, nastepnie ze swoim przenosnym urzadzeniem odczytal czujniki poszczegolnych kol, podpial wtyczke, kazal wlaczyc zaplon i po kolejnej minucie czujniki byly na nowo zaprogramowane. 

Nie rozumiem, co w tym jest magicznego i niemozliwego do ogarniecia? 
 

Sekret lezy w tym, aby wywalic nieuzywany komplet kol z systemu - programuje sie tylko jeden aktualnie uzywany (zalecenie Subaru Austria - tylko jeden komplet czujnikow wprowadzony do systemu). 

Kolego, faktycznie nie rozumiesz. sekret leży w tym, że ani gumiarze ani nawet serwis nie odczytał starych ani nie mógł zaprogramować nowych czujników. Brak komunikacji. Cieszę się, że Ci się udało.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, carfit napisał:

zupełnie innego softu, dostosowanego do wersji US . Mam najnowszego SSM4 , z softem do EV 2020 ale EU , ale pewnych rzeczy nie ugryziesz w wersji US.  Trzeba mieć równocześnie inne urządzenia , mam ich w sumie 5 , i ogarnę 99,9 wszystkie Subi. :)

Są czasami takie sytuacje , że SSM4 nie ma komunikacji z ABS lub Airbag z autami z lat 2001-2005 , a weżmiesz G-SCAN do JP i masz komunikację od kopa , ale często jest też na odwrót np. w przypadku adaptacji skrzyni AT/CVT czy bezkluczykowego systemu . 

No niestety tak właśnie jest. Też używam różnych programów w tym SSM3 ale żaden z nich nie ogarnia TPMS. 

Odpowiadając koledze z góry dlaczego mam żal do serwisu - dlatego że jako autoryzowany Serwis powinien posiadać  oprogramowanie do każdej wersji Subaru - TYM BARDZIEJ jeśli w 20 min rozmowie DEKLARUJE że to zrobi beż żadnego problemu, dopytuje diagnosty i ponownie deklaruje, że jeszcze się nie zdarzyło żeby komuś nie wczytali TPMS.

Link to post
Share on other sites
W dniu 24.05.2020 o 01:05, Kambol napisał:

Naprawdę uważasz, że to powód, żeby omijać serwis szerokim łukiem? Rozumiałbym takie oburzenie, gdyby to ten serwis namówił Cię na zakup czujników i potem nie wziął za to odpowiedzialności, ale skoro kupiłeś sam i żaden magik poza ASO nie dał rady, to może rzeczywiście masz uszkodzony moduł lub jakiś inny problem...

Odpowiadając  dlaczego mam żal do serwisu -

dlatego że jako autoryzowany Serwis powinien posiadać  oprogramowanie do każdej wersji Subaru - TYM BARDZIEJ jeśli w 20 min rozmowie DEKLARUJE że to zrobi beż żadnego problemu, dopytuje diagnosty i ponownie deklaruje, że jeszcze się nie zdarzyło żeby komuś nie wczytali TPMS. 

Straciłem 4h,w tygodniu pracy i w kryzysie,  paliwo itd.  ale przede wszystkim zraziłem się do serwisu, który ma również fatalne opinie w google.  Co oni stracili >? 

Naprawdę pierwszy i ostatni raz. 

Będę temat drążył dalej z firmami zajmującymi się pojazdami z USA.  Oni przynajmniej nie deklarują, że coś zrobią na pewno!   

Wynik ostateczny pokaże czy Serwis zdał egzamin czy dał ciała...  poinformuję Was o wynikach. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Kolego, faktycznie nie rozumiesz. sekret leży w tym, że ani gumiarze ani nawet serwis nie odczytał starych ani nie mógł zaprogramować nowych czujników. Brak komunikacji. Cieszę się, że Ci się udało.

 

Ale jak mam rozumiec, skoro autoryzowany serwis rozklada rece, wskazujac na odmiennosc wersji USA i EU?

Poza tym ta dyskusja toczy sie w juz kilku watkach, nie sledze ich, poniewaz ten konkretny temat dotyczy TPMS Levorga, a taki pojazd posiadam i znam sprawe z pierwszej reki, wiec odpowiedzialem zgodnie z moim doswiadczeniem. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...